Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

verhoogde eetlust vermoeidheid

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

08-05-2021 | Vrouw | 26
quetiapine (50mg)
Bipolaire stoornis
Ik ben vorig jaar voor het eerst in een manie beland, met daarop volgend een zware depressie. Ik ben uit de depressie gekomen door de quetiapine. De quiteapine heeft mij geholpen met het slapen, de emotieschommelingen zijn afgenomen. Aan het begin van het gebruik voelde ik mij heel erg versuft, en alsof ik 'niet leefde' ik ervaarde alles alsof ik vanaf een afstand meekeek.[lees meer...] Na 1 week waren deze klachten verdwenen en ervaarde ik meer rust in mijn hoofd en lichaam. Het enige nadeel is een erg droge mond wanneer ik wakker word.

23-04-2022 | Man | 25
quetiapine (12mg)
Onrust
Wegens ptss en een angststoornis deze medicatid gekregen 12.5 mg dit werkt super als ik naar bed ga slaap ik vrij snel en als ik wakker word duurt het ook maar 5 minuten voor ik weer inslaap wat voorheen wel anderhalf uur kon duren dus een super middel alleen het vele honger hebben en aankomen is wat minder maarja niet slapen word je ook geen beter mens van

29-03-2021 | Vrouw | 25
quetiapine (100mg)
Vanwege een hersenkneuzing zeer depressieve gedachtes ontwikkeld. Voorheen zeer actief in het leven, 32u in de week werk en breed sociaal netwerk. Sinds anderhalve maand kan ik helemaal niks meer vanwege paniek aanvallen en het aankunnen van weinig prikkels (door de hersenschudding) in overleg met psychiater quetiapine 25MG gestart. Sindsdien zo duizelig dat ik al meerdere[lees meer...] malen ben flauw gevallen. Ik kon voorheen makkelijk een rondje lopen, nu voelt het alsof ik nog geen 50 meter kan lopen en ik ben al buiten adem en gigantisch duizelig en spierpijn. Ik voel mij vooral erg zwak. Op mijn gemoedstoestand werkt het goed, geen suïcidale gedachtes meer maar lichamelijk voel ik mij zeer beperkt. Ik slik het nu een week, ik weet niet goed wat ik moet doen. Psychiater geeft aan dat dit bijwerkingen zijn, die naar mate van tijd verdwijnen.

21-11-2023 | Man | 24
quetiapine (200mg)
Onrust
Ik pak Quetiapine Retard 200 mg al jaren voor het slapen en zonder dit medicijn geraak ik niet in slaap en kan ik gemakkelijk nachtje doordoen. Als een moeilijke slaper heeft dit mijn leven gered. Soms blijft de sufheid wat langer duren overdag maar dit is het waard.

25-08-2021 | Vrouw | 24
quetiapine (12,5mg)
Voorschreven voor slaapproblemen (moeite met inslapen en 's nachts wakker worden), ook heb ik een angststoornis en depressieve stoornis. De eerste week sliep ik goed maar had ik ontzettend moeite met wakker worden, was de eerste paar uren echt suf en kon mezelf in de ochtend niet op gang krijgen. Uiteindelijk ging dit over en nu slaap ik heerlijk en word ik uitgerust wakke[lees meer...]r, wat ook een positief effect heeft op mijn depressie. Wel veel last van droge ogen en een droge mond. Ik heb ook een verminderde eetlust maar ik weet niet of dat in verband staat met dit medicijn. Als ik het medicijn niet inneem komen de slaapproblemen wel direct terug dus het is altijd belangrijk om de oorzaak te onderzoeken.

02-04-2023 | Man | 23
Psychose
Ik gebruik het voor mijn psychose en omdat ik vaak snachts wakker word en niet kan uitslapen normaal 100 mg quetiapine. Dit is pas men 5 e dag maar voel geen verbetering hoelang duurt het dat je de resultaten merkt ik gebruik het 1 x per dag om 12:00 100 mg?

02-04-2023 | Man | 23
Psychose
Na hoeveel weken werkt dit medicatie na hoeveel dagen inname ? Bij mij is het dag 5 voel er nog niks van? Ik Heb ook slaapproblemen word in de nacht altijd wakker en word vroeg wakker elke dag?

07-11-2022 | Vrouw | 23
quetiapine (25mg)
Al een tijdje last van slaapproblemen, de laatste weken zo erg dat ik pas tegen 7 uur s'ochtends (of helemaal niet) in slaap val en dat dagen achter elkaar. De huisarts had 25 mg quetiapine voorgeschreven en werkt echt geweldig, wat een verademing. Half uur voor het slapen gaan een tabletje innemen met een glas water, en val heel snel in slaap. Enige is dat ik s'ochtends w[lees meer...]at moe en suffig ben, maar dat is niks bij hoe uitgeput ik was met enkele uren slaap in een nacht. Ook erg realistische en intense dromen, maar dat vind ik juist wel leuk. Echt een topmiddel. Wil niet afhankelijk zijn van een pil om te slapen dus ga een slaapbehandeling in, maar om wat nachten bij te tanken en wat tijd te overbruggen echt een perfect middel.

05-02-2021 | Vrouw | 23
quetiapine (25mg)
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven omdat ik Niet kon slapen door onrust. Ik lag veel te piekeren. Ik slik 1x 25 mg een uur voor het slapen gaan. Merk steeds minder van die slaperigheid en het duf worden. De eerste paar keren merkte ik het heftiger. Ondanks dat het niet eng is ofzo. Nu merk ik steeds minder van de bijwerkingen. Ik val er sneller mee in slaap. Ik heb nu s[lees meer...]inds een aantal weken een lichte vorm van tinnitus. Daardoor merkte ik dat ik weer angstig was vooral in de nachten en niet kon slapen. Nu slik ik 1x de 25mg weer en gaat het slapen weer goed. Nog steeds weinig last van bijwerkingen. Ik merk als ik in de nacht wakker wordt dat mijn lichaam gewoon niet in staat meer is om te vechten. Iets wat ik wel deed. Ik draai nu gewoon om en mijn lichaam laat me toe te rusten en weer in slaap te vallen. Dus dat is voor de nachten erg fijn. De dagen kom ik prima door. De tinnitus is bij mij goed te maskeren. Het geeft me nu meer rust nu ik dit slik voor de nachten. Ik snap wel dat je me waarschijnlijk niet wakker kan bellen snachts voor noodgevallen. Want je bent toch een beetje rozig en je reactie neemt wat af. Maar over het algemeen ben ik erg tevreden. Ik sta smorgens niet moe op maar ben redelijk uitgerust en kan dan ook wel gewoon autorijden. Ik wil binnenkort wel gaan kijken of ik naar 12.5 mg kan gaan en kan gaan afbouwen. Ik was eigenlijk voor corona altijd een goede slaper dus wil uiteindelijk het weer zelf doen. Maar dat gaat me wel lukken als de corona voorbij is en ik weer kan werken en weer mijn ding kan gaan doen. Voor nu prima en heb ik rust. Zou het middel wel aanraden.

22-09-2021 | Vrouw | 22
quetiapine (25mg)
Ik gebruik dit middel ongeveer nu 2 jaar , ik was ontzettend depressief , at niet meer , sliep niet meer , werkte niet meer ( soms uit het niets in slaap gevallen op enkele plekken waar geen weten meer van is) het is het eerste middel wat mijn psychiater toen had voorgeschreven en het werkte direct, ik werd weer mezelf en zag eindelijk weer een lichtpuntje. sinds ik quetia[lees meer...]pine heb is mijn leven compleet veranderd. Ik heb de opleiding assistent makelaar weten te behalen binnen een jaar, sociale activiteiten zijn nog steeds een ding ivm weinig energie maar ik ben ontzettend tevreden. Quetiapine is mijn redmiddel geweest. Omdat ik een jaar slaap moest inhalen slikte ik 150 mg ( ik was niet neer te slaan) afgebouwd in samenwerking met psychiater en psycholoog sinds 6 maanden slik ik nog maar 25 mg. Ik werk fulltime en eet prima. Soms nog enkele vlagen van depressie maar quetiapine heeft het onwijs afgevlakt. Ik ben heel dankbaar. Ik zou het zeker aanraden ! (Ik ben gediagnosticeerd met Ptss en Manische depressie)

18-06-2022 | Man | 21
quetiapine (150mg)
Onrust
Vanwege impulsief en onrustig gedrag heb ik Quetiapine 150mg Retard gekregen, echter bij gebruik helpt het niet tegen mijn klachten en kreeg ik dus bovenstaande bijwerkingen. Ik ben hierdoor in 1 week tijd, bijna 10kg aangekomen. Nu heb ik Quetiapine 25mg normaal gekregen, en die geven gelukkig geen bijwerkingen!

24-03-2021 | Vrouw | 19
Onrust
Hoi ! Ik gebruik quetapine 25 mg. Ik moet 3 op een dag slikken. Ik word er niet perse kalmerend van maar meer heel erg moe. Pas ook op als je het gebruikt want je gaat hele erge gewicht toename tegenmoet door de heftige hongergevoelena die aan blijven houden!

30-09-2022 | Man | 18
quetiapine (25mg)
Het werkt wel voor slapen maar overdag veel last van steken op borst duizelig pabiekaanvallen. Dit medicijn mag niet gegeven worden voor slaapproblemen maar dat hebben ze toch gedaan

20-09-2022 | Vrouw | 18
Onrust
Lage dosis, kreeg al bij 12.5mg bijwerkingen zonder enig goed effect.

15-07-2022 | Vrouw | 17
quetiapine (50mg)
ik voelde me een ander persoon, erg afgevlakt en in mijzelf gekeerd. ik kon wel goed slapen maar kreeg rare dromen. ook voelde ik me nog depressiever.

24-02-2022 | Man | 16
quetiapine (12,5)
Onrust
ik sliep heel slecht en had stress , ik had veel nachtmerries waar ik van wakkerschrok en niet meer door kon slapen door dit medicijn krijg ik geen nachtmerries meer en wordt ik heel ontspannen wakker , echt een lifesafer !!