diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (24 meningen)
Pijn (algemeen) (24 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reumatoïde artritis (16 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

CBG (27-08-2020)

19-07-2019 | Vrouw | 52
Artrose - gewrichtsaandoening
Blijkbaar ben ik nu allergisch voor diclofenac.. Had het een lange tijd niet gebruikt.

26-04-2019 | Vrouw | 55
Nek- / rughernia
Indikaties: Nekhernia's, rugpijnen: HWK, BWK en LWK, schouder-armpijnen, hoofdpijnen, na autoongeluk. Zeer weinig genomen, Maar hielp wel direct zeer goed áls ik het nam. Dan oeens een allergische reactie: binnen Minuten na inname: quaddelvorming gezicht, rode vlekke, trillerig, snelle pols, had gelukkig epipen en noodgevalmedicamenten ( cortison en antihistaminicum) bij m[lees meer...]e, daardoor aanval snel gecupeerd. Sindsdien nooit Meer genomen.

15-04-2019 | Vrouw | 28
Rugklachten
Pijn in mijn onder/middenrug. Na eerste tablet was zo blij pijn weg. Mij. Eetlust daarin tegen ook. Na 6 uur pijn in alle hevigheid terug. 2e tablet met wat yoghurt ingenomen. Na anderhalf uur was de pijn weg. Maar de bijwerkingen waren vreselijk. Misselijk. Boeren vol gevoel. Diarree en dan die buikkrampen. Heb de dokterspost gebeld ze zeiden stoppen en morgen overlegge[lees meer...]n met de huisarts. Mijn fysio kan mij pas over 4 dagen behandelen wat ik al vreselijk vind maar alles zit vol. Dus ik moet iets hebben om te overbruggen.

25-02-2019 | Man | 64
Rugklachten
Dyclofenac tegen extreme lage rugpijn helpt niets. Ook niet met paracetamol.

10-01-2019 | Vrouw | 53
Spanningshoofdpijn
ik had het voor de hoofdpijn maar jaren geslikt en slechter van en zelfs uit val van arm en been gehad en een plek in mijn nek gekregen en een grote opertie moeten onder gaan nu ben ik voor me leven getekend vanwege mij handicap door die troep die ik geslikt heb

12-12-2018 | Vrouw | 60
Artrose
in overleg met dokter overgestapt op andere medicatie

09-07-2018 | Man | 43
Jicht
Ik gebruik al vele jaren Diclofenac vanwege nierstenen en jicht. De laatste jaren ervaar ik steeds pijn in mijn mond. Mijn tong zwelt op en er ontstaan wondjes in keel en op de tong. Ik vind dit bijzonder want ik slik dit middel al ruim 20 jaar! Gezwollen tong, wondjes in mond en keelpijn. Houdt anderhalve week aan na het slikken van 1 of 2 pillen van 25 mg

09-12-2017 | Man | 52
Rugklachten
In 2008 motorongeval gehad, resultaat 6 gebroken wervels en tussenwervels beschadigd. Na een revalidatie van 6 maanden was de pijn er nog steeds en vooral heel heftig. Op aanraden van specialist begonnen met infiltraties die maar een paar weken hielpen. Daarna begonnen met Contramal 75 mg (Belgiê) hielp niets , dan maar overgestapt naar Diclofenac. Door de constante bu[lees meer...]ikpijn mocht ik deze niet meer innemen van de huisdokter. Ongeveer een 2 jaar kon ik met diclofenac de dag doorkomen zonder die hevige pijn maar deze was nooit weg. De neurochirurg heeft me dan tramadol voorgeschreven die in begin toch iets meer effect had, vooral 's nachts want ik sliep voorheen heel slecht. Het probleem was dat door gewenning steeds een hogere dossis nodig was. in het begin50 mg, daarna 75 mg na ongeveer en jaar en op het laatste 3 x 150 mg per dag met ook bijwerkingen tot gevolg. Het probleem met deze medicijnen is, dat het wel enigszins helpt tegen de pijn maar van de andere kant , is het behoorlijk slecht voor de organen en ik weet waar ik over spreek door de vele jaren inname. Ik ben gelukkig bij een therapeut terechtgekomen die me doorverwezen heeft naar een specialist die voorstander is van een neurostimulator. Ik raad mensen met onophoudelijke pijn een specialist te zoeken die hier ook voorstander van is. Het duurt wel lang voor ze die willen plaatsen (toch in België, echt een papiermolen van medische verslagen die je nodig hebt, zodat de overheid tussenkomt in de stimulator). Ik geniet nu terug van het leven zonder die hevige pijn en ga zelf terug medisch halftijds werken als bediende wat ook nog eens goed voor het sociaal contact. Sterkte aan iedereen die met pijn te maken heeft. mvg Bruno (Belgë)

09-11-2017 | Vrouw | 53
diclofenac (75mg)
Fibromyalgie
Het hielp niet tegen de pijn van fibromyalgie.

01-06-2017 | Vrouw | 71
Artrose
Omdat ik er preventief tabletten tegen maagzuur bij moest nemen ben ik geswitched. Ik moet n.l. de maagtabletten (omeprazol) zelf betalen. Daarom heeft de huisarts artrotec voorgeschreven.

06-03-2017 | Man | 17
diclofenac (50mg)
Het medicijn werkte redelijk in combi met 2 paracetemol per pil. Pijn niet totaal weg maar kon wel werken en naar school. Bijwerkingen werden minder tot niks na ong een week. Alleen nu ben ik aan het afbouwen en krijg ik klachten zoals hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid. Vreemd medicijn qua bijwerkingen maar werkt wel.

12-02-2017 | Man | 75
Reumatoïde artritis
Ik ben niet tevreden en ga er ook mee stoppen. Ik wil nog wel een beetje gelukkig door het leven gaan. Mijn bijwerkingen: diarree, hoofdpijn en slecht zien.

04-05-2016 | Vrouw | 25

31-12-2020 | Man | 25
diclofenac (75mg)
Gewrichtsontsteking
Diclofenac werkte eerst prima. Maar naarmate ik het middel langer gebruikte kwamen de ontstekingspijntjes langzaam terug. Dit was na 2-3 jaar gebruik van het middel. Nu gebruik in meloxicam. Werkt prima!

14-08-2020 | Vrouw | 63
Lage rugpijn
Bij regelmatig gebruik last van duizeligheid

18-08-2019 | Man | 56
Slijmbeursontsteking
Ontstekingsremmer werkt goed maar uitslag op huid is veel pijnlijk.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum