diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (24 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

30-05-2017 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Werkte heel goed. Helaas bleek later na onderzoek dat mijn nierfunctie slechter werd. Ik moest direct stoppen.

25-04-2017 | Man | 57
Jicht
Zodra ik een jichtaanval voel opkomen neem ik 2 tabletten diclofenac en na elke ca. 6 uur weer één. Dit helpt goed om de heftigste pijn te overbruggen en de klachten verdwijnen na ongeveer een dag weer. Ik slik daarnaast ook nog Allopurinol 300 Mg tabletten, hierover ben ik niet tevreden, ze lijken eerder jichtaanvallen uit te lokken. Mijn reumatoloog lijkt het ook niet me[lees meer...]er zo goed te weten. Soms heb ik de neiging om mijn voeten op de rails te leggen, zo zeer doet het dan. Maar dan helpen de diclo's net voldoende om weer even verder te kunnen. Het blijft al met al sukkelen met deze K-kwaal.

06-02-2017 | Man | 59
Jicht
Jicht heeft te maken met een hoog urinezuur gehalte in het bloed. De urinezuur cristallen slaan neer in over het algemeen koudste gedeelte van je lichaamsbotjes. Niet iedereen krijgt last van jicht bij een te hoog urinezuur gehalte. Als je nieren de urinezuur onvoldoende afbreken krijg je dus te hoog urinezuur gehalte. Diclofenac is een NSAIDs en is beter om niet te gebrui[lees meer...]ken bij minder goed werkende nieren. In plaats van diclofenac is het beter om dan paracetamol te gebruiken. Verdraag allopurinol goed en ben blij dat ik hier op over gegaan ben!

07-11-2016 | Man | 52
Peesontsteking schouder
Op advies van de huisarts gekregen voor een peesontsteking in mijn schouder. Werkte na ongeveer vier dagen. Wel bijwerkingen als darmkrampen, diarree en vermoeidheid. Slik het na ruim twee weken nog steeds, omdat de ontsteking terugkomt als ik stop.

02-11-2016 | Vrouw | 43
Hernia
Na 3 weken pijn in mijn bil die op den duur onhoudbare krampen in mijn been gaf naar de huisarts: hernia. Nu 2 weken pijnstilling en voor mij helpt het geweldig tegen de pijn, de kramp werd onmiddellijk minder en kon eindelijk weer zitten lopen en slapen! Meteen maagbeschermer erbij gekregen dus dat was prima. Wel steeds duizelig, zweverig en nu vandaag een vlek in mijn o[lees meer...]gen en ik werd helemaal naar, moet van dicloflenac zijn want nog nooit meegemaakt. Nu maar eens zonder gaan proberen...

12-10-2016 | Man | 26
Rugklachten
Voorgeschreven ivm erge spierpijn in bovenrug/schouder, werkt goed, maar helaas met bijwerkingen. Flink duizelig en concentratieverlies. Hopelijk gauw vanaf....

07-09-2016 | Man | 29
Hernia
Toch ook maar mijn mening geven want ik ben eigenlijk best tevreden over dit middel.. Al 2 weken had ik last van lage rugpijn en trekkerig gevoel in linkerbeen. Het ongemak werd nu en dan steeds erger, autorijden werd moeilijk, zelfs mijn sokken aandoen werd een hele opgave! Toch maar besloten naar een (sport)arts gegaan, daarna specialist en diagnose van hernia gekregen. [lees meer...]In afwachting van eventuele verdere behandeling heb ik Diclofenac Retard 75mg gekregen. x2 per dag pil bij eten. Nu een week verder en tot zo ver werkt het middel voor mij persoonlijk erg goed. Ik voel nog amper iets en kan terug normaal functioneren. Vandaag zelfs lichte sportsessie gedaan en ging prima (te veel stilzitten is blijkbaar nog slechter). Bijwerkingen zijn gering, mss iets frequenter naar het toilet moeten. Van maag nagenoeg geen last, maar ik heb een sterke maag dat weet ik.

29-08-2016 | Vrouw | 56
diclofenac (25mg)
Fibromyalgie
Ik gebruik dit middel al jaren voor de pijn bij fibromyalgie en lichte artrose. Als ik stop met de Diclofenac word ik na korte tijd erg stijf en heb veel pijn. Ik ervaar geen bijwerkingen, momenteel gebruik ik 2x per dag 25 mg. Ik gebruik geen maagzuurremmer meer, omdat ik vermoed dat jarenlang gebruik hiervan bij mij osteopenie heeft veroorzaakt. (voorstadium van botontk[lees meer...]alking, Dexa scan gehad na polsbreuk begin dit jaar)

19-08-2016 | Vrouw | 52
diclofenac (12,5mg)
Lage rugpijn
Al jaren last van bekkeninstabiliteit sinds de bevallingen van onze kinderen. Nu ik in de overgang zit, worden de pijn en stijfheid steeds erger. Naast diverse pijnstillers en fysiotherapie weinig verbetering. Sinds begin deze maand begonnen met Diclofanac 12,5 mg.en na twee dagen merkte ik al verschil. De scherpte van de pijn ging eraf en ik begon iets soepeler te bewege[lees meer...]n. Daarna de dosering zelf verhoogd naar twee maal daags twee tabletten en ik kan momenteel weer redelijk goed functioneren. Totaal geen last van bijwerkingen. Ik ben hier dus heel blij mee. Met fysio ga ik gewoon door, en komende maanden ga ik proberen mijn overgewicht te verminderen. Dat zal zeker bijdragen aan het verlagen van mijn pijnklachten. Maar door de enorme pijn kon ik bijna niet sporten, dus kwam ik aan, ..de bekende negatieve spiraal. Maar nu gaat het goed en slaap ik ook weer beter door, zonder pijnklachten.

01-05-2016 | Vrouw | 50
Gewrichtsontsteking
De lichte vorm werkt nauwelijks, 150mg 2 tabletten en 2 paracetamol voor in de nacht om te kunnen slapen, werkt bij mij goed. Gebruik geen maagbeschermer, omdat ik daar misselijk van werd.

26-04-2016 | Man | 73
diclofenac (100mg)
Spierpijn
Ik ben al een paar jaar onder behandeling van de Specialist Ronald Conger te Eindhoven eerst voor mijn zware Whiplash, en ten gevolge daarvan ging ik scheef lopen allemaal nadat de artsen hadden verteld u bent uitbehandeld, maar Conger heeft mij daar voor 95% van af geholpen vorig jaar januari op bed komen te liggen met een zware Hernia en in mei een goed geslaagde operat[lees meer...]ie gehad toen ik afgekickt was van de Morfine tabletten kwamen er pijnen in mijn spieren waarschijnlijk het gevolg van lidtekenweefsel na 15 weken revalidatie en 2 x daags 100 mg diclofonac en 3 x 1000 mg paracetamol met 40 mg codine wat wel iets hielp maar niet voldoende uiteindelijk was ik uitbehandeld en kreeg de indicatie chronische pijn maar na veel onderzoek ben ik er achter gekomen dat als de doctoren het niet meer weten ze het chronische pijn gaan noemen, nu ben ik weer opnieuw bij conger en elke keer na een behandeling voel ik me weer een stukje beter, ik ga elke 2 maanden van Sneek naar Eindhoven dat is de moeite wel waart en de zorgverzekeraar (aanvullend) vergoed het grootste deel in mijn geval van de 60 euro per behandeling 50 euro, de resterende 10 euro en de reiskosten kan ik van de belasting af schrijven. Een aanrader

31-12-2020 | Man | 25
Gewrichtsontsteking
Diclofenac werkte eerst prima. Maar naarmate ik het middel langer gebruikte kwamen de ontstekingspijntjes langzaam terug. Dit was na 2-3 jaar gebruik van het middel. Nu gebruik in meloxicam. Werkt prima!

14-08-2020 | Vrouw | 63
Lage rugpijn
Bij regelmatig gebruik last van duizeligheid

18-08-2019 | Man | 56
Slijmbeursontsteking
Ontstekingsremmer werkt goed maar uitslag op huid is veel pijnlijk.

27-12-2018 | Man | 46
Nek- / rughernia
Nekhernia met uitstraling naar schouder en arm. Merkt aanvankelijk weinig effect van diclofenac in combinatie met 2paracetamol. Tramadol gekregen maar niet gebruikt ivm rijvaardigheid en mogelijke bijwerkingen. Na enkele weken is de pijn duidelijk minder bij gedoseerd bewegen en belasten. Ik merk duidelijk dat na ca 6 uur de pijn meer wordt. Na een uurtje na de pil neemt d[lees meer...]e pijn af. Bij overgeslagen dosis duurt het wel een paar uur voordat het middel weer aanslaat. Opvallend genoeg geen maagklachten (geen maagbeschermers gekregen). Ik neem wel altijd de dosis voor of na eten en drinken...

13-07-2018 | Vrouw | 70
Slijmbeursontsteking
Diclofenac gebruikte ik zowel tegen artrose als slijmbeurs ontstekingen. Tegen de pijn van een slijmbeursontsteking hielp dit middel amper.