Ervaringen met Abilify

aripiprazol

slapeloosheid afwezig voelen energieverlies buikkrampen vermoeidheid problemen met visuele focus rusteloze benen spierspasmen handen trillen of trillen tijdens het rusten onhandigheid

Psychose (71 meningen)
Schizofrenie (29 meningen)
Bipolaire stoornis (28 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

12-08-2021 | Man | 31
aripiprazol (10mg)
Hoi Ik had al berichten er op gezet Maar nu weer wand ik zit nu op 17.00 met mijn medicatie Is echt het waart Als iemand veel last van bijwerking zou hebben zou ik het echt aanrader om met huisarts of andere artsen te kijken of voor u die veel bijwerking heeft Ook 17.00 opties is wand ik heb er echt veel baat nu al bij maar ik zeg het u wel bij van dat iedereen [lees meer...]anders is als het gaat ook medicatie en abilfay en bijwerkingen Artsen huisartsen weeten dan echt wel raat hebben er ook voor geleerd apotheek ook betje uiteindelijk beslist arts huisarts er wel in Mag het van arts huisarts en de persoon wil het wand die voelt het ook zou ik 17.00 echt aanrader

06-08-2021 | Man | 31
Autisme
De abilify werkt heel goed wand ik heb via arts een dna test gedaan via mijn wangslijm op te nemen met water stafjes langs mijn wangen te gaan en heb nu mijn profiel waar staat de medicatie waar ik gevoelig voor ben en ik kan het dellen met huisarts arts apotheek Ik ga nu langzaam, via huisarts mijn medicatie van ochend richting 17.00 opbouwen ik stond al heel lan[lees meer...]g op ochend wand eerst wilden ik afbouwen voor abilfay was dit voor mij geen mogelijkheid want ging even fout maar ik begon weer met 10 mg wand ik stond eerst op 15 mg maar ik was tot 6 mg gekomen ging het mis dus beter om terug te gaan naar abilify 10 mg dat werkt nu wel goed alleen veel jeuk en daar over zij mijn huisarts je kunt van ochend opbouwen naar 17.00 uur dit kon om dat ik een diepe druk vest heb en verwaringsdeken en het diependrukvest uit eintoven staat op internet dat werkt tussen door heel goed diependrukvest en daarom kon in naar 17.00 en snachs dan verwaringsdeken maar om het helemaal af te bouwen abilify 10mg is toch geen opties do 5 augustus 2021 begonnen met opbouw naar 17.00 uur maandag 9 augustus 2021 zit ik dan op 17.00 uur 10 mg abilfy ik hoop dat dan echt mijn jeuk weg trekt ik heb ook nog een plop it van de intertoys onstaat in lang Amerika nu ook in nederland hayp dus ik heb veel hulpmiddelen op de overrbuging tot 17.00 straks innemen na ophoging tot 17.00 uur tekomen ik weet zeeker komt goed om dat het al goed doet 10 mg abilfy alleen jeuk Hopelijk dan weg gaat veder is bij mij abilify 10 mg heelmaal supper oke

16-07-2021 | Vrouw | 65
Artrose
50 jaar rug klachten met pijn lijke. Benen Heeft 25 jaar neuro stumulator. Neem 17 morfine pleisters 50 mg. matrifin!!L!!!!!! Wil,ervan af. Eist de nieuwe pijn dokter van sint niklaas

17-03-2021 | Vrouw | 43
Bipolaire stoornis
Ik heb 5 jaar geleden een eenmalige psychose gehad. Daarna veel stemmingswisseling vooral depressies. Sinds april 2019 2x 500 mg depakine Chrome. Ontzettend aangekomen 20 kilo afgevlakt en nog steeds maandelijkse schommelingen door pms (Pre Menstruatie Syndroom).Nu de depakine af aan het bouwen en begonnen met abelify buiten de misselijkheid en de obstipatie weinig klachte[lees meer...]n. Dus positief tot nog toe.

12-03-2021 | Vrouw | 31
Depressiviteit
Ik kreeg het middel voorgeschreven bij depressieve klachten, om te helpen bij het verbeteren van mijn stemming. Ik had enorme bijwerkingen: ik kon werkelijk niet meer stil zitten tijdens het gebruik van het middel. Ik had enorme bewegingsdrang, moest steeds bewegen en/of met mijn handen iets doen. Ik kon me anders niet concentreren. Ik heb het maar enkele dagen volgehouden[lees meer...] en ben dan gestopt.

20-01-2021 | Vrouw | 50
aripiprazol (5mg)
Manisch-depressieve stoornis
Het heeft me geholpen voor manische depressie neemt het piekeren weg en angst en kon me beter concentreren en huilen is gestopt voel me goed met abelify 5mg het beste medicijn tot hier toe.ben tevreden.

12-12-2020 | Man | 20
aripiprazol (10mg)
Het helpt goed met het verminderen van prikkels. Ook helpte het in 5mg tegen de somberheid ik was geen dag meer somber. Met 10 gram moet nog inwerken om een compleet verhaal te vertellen. Ik ben redelijk positief over dit medicijn. Echter krijg ik last van mijn ogen en motoriek en dat is erg vervelend. dus krijg ik akineton bijgeschreven

09-12-2020 | Man | 34
aripiprazol (400mg)
Schizoaffectieve stoornis
Lange zoektocht geweest naar het vinden van het juiste anti psychoticum, van zyprexa tot invega. Nu op 400 mg abilify maintena injectie per maand. Veel minder afvlakking op emoties en persoonlijkheid. Gewichtstoename valt ook enorm mee. 94kg bij 1.88m. ook niet de hele dag honger. Alleen slaap ik langer dan normaal.

19-10-2020 | Man | 34
aripiprazol (15mg)
Psychose
pff rommel maakt meer kapot dan dat ju lief is:s GELUKKIG NU 4 MAANDEN GESTOPT:)

02-08-2020 | Man | 71
aripiprazol
Chronische depressie
In deze kleine dosis Twee mg werkt het bij mij als stemmingsstabilisator. Minder depressie minder moe meer energie minder onrust. Alleen zijn er doorslaapstoornissen zonder echte vermoeidheid overdag

10-07-2020 | Vrouw | 47
aripiprazol (10mg)
Zeer slecht product voor hartritmestoornissen slapeloosheid overtollig gewicht en dergelijke

17-06-2020 | Vrouw | 61
aripiprazol (2.5mg)
Ongeveer 12 jaar gebruikt In het begin wel fijn om minder te voelen en helpt wel tegen psychose Maar op de lange duur kwam ik erachter dat mijn koopziekte veel te doen had met gebruik van aripiprazol..slechte inpulsbeheersing. En enorme gewichtstoename...Op lange duur allerlei gezondheids problemen daardoor.. Ik ga nu voor derde keer poging doen om te stoppen. Ben een a[lees meer...]antal jaren geleden geminderd van 25 naar 7.5 mg. Nu de laatste loodjes nog... Hopelijk lukt het deze keer onder goede begeleiding.

10-06-2020 | Man | 33
aripiprazol (2.5mg)
Omdat ik door Olanzapine de vreetziekte kreeg ben ik op advies van de psychiater geswitched naar Abilify ook wel Aripiprazol genoemd. Met Abilify is de constante honger voorbij. De effecten waar ik met deze medicatie last van heb zijn rugpijn, hoofdpijn en snel geïrriteerd. Dat neem ik maar voor lief omdat ik met Olanzapine 3 kilo groeide in 2 weken, deels door meer eten [lees meer...]maar ook deels doordat ik aankwam zonder dat ik er invloed op had. Heb een periode strak gegeten en toch bleef ik aankomen. Voor mij een topmedicijn, de effecten tegen angst zijn voor een groot deel voorbij en geen extra kilos er meer bij. Nu weer bezig met het ketogeen dieet om deze 3 kilo eraf te krijgen. Na veel zoeken op internet ben ik in contact gekomen met het keto dieet. Afgelopen jaar ben ik hier 30 kilo mee afgevallen. Dit toen in combinatie met Escitalopram 15 mg, 1 x dags. Voor meer info over keto en hoe dit te volgen heb ik de faq over keto gebruikt.

18-05-2020 | Man | 56
aripiprazol (30mg)
Op de een of andere manier voorgeschreven maar leide tot zombie gedrag die nog duidelijker werd doordat tijdens het buiten fietsen jong en oud me voorbij fietste. Na veel moeite heb ik dit zogenaamde middel weten te stoppen. Na een paar dagen kon ik gelukkig weer hard en lang fietsen. Met plezier. Ook het zombie gedrag/gevoel verdween. Psychiater was niet blij dat ik gesto[lees meer...]pt was.....

18-05-2020 | Man | 56
aripiprazol (30mg)
Op de een of andere manier is dit medicijn voorgeschreven zonder dat ik wist wat het was, waarom en waarvoor. Zonder dat je het best word je een zombie die niet meer weet dat ie leeft en liever dood wil. Op het moment dat ik fietste viel me op waarom in godsnaam jong en oud me voorbij fietste. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Maar het werd duidelijk door de confrontatie me[lees meer...]t de zogenaamde normale wereld. Ben je "binnen" dan merk je het nauwelijks omdat bijna iedereen volgestopt word. Met veel moeite heb ik dit kunnen stoppen omdat er een andere invalpsychiater was. Na een paar dagen kon ik weer lekker lang en stevig fietsen. Gelukkig. Ook het zombie gevoel was weg. Hoe kan je in godsnaam deze rotzooi voorschrijven.

09-03-2020 | Man | 36
aripiprazol (7,5mg/ml)
Psychose
Verschrikkelijk rotmiddel. Waarvan de bijwerkingen niet te overzien zijn. De gehele bijsluiter is van toepassing qua bijwerkingen