Ervaringen met Abilify

aripiprazol

slapeloosheid afwezig voelen energieverlies buikkrampen vermoeidheid problemen met visuele focus rusteloze benen spierspasmen handen trillen of trillen tijdens het rusten onhandigheid

Psychose (71 meningen)
Schizofrenie (29 meningen)
Bipolaire stoornis (28 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

15-11-2022 | Man | 45
aripiprazol (30mg)
Psychose
Vroeger 2002 heeft een psygiator verteld dat er misschien een psychose zou komen daarom hebben ze mij om de tuin geleid en ben ik door hun schuld afhankelijk geworden door het gebruikt van antipsyghotische middelen wat mij de hele tijden heeft dwars gezeten int leven ik heb 10 jaar geleden door alle middelen van de GGZ het verkeerde voorgeschreven gekregen vaarvan ik nu me[lees meer...]t een aortha prothese loop omdat ik niet meer kon lopen doir de bloedstollingen wat die antipsychotishe middelen hebben veroorzaakt jullie hebben mijn leven geruineerd GGZ of te wel farmacheutishe wereld jullie zijn gek om mensen maar om de tuin te lijden met de troep die jullie maken het bloed word ook nog eens dikker door gebruik van Abilify waar dus bloedstolling van komt ..ik krijg het in depotvorm omdat ze mij niet vertrouwen dat ik het inneem door psygiator ggzfriesland ik heb door hun schuld 12 jaar in de klenieken doorgebracht omdat zij denken mij er beter van te maken wat hun is mislukt is dat ik er getrauwmatiseerd ben weggekomen ..ik heb door alle soorten antipsychotishe middelen de raarste bijwerkingen gehad ..waar ik nu ook zeer straks aan zal bezwijken ja doodgaan omdat mijn aderen zijn verstopt door antipsyghotishe middelen kapot is gegaan mijn leven zit er dan ja bijna op ben nog maar van 1976 .... ////////(RED mijnmedicijn.nl Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen en niet gerelateerd medicijn ervaring zijn verwijderd).///////

21-08-2022 | Man | 26
aripiprazol (100)
Psychose
Ik HAAT niet alleen dit middel maar ALLE antipsycotics! Het is allemaal hetzelfde TROEP! Ik ben bang dit permanent blijft. WEG is mijn leven.

19-07-2022 | Vrouw | 24
aripiprazol (15mg)
Schizofrenie
De artsen denken dat dit spul beter is om verdere psychoses te voorkomen na reeds 5 psychoses. Maar dit spul is een hel! Ik had het over een bijbelvers, de geestesgave staat in korinthiers. Ik snap dat het misschien een ongepast moment was, maar om mijn leven hiermee af te pakken vind ik zeer onvriendelijk en woorden die ik niet mag zeggen.

22-06-2022 | Vrouw | 30
aripiprazol (2,5mg)
Autisme
3 weken heb ik aripriprazol 2,5 mg voor slapen ingenomen. Volgens arts zou dit helpen bij om alles te verwerken en als bijwerking zou ik er makkelijker door slapen. Beide niets van gemerkt. Voelde mij er niet beter door en ging ook niet beter van slapen. Ik werd tijdens inname van deze medicatie vaker snachts wakker waarbij ik erg wazig zag en soort van schimmen ging zie[lees meer...]n. Heel vaag, eng en creepy. Ook tijdens deze 3 weken 2 keer in bed geplast wat sinds kindertijd nooit is gebeurd. Je schaamt je rot voor iets wat in mijn geval duidelijk door de medicatie kwam. Om deze reden naar paar weken gestopt en nooit weer ingenomen.

28-05-2022 | Vrouw | 29
Psychose
Dit medicijn gekregen na psychose. Het heeft mij terug een stabiele emotionele periode! Door deze medicatie stabiel kunnen functioneren. Bij een hogere dosering wat last van ‘opgesloten’ gevoel, dit verdween bij het afbouwen gelukkig!

22-04-2022 | Man | 63
aripiprazol (15mg)
door een onbekend middel kreeg men de indruk, dat ik op dat moment niet mezelf was. Men besloot toen maar om abillify toe te dienen,zonder dat men wist wat ik mankeerde;ik wist hetzelf n.l. ook niet zozeer wat ik had gedronken;ik vermoed een soort GHB.i.i.g. ik verbaasde mij over de snelheid waarbij dit middel werd toegediend en het feit dat het later werd overgenomen door[lees meer...] de rechtelijke macht,dmv een verlenging van de ""behandeling"".Nu ben ik in de situatie;dat ik voor 12 mnd. abillify krijg toegediend,zonder dat ik de noodzaak ervan in zie!Hoe kom ik ervan af????

12-04-2022 | Man | 26
aripiprazol (100)
Psychose
Heb een eenmalige psychose gehad en zit nu vast aan een Zorgmachtiging. Ik kan zo niet leven ik kan absoluut niet stil zitten, ik moet meer dan 10uur per dag lopen. Mijn ogen bewegen steeds dus ik kan niks leuks kijken (alsof dat al niet mogelijk was doordat ik niet meer stil kon zitten) ik ben stijf en ook beef ik ook eens. Dit is echt VRE-SE-LIJK ik ben bang dat dit nog [lees meer...]jaren gaat duren voordat de Zorgmachtiging beindigd word. Ik heb echt alles gelezen over de Zorgmachtiging en denk dat het om het ernstig nadeel gaat. Momenteel ben ik bezig om het ernstig nadeel weg te schrappen door te werken en altijd met familie en vrienden te zijn. (Mijn ernstige nadelen zijn zelf verwaarlozing en maatschappelijk teloorgang) ik ben WOEST aangezien ik alleen een Zorgmachtiging heb gekregen omdat ik een eenmalige psychose heb gehad en aan het vasten was voor God. De enige uitweg die ik zie is zelfmoord maar ik ben bang als het niet lukt.. Wat een pijn..

06-03-2022 | Vrouw | 33
Psychose
Zeer ernstige bijwerkingen gehad van dit medicijn, effectief tegen acute psychose. Na toediening kon ik de eerste dagen niet lopen, hierna stijve spieren. Menstruatie bleef uit, gewicht nam toe, erg moe, duizelig en coördinatie problemen, denken vertraagd, cognitieve problemen, gedragsverandering en apathie. Van een energieke extraverte jonge vrouw, was ik na toedienen van[lees meer...] dit medicijn opeens stil, teruggetrokken en apathisch. Kon alleen maar stil voor mij uit staren. Mijn omgeving herkende mij niet meer. Had geen emoties meer, totaal afgevlakt. Ook geen energie of motivatie om maar iets te ondernemen. Nu vernam ik van de hulpverlening dat dit mogelijk negatieve symtomen waren, echter na afbouw en stoppen met dit medicijn verdwenen al mijn klachten als sneeuw voor de zon. Ik ben weer volledig mijzelf. Wel heb ik mij jarenlang beperkt gevoelt.

20-02-2022 | Vrouw | 38
aripiprazol (20mg)

30-01-2022 | Vrouw | 23
aripiprazol (300mg)
Schizoaffectieve stoornis
Ik ben weliswaar abrupt gestopt met de medicatie en heb al meerdere medicatie uitgeprobeerd, ik ben echt boos op diegene die ooit bedacht heeft dat medicatie een betere remedie zou zijn dan mij tijdelijk separeren om uit mijn psychose te komen. Ik heb totaal geen goed woord te spreken over wat voor medicatie dan ook. Vooral na laatste stop ben ik blijvend te moe om te onde[lees meer...]rnemen. Alhoewel ik dit nog wel doe, het is niet aangenaam.

25-12-2021 | Vrouw | 22
aripiprazol (1mg)
Autisme
Ik slikte dit middel ivm overprikkeling. De prikkels werden wel gedempt, dit was heel fijn. Eerst moest ik het in de ochtend innemen, hier werd ik mega suf en misselijk van. Daarnaast ook veel last van mijn spieren. In overleg met de psychiater heb ik het ‘s avonds ingenomen. Dit werkte beter tegen de misselijkheid en het suffe gevoel. Ik sliep altijd oké en aan één stuk d[lees meer...]oor. Sinds ik het medicijn gebruik heb ik meermaals per week nachtmerries en word ik ook vaak ‘s nachts wakker. Daarnaast ben ik overdag heel erg onrustig en kan ik niet stilzitten. Ook het gevoel van leegte en suïcidale neigingen zijn versterkt. Ik ben nu gestopt en ik voel me weer een beetje mezelf. Dus om een lang verhaal kort te maken, voor de prikkels is dit medicijn top alleen de hoeveelheid bijwerkingen wat het met zich meebrengt weegt daar niet tegenop. Ik ben erg gevoelig voor medicatie door mijn ASS, vandaar de lage dosering.

09-12-2021 | Man | 32
aripiprazol (10mg)
abilify 10 mg werkt goed tegen wanen en emotie demping bij persoonlijkheidsstoornis, maar de bewegingsdrang is niet uit te houden, je hebt geen innerlijke rust meer, even op de bank tv kijken zit er niet meer in, sterker nog de hele dat door rondspoken door het huis omdat je niet stil kan staan, zitten of liggen, ik ga over op een andere die dit minder heeft, ben al 4 dage[lees meer...]n gestopt maar de bewegingsdrang is nog niet gaan liggen, bij langdurig gebruik kan het zelfs in mindere mate blijvend zijn.

11-10-2021 | Vrouw | 66
aripiprazol (400mg)
Bipolaire stoornis
Ik kan niet tegen zo'n hoge hoeveelheid.

04-09-2021 | Vrouw | 29
aripiprazol (10mg)
Ik had/heb een angststoornis, ik kreeg Abilify om me weer minder angstig te voelen, mezelf “vrij” te kunnen laten zijn. Ik kon niet meer stilzitten, het was weekend, ik heb m’n zus gebeld om me mee te nemen naar haar huis, omdat ik bang was dat ik mezelf iets zou aandoen.

16-08-2021 | Man | 16
aripiprazol (5mg)
Bipolaire stoornis
Deze medicatie wordt gegeven aan een jonge volwassene van 16 jaar omwille van zijn hyperactiviteit.

15-08-2021 | Man | 16
aripiprazol (5mg)
Bipolaire stoornis
Let op de nevenwerkingen!