Ervaringen met Tramadol

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

15-03-2012 | Vrouw | 72
Reumatoïde artritis
Mijn echtgenote is getroffen door een polyartritis. Al 41jaar reumatisch. Operaties aan de polsen, vingers, rechtzetten van de tenen, complete protheses in de knieën etc. Sinds twee maanden heeft de apotheker besloten het recept van Zamudol 100mg, door de specialist voorgeschreven (1 tablet 's ochtends en 's avonds) te vervangen door Tramadol 100mg: ''het is hetzelfde'' ze[lees meer...]i hij. Maar nee! De pijnen komen 4uur voor de inname 's avonds weer terug.

21-11-2022 | Man | 63
Reumatoïde artritis
je mag niet autorijden als je dit medicijn gebruikt. en dat klopt . ik word er super duf en moe van. slaap zowat de hele dag. maar het werkt wel goed als pijnstiller.

12-09-2012 | Vrouw | 62

27-05-2012 | Vrouw | 59
Reumatoïde artritis
Mijn hele verhaal staat al beschreven bij Morfine, met alle medicijnen erbij. Ik krijg niet ingevuld dat ik ME/CVS fibromyalgie en artrose heb, en helaas nog een hele lange waslijst, heel vervelend dat dit niet kan zelfs op deze site is het net of het er niet is, was het maar waar, maar van de ME/ CVS gaan er zomaar 25 jaar van je leven af, nu wil ik niet depressief overko[lees meer...]men, absoluut niet, antidepressiva heb ik genoeg geslikt in de loop der jaren. maar ik zou er niet om rouwen als het morgen is afgelopen. En ik vind dat heel logisch voor iemand met zoveel pijn, waar niets aan te doen is, maar goed dat is weer een ander forum denk ik, maar voor mij is het leven ondreagelijk en met mij hebben velen dit. Ik heb bewondering voor mensen die positief in het leven kunnen staan! (Red; we gaan binnenkort de lijst met aandoeningen/ indicaties uitbreiden en gebruiksvriendelijker maken dus nadien kunt u gemakkelijker uw aandoening(en) selecteren. Mvg, MijnMedicijn )

18-04-2021 | Vrouw | 58
Reumatoïde artritis
ik gebruik het elke avond voor mij weke dele reuma en het helpt mij soms als ik soms over dag met heel veel pijn er dan nog 1 er is voor mij soort reuma geen medicijn alleen deze

03-02-2012 | Vrouw | 58
Reumatoïde artritis
Ik vat het samen. In 2008 nam ik tramadol voor pijn in mijn schouder, 3 dagen later om 5u 's ochtends, ontzettend flauwgevallen!!! Mijn echtgenoot heeft de ambulance gebeld en de arts zei me te stoppen met dit medicijn omdat ik bijwerkingen had, zoals beschreven. Nog een paar keer weer ziek geworden en sindsdien is het onmogelijk om mijn gezondheid te hervinden. Ik ben lan[lees meer...]gs alle specialisten geweest en ze hebben niets kunnen vinden. Dit duurt nu al 2.5 jaar!!!! en nog steeds weten ze niet wat het is. Gelukkig geeft mijn echtgenoot me verlichting door alternatieve geneesmiddelen (reflexologie, reiki, massages). Als conclusie, neem nooit dit medicijn, de bijwerkingen kunnen gevaarlijk zijn!! Als er een dag, een actie komt hier tegen, ben ik er, met mijn dossier, kom maar op!!!!

17-04-2019 | Man | 57
Reumatoïde artritis
Goed werkende pijnstiller. Als je wil afbouwen , of een dosis vergeet, zeer vervelende bijwerkingen(afkickverschijnselen) Groepsgevoel, extra pijn, rugklachten, oververmoeid, Bij gebruik van dit medicijn neemt de vermoeidheid toe,

10-09-2019 | Man | 53
Reumatoïde artritis
Overstappen van tramadol naar Fentanyl was makkelijk. Voor de 300mg tramadol ging ik over op 12ug pleisters 2x per 3 dagen eerst, dat bleek te weinig. Nadat ik was afgebouwd van de tramadol moest de juiste dosering gevonden worden wat fentanyl betreft en ik ben nu op een dosering van 37ug = 3 pleisters van 12.5 per 2 dagen en voel me daar eindelijk stabiel bij als het wat [lees meer...]beter gaat zorg ik dat ik de dosering van om de 2 naar om de 3 dagen opschroef... Als het dan nog langer goed gaat ga ik naar de 2 pleisters per 2 dagen... Maar als de pijn door het weer ofzo weer erger wordt schroef ik het weer op naar 3 pleisters per 3 dagen en als dat nog niet lekker gaat weer naar de 3 pleisters per 2 dagen. Op deze manier blijft de dosering van 3 pleisters optimaal werken, en treed er nooit echt gewenning op. Dus ik ben niet bang dat mijn dosering omhoog moet. En je kan altijd weleens een dag of 2 hebben dat het echt erg is met de pijn , maar als ik dan al aan het maximale zit zeg ik gewoon tegen mezelf dat dit de limiet is en zet ik door... Dan hoef je nooit bang te zijn dat je er echt aan verslaafd raakt. Ik lees veel verhalen van mensen die eerst 1 daarna 2 en 3 en noem maar op plots aan de 200 ug zitten en dat is erg hoog en gevaarlijk. Probeer niet te snel omhoog te gaan met de dosering, en als je pijn blijft houden naar de arts terug en bespreek met hem of haar hoe nu verder... Nooit zelf gaan aanrommelen, ik heb dit altijd met de arts besproken en die zei dat ik goed bezig was.

28-05-2023 | Vrouw | 52
tramadol (100mg)
Reumatoïde artritis
Sinds 6 jaar 2016 gebruik ik tramadol tegen de pijn. Iets anders verdroeg ik niet. Iets anders is er niet zegt huisarts. Dosering is extreem hoog volgens specialisten maar ik kan er goed mee functioneren. Zeer goed verdelen 6 stuks per 24 uur. Nooit veranderen. Nadeel honger dus gewichtstoename. Dorst. Afhankelijkheid . Mag niet gecombineerd worden met vele andere midde[lees meer...]len. Innemen na maagbeschermers. Beetje suf slaperig vergeetachtig etc. Helpt tegen reuma pijn wel aanrader.

08-11-2016 | Man | 49
Reumatoïde artritis
zelf gebruik ik er maximaal het liefst 3 per dag, ik stop iedere 3 maanden 1 maand met het gebruik van tramadol, dit doe ik na mijn injectie van depomedrol, ps, ik heb geen afkick verschijnselen. mijn ervaring is dat het dan weer beter werkt. en het onnodig is om meer te gebruiken. niet echt bijwerkingen, merk als ik er 1 neem niks, werkt pas bij capsule nr 2, die neem [lees meer...]ik na een uurtje, pijn gaat van een 10 naar een 7 of 8. Wel heb ik gemerkt, dat er heel veel verschillende merken zijn, en het viel mij op dat ze niet allemaal werken. na lang proberen, gebruik ik nog maar 1 merk pharmachemie.

08-10-2015 | Man | 48
Reumatoïde artritis
goede middag, ben een man 48 jaar. ik heb reuma in gewrichten en spieren, krijg iedere 3 maanden een injectie met depomedrol 120mg al 12 jaar, in het begin kreeg ik ook nog ibruprofen zakjes 4x daags, dit werkte een beetje, uiteindelijk overgestapt op tramadol 50 mg capsules, mag er 4x daags 1 nemen, moet zeggen dat dit redelijk goed werkt, na inname van 1 capsule merk ik [lees meer...]weinig, 2 uur later neem ik de 2de en dan begint het te werken, slik ze nu zo'n 6 jaar, wel doe ik persoonlijk na de injectie 5 weken geen tramadol gebruiken, dit om de werking van tramadol te behouden bij lage doses van maximaal 4 capsules per dag, als ik stop met het gebruik heb ik geen afkickverschijnselen, ook een tijdje butrans morfine pleisters gehad, dat was een ramp, de hele dag suf, de eerste 1.5 week misselijk, het hielp niet tegen de pijn, dus na 10 weken ben ik ermee gestopt, vervolgens kreeg ik hier wel iets afkickverschijnselen van, ongeveer 1.5 week erg koud en rillerig, moet zeggen dat de afkickverschijnselen niet erg zijn, lees dat er een hoop mensen afkickverschijnselen hebben van tramadol, mijn vraag is wat voel je dan? omdat ik zelf er geen last van heb.

31-01-2012 | Vrouw | 46
Reumatoïde artritis
Ik neem dit medicijn nu meer dan een jaar en ik moet zeggen, zonder dit kan ik niet goed leven. Ik heb last van een probleem in mijn rug en omdat ik als helpende werk, kan ik zonder dit product niet werken. Dus voordat dit product uit de handel gehaald wordt, denk aan de mensen die het nodig hebben.

03-10-2019 | Vrouw | 45
tramadol (100mg/ml)
Reumatoïde artritis
Al 10 jaren slik ik Tramadol retard. Als ik dit medicijn niet meer zou hebben, dan zou het leven voor mij geen zin meer hebben! Mijnman heeft MS, dochter hersentumor (stabiel nu), ik moet dus een fezin draaiend houden! Nee, geef mij maar Tramadol, dan zie je wel aan mijn gezicht dat ikondanks mijn beperking toch kan genieten van het leven. :)

09-05-2012 | Vrouw | 44
Reumatoïde artritis
Mijn ervaring met mijn ziekte is dat tramadol voor mij heel goed werkt. Het ontspant mijn spieren en ik slaap er ook door. Ik heb spier reuma. Het enige nadeel is inderdaad droge mond en als je iets te veel in neemt duizeligheid. Ik neem het daarom in de avond in, ik heb ook snachts de meeste pijn . Ik lees veel ervaringen die niet goed zijn, maar ik lees ook dat mensen da[lees meer...]n 4x100mg nemen. Ik vind dat erg veel. Ik slik er 1a2 op een dag.Ik weet natuurlijk niet hoe erg hun pijn is. Ik heb ook vaak heel erge pijn maar probeer inname tot 1a2 te beperken a50mg. Ik heb ook wel gemerkt dat als je er vanaf wilt dat het inderdaad moeilijk is, dat is mijn enige bezwaar. Het is ook wel een zwaar medicijn. Ik heb de laatste weken ook sanalgin genomen ter vervanging werkt ook erg goed ik wil daarom wel proberen met tramadol te stoppen. Het is ook dubbel, het werkt goed bij mij maar ik vind het toch wel fijner als ik een iets lichter medicijn kan gebruiken. Ik heb alleen niet zulke zware bijwerkingen als de meeste mensen. Het is gewoon moeilijk wanneer je veel pijn hebt. Ik persoonlijk, zal altijd medicijnen moeten slikken.Tramadol is wel het meest effectief bij mij. Sanalgin moet ik nog iets langer gebruiken om te kijken of het op de lange termijn blijft werken. Ik hoef tramadol niet meer in te nemen dan toen ik er mee begon. Het blijft voor mij werken na al die jaren.

26-08-2014 | Man | 43
Reumatoïde artritis
heb mijn verhaal al verteld onder de noemer zaldiar en poly reuma

15-01-2014 | Vrouw | 43
Reumatoïde artritis
Hallo Allemaal Kan iemand mij helpen?of raad geven Door verschillende soorten reuma en een versleten rug en nek daardoor heb ik 24 uur per etmaal hele erge pijn kan niets veel meer. Ik heb veel soorten pijnstille[lees meer...]rs gebruikt van paracetanol tot tramadol 400mg. had geen enkel effect Begin maart krijg ik van de pijnspecialist een discusdenervatie on mijn nek kan de ondraagelijk pijn in borst rug soms ook nek en schouders veroorzaken en misschien later nog zo een behandeling voor mijn rug.