diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (24 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

08-05-2019 | Vrouw | 36
Amandelontsteking

14-03-2019 | Vrouw | 36
Keelpijn
nvt

31-08-2019 | Vrouw | 37
diclofenac (50mg)
Door mijn rug gegaan. Ik kon niets meer alleen plat liggen. Begonnen met diclofinac en de dag erna was de pijn aanzienlijk minder en kon ik al wat meer. Alleen erg moe.

14-08-2019 | Vrouw | 38
Niersteen / -stenen
Als pijnstiller tegen de pijn van nierstenen twee maal een prik in mijn been gekregen. Deze werkt goed. Daarnaast zetpillen (100 mg). Dat was een drama.. De darmpijn was minstens zo erg als de pijn van de nierstenen. Ik hield niets meer binnen, spugen en ontlastingsincontinentie. Overgestapt op morfine.

17-12-2018 | Man | 38
Maagklachten
Gebruik diclofenac al sind 4 dagen voor de maagpijn. 3 x per dag 25.mg Mijn God wat een vreselijk spul, heel erg misselijk vreselijke krampen rond de maag streek diarree duizelig hartkloppingen misselijk. Ik stop er per direct mee! Ik gebruik dit nooooooit meeerr!!!

25-07-2019 | Man | 39
Rugklachten
Ik heb al eens eerder diclofenac gebruikt, toen was er niks aan de hand. Een aantal jaar later nu voor mijn rug. Een paar uur na inname schrik ik bezweet wakker kreeg geen adem en had over heel mijn lichaam bulten en enorme jeuk, mijn hart ging enorm tekeer en ineens heel langzaam tot hij een paar keer zelfs bijna stopte. Mijn vrouw die ik wakker had gemaakt heeft met spoe[lees meer...]d 112 gebeld want ik wilde drinken en zakte in elkaar. De ambulance was denk ik snel ter plaatse maar daar weet ik niet veel meer van omdat ik een hoop stukken kwijt ben ik heb verschillende spuiten gekregen en 2 dgn in het ziekenhuis gelegen. En mag geen nsaid meer gebruiken.

12-01-2022 | Vrouw | 40
Pijn (algemeen)
Heb dit medicijn verschillende keren gekregen, onder andere bij nierkolieken, kiespijn en hevige nekpijn + spanningshoofdpijn. Het is voor mij een godsgeschenk. Kan altijd wel janken van opluchting.

21-05-2022 | Vrouw | 42
Niersteen / -stenen
Kreeg diclofenac voor pijnbestrijding van niersteen, heeft totaal niet geholpen.

20-09-2020 | Man | 42
Lage rugpijn
Met zeer heftige rugklachten slik ik zo'n 8 weken voor pijnverlichting, het werkt na 1 uur, en blijft ongeveer 6 uur werken. Geen enkele bijwerking gelukkig. Erg tevreden over.

17-09-2017 | Vrouw | 42
Lage rugpijn
niet werkzaam bij mijn klachten

10-07-2016 | Vrouw | 42
Middenoorontsteking
Niet aan te raden. Het nadeel, de maagpijn, is verschrikkelijk. k kan er al 2 dagen niet door eten.Dan maar liever de pijn van de oorontsteking

29-06-2020 | Man | 43
Lage rugpijn
combinatie 50mg diclofinac + 1000 mg paracetamol 2x daags is voldoende om nog nauwelijks last van mijn rug te hebben.

09-07-2018 | Man | 43
Jicht
Ik gebruik al vele jaren Diclofenac vanwege nierstenen en jicht. De laatste jaren ervaar ik steeds pijn in mijn mond. Mijn tong zwelt op en er ontstaan wondjes in keel en op de tong. Ik vind dit bijzonder want ik slik dit middel al ruim 20 jaar! Gezwollen tong, wondjes in mond en keelpijn. Houdt anderhalve week aan na het slikken van 1 of 2 pillen van 25 mg

02-11-2016 | Vrouw | 43
Hernia
Na 3 weken pijn in mijn bil die op den duur onhoudbare krampen in mijn been gaf naar de huisarts: hernia. Nu 2 weken pijnstilling en voor mij helpt het geweldig tegen de pijn, de kramp werd onmiddellijk minder en kon eindelijk weer zitten lopen en slapen! Meteen maagbeschermer erbij gekregen dus dat was prima. Wel steeds duizelig, zweverig en nu vandaag een vlek in mijn o[lees meer...]gen en ik werd helemaal naar, moet van dicloflenac zijn want nog nooit meegemaakt. Nu maar eens zonder gaan proberen...

12-12-2017 | Vrouw | 44
Pijn (algemeen)
Nadat een gewoon paracetamolletje niet werkte, heb ik twee avonden een tablet diclofenac geslikt. Ik viel vlot in slaap, maar na een half uurtje werd ik wakker met het gevoel alsof mijn lijf in brand stond! Ik heb over de badkamervloer liggen rollen om af te koelen!! Overgegeven, daarna een hele koude douche gepakt. Manlief had inmiddels mijn zware antihystamine tabletten [lees meer...]gegeven. Samen op de badrand, nog nat druipend van de koude douche gewacht of het af zwakte en gelukkig!! Achteraf was de eerste avond ook al een dergelijke, maar veel minder heftige reactie opgetreden. Maar ja, nieuw medicijn hè, even wennen, ff op de tanden bijten.... Voor mij NOOIT meer diclofenac!!

30-08-2020 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Diclofenac (zetpil) is goed voor ontstekingspijn en menstruatiepijn. ik moest er meteen van poepen en poepte het medicijn meteen weer eruit. Waar het WEL goed voor werkt is voor zware menstruatiepijnen bij mij dan en dan ga na het het inbrengen (anus) een uurtje liggen.