Ervaringen met Diclofenac

diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Jicht (17 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

02-03-2017 | Vrouw | 31
Spierpijn
Ik heb Diclofenac nu voor de 2e keer voor mijn spierpijn dat vanuit de nek, richting mijn (voornamelijk alleen mijn rechtse) schouders. En die pijn loopt helemaal naar mijn volgende vingers; duim, wijsvinger én middelvinger. Bij beide keren ben ik na de 1e inname van 'n pil "diclofenac" direct gestopt en niet verder ingegaan. Mijn huisarts maakt hierover een verhaal als[lees meer...]of 't een spier-ontspanner is, terwijl je apotheek zegt dat 't 'n "onstekingsremmers" is/zijn!!! Ik heb bijna de hele nacht op de wc gezeten, vanwege buikpijn/pijn aan mijn darmen. Constant de druk heb om uberhaupt naar de wc te gaan!!! Bijwerkingen: Enorme spanningen op mijn darmen/buik. Zelfs tot diarree toe & pijn. Versufte gevoel in mijn hoofd (leek wel of ik aan de cocaïne zat!!! Wat degelijk niet is!!!)

01-03-2017 | Vrouw | 31
diclofenac (50mg)
Te lang doorgelopen met een tennisarm. Hierdoor erge pijn, vooral 's nachts. Het medicijn werkt wel (wel maagbeschermmers gebruiken), pijn wordt minder/neemt af, maar last van vervelende bijwerkingen zoals duizeligheid, misselijk en slecht zicht (wazig), daarom gestopt met dit medicijn!

22-02-2017 | Vrouw | 62
Chronisch pijnsyndroom
Eind 2014 een ernstige maag en darmbloeding gehad, ze hebben mij voor de dood weggehaald.

19-02-2017 | Man | 49
Artrose
beste laxeermiddel. Diarree, diarree en nog eens diarree.

19-12-2016 | Vrouw | 68
diclofenac (50mg)
Diclofenac ooit eerder gebruikt tegen hoofd- en/of menstruatiepijn met goed resultaat. Voor zenuwpijn lijkt het minder geschikt (bij mij)

15-12-2016 | Man | 47
Slijmbeursontsteking
diclofenac gekregen ivm bursitis in schouder, de meeste pijn is 's nachts na ongeveer 3 a 4 uur slapen, ten eerste is de pijnstillende werking van diclofenac gering en heb ik het idee dat de werking na inname slechts enkele uren is, in ieder geval te kort om het hoogtepunt of beter gezegd dieptepunt van de pijn in mijn schouder te neutraliseren, de belangrijkste reden dat [lees meer...]ik niet 3 keer daags de maximale dagdosis neem/nam is het feit dat diclofenac laxerend werkt (tenminste bij mij) als ik naar de wc ga met diclofenac dan ben ik in een seconde klaar en kan daarna een kwartier de poepspetters opruimen, omdat ik een 'explosie-ontlasting' krijg, verder vind ik het een matige pijnstiller en stap over op een sterkere pijnstiller met vertraagde werking na inname die, heel belangrijk niet laxerend werkt. tevens voeg ik er aan toe dat de huisarts die roept 'neem er een paracetamolletje' uit zijn ambt onzet dient te worden. paracetamol doet al helemaal nul punt nul bij slijmbeursontstekeing in de schouder, tevens werkte bij mij naproxen iets beter tegen de klachten, mits de zwaarste dosering.

13-11-2016 | Man | 59
Wervelkanaalstenose
Ik wil iedereen die diclofenac slikt waarschuwen voor de ernstige gevolgen welke dit medicijn op de maag kunnen hebben. Jarenlang diclofenac geslikt voor ernstige pijn vanwege lumbale kanaalstenose en cervicale kanaalstenose. Ik slikte uiteraard een maagbeschermer, omeprazol 2x20 Samen met zaldiar en gabapentine kon ik met veel pijn en moeite aan het werk blijven. Al ti[lees meer...]jdens dat ik in het ziektewettraject zat begonnen mijn maagpijn aanvallen, maar omdat het bij vlagen was heb ik veel te lang gewacht om naar de huisarts te gaan. Meteen een gastroscopie en de uitslag was schrikken, een vernauwing in de maag met een grote ontsteking samen met 1 grote maagzweer en een heleboel kleine zweertjes. Meteen met diclofenac gestopt en nu zijn we een half jaar verder en bij de laatste scopie bleek mijn maag weer in orde. Wel werd er een ernstige bloedarmoede geconstateerd hoogstwaarschijnlijk vanwege de maagaandoening met drie keer een ijzerinfuus als gevolg. Dit allemaal door het gebruik van diclofenac wat zelf met een maagbeschermer je maag zeer ernstig kan beschadigen. Als pijnstiller vond ik dit middel wel oke en mis het wel. Nu Fentanylpleisters aan het uit proberen, maar dat valt onder een ander kopje.

26-10-2016 | Vrouw | 27
Spierpijn
spiertje gescheurd en tegen de pijn diclofenac gekregen. Na het ontbijt 1 tablet van 50mg ingenomen. 3/4 uur later vreselijke pijn in buik en maag wat nu na uren nog steeds niet over is. Voor mij nooit meer diclofenac.

24-09-2016 | Vrouw | 19
diclofenac (75)
Ziekte van Bechterew
Slikte dit medicijn voor oxycodon. Hielp niks en werd er zo moedeloos van.

12-08-2016 | Man | 60
diclofenac (25mg)
Jicht
Twee maal met de ambulance in het ziekenhuis beland door een heftige anafylactische aanval tijdens het gebruik van Diclofenac. Mag ik dus nooit meer hebben! Dodelijk bij een derde maal volgend de internist.

17-03-2023 | Vrouw | 28
Ziekte van Bechterew
Medicijn 2 maanden uitgeprobeerd. Laatste weken alleen maar duizelig geweest. Ik stond er 's morgens mee op en ging duizelig naar bed. Als ik dan eenmaal wou gaan slapen kreeg ik last van hartkloppingen of een opgejaagd stress gevoel alsof ik 20 koffies gedronken had. Hierdoor sliep ik enorm slecht. De afweging was dus of rugpijn of bijwerkingen van diclofenac. Reumatoloog[lees meer...] gecontacteerd en die vond dat ik direct moest stoppen met het gebruik van dit medicijn.

13-12-2022 | Man | 31
Hersenschudding
Vanwege hersenschudding 3x per dag 50mg. Vanaf tweede pil hevige bankkrampen en hoofdpijn. In de nacht last van maagzuur (ondanks maagbeschermers) en rare dromen. Volgende dag erg warrig, duizelig en aanhoudende kramp op darm en maag. Ik moet het nemen om de ontsteking in de hersenen te remmen maar het is troep. Blij als ik ervan af ben.

28-07-2021 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Zit nu op de 4e dag van mijn amandelontsteking en heb het idee dat de diclofenac niks voor me doet. Vanwege de pijn in mn keel gaat eten erg moeilijk en diclofenac valt zwaar op je maag waardoor je grote deel van de tijd misselijk bent. Ben er niet echt tevreden mee..

09-07-2021 | Vrouw | 47
Wervelkanaalstenose
Diclofenac is echt troep. Geeft bij enorm veel nensen maagklachten. Ik ben over het algemeen niet zo gevoelig voor bijwerkingen, maar bij Diclofenac dus wel !

03-04-2021 | Vrouw | 57
Pijn (algemeen)
Gekneusde ribben

30-08-2020 | Vrouw | 45
diclofenac (100mg)
Chronisch pijnsyndroom
Diclofenac (zetpil) is goed voor ontstekingspijn en menstruatiepijn. ik moest er meteen van poepen en poepte het medicijn meteen weer eruit. Waar het WEL goed voor werkt is voor zware menstruatiepijnen bij mij dan en dan ga na het het inbrengen (anus) een uurtje liggen.