diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (24 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

CBG (27-08-2020)

23-06-2016 | Vrouw | 63
Gewrichtspijn
Door dit medicijn te gebruiken is de pijn in mijn rug houdbaar

18-05-2016 | Man | 69
Peesontsteking schouder
Heb een scheurtje en ontsteking in mijn linker schouder. Al 2 jaar last van pijn en steken. In de nacht heb ik erg pijn. Van de specialist Diclofenac voorgeschreven gekregen. Een tablet voor de nacht innemen. Dat helpt.

12-09-2021 | Vrouw | 15
Nek- / rughernia
Acute nekhernia. Heel veel pijn in nek, schouder, schouderblad en veel uitstraling naar mijn linker arm, hand en borstspier. In combinatie met pregabaline te slikken. De pregabaline bouwt een spiegel op, maar als de pijn weer doordringt slik ik diclofenac. En binnen een uur zakt de pijn dan weer weg en kan ik weer ontspannen. Zit nu in week 5..pff..duurt lang. In het begi[lees meer...]n slikte ik 3x per dag diclo.

11-02-2021 | Vrouw | 47

18-11-2020 | Vrouw | 55
diclofenac (75mg)
Kiespijn
Haalt alle kiespijn weg, dat is heerlijk, maar hou rekening met buikkrampen en vol onprettig gevoel later op de dag. Dit gevoel houdt lang aan. Bij mij tot de volgende ochtend. Ontlasting gaat ook moeilijker.

01-09-2020 | Man | 74
Artritis
Na knieprothesen aan beide knieën bleef een stevige restpijn, erger dan voor de operatie. En warme knieën (ontsteking) Na een jaar paracetamol over gegaan op diclofenac. Hielp naar tevredenheid, maar na een half jaar rode warme huiduitslag. Nader onderzoek vermoedt ontstekingen (arthritis) in de knieschijven en maken een nieuwe operatie nodig voor knieschijfprotheses.

29-06-2020 | Man | 43
Lage rugpijn
combinatie 50mg diclofinac + 1000 mg paracetamol 2x daags is voldoende om nog nauwelijks last van mijn rug te hebben.

09-01-2020 | Man | 52
Nekklachten
Al 30 jaar nekklachten met zware hoofdpijnen, alles al geprobeerd maar niets hielp. Sinds 10 jaar gebruik ik dit medicijn wat als enige binnen 30 minuten echt de pijn weg neemt.

02-01-2020 | Vrouw | 56
Artrose

27-10-2019 | Vrouw | 32
Lage rugpijn
Ik heb al een tijd lage rugklachten. En gebruik daarom dyclofynac 50 mg als de pijn.te erg wordt. Het gekke is,dat het de ene keer heel.goed werkt eb de andere keer juist weer niet. Dit kan per dag verschillen. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

14-03-2019 | Vrouw | 36
Keelpijn
nvt

29-10-2018 | Man | 68
Heupslijtage
we waren op vakantie in Spanje en daar de pillen gekocht. Zonder recept . 40 tabletjes 1 euro 30. Weinig problemen. Pijnstilling was ook niet heel sterk, maar hielp wel.

28-03-2018 | Man | 67
diclofenac (75mg)
Reumatoïde artritis
Samen met een maagbeschermer is dit al jaren effectief. Eens per jaar 4 weken laten staan en an komen de eerste verschijnselen weer terug. Weer opnieuw zelde dosering en snel praktisch klachtenvrij.

01-07-2017 | Man | 52
Nekklachten

18-06-2017 | Man | 50
Hernia
Nu sinds 1.5 maand hernia in mijn rug + sinds 4 maanden rug artrose door radioloog geconstateerd. Had v.d. huisarts eerst 2 * daags 2*10 mg retard morfine voorgeschreven gekregen, en gebruikte daarnaast 3000 mg paracetamol. Maar door mijn apneu mocht ik geen morfine hebben. Toen Naltrexon, hielp niet echt goed voor de pijn 2*250 mg, ben ik zelf gaan ophogen tot 3*250, wer[lees meer...]d ik weer benauwd van astma. Toen heb ik via de huisarts Diclofenac 50mg 3*dd 50 mg gekregen, hielp eerste weken goed i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hielp daarna ook minder tegen de pijn. Toen zelf Diclofenac opgehoogd naar 4*50 mg Diclofenac i.c.m. 3000 mg paracetamol. Hierdoor sliep ik i.p.v. de 5 uurtjes nu wel 10 uur. Maar na de doktersassistente gesproken te hebben bleek 4*50 mg op 1 dag veel te hoog te zijn. Nu 4*400 mg Ibuprofen en 3000 mg paracetamol en ben ik weer terug bij af en ben ik weer om 05.00 uur wakker van de pijn. soms kan ik dan met 1000 mg paracetamol doorslapen, maar zoals nu ook vaak niet. Branderige pijn in rug. Pijn in linkerbil, achter uitstralend naar linkerbeen en voet. Pijn in rechterbeen, doof gevoel in rechtervoet. Neiging tot omvallen. In de ochtend heel veel last van ochtendstijfheid, na innemen van een maagzuurremmer en een half uur daarna een NSAID, ben ik na 2 a 3 uur pas weer het mannetje, tot 4 a 5 uur verder dan heb ik weer heel veel pijn. Omdat ik niet verzekerd ben voor fysiotherapie. Ben pas 50. Heb ik revalidatiearts aangevraagd hier in het plaatselijke ziekenhuis. Maar daar kan ik pas over 1 maand terecht. Rode infra rood lamp geeft een lekker gevoel, maar helpt ook maar een halfuurtje. Ze zeggen dat ze een hernia niet zo snel meer opereren en dat je gedoseerd moet blijven bewegen wat ik ook doe, soms weer teveel en dan wordt ik door mijn lichaam teruggefloten. Pas als na 3 maanden de pijn van de hernia niet minder wordt dan overweegt men pas een operatie. Doorzetten en afzien dus. Van de Naproxen, Morfine retard 10mg, Diclofenac en Ibuprofen vond ik in volgorde: Diclofenac 50 m nog het beste werken en daarna de Morfine retard 10 mg 2*dd 1.

07-06-2017 | Man | 69
Jicht
Ik heb al van mijn veertigste last van jicht en nierstenen. Jicht begon in mijn grote teen in de loop der jaren last van enkel, knie, schouder, elleboog, heup en vingers. Als ik echt teveel pijn had ging er een zetpil in die hielp 24 uur. De laatste paar maanden geen last gehad, maar ik merk het altijd als het weer gaat veranderen (depressie). Nu ook met de storm van nu. [lees meer...]Middelvinger was 2 keer zo dik (gaat nu wel weer). Last van bulten (jichtknobels) op vingers en ellebogen. Veel pillen geslikt maar daar werd ik niet goed van. Zetpil helpt gelijk na 25 minuten wordt het al minder. Wel je stoelgang goed in de gaten houden.