Ervaringen met Diclofenac

diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Jicht (17 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

09-07-2018 | Man | 43
Jicht
Ik gebruik al vele jaren Diclofenac vanwege nierstenen en jicht. De laatste jaren ervaar ik steeds pijn in mijn mond. Mijn tong zwelt op en er ontstaan wondjes in keel en op de tong. Ik vind dit bijzonder want ik slik dit middel al ruim 20 jaar! Gezwollen tong, wondjes in mond en keelpijn. Houdt anderhalve week aan na het slikken van 1 of 2 pillen van 25 mg

09-12-2017 | Man | 52
diclofenac (100mg)
Rugklachten
In 2008 motorongeval gehad, resultaat 6 gebroken wervels en tussenwervels beschadigd. Na een revalidatie van 6 maanden was de pijn er nog steeds en vooral heel heftig. Op aanraden van specialist begonnen met infiltraties die maar een paar weken hielpen. Daarna begonnen met Contramal 75 mg (Belgiê) hielp niets , dan maar overgestapt naar Diclofenac. Door de constante bu[lees meer...]ikpijn mocht ik deze niet meer innemen van de huisdokter. Ongeveer een 2 jaar kon ik met diclofenac de dag doorkomen zonder die hevige pijn maar deze was nooit weg. De neurochirurg heeft me dan tramadol voorgeschreven die in begin toch iets meer effect had, vooral 's nachts want ik sliep voorheen heel slecht. Het probleem was dat door gewenning steeds een hogere dossis nodig was. in het begin50 mg, daarna 75 mg na ongeveer en jaar en op het laatste 3 x 150 mg per dag met ook bijwerkingen tot gevolg. Het probleem met deze medicijnen is, dat het wel enigszins helpt tegen de pijn maar van de andere kant , is het behoorlijk slecht voor de organen en ik weet waar ik over spreek door de vele jaren inname. Ik ben gelukkig bij een therapeut terechtgekomen die me doorverwezen heeft naar een specialist die voorstander is van een neurostimulator. Ik raad mensen met onophoudelijke pijn een specialist te zoeken die hier ook voorstander van is. Het duurt wel lang voor ze die willen plaatsen (toch in België, echt een papiermolen van medische verslagen die je nodig hebt, zodat de overheid tussenkomt in de stimulator). Ik geniet nu terug van het leven zonder die hevige pijn en ga zelf terug medisch halftijds werken als bediende wat ook nog eens goed voor het sociaal contact. Sterkte aan iedereen die met pijn te maken heeft. mvg Bruno (Belgë)

09-11-2017 | Vrouw | 53
Fibromyalgie
Het hielp niet tegen de pijn van fibromyalgie.

01-06-2017 | Vrouw | 71
Artrose
Omdat ik er preventief tabletten tegen maagzuur bij moest nemen ben ik geswitched. Ik moet n.l. de maagtabletten (omeprazol) zelf betalen. Daarom heeft de huisarts artrotec voorgeschreven.

06-03-2017 | Man | 17
diclofenac (50mg)
Het medicijn werkte redelijk in combi met 2 paracetemol per pil. Pijn niet totaal weg maar kon wel werken en naar school. Bijwerkingen werden minder tot niks na ong een week. Alleen nu ben ik aan het afbouwen en krijg ik klachten zoals hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid. Vreemd medicijn qua bijwerkingen maar werkt wel.

12-02-2017 | Man | 75
diclofenac (100mg)
Reumatoïde artritis
Ik ben niet tevreden en ga er ook mee stoppen. Ik wil nog wel een beetje gelukkig door het leven gaan. Mijn bijwerkingen: diarree, hoofdpijn en slecht zien.

18-01-2024 | Vrouw | 69
Artrose
Ben COPD GOLD patient en heb ook last van artrose. 2 indeukfracturen . Door pijn in mijn nek heb ik diclofenac genomen. Was heel blij met de resultaten. Veel minder pijn en stijfheid. Was gisteren aan mijn 4de dag bezig. Had zonder bepaalde redenen veel last van nog meer kortademigheid en kribbelhoest die maar niet overging. Diclofenac verergert de symptomen van COPD. Ik[lees meer...] ben er nu onmiddellijk met gestopt. Spijtig omdat ik minder klachten had. Maar een verslechtering van COPD is het niet waard

18-05-2023 | Man | 66
diclofenac (50mg)
Ik wist vrijwel zeker dat ik een hernia had, maar de vervangende huisarts vertelde mij dat hernia op mijn leeftijd, ik was toen 66, niet meer voorkwam. Ik heb haar toen een beetje bijgepraat m.b.v. de ervaringen van een buurman die zich uiteindelijk in Duitsland heeft laten opereren. Had hij dat niet gedaan dan was een rolstoel voor de rest van zijn leven het vooruitzicht [lees meer...]geweest. Mijn eigen huisarts was gelukkig beter op de hoogte en hij schreef mij lyrica voor, het enige middel dat zou helpen en gelijk had hij! Na de eerste pil kon ik meteen weer normaal lopen. De andere pijnstillers die ik op aanraden van die vervangende huisarts had geslikt, te weten paracetamol en diclofenac, hadden 0,0 effect.

14-03-2023 | Vrouw | 33
diclofenac (50mg)
Bij inname op de klok binnen een halfuur fikse last van bijwerkingen. Het gevoel van flauwvallen, hartkloppingen, zweten, gejaagd en onrust neemt over. Ik dacht dat dit te maken had met een paniekaanval in eerste instantie. Nadat ik het een kans gaf om het nog eens te gebruiken gebeurde exact hetzelfde. Niks waard. Nooit meer.

05-10-2022 | Vrouw | 36
Peesontsteking been
Vanaf de 1e pil veel hoofdpijn, dit bleef aanhouden. Na 3e pil in de nacht hallucineren. De volgende ochtend pil 4 ingenomen, het voelde alsof ik ging zweven, handen begonnen te trillens,trager dan normaal. Gelijk gestopt met de medicatie. Na 4x de medicatie gebruikt te hebben, bleef de pijn. De pijn zit momenteel niet meer op 1 plek (lies), gehele bekken en onderrug doe[lees meer...]t pijn.

21-05-2022 | Vrouw | 42
Niersteen / -stenen
Kreeg diclofenac voor pijnbestrijding van niersteen, heeft totaal niet geholpen.

01-12-2021 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Ik kreeg de diclofenac aangezien ik erge pijn had. Helaas werkte de medicatie niet, maar aangezien ik dacht dat pijnstillers zo weinig effect hoorden te hebben bleef ik het toch nemen. Na een aantal maanden kreeg ik enorme buikpijn, bloed bij mijn ontlasting, diarree en koorts. Om deze rede ben ik gelijk overgestapt naar Zaldiar. Deze pijnstiller werkt gelukkig wel goed. B[lees meer...]innen drie dagen was mijn ontlasting weer goed. De buikpijn en koorts bleven, maar dit was mede doordat ik ook coeliakie heb, wat toen nog niet was gediagnosticeerd.

08-08-2021 | Vrouw | 25
Fibromyalgie
Slik nu sinds 1,5 week 2 maal per dag 75MG diclofenac. Helaas doet het helemaal niks voor mij. Slik er ook minimaal 1000MG paracetamol bij, wat ook niet werkt.

10-04-2021 | Vrouw | 28
Blindedarmontsteking
In het ziekenhuis gaven ze me 3x per dag 50mg diclofenac na mijn operatie aan m'n gesprongen blindedarm. Ik wist niet welke pijn normaal was en niemand wees mij op de eventuele bijwerkingen. Ik heb dit medicijn dus 1 week lang geslikt. Ik kon door de spierverkrampingen niet meer ontspannen, ik werd psychisch helemaal gek, paniekaanvallen, moodswings, hele diepe down moment[lees meer...]en, ik wilde wel maar het lukte me niet meer gevoel. Ook m'n eetlust was weg, werd al misselijk als ik aan eten dacht. Later begon ook het oorsuizen als vuurwerk geknetter in m'n oren en de vastzittende boeren/maagpijn. Voor mij nooit meer diclofenac!

23-07-2020 | Vrouw | 31
Menstruatiepijn
Gekregen tegen pijn van plaatsen koperspiraal. Hielp niet tegen de pijn maar werd er wel zwaar depressief van. Na 8 uur klaarde mijn uitkijk op het leven binnen een halfuurtje weer op. Denk dat het toen was uitgewerkt.

12-03-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Bechterew
De ene maagzweer na de andere, iedere keer opnieuw en ze bleven het, ondanks mijn protest, keer op keer voorschrijven. Nu zijn mijn maagproblemen dus chronisch geworden, maar mijn heupen zijn nog even lustig ontstoken, alsook mijn onderrug. Ik moest eerst een hele tijd verschillende soorten ontstekingsremmers gebruiken voor ik in aanmerking zou komen voor de inspuitingen [lees meer...]met immuuntherapie.Het heeft niks uitgehaald, maar mijn maag is intussen wel naar de vaantjes. Mij krijgen ze zo gek niet meer.