Ervaringen met Tramadol

tramadol

zweten versuft alcoholintolerantie Lichte hoofdpijn

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

04-07-2020 | Vrouw | 64
Artrose
Over het algemeen een effectieve pijnbestrijding,waarbij vaak wel een combinatie nodig is met een ontstekingsremmer of paracetamol. Weinig bijwerkingen ,zelfs na jaren gebruik. Ik gebruik het ivm fybromialgie, polyartrose,hernia en stenose.

25-05-2020 | Vrouw | 53
Gewrichtsontsteking
Ivm frozen shoulder Tramadol voorgeschreven gekregen. Door de pijn sliep ik slecht. Ik slaap nu beter en het kost mij iets minder moeite (minder pijn) mijn arm te bewegen. Voel mij echter niet 'mijzelf' meer (zie onder bijwerkingen). Morgen heb ik een gesprek met de orthopeed voor een eventuele andere oplossing.

30-04-2020 | Vrouw | 22
tramadol (100mg)
Gewrichtspijn
Het middel werkte vrij goed tegen de pijn. Echter was ik hele dagen misselijk. Ik hield niks binnen.. dus toch mee gestopt.

29-04-2020 | Vrouw | 45
Kaakontsteking
Goede pijnstiller ook als toevoeging bij andere anti reuma medicatie en pijnklachten, een half opiaat als NSAID

22-04-2020 | Vrouw | 42
tramadol (100mg)
Chronisch pijnsyndroom
Hallo, de werkzame stoffen niet in één keer vrijkomen bij retard tabletten, maar juist wat langzamer in het lichaam worden afgegeven. Mvg

17-04-2020 | Vrouw | 30
Peesontsteking schouder

05-04-2020 | Vrouw | 52
Peesontsteking schouder
Misselijk en overgeven. Mijn lijf voelde gevuld met watten en raakte steeds verder van me af. Na het stoppen voelde ik mezelf weer. De pijn was ook net zo heftig maar met Tramadol kon ik dat niet aan. Nu ik mijzelf weer ben lukt dat beter. Naproxen hielp daarna niet en nu diclofenac wel.

10-03-2020 | Vrouw | 44
tramadol (200mg)
Mijn rug

05-04-2024 | Man | 75
Niersteen / -stenen

Lichte hoofdpijn

Heftige koliekpijn bij iets in/met mijn linkernier wordt zeer effectief onderdrukt. Een zeer lichte hoofdpijn weegt niet op tegen dit positieve effect. Ik beperk de inname zo veel als mogelijk, met een maximum van 3x daags.

13-03-2024 | Man | 42
Lage rugpijn

alcoholintolerantie

De pijn is echt minder maar het geeft een gevoel in mijn hoofd als of je druks op hebt vaag gevoel knarsetanden Verder nergens last van

11-12-2023 | Man | 25
Gewrichtspijn
Pijn aan gewrichten ivm medicatie van colitis ulcerosa. Pijn wordt bestreden met tramadol. Geeft een zeer ontspannen gevoel na inname, suf zou je het ook kunnen noemen. Verder geen last van bijwerkingen, neem het ook alleen voor het slapen gaan zodat ik een goede nachtrust heb. Overdag goed uit te houden zonder, geen afkickverschijnselen bij kort gebruik. Eenmalig langduri[lees meer...]g gebruikt (> 1.5 week) daarna een tweetal dagen last van zweten en een soort van grieperig gevoel, niet meer dan dat. Ook geen gevoel gehad dat ik verslaafd was of meer wilde. Verantwoord met het middel omgaan en in nauw contact met je arts blijven is het beste advies wat ik kan meegeven.

02-11-2023 | Man | 62
Artrose van de wervelkolom
ik gebruik tramadol meer dan een jaar [verslaafd] ik kan niet zonder om te gaan slapen.duurt lang voor die gaat werken zeker 2 uur .ik merk dat 50mg een snoepje word maar ik ga niet hoger ,doe ik wel soms als ik het niet meer hou ,maar dan werk deze sneller. voel me dan goed een beetje peace man gevoel . erg genoeg maar wat moet ik anders mijn rug is toto 3 keer aan geo[lees meer...]pereerd nu vast gezet en nu begint mijn heup alleen door het zware werk van vroeger .

12-10-2023 | Man | 59
Gewrichtspijn
De capsule werkt bij mij na zo'n 2 uur pas. Maar het verlicht de pijn (rug,nek spieren) heel goed. Ik voelde me er tevens fijn door, doordat mijn lijf ook rustiger en ontspannen werd. Werkt bij mij goed! Ik denk dat je je aan het medicijn 'over moet geven' en er niet tegen moet gaan vechten uit angst ofzo.

08-09-2023 | Man | 65
Pijn (algemeen)
Versleten rug daardoor veel pijn, Tramadol werkt bij mij goed en geen bijwerkingen.

18-08-2023 | Man | 83
tramadol (100mg/ml)
Artrose
Bij polyartrose helpt het tegen pijn. Doch de pijn kan latent op matig tot zeer matig aanwezig blijven. de neuroloog had een NSAID voorgeschreven maar als hartpatiënt mocht ik geen enkele NSAID gebruiken. Later bevestigde de neuroloog dit gegeven en schreef Tramadol voor. Er zijn artsen die Tramadol niet willen voorschrijven, zo ook mijn nieuwe huisarts en schreef ipv daar[lees meer...]van een combinatie medicijn voor van Tramadol plus Paracetamol, Zaldiar van beide iets minder dan de gebruikelijk hoeveelheid in mg. Bij polyartrose en heftige pijn, werkt Zaldiar in't geheel niet. Mag een huisarts de voorgeschreven 100 mg Tramadol wijzigen in Zaldiar?

09-03-2023 | Man | 40
tramadol (50mg)
volledige apneu-verschijnselen snachts, dit wordt ook aangegeven in de bijsluiter - pas echt op met dit middel. en raar dat dit voorgescrheven wordt aan iemand met slaap en hoofdpijn-problemen. na 2 dagen ook enorme uitslag op buik en rug.