diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (24 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

CBG (27-08-2020)

16-02-2019 | Vrouw | 46
Acne/puistjes
4 weken 3x daags 50 mg geslikt voor een ontsteking in mijn schouder/arm. Het deed niets. Toen ik stopte kreeg ik na 4 dagen pas bijwerkingen in de vorm van een onrustige gezichtshuid met acne/pukkels

27-12-2018 | Man | 46
Nek- / rughernia
Nekhernia met uitstraling naar schouder en arm. Merkt aanvankelijk weinig effect van diclofenac in combinatie met 2paracetamol. Tramadol gekregen maar niet gebruikt ivm rijvaardigheid en mogelijke bijwerkingen. Na enkele weken is de pijn duidelijk minder bij gedoseerd bewegen en belasten. Ik merk duidelijk dat na ca 6 uur de pijn meer wordt. Na een uurtje na de pil neemt d[lees meer...]e pijn af. Bij overgeslagen dosis duurt het wel een paar uur voordat het middel weer aanslaat. Opvallend genoeg geen maagklachten (geen maagbeschermers gekregen). Ik neem wel altijd de dosis voor of na eten en drinken...

24-10-2017 | Vrouw | 46
Gewrichtsontsteking
Ik heb veel pijn in de schouder. De fysio helpt eigenlijk niet, pijn wordt erger. Brandend en stekend. Dus in afwachting van een bezoek aan de orthopeed krijg ik ontstekingsremmende pijnstiller diclofenac. Op een woensdag. Ik lees op internet dat het zich op moet bouwen in je lichaam, maar bij mij verlicht het de pijn helemaal niet. Ik krijg alleen maar diarree van dit spu[lees meer...]l. Dus na het weekend ben ik weer naar de huisarts gegaan en heb ik om een ander middel gevraagd.

09-07-2021 | Vrouw | 47
Wervelkanaalstenose
Diclofenac is echt troep. Geeft bij enorm veel nensen maagklachten. Ik ben over het algemeen niet zo gevoelig voor bijwerkingen, maar bij Diclofenac dus wel !

11-02-2021 | Vrouw | 47

30-05-2017 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Werkte heel goed. Helaas bleek later na onderzoek dat mijn nierfunctie slechter werd. Ik moest direct stoppen.

15-12-2016 | Man | 47
Slijmbeursontsteking
diclofenac gekregen ivm bursitis in schouder, de meeste pijn is 's nachts na ongeveer 3 a 4 uur slapen, ten eerste is de pijnstillende werking van diclofenac gering en heb ik het idee dat de werking na inname slechts enkele uren is, in ieder geval te kort om het hoogtepunt of beter gezegd dieptepunt van de pijn in mijn schouder te neutraliseren, de belangrijkste reden dat [lees meer...]ik niet 3 keer daags de maximale dagdosis neem/nam is het feit dat diclofenac laxerend werkt (tenminste bij mij) als ik naar de wc ga met diclofenac dan ben ik in een seconde klaar en kan daarna een kwartier de poepspetters opruimen, omdat ik een 'explosie-ontlasting' krijg, verder vind ik het een matige pijnstiller en stap over op een sterkere pijnstiller met vertraagde werking na inname die, heel belangrijk niet laxerend werkt. tevens voeg ik er aan toe dat de huisarts die roept 'neem er een paracetamolletje' uit zijn ambt onzet dient te worden. paracetamol doet al helemaal nul punt nul bij slijmbeursontstekeing in de schouder, tevens werkte bij mij naproxen iets beter tegen de klachten, mits de zwaarste dosering.

12-03-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Bechterew
De ene maagzweer na de andere, iedere keer opnieuw en ze bleven het, ondanks mijn protest, keer op keer voorschrijven. Nu zijn mijn maagproblemen dus chronisch geworden, maar mijn heupen zijn nog even lustig ontstoken, alsook mijn onderrug. Ik moest eerst een hele tijd verschillende soorten ontstekingsremmers gebruiken voor ik in aanmerking zou komen voor de inspuitingen [lees meer...]met immuuntherapie.Het heeft niks uitgehaald, maar mijn maag is intussen wel naar de vaantjes. Mij krijgen ze zo gek niet meer.

19-02-2017 | Man | 49
Artrose
beste laxeermiddel. Diarree, diarree en nog eens diarree.

23-11-2018 | Man | 50
Alvleesklierontsteking
Werd opgenomen met heftige pijnen, werd verdacht van een maagperforatie maar bleek de alvleesklier te zijn. Kreeg allerlei niet verslafende medicatie die de pijn niet verlaagde

18-06-2017 | Man | 50
Hernia
Nu sinds 1.5 maand hernia in mijn rug + sinds 4 maanden rug artrose door radioloog geconstateerd. Had v.d. huisarts eerst 2 * daags 2*10 mg retard morfine voorgeschreven gekregen, en gebruikte daarnaast 3000 mg paracetamol. Maar door mijn apneu mocht ik geen morfine hebben. Toen Naltrexon, hielp niet echt goed voor de pijn 2*250 mg, ben ik zelf gaan ophogen tot 3*250, wer[lees meer...]d ik weer benauwd van astma. Toen heb ik via de huisarts Diclofenac 50mg 3*dd 50 mg gekregen, hielp eerste weken goed i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hielp daarna ook minder tegen de pijn. Toen zelf Diclofenac opgehoogd naar 4*50 mg Diclofenac i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hierdoor sliep ik i.p.v. de 5 uurtjes nu wel 10 uur. Maar na de doktersassistente gesproken te hebben bleek 4*50 mg op 1 dag veel te hoog te zijn. Nu 4*400 mg Ibuprofen en 3000 mg paracetamol en ben ik weer terug bij af en ben ik weer om 05.00 uur wakker van de pijn. soms kan ik dan met 1000 mg paracetamol doorslapen, maar zoals nu ook vaak niet. Branderige pijn in rug. Pijn in linkerbil, achter uitstralend naar linkerbeen en voet. Pijn in rechterbeen, doof gevoel in rechtervoet. Neiging tot omvallen. In de ochtend heel veel last van ochtendstijfheid, na innemen van een maagzuurremmer en een half uur daarna een NSAID, ben ik na 2 a 3 uur pas weer het mannetje, tot 4 a 5 uur verder dan heb ik weer heel veel pijn. Omdat ik niet verzekerd ben voor fysiotherapie. Ben pas 50. Heb ik revalidatiearts aangevraagd hier in het plaatselijke ziekenhuis. Maar daar kan ik pas over 1 maand terecht. Rode infra rood lamp geeft een lekker gevoel, maar helpt ook maar een halfuurtje. Ze zeggen dat ze een hernia niet zo snel meer opereren en dat je gedoseerd moet blijven bewegen wat ik ook doe, soms weer teveel en dan wordt ik door mijn lichaam teruggefloten. Pas als na 3 maanden de pijn van de hernia niet minder wordt dan overweegt men pas een operatie. Doorzetten en afzien dus. Van de Naproxen, Morfine retard 10mg, Diclofenac en Ibuprofen vond ik in volgorde: Diclofenac 50 m nog het beste werken en daarna de Morfine retard 10 mg 2*dd 1.

11-07-2016 | Man | 50
diclofenac (150)
Bacteriële infectie
Rampmiddel, schandalig dat dit zomaar verkocht/voorgeschreven mag worden. Bijwerkingen zijn bij mij extreem, volgens mij is het schadelijk voor diverse organen. ik werd er werkelijk dood- en doodziek van. Na twee dagen gestopt. Nu (5 dagen daarna) nog steeds maag- en darmklachten, pijn bij plassen. Het middel lijkt een beroerde reputatie te hebben onder mensen die in de [lees meer...]zorg werken. Ik sprak enkelen die het jaren geleden gebruikten en de gevolgen van de bijwerkingen nooit geheel te boven zijn gekomen.

01-05-2016 | Vrouw | 50
Gewrichtsontsteking
De lichte vorm werkt nauwelijks, 150mg 2 tabletten en 2 paracetamol voor in de nacht om te kunnen slapen, werkt bij mij goed. Gebruik geen maagbeschermer, omdat ik daar misselijk van werd.

09-04-2022 | Man | 52
Rugklachten
Ik had een week geleden s nachts zo n pijn in.mijn onderrug gekregen. Dat was zo erg dat mijn hele onderlijf in brand leek te staan. Ik nam 50 mg diclofenac natrium. Dat had ik nog in huis. Dat werkte goed maar het nadeel van de natrium variant is dat het vrij lang duurt voordat het middel werkt. Zeker een uur. Maar het voordeel is dat het middel wel langdurig werkt. Ze[lees meer...]ker 6 uur. Echter had ik helaas maar weinig diclofenac natrium van 50 mg meer dus heb ik zonder recept diclofenac kalium 12,5 mg gekocht bij de drogist. Een hogere dosering mag bij de drogist niet worden verkocht. Dat kan alleen bij de apotheek. Dan krijg je 25 mg zonder recept..maar voor 50mg moet je altijd een doktersrecept hebben. Maar goed, ik ben eigenwijs en haalde gewoon een doosje van 20 pillen 12,5 gram bij de drogist en neem er 4 tegelijk in waardoor ik ook aan de dosis van 50 mg kom. Maar de kalium variant werkt sneller maar is ook wat sneller uitgewekt. Toch hielp het me goed door de dag heen. De klachten zijn inmiddels verdwenen. Wel nam ik omazeprol in als maagbeschermer. Dat leek me wel verstandig. Diclofenac moet je niet zomaar met andere pijn medicatie gebruiken en zeker niet in combi met andere NSIAD medicatie....en ook niet voor langdurige periode. Ook mag je nooit meer dan 150 mg diclofenac per dag. Het nadeel van kalium diclofenac is dat het sneller uitgewerkt is en je sneller aan een nieuwe dosis toe bent. Daarom is het jammer dat de natrium variant niet vrij verkrijgbaar is. In andere landen is diclofenac natrium 50 mg gewoon vrij te koop. Echter moet je als gebruiker wel verstandig met het middel omgaan.

05-04-2020 | Vrouw | 52
Peesontsteking schouder
Na tramadol,waar ik intens ziek van werd, Naproxen en Ibuprofen eindelijk iets dat werkte. Nu kan ik weer redelijk slapen zodat mijn lichaam kan werken aan het herstel. Beetje misselijk en nog lichte pijn maar dat is me liever dan niet kunnen slapen van de pijn.

09-01-2020 | Man | 52
diclofenac (100mg)
Nekklachten
Al 30 jaar nekklachten met zware hoofdpijnen, alles al geprobeerd maar niets hielp. Sinds 10 jaar gebruik ik dit medicijn wat als enige binnen 30 minuten echt de pijn weg neemt.