diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (24 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

11-03-2018 | Man | 35
Botbreuk
Zeer slechte ervaring. In combi met tramadol epilepsie insult gehad. Neem deze rotzooi nooit meer. Voor een andere zal werken maar voor mij nooit meer wat een troep. En daarbij funest voor je maag en lever . En ik weet het want ben zelf verpleegkundige. Raad mensen aan met hevige pijn vraag tramadol Veel beter. Niet alleen voor de pijn maar ook voor de organen. Gr

14-02-2018 | Vrouw | 62
Gewrichtspijn
ik heb deze tabletten jarenlang zonder maagbeschermers geslikt! Huisarts schreef deze niet voor. Bijwerkingen waren heftig. Ik ben bang geworden toen de pijn op mijn borst en tussen mijn schouderbladen zo heftig werd dat ik stil moest gaan staan op de pijn te laten afnemen.

14-01-2018 | Man | 83
Rugpijn
Ik kreeg al vrij snel buikpijn ondanks maagbeschermer, werd misselijk en diarree dus nee wel enige verlichting van de pijn maar dat woog niet op tegen de bijwerkingen

05-01-2018 | Vrouw | 58
Wervelkanaalstenose
Kreeg dit voor ernstige pijn maar geen effect en na langdurig gebruik ernstige maagklachten door irritatie maagwand

03-01-2018 | Vrouw | 60
Gewrichtspijn
Mijn Si gewricht zat vast en was ontstoken geraakt hierdoor. Declifenac hielp totaal niet. Ben terug gevallen op aleve wat iets de aller scherpste randen eraf haalde maar niet genoeg

12-12-2017 | Vrouw | 44
Pijn (algemeen)
Nadat een gewoon paracetamolletje niet werkte, heb ik twee avonden een tablet diclofenac geslikt. Ik viel vlot in slaap, maar na een half uurtje werd ik wakker met het gevoel alsof mijn lijf in brand stond! Ik heb over de badkamervloer liggen rollen om af te koelen!! Overgegeven, daarna een hele koude douche gepakt. Manlief had inmiddels mijn zware antihystamine tabletten [lees meer...]gegeven. Samen op de badrand, nog nat druipend van de koude douche gewacht of het af zwakte en gelukkig!! Achteraf was de eerste avond ook al een dergelijke, maar veel minder heftige reactie opgetreden. Maar ja, nieuw medicijn hè, even wennen, ff op de tanden bijten.... Voor mij NOOIT meer diclofenac!!

02-11-2017 | Vrouw | 18
Ademhalingsproblemen

24-10-2017 | Vrouw | 46
Gewrichtsontsteking
Ik heb veel pijn in de schouder. De fysio helpt eigenlijk niet, pijn wordt erger. Brandend en stekend. Dus in afwachting van een bezoek aan de orthopeed krijg ik ontstekingsremmende pijnstiller diclofenac. Op een woensdag. Ik lees op internet dat het zich op moet bouwen in je lichaam, maar bij mij verlicht het de pijn helemaal niet. Ik krijg alleen maar diarree van dit spu[lees meer...]l. Dus na het weekend ben ik weer naar de huisarts gegaan en heb ik om een ander middel gevraagd.

21-10-2017 | Vrouw | 32

17-09-2017 | Vrouw | 42
diclofenac (25mg)
Lage rugpijn
niet werkzaam bij mijn klachten

01-06-2017 | Man | 54
Nek- / rughernia
Een pil gepakt ivm klachten in nek. (11 jaar geleden tussenwervel vervangen). 's Nachts raakte mijn maag volledig overhoop. Misselijk, opgeblazen gevoel, en maagzuur oprispingen. Dit gebruik ik absoluut niet meer.

02-03-2017 | Vrouw | 31
Spierpijn
Ik heb Diclofenac nu voor de 2e keer voor mijn spierpijn dat vanuit de nek, richting mijn (voornamelijk alleen mijn rechtse) schouders. En die pijn loopt helemaal naar mijn volgende vingers; duim, wijsvinger én middelvinger. Bij beide keren ben ik na de 1e inname van 'n pil "diclofenac" direct gestopt en niet verder ingegaan. Mijn huisarts maakt hierover een verhaal als[lees meer...]of 't een spier-ontspanner is, terwijl je apotheek zegt dat 't 'n "onstekingsremmers" is/zijn!!! Ik heb bijna de hele nacht op de wc gezeten, vanwege buikpijn/pijn aan mijn darmen. Constant de druk heb om uberhaupt naar de wc te gaan!!! Bijwerkingen: Enorme spanningen op mijn darmen/buik. Zelfs tot diarree toe & pijn. Versufte gevoel in mijn hoofd (leek wel of ik aan de cocaïne zat!!! Wat degelijk niet is!!!)

01-03-2017 | Vrouw | 31
diclofenac (50mg)
Te lang doorgelopen met een tennisarm. Hierdoor erge pijn, vooral 's nachts. Het medicijn werkt wel (wel maagbeschermmers gebruiken), pijn wordt minder/neemt af, maar last van vervelende bijwerkingen zoals duizeligheid, misselijk en slecht zicht (wazig), daarom gestopt met dit medicijn!

22-02-2017 | Vrouw | 62
Chronisch pijnsyndroom
Eind 2014 een ernstige maag en darmbloeding gehad, ze hebben mij voor de dood weggehaald.

19-02-2017 | Man | 49
Artrose
beste laxeermiddel. Diarree, diarree en nog eens diarree.

19-12-2016 | Vrouw | 68
diclofenac (50mg)
Diclofenac ooit eerder gebruikt tegen hoofd- en/of menstruatiepijn met goed resultaat. Voor zenuwpijn lijkt het minder geschikt (bij mij)

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum