Ervaringen met Diclofenac

diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Jicht (17 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (7 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

18-08-2019 | Man | 56
Slijmbeursontsteking
Ontstekingsremmer werkt goed maar uitslag op huid is veel pijnlijk.

27-12-2018 | Man | 46
Nek- / rughernia
Nekhernia met uitstraling naar schouder en arm. Merkt aanvankelijk weinig effect van diclofenac in combinatie met 2paracetamol. Tramadol gekregen maar niet gebruikt ivm rijvaardigheid en mogelijke bijwerkingen. Na enkele weken is de pijn duidelijk minder bij gedoseerd bewegen en belasten. Ik merk duidelijk dat na ca 6 uur de pijn meer wordt. Na een uurtje na de pil neemt d[lees meer...]e pijn af. Bij overgeslagen dosis duurt het wel een paar uur voordat het middel weer aanslaat. Opvallend genoeg geen maagklachten (geen maagbeschermers gekregen). Ik neem wel altijd de dosis voor of na eten en drinken...

13-07-2018 | Vrouw | 70
Slijmbeursontsteking
Diclofenac gebruikte ik zowel tegen artrose als slijmbeurs ontstekingen. Tegen de pijn van een slijmbeursontsteking hielp dit middel amper.

18-02-2018 | Man | 28
Rugpijn
Diclofenac voorgeschreven door specialist ivm dubbele breuk in de rugwervels (L1/S1). Diclofenac op zichzelf was totaal zinloos. Uiteindelijk uitgekomen bij een combinatie van tramadol (4x 50 mg), diclofenac (4x 50mg) en paracetemol (8x 500mg). Diclofenac en paracetemol werken hierbij als “booster” voor de Tramadol. Deze combinatie werkt vrij goed, maar is wel zwaar qua[lees meer...] hoeveelheid en belasting voor het lichaam. Deze combinatie maakt “normaal” leven (met lichte beperkingen gerelateerd aan de breuk) wel mogelijk. Uiteraard ook maagbeschermers nodig, en soms temazepam erbij voor de nacht. Conclusie: Diclofenac werkt niet als een zelfstandige pijnstiller, maar werkt wel effectief als een booster voor Tramadol

19-11-2017 | Vrouw | 14
Gewrichtspijn

24-12-2022 | Vrouw | 49
Myalgische encefalomyelitis (ME)
Doordat ik zwaar ME heb en fibromyalgie heb ik altijd de spieren gespannen, overbelaste pezen en spieren waardoor ik veel pijn heb. Om de dag wat door te komen krijg ik 2 x daags 10 mg morfine, 1 x daags 100 mg diclofenac en als de pijn nog te heftig is, vul ik aan met 2 paracetamol. Dankzij de diclofenac kan ik leven zonder al te veel pijn

12-09-2021 | Vrouw | 15
Nek- / rughernia
Acute nekhernia. Heel veel pijn in nek, schouder, schouderblad en veel uitstraling naar mijn linker arm, hand en borstspier. In combinatie met pregabaline te slikken. De pregabaline bouwt een spiegel op, maar als de pijn weer doordringt slik ik diclofenac. En binnen een uur zakt de pijn dan weer weg en kan ik weer ontspannen. Zit nu in week 5..pff..duurt lang. In het begi[lees meer...]n slikte ik 3x per dag diclo.

11-02-2021 | Vrouw | 47

18-11-2020 | Vrouw | 55
diclofenac (75mg)
Kiespijn
Haalt alle kiespijn weg, dat is heerlijk, maar hou rekening met buikkrampen en vol onprettig gevoel later op de dag. Dit gevoel houdt lang aan. Bij mij tot de volgende ochtend. Ontlasting gaat ook moeilijker.

01-09-2020 | Man | 74
Artritis
Na knieprothesen aan beide knieën bleef een stevige restpijn, erger dan voor de operatie. En warme knieën (ontsteking) Na een jaar paracetamol over gegaan op diclofenac. Hielp naar tevredenheid, maar na een half jaar rode warme huiduitslag. Nader onderzoek vermoedt ontstekingen (arthritis) in de knieschijven en maken een nieuwe operatie nodig voor knieschijfprotheses.

29-06-2020 | Man | 43
Lage rugpijn
combinatie 50mg diclofinac + 1000 mg paracetamol 2x daags is voldoende om nog nauwelijks last van mijn rug te hebben.

09-01-2020 | Man | 52
Nekklachten
Al 30 jaar nekklachten met zware hoofdpijnen, alles al geprobeerd maar niets hielp. Sinds 10 jaar gebruik ik dit medicijn wat als enige binnen 30 minuten echt de pijn weg neemt.

02-01-2020 | Vrouw | 56
Artrose

27-10-2019 | Vrouw | 32
Lage rugpijn
Ik heb al een tijd lage rugklachten. En gebruik daarom dyclofynac 50 mg als de pijn.te erg wordt. Het gekke is,dat het de ene keer heel.goed werkt eb de andere keer juist weer niet. Dit kan per dag verschillen. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

14-03-2019 | Vrouw | 36
Keelpijn
nvt

29-10-2018 | Man | 68
Heupslijtage
we waren op vakantie in Spanje en daar de pillen gekocht. Zonder recept . 40 tabletjes 1 euro 30. Weinig problemen. Pijnstilling was ook niet heel sterk, maar hielp wel.