diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (24 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

15-12-2016 | Man | 47
Slijmbeursontsteking
diclofenac gekregen ivm bursitis in schouder, de meeste pijn is 's nachts na ongeveer 3 a 4 uur slapen, ten eerste is de pijnstillende werking van diclofenac gering en heb ik het idee dat de werking na inname slechts enkele uren is, in ieder geval te kort om het hoogtepunt of beter gezegd dieptepunt van de pijn in mijn schouder te neutraliseren, de belangrijkste reden dat [lees meer...]ik niet 3 keer daags de maximale dagdosis neem/nam is het feit dat diclofenac laxerend werkt (tenminste bij mij) als ik naar de wc ga met diclofenac dan ben ik in een seconde klaar en kan daarna een kwartier de poepspetters opruimen, omdat ik een 'explosie-ontlasting' krijg, verder vind ik het een matige pijnstiller en stap over op een sterkere pijnstiller met vertraagde werking na inname die, heel belangrijk niet laxerend werkt. tevens voeg ik er aan toe dat de huisarts die roept 'neem er een paracetamolletje' uit zijn ambt onzet dient te worden. paracetamol doet al helemaal nul punt nul bij slijmbeursontstekeing in de schouder, tevens werkte bij mij naproxen iets beter tegen de klachten, mits de zwaarste dosering.

13-11-2016 | Man | 59
diclofenac (75mg)
Wervelkanaalstenose
Ik wil iedereen die diclofenac slikt waarschuwen voor de ernstige gevolgen welke dit medicijn op de maag kunnen hebben. Jarenlang diclofenac geslikt voor ernstige pijn vanwege lumbale kanaalstenose en cervicale kanaalstenose. Ik slikte uiteraard een maagbeschermer, omeprazol 2x20 Samen met zaldiar en gabapentine kon ik met veel pijn en moeite aan het werk blijven. Al ti[lees meer...]jdens dat ik in het ziektewettraject zat begonnen mijn maagpijn aanvallen, maar omdat het bij vlagen was heb ik veel te lang gewacht om naar de huisarts te gaan. Meteen een gastroscopie en de uitslag was schrikken, een vernauwing in de maag met een grote ontsteking samen met 1 grote maagzweer en een heleboel kleine zweertjes. Meteen met diclofenac gestopt en nu zijn we een half jaar verder en bij de laatste scopie bleek mijn maag weer in orde. Wel werd er een ernstige bloedarmoede geconstateerd hoogstwaarschijnlijk vanwege de maagaandoening met drie keer een ijzerinfuus als gevolg. Dit allemaal door het gebruik van diclofenac wat zelf met een maagbeschermer je maag zeer ernstig kan beschadigen. Als pijnstiller vond ik dit middel wel oke en mis het wel. Nu Fentanylpleisters aan het uit proberen, maar dat valt onder een ander kopje.

26-10-2016 | Vrouw | 27
Spierpijn
spiertje gescheurd en tegen de pijn diclofenac gekregen. Na het ontbijt 1 tablet van 50mg ingenomen. 3/4 uur later vreselijke pijn in buik en maag wat nu na uren nog steeds niet over is. Voor mij nooit meer diclofenac.

24-09-2016 | Vrouw | 19
diclofenac (75)
Ziekte van Bechterew
Slikte dit medicijn voor oxycodon. Hielp niks en werd er zo moedeloos van.

12-08-2016 | Man | 60
diclofenac (25mg)
Jicht
Twee maal met de ambulance in het ziekenhuis beland door een heftige anafylactische aanval tijdens het gebruik van Diclofenac. Mag ik dus nooit meer hebben! Dodelijk bij een derde maal volgend de internist.

23-07-2016 | Vrouw | 31
diclofenac (12,5mg)
Slijmbeursontsteking
Huisarts heeft hierbij geen maagbeschermers voorgeschreven, mijn maagwand was flink beschadigd. Na een poos heel misselijk te zijn, ben ik een 3 keer in het ziekenhuis beland, omdat ik andere medicijnen niet meer binnen kon houden. Mijn maagwand is aangetast door de diclofenac. Tevens had ik kloppingen in mijn hoofd. Na deze ellende heb ik maandenlang geen andere medicijne[lees meer...]n moeten gebruiken en nog 6 maanden maagbeschermers gebruikt, omdat ik altijd misselijk was en zelfs geen pittig of vet eten kon verdrage.n

11-07-2016 | Man | 50
diclofenac (150)
Bacteriële infectie
Rampmiddel, schandalig dat dit zomaar verkocht/voorgeschreven mag worden. Bijwerkingen zijn bij mij extreem, volgens mij is het schadelijk voor diverse organen. ik werd er werkelijk dood- en doodziek van. Na twee dagen gestopt. Nu (5 dagen daarna) nog steeds maag- en darmklachten, pijn bij plassen. Het middel lijkt een beroerde reputatie te hebben onder mensen die in de [lees meer...]zorg werken. Ik sprak enkelen die het jaren geleden gebruikten en de gevolgen van de bijwerkingen nooit geheel te boven zijn gekomen.

10-07-2016 | Vrouw | 42
Middenoorontsteking
Niet aan te raden. Het nadeel, de maagpijn, is verschrikkelijk. k kan er al 2 dagen niet door eten.Dan maar liever de pijn van de oorontsteking

12-05-2016 | Vrouw | 65
diclofenac (25mg)
Ziekte van Lyme
doet niets bij ernstige pijn

25-04-2016 | Man | 62
Artrose
Mee gestopt wegens ernstige bijwerkingen. Misselijkheid, duizeligheid, hartkloppingen, zweten, koud/warm, rillingen, tijdelijke rode uitslag over hele lichaam, zo ernstig dat ik een uur moest gaan zitten om bij te komen. Kwam plotseling van de ene op de andere dag. Paar weken daarna toch nog geprobeerd en toen ging het meteen weer fout (kort na inname pil).

28-07-2021 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Zit nu op de 4e dag van mijn amandelontsteking en heb het idee dat de diclofenac niks voor me doet. Vanwege de pijn in mn keel gaat eten erg moeilijk en diclofenac valt zwaar op je maag waardoor je grote deel van de tijd misselijk bent. Ben er niet echt tevreden mee..

09-07-2021 | Vrouw | 47
Wervelkanaalstenose
Diclofenac is echt troep. Geeft bij enorm veel nensen maagklachten. Ik ben over het algemeen niet zo gevoelig voor bijwerkingen, maar bij Diclofenac dus wel !

03-04-2021 | Vrouw | 57
diclofenac (75mg)
Pijn (algemeen)
Gekneusde ribben

30-08-2020 | Vrouw | 45
diclofenac (100mg)
Chronisch pijnsyndroom
Diclofenac (zetpil) is goed voor ontstekingspijn en menstruatiepijn. ik moest er meteen van poepen en poepte het medicijn meteen weer eruit. Waar het WEL goed voor werkt is voor zware menstruatiepijnen bij mij dan en dan ga na het het inbrengen (anus) een uurtje liggen.

15-10-2019 | Vrouw | 30
diclofenac (12,5mg)
Tandvleesontsteking
Voorgeschreven gekregen via de tandarts, terwijl het eigenlijk vrij verkrijgbaar is via de drogist. Om de 6 uur 2 tabletjes van 12,5mg. Deze pijnstillers zouden ongeveer de 6 uur werkzaam moeten zijn, helaas ook deze pilletjes zijn bij mij binnen 3 uur weer uitgewerkt en werken niet naar behoren.

19-07-2019 | Vrouw | 52
Artrose - gewrichtsaandoening
Blijkbaar ben ik nu allergisch voor diclofenac.. Had het een lange tijd niet gebruikt.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum