quetiapine

Onrust (13 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

09-01-2019 | Man | 59
Traumatisch hersenletsel
Alsof een olifant op mijn hoofd is gaan zitten, terwijl ik onder water ben. 20 uur later nog last. Gruwelijke ervaring, ik zal dit pilletje nooit meer nemen ! Ik had slecht 1 tablet van 25 mg. genomen, 10 uur s'avonds en ben om half 12 gaan slapen,. Wel heb ik geslapen, maar toen ik wakker werd voelde ik mij loodzwaar en had ik verschrikkelijke hoofdpijn, ik was nerg[lees meer...]ens meer toe instaat, hierbij voelde ik een spierspanning op de benen om gek van te worden, deze gruwelijke ervaring begon pas na 16 uur langzaam af te nemen, maar de volgende 2 dagen was ik nog niet in orde. Fatsoenlijke woorden schieten de beschrijving helaas te kort.

31-01-2021 | Vrouw | 60
quetiapine (50mg)
Ik heb sinds een paar weken heel veel last van haaruitval, heeft iemand daar ook last van...? Ik wil graag dingen kunnen uitsluiten, sinds 3 maanden schildklier verwijderd, Euthyrox gaan gebruiken, en sinds 6 weken quetiapine, vlak na mijn operatie ook nog eens Covid-19 gehad, dus mijn lijf heeft nogal wat klappen gehad, ik wil graag begrijpen waar de haaruitval vandaan ko[lees meer...]mt , en hoe lang het duurt voordat het stabiliseert, iemand ervaring...?

03-12-2020 | Man | 60
quetiapine (25mg)
Ik had bij de huisarts om Quetiapine gevraagd na aanraden van mijn therapeut, omdat veel mensen goede ervaring hadden. Toen ik in de avond het eerste tabletje van 25mg in nam begon na een half uur de ellende. Ik kreeg ineens een opgejaagd gevoel, heb uren lang erg liggen rillen. Mijn hart heeft zeker 8 uur enorm hard geklopt en zag constant flitsen in mijn hoofd. Alsof [lees meer...]ik vergif ingenomen had. Ik heb toen na een paar uur een tablet van 50mg oxazepam genomen om tot rust te kunnen komen. Ik heb een vriendin opgebeld die ook dit middel gebruikt. Zij kent mijn bijwerkingen niet. Nu ga ik contact met huisarts opnemen om te vragen of ik moet doorgaan of stoppen

07-02-2019 | Vrouw | 60
quetiapine (25mg)
Geen bijwerkingen lage inname max 3x per week 25 mg wel op tijd innemen zodat je ZEKER 8 uur kunt slapen. Gebruik soms een lagere dosering door het doormidden snijden(knippen)van tablet werkt bij mij ook prima.( op advies van mijn psychiater) Neem het in wanneer ik last heb van slapeloosheid en depressieve klachten zorgt er bij mij voor dat ik uitgerust ben en daardo[lees meer...]or sterker om het leven aan te kunnen.

14-02-2021 | Man | 61
quetiapine (50mg)
2 1/2 maand geleden voorgeschreven door psychiater (GGZ Crisisteam) na 5 weken gegeneraliseerde angststoornis. Totaal verkeerd voorgelicht over hoe dit medicijn te gebruiken. Ik kon vrij kiezen tussen 25, 50, 75 of 100 mg. Hun woorden. In het begin werkte de sterk sedative kan ervan, waardoor ik gewoon knock-out raakte. Met de weken verdwijnt dit. Meestal sliep ik wel in,[lees meer...] maar nu ik op 12.5 mg zit werkt het niet meer, sterker nog, ik kan niet meer slapen (insomnia). Het is je reinste troep en stoppen is ook moeilijk. Bovendien versterkt het de Tinitus die ik al had. GGZ had niet verteld dat je een bloedspiegel moet opbouwen voor een juiste dosis, dus de vrij keus is onzin en gevaarlijk zelfs. Quetiapine is wordt "Offlabel" voorgeschreven als slaapmiddel, maar is nooit bewezen dat dit ook zo werkt.

22-09-2019 | Man | 61
Tinnitus
Sinds ik Tinnitus heb (nu ca. 5 maanden) heb ik veel op en neer gaande problemen. Slapen ging goed tot Antes in beeld kwam, daar raakte ik zelf niet meer in slaap en slik sindsdien (12-9-2019) 50 mg. Quetiapine. 's Ochtends wordt ik altijd heel angstig wakker maar ik weet iet waar dat aan licht. Waarschijnlijk de angst om weer een hele dag tinnitus te ondergaan, ik moet[lees meer...] op zoek naar iets dat mijn emotie daaromtrent afremt, daar slik ik nu Lozarezepam voor, maar dat is natuurlijk ook geen oplossing voor de lange termijn. Ik overweeg een AD om van de Quetiapine en de Lorazepam af te komen.

25-01-2019 | Vrouw | 61
quetiapine (25mg)
bij mij is 3 jaar geleden longkanker ontdekt.Ik was compleet de weg kwijt! Operatie, chemo en bestralingen. Gaat nu goed met me, maaaaar de angst gaat niet meer weg. Voordat ik ziek werd was het al een crime om normaal te kunnen slapen, maar tijdens/ na de kanker was het helemaal hopeloos. van de psychiater quetiapine gehad. 25 mg en daar de helft van...12,5 mg!! Iedere a[lees meer...]vond innemen een klein uurtje voor je naar bed gaat en ik sliep EN slaap nog steeds als een roos voor zeker 6 uur. Heerlijk. Het gekke is ,ik droom nooit meer sinds ik het gebruik maar ik merk wel dat ik toch wel vergeetachtig ben geworden, daar maak ik me wel zorgen om. Maar niet kunnen slapen......

06-05-2020 | Man | 62
quetiapine (0.25Mg)
Ben angstig na ernstige gebeurtenis heb sinds kort quatiapine ik voel nog niet echt verbetering . Gebruik ook niet veel 2x0.25 En wat is de invloed van cafeïne

13-11-2019 | Man | 63
quetiapine (25mg)
Ik gebruik deze medicijnen voor slecht slapen. Voor de eerste keer een kwart tablet genomen hiervan werd ik zeer onrustig, volgens mij mogen deze tabletten niet worden gedeeld. Op bijsluiter staat ook in zijn geheel doorslikken

24-10-2019 | Vrouw | 63
Dwangstoornis
Naast Paroxetine slik ik Quitiapine 75 mg per dag. Duurde een week of 8 voor ik resultaat merkte. Nu veel minder dwanggedachtes en meer rust in mijn hoofd! Slapen gaat sinds lange tijd prima!!! Ben erg blij met dit medicijn.

16-03-2019 | Vrouw | 65
quetiapine (25)
Quetiapine 25 MG hielp mij goed om te slapen. Helaas kreeg ik moeite met lopen, door spierstijfheid. Dit was voor mij dermate invaliderend, dat ik ermee stopte. Spijtig, want het middel werkt prima bij slapeloosheid.

10-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
Ik had vroeger seroquel om te slapen heb nu serogel tegen angstl omdat oxzepam niet meer helpt ik 4 dagen 3 dagen 25 mg geslikt ik kon je het niet geloven dat het in ene stopte nu zit ik weer met angst heel erg en slaap tablet helpt ook niet meer ben ten einde raad ik weet het niet meer, alle pillen stoppenl bij mij zo kan ik nliet leven lig nu in kliniei ik weet het ni[lees meer...]et meer herkend iemand dit

15-09-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (50mg)
In 2000 1 keer een psychose gehad, die zich enkel uitte in vermoeiheid en acherdocht. Niet zo vreemd die achterdocht als je een ex had die je voortdurend gek maakte en zelf zo gek als een deur was. Ik ontmoette hem toen ik 16 was en zo groen als gras. Vraag me nog steeds af of je dat acheraf gezien wel onder een psychose moet zetten Zij hebben me eerst zyprexa voorgesch[lees meer...]revenen binnen een half jaar was ik van een slanke vrouw in een olifant veranderd. Ik wilde er vanaf en kreeg toen seroquel. De kilo´s vlogen er weer vanaf, maar toch bleef ik 8 kilo zwaarder dan ik normaal zou zijn. Ik had wel wat meer vel op mn buik doordat ik zo dik was geweest en heb toen dat vel weg laten halen, omdat ik het walgelijk vond. (die kosten heb ik ook weer zelf moeten maken door de stomminteiten van de GGZ) Eerste paar jaar vond ik het fijn die rust door die pillen maar gegeven moment begon ik die bijwerkingen zeer vervelend te vinden en vroeg om verlaging van 400 mg naar 300.Ook de vermoeiheid werd me teveel, want ik had al in de gaten dat ik enorm veel moest sporten om niet zwaarder te worden dan die 8 kilo. Is beter van niet zeiden ze, want dan krijg je weer een psychose. Ik zette door en wilde per se lager en kreeg mn zin. 300 dus en afkickverschijnselen, die ik ze niet vertelde,omdat ik instinctief begreep dat ze het dan weer zouden gooien op: je krijg weer een psychose. Ging goed voor een paar jaar en weer begin die vermoeiheid op te spelen. Ik wilde weer lager naar 200. Kon niet zeiden ze weer als een kapotte grammofoonplaat. Doorgezet en naar 200 Weer vervelende nare afkickverschijnselen, maar die gingen ook weer weg. Enfin weer later naar 100 op eigen verzoek uiteraard, want hulp bij afbouwen krijg je beslist niet. Weer niks aan de knikker. Kon mn verhaal over verdriet amper kwijt, want dat zei de hulpverlener: vind zo erg voor je ik wil de medicijnen weer verhogen zodat je niks voelt. Wat een ongelofelijke slechte hulpverlener ben je eigenlijk als je zoiets doet. Wilde dus weg bij de GGZ . Kreeg dit jaar steeds meer pijn op de borst en was al langer kortademig en bij daarvoor bij de huisarts geweest die er niks mee deed dan alleen de nieren nakijken. In april dit jaar weer zoń aanval en met spoed naar de huisarts. Gelukkig kreeg ik een invaller die wel zo gochem was de cardioloog te bellen. Moest direct naar het ziekenhuis en heb een stent gekregen. (kranslagader zat bijna dicht, maar heb geen hartinfarct gehad) Wilde toen direct van de quatiapine af en zei dat tegen de huisarts. Vond ie geen goed idee want het is toch maar een lage dosis (zat toen op 100 mg) Ik werd zo boos dat ik zei: slik ze verdomme zelf) Dat viel niet in goed aarde bij dit stuk arrogant en heb nog steeds last van de onwil van die arts. Enfin toch doorgezet en de enige hulp die ik gehad heb (door zelf te vragen en door te zetten ) is iemand die bij de apotheek werkt die me vertelde dat ik die 25 mg in 100 ml water kon doen en zo langzamerhand minderen. Heb ik gedaan en ben er nu helemaal van af. De ontrekkingsverschijnselen waren redelijk mild moet ik zeggen vergeleken bij de afbouw van 400 naar 300 en van 300 naar 200 en van 100 naar 25. Die laatste 25 is redelijk mild verlopen. Ben helemaal niet geprikkeld alleen het slapen was wat lastig. Dat heb ik opgevangen door overdag mezelf flink moe te maken en als ik dan een nacht 1 of 2 uur geslapen had was ik de volgende nacht zo gruwelijk moe dat ik dan wel 5 uur sliep Intussen gaat het slapen steeds beter en beter. Maar ik heb er wel wat van overgehouden van dat jarenlange slikken van quatiapine. Mijn handen zitten onder de atrose. De reumatoloog was verbaasd hoe erg het was. Ik kan de man nu zo zeggen waar het van komt. Van de quatiapine. Niemand in de familie heeft artrose. Niemand heeft aderverkalking. Nu slik ik momenteel helemaal niks meer. Ik moet eigenlijk bloedverdunner slikken levenslang, maar ik krijg naast de atrose van de handen een stekende pijn door die bloedverdunners en het lijkt op jicht. Mijncholestrerol was al flink verlaagd toen ik nog op 50 mg quatiapine zat en mn suiker ook. Ik vermoed nu ik er helemaal vanaf ben dat ie nog veel lager zal zijn. Ik snap dat er mensen zijn geen leven hebben zonder deze pillen, maar ik schat dat er veel meer mensen zijn zoals ik die bij een gedegen goede menselijke hulp na een korte periode gebruik van dit middel zonder die pillen kunnen. Wat een ongelofelijke druiloren zijn het bij de GGD. Ik heb die gasten 20 jaar van brood voorzien zo zie ik het. Mijn handen en nog meer dingen zijn verpest, maar door mijn discipline van gezond eten en sporten heb ik zelf de schade nog weten te beperken en ziet niemand wat aan me wat ik doorgemaakt heb. Waardoorde heren doktoren denkenL nou het valt wel mee met die pillen. Nou nee. Zéér gevaarlijk middel en als mensen die dit middel slikken dit lezen dan zouden ze eens goed moeten nadenken of het wel nodig is dit middel te blijven slikken en andere wegen zoeken zoals sporten en mensen om je heen die wat toevoegen aan je leven inplaats van afbreken. Dit middel mag niet meer dan 2 jaar gegeven worden bij ik schatp 30 procent van de clienten. Je lichaam gaat kapot aan dit middel

11-02-2021 | Man | 67
quetiapine (50mg)
Wat een ongelooflijk gevaarlijk medicijn, Na inname wordt je wel slaperig maar na een week dosis verhoogt naar 50 mg. Volgende dag voelde mij niet goed, hoofd was totaal in de war, het beste was om zelfmoord te plegen zo kreeg ik de gedachte. Na contact opname met de psychiater moest ik gewoon doorgaan met inname, doodziek en vreselijk vermoeid heb ik het toch 1,5 jaar [lees meer...]ingenomen met als resultaat een vreselijke tinnitus, trillingen zij gebleven en vaak algeheel ziek gevoel. Afkicken van 50 miligram zou niet moeilijk moeten zijn. Ga het maar eens proberen dan piep je wel anders, vreselijk veel afkickverschijnselen, huil buien en slapeloosheid, de zenuwen gieren door je lijf je hartslag is totaal van streek en komt niet tot rust. Nooit meer van deze medicijnen en ik pleit ervoor om ze te verbieden. Ze duwen je naar de rand van de afgrond. Doe het niet en laat je niet overhalen door een psychiater. Pillen poesers dat zijn ze en het ergste is dat ze niet naar je luisteren. Nu een jaar na laatste inname nog steeds dezelfde verschijnselen als bij het gebruik. Volgens de artsen kan het een beschadiging zijn aan het centrale zenuwstelsel door gebruik van quetiapine en slaapmiddelen, wat een oplossing lijkt is eigenlijk een ramp, neem het aub nooit het heeft vreselijke gevolgen en je geneest er niet van.

08-01-2020 | Man | 74

16-04-2021 | Vrouw | 85
quetiapine (6.5)
Mijn moeder gebruikte dit elke avond omdat ze regelmatig erg slecht sliep. Sindsdien bijna elke maand een kleine epileptische aanval. Ook dan 2 nachten per week geheel niet slapen s nachts. Daarom gestopt. Nu gebruiken we het alleen als we verwachten dat ze slecht zal slapen. Bevalt prima. Dus meerwaarde om het elke dag te stukken was er niet. Ik heb het idee dat ze de d[lees meer...]ag erna ook beter in haar vel zit. Vrolijker. Nu al 4 maanden geen aanval gehad. Toeval? Staat wel als bijwerking.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum