diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (24 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

18-07-2019 | Vrouw | 28
Pijn (algemeen)
Langdurig gebruik voor pijn in spieren, gewrichten en pezen. Geen last van bijwerkingen, ook niet in het begin van gebruiken. Werkt goed als pijnstilling, heel blij met het effect.

15-04-2019 | Vrouw | 28
Rugklachten
Pijn in mijn onder/middenrug. Na eerste tablet was zo blij pijn weg. Mij. Eetlust daarin tegen ook. Na 6 uur pijn in alle hevigheid terug. 2e tablet met wat yoghurt ingenomen. Na anderhalf uur was de pijn weg. Maar de bijwerkingen waren vreselijk. Misselijk. Boeren vol gevoel. Diarree en dan die buikkrampen. Heb de dokterspost gebeld ze zeiden stoppen en morgen overlegge[lees meer...]n met de huisarts. Mijn fysio kan mij pas over 4 dagen behandelen wat ik al vreselijk vind maar alles zit vol. Dus ik moet iets hebben om te overbruggen.

18-02-2018 | Man | 28
Rugpijn
Diclofenac voorgeschreven door specialist ivm dubbele breuk in de rugwervels (L1/S1). Diclofenac op zichzelf was totaal zinloos. Uiteindelijk uitgekomen bij een combinatie van tramadol (4x 50 mg), diclofenac (4x 50mg) en paracetemol (8x 500mg). Diclofenac en paracetemol werken hierbij als “booster” voor de Tramadol. Deze combinatie werkt vrij goed, maar is wel zwaar qua[lees meer...] hoeveelheid en belasting voor het lichaam. Deze combinatie maakt “normaal” leven (met lichte beperkingen gerelateerd aan de breuk) wel mogelijk. Uiteraard ook maagbeschermers nodig, en soms temazepam erbij voor de nacht. Conclusie: Diclofenac werkt niet als een zelfstandige pijnstiller, maar werkt wel effectief als een booster voor Tramadol

16-02-2018 | Man | 28
Hernia
burnout gevolgd door een nekhernia. eerste 9 maanden beperkt tot 4000 - 5000mg paracetamol icm ibuprofen. sloeg allemaal beperkt aan, met af en toe tranen in mijn ogen van de pijn bij het wakker worden. Eerste dag diclofenac voel ik mij weer zo gelukkig als een kind in de snoepwinkel, de pijn is momenteel niet meer aanwezig en ik heb het idee dat ik na het slikken van een [lees meer...]pil weer tijdelijk mijn leven terug heb. Krijg er wel diarree van, maar ik zit met een grote glimlach vanwege het gebrek aan pijn op het toilet.

07-09-2016 | Man | 29
Hernia
Toch ook maar mijn mening geven want ik ben eigenlijk best tevreden over dit middel.. Al 2 weken had ik last van lage rugpijn en trekkerig gevoel in linkerbeen. Het ongemak werd nu en dan steeds erger, autorijden werd moeilijk, zelfs mijn sokken aandoen werd een hele opgave! Toch maar besloten naar een (sport)arts gegaan, daarna specialist en diagnose van hernia gekregen. [lees meer...]In afwachting van eventuele verdere behandeling heb ik Diclofenac Retard 75mg gekregen. x2 per dag pil bij eten. Nu een week verder en tot zo ver werkt het middel voor mij persoonlijk erg goed. Ik voel nog amper iets en kan terug normaal functioneren. Vandaag zelfs lichte sportsessie gedaan en ging prima (te veel stilzitten is blijkbaar nog slechter). Bijwerkingen zijn gering, mss iets frequenter naar het toilet moeten. Van maag nagenoeg geen last, maar ik heb een sterke maag dat weet ik.

15-10-2019 | Vrouw | 30
diclofenac (12,5mg)
Tandvleesontsteking
Voorgeschreven gekregen via de tandarts, terwijl het eigenlijk vrij verkrijgbaar is via de drogist. Om de 6 uur 2 tabletjes van 12,5mg. Deze pijnstillers zouden ongeveer de 6 uur werkzaam moeten zijn, helaas ook deze pilletjes zijn bij mij binnen 3 uur weer uitgewerkt en werken niet naar behoren.

23-07-2020 | Vrouw | 31
diclofenac (25mg)
Menstruatiepijn
Gekregen tegen pijn van plaatsen koperspiraal. Hielp niet tegen de pijn maar werd er wel zwaar depressief van. Na 8 uur klaarde mijn uitkijk op het leven binnen een halfuurtje weer op. Denk dat het toen was uitgewerkt.

02-03-2017 | Vrouw | 31
Spierpijn
Ik heb Diclofenac nu voor de 2e keer voor mijn spierpijn dat vanuit de nek, richting mijn (voornamelijk alleen mijn rechtse) schouders. En die pijn loopt helemaal naar mijn volgende vingers; duim, wijsvinger én middelvinger. Bij beide keren ben ik na de 1e inname van 'n pil "diclofenac" direct gestopt en niet verder ingegaan. Mijn huisarts maakt hierover een verhaal als[lees meer...]of 't een spier-ontspanner is, terwijl je apotheek zegt dat 't 'n "onstekingsremmers" is/zijn!!! Ik heb bijna de hele nacht op de wc gezeten, vanwege buikpijn/pijn aan mijn darmen. Constant de druk heb om uberhaupt naar de wc te gaan!!! Bijwerkingen: Enorme spanningen op mijn darmen/buik. Zelfs tot diarree toe & pijn. Versufte gevoel in mijn hoofd (leek wel of ik aan de cocaïne zat!!! Wat degelijk niet is!!!)

01-03-2017 | Vrouw | 31
diclofenac (50mg)
Te lang doorgelopen met een tennisarm. Hierdoor erge pijn, vooral 's nachts. Het medicijn werkt wel (wel maagbeschermmers gebruiken), pijn wordt minder/neemt af, maar last van vervelende bijwerkingen zoals duizeligheid, misselijk en slecht zicht (wazig), daarom gestopt met dit medicijn!

23-07-2016 | Vrouw | 31
diclofenac (12,5mg)
Slijmbeursontsteking
Huisarts heeft hierbij geen maagbeschermers voorgeschreven, mijn maagwand was flink beschadigd. Na een poos heel misselijk te zijn, ben ik een 3 keer in het ziekenhuis beland, omdat ik andere medicijnen niet meer binnen kon houden. Mijn maagwand is aangetast door de diclofenac. Tevens had ik kloppingen in mijn hoofd. Na deze ellende heb ik maandenlang geen andere medicijne[lees meer...]n moeten gebruiken en nog 6 maanden maagbeschermers gebruikt, omdat ik altijd misselijk was en zelfs geen pittig of vet eten kon verdrage.n

27-10-2019 | Vrouw | 32
Lage rugpijn
Ik heb al een tijd lage rugklachten. En gebruik daarom dyclofynac 50 mg als de pijn.te erg wordt. Het gekke is,dat het de ene keer heel.goed werkt eb de andere keer juist weer niet. Dit kan per dag verschillen. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

21-10-2017 | Vrouw | 32

01-12-2021 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Ik kreeg de diclofenac aangezien ik erge pijn had. Helaas werkte de medicatie niet, maar aangezien ik dacht dat pijnstillers zo weinig effect hoorden te hebben bleef ik het toch nemen. Na een aantal maanden kreeg ik enorme buikpijn, bloed bij mijn ontlasting, diarree en koorts. Om deze rede ben ik gelijk overgestapt naar Zaldiar. Deze pijnstiller werkt gelukkig wel goed. B[lees meer...]innen drie dagen was mijn ontlasting weer goed. De buikpijn en koorts bleven, maar dit was mede doordat ik ook coeliakie heb, wat toen nog niet was gediagnosticeerd.

09-09-2018 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Ik heb al eerder (probleemloos) diclofenac in deze dosering voorgeschreven gekregen en de kuur afgemaakt. Ditmaal ben ik na 5 tabletten gestopt, de combinatie met mijn ad (sertraline 10) viel niet goed. Ondanks de maagbeschermers die ik erbij had gehad. Zondagochtend overleg gehad met de hap en besloten om over te gaan op 4 maal daags 2 paracetamol (500). Los d[lees meer...]aarvan vind ik persoonlijk dat diclofenac weinig tot geen pijnstillende werking heeft.

12-03-2019 | Vrouw | 35
Amandelontsteking

11-03-2018 | Man | 35
Botbreuk
Zeer slechte ervaring. In combi met tramadol epilepsie insult gehad. Neem deze rotzooi nooit meer. Voor een andere zal werken maar voor mij nooit meer wat een troep. En daarbij funest voor je maag en lever . En ik weet het want ben zelf verpleegkundige. Raad mensen aan met hevige pijn vraag tramadol Veel beter. Niet alleen voor de pijn maar ook voor de organen. Gr