Psychose (58 meningen)
Schizofrenie (25 meningen)
Bipolaire stoornis (24 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (0 meningen)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

04-04-2015 | Man | 38
aripiprazol (10mg)
Naast Lysanxia, heb ik Abilify voorgeschreven gekregen dit geeft echter wel enkele bijwerkingen zoals rusteloze benen en algemeenheid. In het begin van inname ,veel moe geweest en ben inmiddels op twee maand tijd 10 kg verdikt Het product helpt weinig, maar toch probeer ik er aan vast te houden want schijnt geweldig product te zijn. Na zoooooooooooveel meds geprobeer[lees meer...]t te hebben, en slecht op reageert te hebben, is dit nu mijn nieuwe hoop! Ik blijf proberen!

19-03-2015 | Vrouw | 46
Manisch-depressieve stoornis
ik ben erg blij met abilify, ik kan goed functioneren hiermee. De grootste prikkels worden afgeremd, weinig last van bijwerkingen.

18-03-2015 | Vrouw | 39
Onrust
daar het zo minimaal is wat ze inneemt o.5 mg kunnen we het niet zo goed beoordelen. Wel vinden we ze heel duur 3,5 tabletje van 10 mg voor 14.45 Euro,dat is 4 euro per tabletje. Is dit normaal? We

15-03-2015 | Man | 57
aripiprazol (15mg)
Schizoaffectieve stoornis
sta vanaf 1998 op seroquel ingesteld. In 2009 is er een cross over op abilify. de cross over duur 6 weken. naarmate de seroquel wordt afgebouwd wordt ik psychotischer en zeer onrustig. De psychiater wil dit toch doorzetten. Na een half jaar niet slapen gooi ik het roer om. Na 1 dag weer seroquel te hebben gebruikt zijn alle klachten verdwenen. Er zijn mensen die het kalm[lees meer...]erend effect van seroqel nodig hebben. Gebruikte slaapmiddelen temazepan Stilnoct normison hadden geen effect bij abilify. Ook gaf abilify hevige tremors. Akineton had ook geen effect.

07-03-2015 | Vrouw | 21
Stemmingswisselingen
Ik nam dit een maand met een dosis van slechts 6 mg (in de apotheek verdeeld omdat het niet in deze dosis beschikbaar is). Nooit zo slecht gevaren met een medicijn als met deze. Had het voorgeschreven gekregen door een psychiater. Na een week vroeg iedereen die mij tegenkwam of ik aan de speed had gezeten. Mijn benen waren rusteloos, maar daarnaast ook mijn geest. Ik trild[lees meer...]e over mijn hele lichaam, waarna ik de opmerking kreeg dat ik overdreef. Ik wist eerst niet dat het hiervan kwam en de psychiater gaf me dus een hogere dosis. Na deze aanpassing kreeg ik paniekaanvallen en kreeg ik meerdere keren valium ingespoten om mij rustig te krijgen. Absoluut geen goeie ervaring mee dus. Ondertussen is het vervangen door seroquel 200 mg. Hier ben ik duizenden keren beter mee, buiten het feit dat het een dikmaker is.

22-02-2015 | Man | 57
aripiprazol (15mg)
Bipolaire stoornis
een cros - over van quetiapine naar abilify. het is bekend dat 30% van de patienten hier zeer onrustig van wordt. bij opnieuw instellen op seroquel is de onrust verdwenen. onder onrust versta ik niet kunnen slapen en ongewenste gedragsverandering. Het kan zijn dat de abilify gewoon niet werkt en de seroquel is inmiddels al afgebouwd.

13-01-2015 | Vrouw | 25
Onrust
Ik kreeg deze rotzooi een tijdje voorgeschreven, want ik zou er lekker rustig van worden, na zo pilletje lag ik idd meteen te slapen, maar naar 4 uur werd ik wakker en was de onrust nog erger.

11-01-2015 | Man | 29
Schizoaffectieve stoornis
Sinds 2009 slik ik Abilify. Omdat ik toch nog (lichte) psychotische klachten heb, zoals grootheidswanen, hallucinaties en achterdocht, ondanks de maximale dagdosering van 30mg, heb ik ondertussen ook nog Risperidon, Seroquel, Orap en Haldol gebruikt. Toch kom ik elke keer weer terug bij Abilify. Alle andere middelen werkten óf niet (seroquel en risperdal) óf ik had te erge[lees meer...] bijwerkingen ervan (orap en haldol). Dus nu weer terug op Abilify. Dat bevalt toch het beste. Ondanks dat het niet zeer sterk psychotisch werkt, heb ik dit liever dan andere middelen. Ik ben er vertrouwd mee.

30-12-2014 | Vrouw | 42
Psychose
vergeleken met Zyprexa (dat ik vroeger nam en waar ik zeer vermoeid en lusteloos door was) geeft Abilify veel minder bijwerkingen. Wel heb ik slaapproblemen door Abilify en daarvoor neem ik Dominal (enkel in België verkrijgbaar?) Ik heb de ervaring dat wanneer ik Abilify langere tijd neem en de dosis wordt verlaagd tot 10 mg, ik ook weer kan slapen, zonder extra middel zoa[lees meer...]ls Dominal. Ik neem naast Abilify en Dominal op dit ogenblik ook Sipralexa tegen depressieve stemming. Heb last van anorgasmie, maar ook dat gaat over na verlaging van dosisissen

24-11-2014 | Vrouw | 23
aripiprazol
Ik slik abilify nu sinds 3 weken wegens een angst- en paniekstoornis. Ik merk dat de angst veel minder is. In het begin wel aardig wat bijwerkingen gehad, voornamelijk slecht slapen, suf voelen en onrustig zijn. Het slapen gaat nu al stukken beter, de psychiater gaf ook aan dat dit 1 van de veelvoorkomende bijwerkingen is die na een tijd verdwijnt. Heb nog wel constant een[lees meer...] soort van onrustig gevoel, ik ben de hele tijd aan het bewegen en heb aardig wat energie. Echter werkt dit medicijn wel goed tegen de dagelijkse angst en paniekgevoelens. Voor mij dus een goede uitkomst.

19-11-2014 | Vrouw | 52
Manisch-depressieve stoornis
Ik start net met dit medicijn en denk dat het onterecht is .. Het beangstigd mij te lezen dat er mensen zijn die daar zo veel slechte nevenwerkingen van hebben ..

13-11-2014 | Vrouw | 20
aripiprazol
Ik neem nu ongeveer een maand abilify, nadat ik risperdal gebruikte. Ik las negatieve en beangstigende recensies over dit medicijn. Ik hoopte dat de apathy die ik had tijdens het nemen van risperdal over zou gaan, maar dit is helaas niet het geval. Ik voel me steeds een soort 'zombie'. Wel energie hebben, maar tot niets kunnen komen. Ik lig vaak futloos op de bank omdat ik[lees meer...] niet weet moet of kan doen. Mijn creativiteit is weg. Ik kan geen gesprek meer voeren omdat mijn gedachtengang precies stilgevallen. Er komt niets meer in mij op om te zeggen of te doen. Iemand die nog deze symptomen heeft en die weet of deze overgaan na het stoppen met antipsychotica?

27-09-2014 | Man | 29
Schizoaffectieve stoornis
Slik nu alweer sinds 2009, sinds mijn opname in Velserpoort, Abilify 30mg. Ondertussen ook Haldol, Seroquel en Risperdal gekregen, maar die werkten allen niet. Dus uiteindelijk weer terug op Abilify. Wat een geluk dat dit middel bestaat..... :D

13-09-2014 | Vrouw | 43
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Dit medicijn maakte me onrustig, kon nergens nog stilzitten. Het gaf me wel energie maar voor de stemming nihil, in het begin de eerste twee weken had ik effect op mijn stemming daarna veel piekeren, veel twijfels, onrust enz.... Ik ben dan maar met het middel gestopt en krijg nu invega wat mij veel bijwerkingen geeft. Veel spierpijn, heel vermoeid, geen interesses meer, [lees meer...]niet meer kunnen genieten van het leven.

06-09-2014 | Vrouw | 36
aripiprazol
Helaas kan ik niet zoveel vertellen over mijn ervaringen met dit medicijn omdat het al een tijd geleden is dat ik ze kreeg voorgeschreven. Ik ben toen overgestapt oo Seroquel omdat ik weing merkte van dit medicijn en omdat het bij de GGZ in Hoofddorp gebruikelijker was om Seroquel voor te schrijven.

06-08-2014 | Man | 21
Schizofrenie
Ik kreeg op mijn 21ste eind 2013 last van psychoses doordat ik abrupt gestopt was van 3 jaar lang hevig blowen (5-15 joints per dag). Hierdoor ivm psychoses uit huis gegaan en gaan zwerven. Na 2 weken terug gegaan naar mijn ouders en kort daar op opgenomen in het ziekenhuis omdat ik de weg terug naar huis niet kon vinden. Slikte vanaf dat moment 15mg Abilify en de kreeg di[lees meer...]agnose schizofrenie. 3 Maanden Abilify 15mg gehad toen overgegaan naar 10mg en na 3 maanden naar onderhoudsdoses 5mg. In het begin lag ik futloos op de bank. Bijwerkingen 5: veel slapen tot wel 14 uur per dag. Rusteloze benen. Iets willen doen en als je dat doet niks willen doen. Afgevlakte gevoelens. Soms ben je boos maar kan je het niet uiten en dat is zeer frustrerend. 10 kg aangekomen qua gewicht. Slechte concentratie. Wazig zien. Spastische trekjes op me ooglid. Het belangrijkste is dat de psychoses weg gingen. Nu gestopt sinds een week met misselijkheid als ontwenningsverschijnselen. Voel me nu herboren en twijfel hevig over de diagnose!

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum