Ervaringen met Diclofenac

diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Jicht (17 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (7 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

18-06-2017 | Man | 50
Hernia
Nu sinds 1.5 maand hernia in mijn rug + sinds 4 maanden rug artrose door radioloog geconstateerd. Had v.d. huisarts eerst 2 * daags 2*10 mg retard morfine voorgeschreven gekregen, en gebruikte daarnaast 3000 mg paracetamol. Maar door mijn apneu mocht ik geen morfine hebben. Toen Naltrexon, hielp niet echt goed voor de pijn 2*250 mg, ben ik zelf gaan ophogen tot 3*250, wer[lees meer...]d ik weer benauwd van astma. Toen heb ik via de huisarts Diclofenac 50mg 3*dd 50 mg gekregen, hielp eerste weken goed i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hielp daarna ook minder tegen de pijn. Toen zelf Diclofenac opgehoogd naar 4*50 mg Diclofenac i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hierdoor sliep ik i.p.v. de 5 uurtjes nu wel 10 uur. Maar na de doktersassistente gesproken te hebben bleek 4*50 mg op 1 dag veel te hoog te zijn. Nu 4*400 mg Ibuprofen en 3000 mg paracetamol en ben ik weer terug bij af en ben ik weer om 05.00 uur wakker van de pijn. soms kan ik dan met 1000 mg paracetamol doorslapen, maar zoals nu ook vaak niet. Branderige pijn in rug. Pijn in linkerbil, achter uitstralend naar linkerbeen en voet. Pijn in rechterbeen, doof gevoel in rechtervoet. Neiging tot omvallen. In de ochtend heel veel last van ochtendstijfheid, na innemen van een maagzuurremmer en een half uur daarna een NSAID, ben ik na 2 a 3 uur pas weer het mannetje, tot 4 a 5 uur verder dan heb ik weer heel veel pijn. Omdat ik niet verzekerd ben voor fysiotherapie. Ben pas 50. Heb ik revalidatiearts aangevraagd hier in het plaatselijke ziekenhuis. Maar daar kan ik pas over 1 maand terecht. Rode infra rood lamp geeft een lekker gevoel, maar helpt ook maar een halfuurtje. Ze zeggen dat ze een hernia niet zo snel meer opereren en dat je gedoseerd moet blijven bewegen wat ik ook doe, soms weer teveel en dan wordt ik door mijn lichaam teruggefloten. Pas als na 3 maanden de pijn van de hernia niet minder wordt dan overweegt men pas een operatie. Doorzetten en afzien dus. Van de Naproxen, Morfine retard 10mg, Diclofenac en Ibuprofen vond ik in volgorde: Diclofenac 50 m nog het beste werken en daarna de Morfine retard 10 mg 2*dd 1.

07-06-2017 | Man | 69
diclofenac (100mg)
Jicht
Ik heb al van mijn veertigste last van jicht en nierstenen. Jicht begon in mijn grote teen in de loop der jaren last van enkel, knie, schouder, elleboog, heup en vingers. Als ik echt teveel pijn had ging er een zetpil in die hielp 24 uur. De laatste paar maanden geen last gehad, maar ik merk het altijd als het weer gaat veranderen (depressie). Nu ook met de storm van nu. [lees meer...]Middelvinger was 2 keer zo dik (gaat nu wel weer). Last van bulten (jichtknobels) op vingers en ellebogen. Veel pillen geslikt maar daar werd ik niet goed van. Zetpil helpt gelijk na 25 minuten wordt het al minder. Wel je stoelgang goed in de gaten houden.

30-05-2017 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Werkte heel goed. Helaas bleek later na onderzoek dat mijn nierfunctie slechter werd. Ik moest direct stoppen.

25-04-2017 | Man | 57
Jicht
Zodra ik een jichtaanval voel opkomen neem ik 2 tabletten diclofenac en na elke ca. 6 uur weer één. Dit helpt goed om de heftigste pijn te overbruggen en de klachten verdwijnen na ongeveer een dag weer. Ik slik daarnaast ook nog Allopurinol 300 Mg tabletten, hierover ben ik niet tevreden, ze lijken eerder jichtaanvallen uit te lokken. Mijn reumatoloog lijkt het ook niet me[lees meer...]er zo goed te weten. Soms heb ik de neiging om mijn voeten op de rails te leggen, zo zeer doet het dan. Maar dan helpen de diclo's net voldoende om weer even verder te kunnen. Het blijft al met al sukkelen met deze K-kwaal.

06-02-2017 | Man | 59
Jicht
Jicht heeft te maken met een hoog urinezuur gehalte in het bloed. De urinezuur cristallen slaan neer in over het algemeen koudste gedeelte van je lichaamsbotjes. Niet iedereen krijgt last van jicht bij een te hoog urinezuur gehalte. Als je nieren de urinezuur onvoldoende afbreken krijg je dus te hoog urinezuur gehalte. Diclofenac is een NSAIDs en is beter om niet te gebrui[lees meer...]ken bij minder goed werkende nieren. In plaats van diclofenac is het beter om dan paracetamol te gebruiken. Verdraag allopurinol goed en ben blij dat ik hier op over gegaan ben!

07-11-2016 | Man | 52
Peesontsteking schouder
Op advies van de huisarts gekregen voor een peesontsteking in mijn schouder. Werkte na ongeveer vier dagen. Wel bijwerkingen als darmkrampen, diarree en vermoeidheid. Slik het na ruim twee weken nog steeds, omdat de ontsteking terugkomt als ik stop.

02-11-2016 | Vrouw | 43
Hernia
Na 3 weken pijn in mijn bil die op den duur onhoudbare krampen in mijn been gaf naar de huisarts: hernia. Nu 2 weken pijnstilling en voor mij helpt het geweldig tegen de pijn, de kramp werd onmiddellijk minder en kon eindelijk weer zitten lopen en slapen! Meteen maagbeschermer erbij gekregen dus dat was prima. Wel steeds duizelig, zweverig en nu vandaag een vlek in mijn o[lees meer...]gen en ik werd helemaal naar, moet van dicloflenac zijn want nog nooit meegemaakt. Nu maar eens zonder gaan proberen...

12-10-2016 | Man | 26
Rugklachten
Voorgeschreven ivm erge spierpijn in bovenrug/schouder, werkt goed, maar helaas met bijwerkingen. Flink duizelig en concentratieverlies. Hopelijk gauw vanaf....

07-09-2016 | Man | 29
Hernia
Toch ook maar mijn mening geven want ik ben eigenlijk best tevreden over dit middel.. Al 2 weken had ik last van lage rugpijn en trekkerig gevoel in linkerbeen. Het ongemak werd nu en dan steeds erger, autorijden werd moeilijk, zelfs mijn sokken aandoen werd een hele opgave! Toch maar besloten naar een (sport)arts gegaan, daarna specialist en diagnose van hernia gekregen. [lees meer...]In afwachting van eventuele verdere behandeling heb ik Diclofenac Retard 75mg gekregen. x2 per dag pil bij eten. Nu een week verder en tot zo ver werkt het middel voor mij persoonlijk erg goed. Ik voel nog amper iets en kan terug normaal functioneren. Vandaag zelfs lichte sportsessie gedaan en ging prima (te veel stilzitten is blijkbaar nog slechter). Bijwerkingen zijn gering, mss iets frequenter naar het toilet moeten. Van maag nagenoeg geen last, maar ik heb een sterke maag dat weet ik.

29-08-2016 | Vrouw | 56
diclofenac (25mg)
Fibromyalgie
Ik gebruik dit middel al jaren voor de pijn bij fibromyalgie en lichte artrose. Als ik stop met de Diclofenac word ik na korte tijd erg stijf en heb veel pijn. Ik ervaar geen bijwerkingen, momenteel gebruik ik 2x per dag 25 mg. Ik gebruik geen maagzuurremmer meer, omdat ik vermoed dat jarenlang gebruik hiervan bij mij osteopenie heeft veroorzaakt. (voorstadium van botontk[lees meer...]alking, Dexa scan gehad na polsbreuk begin dit jaar)

19-08-2016 | Vrouw | 52
diclofenac (12,5mg)
Lage rugpijn
Al jaren last van bekkeninstabiliteit sinds de bevallingen van onze kinderen. Nu ik in de overgang zit, worden de pijn en stijfheid steeds erger. Naast diverse pijnstillers en fysiotherapie weinig verbetering. Sinds begin deze maand begonnen met Diclofanac 12,5 mg.en na twee dagen merkte ik al verschil. De scherpte van de pijn ging eraf en ik begon iets soepeler te bewege[lees meer...]n. Daarna de dosering zelf verhoogd naar twee maal daags twee tabletten en ik kan momenteel weer redelijk goed functioneren. Totaal geen last van bijwerkingen. Ik ben hier dus heel blij mee. Met fysio ga ik gewoon door, en komende maanden ga ik proberen mijn overgewicht te verminderen. Dat zal zeker bijdragen aan het verlagen van mijn pijnklachten. Maar door de enorme pijn kon ik bijna niet sporten, dus kwam ik aan, ..de bekende negatieve spiraal. Maar nu gaat het goed en slaap ik ook weer beter door, zonder pijnklachten.

30-08-2023 | Vrouw | 59
diclofenac (75mg)
Geen bijwerkingen ondervonden van Diclofenac. Na een tijdje kon het de ontsteking niet meer tegenhouden.

28-01-2023 | Man | 23
Botbreuk
Heb m’n enkel gebroken en verging van de pijn, ziekenhuis gebeld en schreven me dit voor. Eerste twee dagen werkte het echt uitstekend had geen pijn meer of ja in ieder geval veel minder. Nu zit ik op de vijfde dag dat ik het gebruik en telkens twee uur na inname begin ik zo last van de maag te krijgen. Nu hang ik op de bank met een gebroken enkel die niet zeer doet behal[lees meer...]ve als die hangt/krukken loop en heb ik maagkrampen van hier tot Tokio. De maagkrampen doen meer pijn dan m’n enkel in rust. Heel vervelend want hierdoor moet ik ook vaak poepen wat echt als een marteling voelt omdat ik dan op krukken moet lopen.

31-12-2020 | Man | 25
Gewrichtsontsteking
Diclofenac werkte eerst prima. Maar naarmate ik het middel langer gebruikte kwamen de ontstekingspijntjes langzaam terug. Dit was na 2-3 jaar gebruik van het middel. Nu gebruik in meloxicam. Werkt prima!

14-08-2020 | Vrouw | 63
Lage rugpijn
Bij regelmatig gebruik last van duizeligheid

18-08-2019 | Man | 56
Slijmbeursontsteking
Ontstekingsremmer werkt goed maar uitslag op huid is veel pijnlijk.