Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

verhoogde eetlust vermoeidheid

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

25-06-2021 | Vrouw | 61
quetiapine (12,5)
Onrust
Ik wilde/durfde dit niet in te nemen toen ik de bijsluiter las maar blij dat ik het toch heb gedaan! Ik slaap er heel goed op en voel me, ook overdag, ook absoluut een stuk rustiger. Geen last verder van bijwerkingen.

14-02-2021 | Man | 61
quetiapine (50mg)
2 1/2 maand geleden voorgeschreven door psychiater (GGZ Crisisteam) na 5 weken gegeneraliseerde angststoornis. Totaal verkeerd voorgelicht over hoe dit medicijn te gebruiken. Ik kon vrij kiezen tussen 25, 50, 75 of 100 mg. Hun woorden. In het begin werkte de sterk sedative kan ervan, waardoor ik gewoon knock-out raakte. Met de weken verdwijnt dit. Meestal sliep ik wel in,[lees meer...] maar nu ik op 12.5 mg zit werkt het niet meer, sterker nog, ik kan niet meer slapen (insomnia). Het is je reinste troep en stoppen is ook moeilijk. Bovendien versterkt het de Tinitus die ik al had. GGZ had niet verteld dat je een bloedspiegel moet opbouwen voor een juiste dosis, dus de vrij keus is onzin en gevaarlijk zelfs. Quetiapine is wordt "Offlabel" voorgeschreven als slaapmiddel, maar is nooit bewezen dat dit ook zo werkt.

24-06-2021 | Man | 62
quetiapine (25mg)
Na 2 psychoses 26 jaar en 21 jaar geleden.totaal 10 jaar halperadol gekregen 5mg.Daar ben je echt een zombie van.Maar goed ik was extreem geweldadig tijdens psychose en de artsen durfden mij niet te laten minderen.Ik ben psychisch getest en iq test gedaan.Ik scoorde ruim 140 als iq dus daar ligt het niet aan.Ben ook nog een keer Master maar hoef niet meer te werken gelukki[lees meer...]g.2 x verplichte opnames isoleer and you name it.Gelukkig was er na 10 jaar een psychiater die het aandurfde om mij dagelijks in vrijheid te zien en over te zetten op quitiapine.Eerst 200 mg.Nu afgebouwd tot 25 mg.Als slaapmedicatie. Ik fiets 2 uur per dag.Train mijn spieren half uur per dag.Genier van het leven.Voor corona 3x per jaar met vakantie met mijn vrouw buiten Europa.Je leeft maar een keer.Dus ik ben weer het heertje zeg maar.Ideaal quitiapine.Ik wilde dat ik dat 10 jaar eerder had kunnen gebruiken.

03-10-2022 | Man | 64
quetiapine (6.25mg)
Ik heb een bipolaire stoornis type 2 laat gediagnostiseerd en slik inmiddels ruim 8 jaar lithium. Slapen werd m.n. het laatste half jaar echt een ding. Moeilijk inslapen en doorslapen gebruikte steeds meer temazepam. In overleg met mijn psychiater kreeg ik 24 mg voorgeschreven omdat tabletten van 12,5 niet leverbaar waren tabletten van 6,25 mg gekregen begonnen met 2 table[lees meer...]tten dit bleek onvoldoende met 3 tabletten slaap ik nu heel behoorlijk door of val in ieder geval weer snel in slaap. Ik had sowieso al last van afvlakking van gevoelens / emoties dit is met dit middel naar mijn mening zeker niet verbeterd. Daar maak ik mij wel zorgen over. Ik ben heel blij me eindelijk weer eens uitgerust te kunnen voelen. Man 64 jaar jong

26-08-2022 | Vrouw | 64
quetiapine (25mg)
Naast AD kreeg ik quietiapine voorgeschreven. Werd helemaal gek; alleen maar negatieve gedachten.en helemaal in paniek. Onrustig huilbuien en niet meer willen. Puur gif voor mij.

05-07-2023 | Vrouw | 65
quetiapine (12mg)
Door slecht slapen, ben ik begonnen met dit middel. In het begin werkte het goed, maar na een periode van ongeveer 3 jaar last van hartkloppingen. Ik ben begonnen met een halve tablet van 12 mg en uiteindelijk moest ik het toch opvoeren naar 12 mg, omdat ik geen resultaat meer had van 6 mg. Na hartkloppingen ben ik er volledig mee gestopt, maar ik slaap weer slecht. Ik ben[lees meer...] dus aan t afkicken ervan en gebruik nu valeriaan sterk 125 mg. als opvangmiddel. Het duurt lang voor ik in slaap val en ben weer vroeg op, maar voel me niet uitgerust en kamp met hoofdpijnen en slaperigheid. Door de dag slaap ik niet en toch lukt het me niet om een goede nachtrust te hebben. Ik ben radeloos. Hoelang zal dit afkickproces nog duren?

11-08-2022 | Vrouw | 65
quetiapine (25mg)
Naast AD kreeg ik 50 mg quietapine voorgeschreven..Kwam als bom binnen en na 1 dag afgebouwd naar 25 mg. Werkte averechts: misselijk, ziek gespannen, instabiele benen en toenemende negatieve gedachten. Kreeg echt alle bijwerkingen en iom psychiater gestopt. Voor mij puur gif.

16-05-2022 | Vrouw | 66
quetiapine (12.5)
van een vrolijke vrouw nu een angstig vogeltje heb de 12.5 mg in 7 weken afgebouwd en afgelopen 8 mei gestopt, denk dat het nog even duurt voordat de afkickverschijnselen afnemen, is ook te hopen want dit is geen leven, durf bijna de deur niet meer uit, moet soms naar de winkel maar is een drama, dit medicijn moet niet voorgeschreven worden voor slapeloosh[lees meer...]eid daar is het niet voor bedoeld. ben een heel ander persoon geworden mijn kinderen herkennen me niet meer heb 3 kleinkids maar was niet in staat on naar hun verjaardagen te gaan kan geen mensen om me heen verdragen door die duizeligheid en vreselijk naar gevoel in hoofd en ook nog last van brom in mijn oren gekregen waar ik ook gek van wordt. elk mens is anders maar voor mij is het een complete nachtmerrie hoop dat het snel beter wordt, slapen is ook drama meestal plafond staren.

11-02-2021 | Man | 67
quetiapine (50mg)
Wat een ongelooflijk gevaarlijk medicijn, Na inname wordt je wel slaperig maar na een week dosis verhoogt naar 50 mg. Volgende dag voelde mij niet goed, hoofd was totaal in de war, het beste was om zelfmoord te plegen zo kreeg ik de gedachte. Na contact opname met de psychiater moest ik gewoon doorgaan met inname, doodziek en vreselijk vermoeid heb ik het toch 1,5 jaar [lees meer...]ingenomen met als resultaat een vreselijke tinnitus, trillingen zij gebleven en vaak algeheel ziek gevoel. Afkicken van 50 miligram zou niet moeilijk moeten zijn. Ga het maar eens proberen dan piep je wel anders, vreselijk veel afkickverschijnselen, huil buien en slapeloosheid, de zenuwen gieren door je lijf je hartslag is totaal van streek en komt niet tot rust. Nooit meer van deze medicijnen en ik pleit ervoor om ze te verbieden. Ze duwen je naar de rand van de afgrond. Doe het niet en laat je niet overhalen door een psychiater. Pillen poesers dat zijn ze en het ergste is dat ze niet naar je luisteren. Nu een jaar na laatste inname nog steeds dezelfde verschijnselen als bij het gebruik. Volgens de artsen kan het een beschadiging zijn aan het centrale zenuwstelsel door gebruik van quetiapine en slaapmiddelen, wat een oplossing lijkt is eigenlijk een ramp, neem het aub nooit het heeft vreselijke gevolgen en je geneest er niet van.

16-03-2023 | Man | 68
quetiapine (50mg)
Heb vooral last van erectiestoornissen en dat is veevelend.. Heeft daar nog iemand last van??

24-11-2021 | Vrouw | 68

30-04-2022 | Vrouw | 70
quetiapine (6.25)
Onrust
Na afbouwen van jarenlang seroxat gebruik werd ik na drie maanden geconfronteerd met het niet meer spontaan in slaap vallen. De psychiater gaf mij quetiapine 6.25 mg wat me wel hielp met het in slaap vallen, maar mij ook een heel duf hoofd gaf. Ben mezelf gaan uitputten om weer spontaan in slaap te vallen. Dat is me gelukt. In het begin met zo’n uur of vier, vijf. Na e[lees meer...]en aantal maanden slaap ik nu 7 a 8 uur. Ben er erg gelukkig mee . Zonder medicatie in slaap te vallen was een enorme vooruitgang in het dagelijks leven. Ik moet wel meteen als ik de slaap voel aankomen , mijn bed in duiken. Als ik te lang wacht blijf ik wakker. Maar ja, als dat alles is. Heb het er graag voor over. Helaas merk ik wel dat mijn hersens veranderd zijn door jarenlang gebruik van seroxat. Gevaarlijk middel!

15-09-2022 | Man | 71
quetiapine (25)
Ik gebruik al jaren,quetiapine 25 mg geen bijwerkingen, helpt bij inslapen!!

20-06-2021 | Man | 76
quetiapine (200mg)
7 jaar terug na een slapeloosheid van meer dan 3 maand, korte tijd opname in ziekenhuis met baxter. Daarna 7 jaar goed met Trazodone 100m (1/2) en chloorpromazine 25. Sedert een maand lijken deze niet meer effectief en is de slapeloosheid terug. Bij consult met psychiater quetiapine 200 mg voorgeschreven. Inderdaad geslapen, maar verschrikkelijke bijwerkingen (ei zo na va[lees meer...]n de trap gevallen). Omdat het een zaterdag morgen was en de arts niet bereikbaar, raad gevraagd aan apotheker. Dosis verminderd, eerst tot een vierde, daarna tot een achtste. Zelfs dat laatste liet toe wat te slapen, maar storende bijwerkingen blijven de hele dag hangen, waardoor normaal functioneren moeilijk. Kan gelukkig volgende week opconsult bij arts. Hoe dan ook, neem ik nooit nog een tablet van 200mg.

16-04-2021 | Vrouw | 85
quetiapine (6.5)
Mijn moeder gebruikte dit elke avond omdat ze regelmatig erg slecht sliep. Sindsdien bijna elke maand een kleine epileptische aanval. Ook dan 2 nachten per week geheel niet slapen s nachts. Daarom gestopt. Nu gebruiken we het alleen als we verwachten dat ze slecht zal slapen. Bevalt prima. Dus meerwaarde om het elke dag te stukken was er niet. Ik heb het idee dat ze de d[lees meer...]ag erna ook beter in haar vel zit. Vrolijker. Nu al 4 maanden geen aanval gehad. Toeval? Staat wel als bijwerking.

31-12-2022 | Man | 98