diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (24 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

09-12-2017 | Man | 52
Rugklachten
In 2008 motorongeval gehad, resultaat 6 gebroken wervels en tussenwervels beschadigd. Na een revalidatie van 6 maanden was de pijn er nog steeds en vooral heel heftig. Op aanraden van specialist begonnen met infiltraties die maar een paar weken hielpen. Daarna begonnen met Contramal 75 mg (Belgiê) hielp niets , dan maar overgestapt naar Diclofenac. Door de constante bu[lees meer...]ikpijn mocht ik deze niet meer innemen van de huisdokter. Ongeveer een 2 jaar kon ik met diclofenac de dag doorkomen zonder die hevige pijn maar deze was nooit weg. De neurochirurg heeft me dan tramadol voorgeschreven die in begin toch iets meer effect had, vooral 's nachts want ik sliep voorheen heel slecht. Het probleem was dat door gewenning steeds een hogere dossis nodig was. in het begin50 mg, daarna 75 mg na ongeveer en jaar en op het laatste 3 x 150 mg per dag met ook bijwerkingen tot gevolg. Het probleem met deze medicijnen is, dat het wel enigszins helpt tegen de pijn maar van de andere kant , is het behoorlijk slecht voor de organen en ik weet waar ik over spreek door de vele jaren inname. Ik ben gelukkig bij een therapeut terechtgekomen die me doorverwezen heeft naar een specialist die voorstander is van een neurostimulator. Ik raad mensen met onophoudelijke pijn een specialist te zoeken die hier ook voorstander van is. Het duurt wel lang voor ze die willen plaatsen (toch in België, echt een papiermolen van medische verslagen die je nodig hebt, zodat de overheid tussenkomt in de stimulator). Ik geniet nu terug van het leven zonder die hevige pijn en ga zelf terug medisch halftijds werken als bediende wat ook nog eens goed voor het sociaal contact. Sterkte aan iedereen die met pijn te maken heeft. mvg Bruno (Belgë)

09-11-2017 | Vrouw | 53
Fibromyalgie
Het hielp niet tegen de pijn van fibromyalgie.

01-06-2017 | Vrouw | 71
Artrose
Omdat ik er preventief tabletten tegen maagzuur bij moest nemen ben ik geswitched. Ik moet n.l. de maagtabletten (omeprazol) zelf betalen. Daarom heeft de huisarts artrotec voorgeschreven.

06-03-2017 | Man | 17
diclofenac (50mg)
Het medicijn werkte redelijk in combi met 2 paracetemol per pil. Pijn niet totaal weg maar kon wel werken en naar school. Bijwerkingen werden minder tot niks na ong een week. Alleen nu ben ik aan het afbouwen en krijg ik klachten zoals hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid. Vreemd medicijn qua bijwerkingen maar werkt wel.

12-02-2017 | Man | 75
Reumatoïde artritis
Ik ben niet tevreden en ga er ook mee stoppen. Ik wil nog wel een beetje gelukkig door het leven gaan. Mijn bijwerkingen: diarree, hoofdpijn en slecht zien.

04-05-2016 | Vrouw | 25

01-12-2021 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Ik kreeg de diclofenac aangezien ik erge pijn had. Helaas werkte de medicatie niet, maar aangezien ik dacht dat pijnstillers zo weinig effect hoorden te hebben bleef ik het toch nemen. Na een aantal maanden kreeg ik enorme buikpijn, bloed bij mijn ontlasting, diarree en koorts. Om deze rede ben ik gelijk overgestapt naar Zaldiar. Deze pijnstiller werkt gelukkig wel goed. B[lees meer...]innen drie dagen was mijn ontlasting weer goed. De buikpijn en koorts bleven, maar dit was mede doordat ik ook coeliakie heb, wat toen nog niet was gediagnosticeerd.

08-08-2021 | Vrouw | 25
Fibromyalgie
Slik nu sinds 1,5 week 2 maal per dag 75MG diclofenac. Helaas doet het helemaal niks voor mij. Slik er ook minimaal 1000MG paracetamol bij, wat ook niet werkt.

10-04-2021 | Vrouw | 28
Blindedarmontsteking
In het ziekenhuis gaven ze me 3x per dag 50mg diclofenac na mijn operatie aan m'n gesprongen blindedarm. Ik wist niet welke pijn normaal was en niemand wees mij op de eventuele bijwerkingen. Ik heb dit medicijn dus 1 week lang geslikt. Ik kon door de spierverkrampingen niet meer ontspannen, ik werd psychisch helemaal gek, paniekaanvallen, moodswings, hele diepe down moment[lees meer...]en, ik wilde wel maar het lukte me niet meer gevoel. Ook m'n eetlust was weg, werd al misselijk als ik aan eten dacht. Later begon ook het oorsuizen als vuurwerk geknetter in m'n oren en de vastzittende boeren/maagpijn. Voor mij nooit meer diclofenac!

23-07-2020 | Vrouw | 31
Menstruatiepijn
Gekregen tegen pijn van plaatsen koperspiraal. Hielp niet tegen de pijn maar werd er wel zwaar depressief van. Na 8 uur klaarde mijn uitkijk op het leven binnen een halfuurtje weer op. Denk dat het toen was uitgewerkt.

12-03-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Bechterew
De ene maagzweer na de andere, iedere keer opnieuw en ze bleven het, ondanks mijn protest, keer op keer voorschrijven. Nu zijn mijn maagproblemen dus chronisch geworden, maar mijn heupen zijn nog even lustig ontstoken, alsook mijn onderrug. Ik moest eerst een hele tijd verschillende soorten ontstekingsremmers gebruiken voor ik in aanmerking zou komen voor de inspuitingen [lees meer...]met immuuntherapie.Het heeft niks uitgehaald, maar mijn maag is intussen wel naar de vaantjes. Mij krijgen ze zo gek niet meer.

30-01-2020 | Man | 56
Jicht
10-15 jaar geleden voor het eerst een jicht aanval gehad en diclofenac voorgeschreven gekregen. Deze echter zonder maagbeschermers. Na een aantal maanden na inname van diclofenac voelde mijn lichaam als geëlektrificeerd, sindsdien bij bepaald voedsel, meerendeels granen en dus ook na het drinken van een iertje rode uitslag. Afgelopen jaren mbv natuurgeneeskunde mijn urin[lees meer...]ezuurspiegel verlaagd en vrijwel nooit meer jicht gehad. Wel is erdus iets permanent beschadigd( dunne darm/maag) waaroor ik uitslag krijg.

14-08-2019 | Vrouw | 38
Niersteen / -stenen
Als pijnstiller tegen de pijn van nierstenen twee maal een prik in mijn been gekregen. Deze werkt goed. Daarnaast zetpillen (100 mg). Dat was een drama.. De darmpijn was minstens zo erg als de pijn van de nierstenen. Ik hield niets meer binnen, spugen en ontlastingsincontinentie. Overgestapt op morfine.

25-07-2019 | Man | 39
Rugklachten
Ik heb al eens eerder diclofenac gebruikt, toen was er niks aan de hand. Een aantal jaar later nu voor mijn rug. Een paar uur na inname schrik ik bezweet wakker kreeg geen adem en had over heel mijn lichaam bulten en enorme jeuk, mijn hart ging enorm tekeer en ineens heel langzaam tot hij een paar keer zelfs bijna stopte. Mijn vrouw die ik wakker had gemaakt heeft met spoe[lees meer...]d 112 gebeld want ik wilde drinken en zakte in elkaar. De ambulance was denk ik snel ter plaatse maar daar weet ik niet veel meer van omdat ik een hoop stukken kwijt ben ik heb verschillende spuiten gekregen en 2 dgn in het ziekenhuis gelegen. En mag geen nsaid meer gebruiken.

04-07-2019 | Vrouw | 69
Gewrichtspijn
1 tot 2 dagen gebruikt. Op vakantie veel bijwerkingen.

27-03-2019 | Vrouw | 25
Peesontsteking schouder
Ik ben erg geschrokken van de hartkloppingen die ik van Diclofenac kreeg. Dit was de eerste keer dat ik deze medicatie gebruikte. De hartkloppingen begonnen 2 uur na inname van de tweede dosering. Vanuit rustpositie schoot de hartslag van 65 naar 160 zonder aanleiding en zakte weer na enkele minuten. Dit ritueel bleef zich om de 10 minuten herhalen, waarna we per direct na[lees meer...]ar de huisarts zijn gegaan. Een heftige reactie op Diclofenac werdt vermoed.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum