Ervaringen met Tramadol

tramadol

alcoholintolerantie

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

13-03-2024 | Man | 42

alcoholintolerantie

De pijn is echt minder maar het geeft een gevoel in mijn hoofd als of je druks op hebt vaag gevoel knarsetanden Verder nergens last van

28-03-2023 | Vrouw | 23
Lage rugpijn
Kon opeens niet meer lopen door extreme pijn in lage rug, geen reden of oorzaak. Ik kon niet staan, liggen of zitten zonder pijn. Tramadol maakte het leefbaar en nam denk ik 80% van de pijn weg. Hierdoor kon ik liggen en mijn rug de tijd geven om te genezen.

06-01-2023 | Vrouw | 61
Lage rugpijn
Na ruim een week met heftige rugpijn waarbij paracetamol en ibuprofen nauwelijks hielp, heb ik eenmalig tramadol 50mg gebruikt. Ik merkte vrij weinig van de pijn bestrijding. Echter wel een heftige jeuk in neus die lang aanhield. Normaal ben ik om 23 uur wel moe. Echter om 1 uur snachts nog steeds wakker en alert. Maar toch moe. Toch uiteindelijk in slaap maar werd wakker [lees meer...]van duidelijkheid, erg misselijk en braken. Ik koppel dit aan de tramadol. Geen tramadol voor mij. Als dit bijwerkingen zijn geweest dan was mij dat toch te heftig

22-03-2022 | Vrouw | 50
tramadol (37.5mg/325mg)
Lage rugpijn
Moest dit medicijn normaal 3x/ dag 1 capsule, maar nam het enkel 's avonds voor het slapen omdat ik de waarschuwing kreeg van duizeligheid en sufheid. Na 4 dagen nog geen verschil van pijn, wel een verdoofd gevoel in de benen. Na dag 7 heftige hoofdpijn, braken en duizeligheid. Ben er dan maar mee gestopt.

21-11-2021 | Man | 33
Lage rugpijn
Sinds donderdag 18-nov begonnen met het slikken van 3x50mg capsules per dag 9.00 uur 15.00 uur en 21.00 uur. Ik moet zeggen dat de pijn niet weggaat en alleen maar last van de bijwerkingen heb. Misschien gebruik ik het te kort dat zou ik niet weten maar ik wil er zo snel mogelijk weer mee stoppen. Weet iemand misschien of dat in 1 keer kan na 4 dagen?? Dan hoor ik dat graa[lees meer...]g. Ik denk dat lage rugpijn vanzelf overgaat als je maar genoeg beweeg.

20-07-2021 | Vrouw | 48
tramadol (18,75mg)
Lage rugpijn
Wegens lage rugpijn (door de discopatie misschien) kan ik regelmatig niet lang zitten en liggen zonder pijn in de onderrug en bovenbenen. Dit samen met de rusteloze benen weet ik vaak niet waar ik het zoeken moet. Ik ben dan ook vaak compleet uitgeput en heb nergens meer zin in en wil alleen nog naar bed en slapen. Maar dit kan dan niet door al het ongemak. Dit stapelt zic[lees meer...]h dan op en duurt vaak een aantal dagen todat ik de grens bereik en denk en nu is het klaar. Een half tabletje tramadol hci/paracetamol 37,5/325 mg erin en in ben binnen een half uur vertrokken. Een half tabletje dus maar! Maar... Dan kan het 2 kanten opgaan. Of ik slaap de hele nacht door (misschien af en toe even kort wakker, maar slaap zo weer in) en slaap langer of het lijkt wel of ik om het uur wakker wordt en klaar wakker ben en energie heb. De pijn is wel aanzienlijk minder dan. Nachtelijk zweten is wel een vervelende bijkomstigheid helaas. De volgende dag voel ik me vaak goed, zover dat kan, en heb energie. Laatste tijd wel knallende (migraine) hoofdpijn die dan pas weer weggaat met 400-800 mg ibuprofen. De dag daarop is vaak weer drama en is alle energie weer weg. Maar... Ik heb wel weer even een wat pijnvrijere dag/nacht gehad en heb geslapen. Ik neem maar weinig en af en toe om dat ie bang ben er afhankelijk van te worden.

15-02-2020 | Vrouw | 26
Lage rugpijn
Ik kreeg 3 maal daags tramadol 50mg Bij mij ging die na 4/5 uur pas inwerken tegen de pijn en daarna werd ik duizelig,moe,warrig , snelle hartslag (Het gevoel alsof je aangeschoten bent van de alcohol) Het neemt het "ergste" puntje van de pijn weg maar niet volledig. Ik vind het geen fijn medicijn ivm de bijwerkingen

07-11-2019 | Vrouw | 56
Lage rugpijn
Door mijn rug gegaan. Bij werkingen, GEEN. Dus ik ben het met u eens. De horro verhalen komen niet van de tramadol

05-04-2019 | Vrouw | 46

03-04-2019 | Vrouw | 36
tramadol (100mg)
Lage rugpijn
Dit is pas echte troep. Ik heb veel soorten medicatie geslikt dus kan wel wat hebben, maar ik raad iedereen tramadol ten zeerste af. Na de 1e paar doseringen al misselijk, dubbel zien, draaierig, en ontzettende jeuk. Zeg slapen maar gedag met dit middel. Je raakt jezelf volledig kwijt, wat er over blijft is een zombie. Afschuwelijk middel en de pijn? Die was er gewoon nog.[lees meer...]

16-02-2019 | Vrouw | 44
tramadol (150mg)
Lage rugpijn
Ik schrik gewoon van sommige bijwerkingen van mensen. Ik heb helemaal geen bijwerkingen. Hetgeen wat ik hier lees met suïcidale neigingen koopgedrag en nog meer van die rare dingen.....ben bang dat dat niet door de tabletten komt maar in eigen hoofd zit. Misschien beter om langs een andere dokter te gaan. Degene die dit soort dingen erop zet maakt een ander doodsbang...[lees meer...]..en dat is toch echt niet nodig!!!! Ik gebruik tramadol voor mijn rug, in het begin heel effectief maar na jaren gebruik is de werking écht aan het verminderen helaas. Ik heb ook geen bijwerkingen gehad.

24-11-2017 | Vrouw | 45
Lage rugpijn
Mijn been is zeer pijnlijk bij het lopen ivm mijn rug. Ik doe dagelijks oefeningen en ga naar de manuele therapie. Aangezien niks hielp tegen pijn de categorie huisarts gevraagd naar iets sterkers omdat wij een weekend weggaan. De eerste dag 1x 50 mg genomen hielp niks, de tweede dag 2 genomen , hielp niks en de dokter gebeld. Ik krijg niks anders en moest er dan maar 3 ne[lees meer...]men. Dat helpt dus ook niet. Dus 150 mg helpt bij mij niks. De netelroos had ik nog tabletjes voor thuis.

14-11-2017 | Man | 55
tramadol (300mg)
Lage rugpijn
Pijn na failed back surgery.

04-10-2017 | Vrouw | 54
tramadol (100mg)
Lage rugpijn
Kon geen zuinig gesprek meer voeren. Voelde alsof ik dronken was. Pijn werd absoluut niet minder.

17-09-2017 | Vrouw | 42
Lage rugpijn
Sind jaren heb ik rugklachten uiteindelijk na lang omzwerven kreeg ik van de huisarts tramadol. Wat een wondermiddel na ca 2 1/2 uur voel ik de werking en ik kon lopen zonder pijn. Ik word er moe van maar dat is een bijwerking die ik voor lief neem. Nu heb ik naast de rugpijn ook andere pijnklachten, reuma klachten en erge buikpijn. Tramadol helpt mij om een dag door [lees meer...]te kunnen komen. Het is wel een zwaar middel, maar met een dosering van 100 tot 200 mg per dag ben ik blij dat ik enigzins kan functioneren. Elke dag creperen van pijn is ook niet wat ik wil. Nu kan ik tenminste een stukje lopen met de hond, kan ik mijn eigen huisje in eigen tempo schoonmaken, blijf ik van anderen niet meer afhankelijk.

31-05-2017 | Vrouw | 54
tramadol (100mg/ml)
Lage rugpijn
Ik heb jaren lang pijn in mijn stuit. Sinds 2014 ben ik tramadol gaan gebruiken, het werkt goed tegen de pijn. Maar ik krijg een brandende gevoel in mijn ogen, dokter is van mening dat het niet door tramadol komt. Hij heeft me naar de oogarts verwezen. Ik ben benieuwd of oogklachten bij de bijwerking hoort.