Ervaringen met Tramadol

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

14-03-2013 | Vrouw | 33
Reumatoïde artritis
Dit is mijn 2e post. In de vorige post was mijn eerste dag ontwenning van tramadol. vandaag is mijn 2e dag ontwenning. het is nu 17 uur en de laatste pil was een een klein beetje poeder tramadol uit een capsule die ik openmaakte. elke keer denk ik, dit red ik niet. De arts van het ziekenhuis van de reumapolikliniek belde mij omdat ik een paar dagen terug vroeg om een [lees meer...]herhalingsrecept, en ik kwam in een hele grote verleiding om te zeggen: ja!! ik wil voor de komende 3 maanden. de vorige arts waar ik het over had, was van de accuute dienst van de reumatologie, dus die deed wat moeilijk. Ik heb tegen deze arts , die mij belde, gezegd: "nee!! ik wil het niet meer!! en ze zei: "sorry voor het feit dat mijn collega maar 3 tabletten voorschreef, dat is omdat jonge ,mensen verslaafd kunnen raken aan dit middel!!! ik dacht bij mijzelf, daar komt u laat mee! Maar nu heb ik nog steeds rusteloze benen en een akelig vervelend prikkelhoest en nog steeds van die koude en warme vlagen. Het is de griep, alleen 10x erger. ik heb ervoor gekozen om deze dagen te slapen op de bank, en niet in mijn bed, bij mijn man. dit is omdat ik hem niet kan aandoen, want ik draai en woel nog steeds als een gek in bed. Ik slaap nu al 2 dagen niet!! Ik slaap op de bank, met mijn benen over de rugleuning, dat geeft namelijk wat verlichting. Ik heb trouwens wel veel hulpmiddelen gebruikt en nog steeds. Ik gebruik: een klein beetje alcohol, echt een halve fles wijn, tot nu toe!! en ik gebruik ook: loperamide (imodium-antidiarree), dat is een opium derivaat. ook gebruik ik: noscapine hoestdrank . Ook:(opium derivaat). verder drink ik veel water, soms gaat het goed en soms ben ik nog steeds doodziek. morgen wordt het derde dag. ik wil graag zaterdag naar amsterdam, ik kan mij denk ik maar beter ziek meldem, ik denk niet dat dat gaat lukken, alleen al omdat ik niet geslapen heb al meer dan 48 uur. Ik hoop dat ik maandag weer aan het werk kan, maar geef het weinig kans, en dit maar na 240 tabletten tramadol. dit is zo'n iets minder dan 3 maanden het geslikt te hebben!! groetjes

13-03-2013 | Vrouw | 33
Reumatoïde artritis
ik heb Tramdol ervaren als een heerlijk middel. de reden dat ik er mee wil stoppen is, dat ik in het ziekenhuis elke keer een andere arts krijg die weer moeilijk gaat doen om het voorschrijven, omdat ik niet dezelfde arts krijg moet ik elke keer weer een heel verhaal op gaan hangen om het middel te krijgen. ik ben al eerder gestopt geweest, toen was het ook zó'n hel als [lees meer...]nu. ik heb mijn laatste pil van 100 mg gisteren om 9 uur in de ochtend geslikt en nu is het 10 uur volgende dag. ik kon de nacht niet doorkomen van de gekmakende onderhuidse jeuk in mijn benen en armen. het is niet te beschrijven, ik lig de hele nacht te draaien en te woelen. het hield pas op toen ik weer een capsule openmaakte en er een klein beetje in een glas water deed en opdronk. ik zie er tegenop, dit is zeg maar dag een van het afkicken!! ik heb het maar 3 maanden gebruikt. dat lekker blije gevoel gaat na 4 weken weg en zit je het alleen maar te slikken tegen afkickverschijselen!!

26-03-2013 | Vrouw | 30
Reumatoïde artritis
De pijn was weg, maar ik raakte buiten bewustzijn van deze medicijnen. Voor heel veel mensen misschien een goede oplossing, maar voor mij persoonlijk een hel