Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

verhoogde eetlust vermoeidheid

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

21-06-2022 | Man | 45
quetiapine (12,5)
Half pilletje van 25 mg, dus 12,5 mg voor slaapproblemen...werkt meestal prima!

20-06-2022 | Man | 60
Psychische klachten
Hallo, Ik krijg 50 mg quitiapine omdat ik moeilijk in slaap kom door te veel piekeren. Ik neem het 1 uur voor het slapen gaan in en werkt perfect zonder bijwerkingen. Alleen merk ik dat ik vergeetachtig word. Ik kom moeilijk op sommige woorden en kan moeilijk mijn concentratie vast houden. Ik vergeet ook meer. Zou dit door de quitiapine komen? Hebben meer mensen hi[lees meer...]er last van? Groetjes Roland

18-06-2022 | Man | 21
quetiapine (150mg)
Onrust
Vanwege impulsief en onrustig gedrag heb ik Quetiapine 150mg Retard gekregen, echter bij gebruik helpt het niet tegen mijn klachten en kreeg ik dus bovenstaande bijwerkingen. Ik ben hierdoor in 1 week tijd, bijna 10kg aangekomen. Nu heb ik Quetiapine 25mg normaal gekregen, en die geven gelukkig geen bijwerkingen!

23-04-2022 | Man | 25
quetiapine (12mg)
Onrust
Wegens ptss en een angststoornis deze medicatid gekregen 12.5 mg dit werkt super als ik naar bed ga slaap ik vrij snel en als ik wakker word duurt het ook maar 5 minuten voor ik weer inslaap wat voorheen wel anderhalf uur kon duren dus een super middel alleen het vele honger hebben en aankomen is wat minder maarja niet slapen word je ook geen beter mens van

12-03-2022 | Man | 29
quetiapine (100mg)
Onrust
Was erg onrustig geworden door emotionele leed en dwang. De eerste keer dat ik het nam, haalde het mijn onrust en dwang goed weg. Wel heel veel geslapen en uiteindelijk ook van 79 kilo naar 80 gegaan. Later begon het steeds minder te werken maar dit kwam ook door middelengebruik. Over het algemeen best wel tevreden geweest en het heeft me door een vervelende periode geholp[lees meer...]en. Na het stoppen weer wat afgevallen.

01-03-2022 | Man | 29
Psychische klachten
De dromen zijn weg. Dat helpt mij enorm.

24-02-2022 | Man | 16
quetiapine (12,5)
Onrust
ik sliep heel slecht en had stress , ik had veel nachtmerries waar ik van wakkerschrok en niet meer door kon slapen door dit medicijn krijg ik geen nachtmerries meer en wordt ik heel ontspannen wakker , echt een lifesafer !!

04-11-2021 | Man | 44
quetiapine (50mg)
Ik gebruikte tot ongeveer 3 weken geleden Citalopram tegen depressie en angststoornissen. Dat werkte prima, maar ik had toch regelmatig last van paniekaanvallen. Die had ik voorheen al, maar het was juist de bedoeling dat het ergste wel zou verdwijnen door dit medicijn. Dus ik kreeg een nieuwe antidepressiva, genaamd Bupropion. Helaas kreeg ik hierdoor last van slapelooshe[lees meer...]id. 3 weken lang alleen maar naar het plafond liggen staren. En dat had een negatieve invloed op de antidepressiva. Eergisteren kreeg ik Quetiapine voorgeschreven en ik was meteen enthousiast. Ik had het alleen te vroeg ingenomen. Na het eten al. Dus ik was de hele avond eigenlijk heel moe. Toen ik op bed lag, was ik dan ook direct helemaal vertrokken en heb ik echt heerlijk geslapen. Wel heb ik het idee dat Quetiapine de Bupropion versterkt. Ik had door Bupropion al last van duizelingen maar sinds eergisteren zijn deze duizelingen alleen maar erger geworden. Even aankijken maar.

26-09-2021 | Man | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Na verbreken relatie door de borderline prolemen opnieuw extreem onrustig, piekeren, slecht slapen, eenzaam, ... Quetiapine verlicht de problemen veroorzaakt door mn borderline en angst. Wel veel last van bijwerkingen Als borderliner heb je weinig keuze, of gek worden of medicatie slikken

24-06-2021 | Man | 62
quetiapine (25mg)
Na 2 psychoses 26 jaar en 21 jaar geleden.totaal 10 jaar halperadol gekregen 5mg.Daar ben je echt een zombie van.Maar goed ik was extreem geweldadig tijdens psychose en de artsen durfden mij niet te laten minderen.Ik ben psychisch getest en iq test gedaan.Ik scoorde ruim 140 als iq dus daar ligt het niet aan.Ben ook nog een keer Master maar hoef niet meer te werken gelukki[lees meer...]g.2 x verplichte opnames isoleer and you name it.Gelukkig was er na 10 jaar een psychiater die het aandurfde om mij dagelijks in vrijheid te zien en over te zetten op quitiapine.Eerst 200 mg.Nu afgebouwd tot 25 mg.Als slaapmedicatie. Ik fiets 2 uur per dag.Train mijn spieren half uur per dag.Genier van het leven.Voor corona 3x per jaar met vakantie met mijn vrouw buiten Europa.Je leeft maar een keer.Dus ik ben weer het heertje zeg maar.Ideaal quitiapine.Ik wilde dat ik dat 10 jaar eerder had kunnen gebruiken.

20-06-2021 | Man | 76
quetiapine (200mg)
7 jaar terug na een slapeloosheid van meer dan 3 maand, korte tijd opname in ziekenhuis met baxter. Daarna 7 jaar goed met Trazodone 100m (1/2) en chloorpromazine 25. Sedert een maand lijken deze niet meer effectief en is de slapeloosheid terug. Bij consult met psychiater quetiapine 200 mg voorgeschreven. Inderdaad geslapen, maar verschrikkelijke bijwerkingen (ei zo na va[lees meer...]n de trap gevallen). Omdat het een zaterdag morgen was en de arts niet bereikbaar, raad gevraagd aan apotheker. Dosis verminderd, eerst tot een vierde, daarna tot een achtste. Zelfs dat laatste liet toe wat te slapen, maar storende bijwerkingen blijven de hele dag hangen, waardoor normaal functioneren moeilijk. Kan gelukkig volgende week opconsult bij arts. Hoe dan ook, neem ik nooit nog een tablet van 200mg.

09-06-2021 | Man | 30
Onrust
Ha mede lotgenoten, Mijn ervaring met dit medicijn is heel positief, ik slik citalopram tegen een neerslachtig gevoel. Aangezien de Temazepam verslavend zijn gaf de huisarts mij dit. Ik gebruik Quetiapine in een zeer lage dosering momenteel 6,25 MG dit werkt perfect voor mij. De huisarts geeft ook aan dat ik niet te snel moet willen stoppen. Je kunt beter een langere[lees meer...] tijden goed slapen en beter in je vel zitten dan als een jojo proberen van je medicijn af te komen. Voor mensen die het willen gebruiken of vragen hebben. Feel free. Ben niet bang om het te proberen. Ik droom er werkelijk waar fantastisch door en dat is mij echt mega veel waard. Ps. Ik snurk er nu wel door^^

01-04-2021 | Man | 34
Overspannen/burn-out
Pas alsjeblieft op met medicatie als quetiapine. Quetiapine wordt in lage dosis off label voorgeschreven bij slapeloosheid. Ik zie het werkelijk als misdaad dat dit wordt gedaan. Quetiapine zorgt ervoor dat jouw dopaminereceptoren worden geblokkeerd. Dopamine, juist het stofje dat nodig is om ergens je schouders onder te zetten, motivatie te vinden en nog enigzins fijne ge[lees meer...]voelens te kunnen ervaren worden geëlimineerd. Door dit middel kwam ik van de regen in de drup terecht en kwam ik van een overspannen in een suïcidale situatie terecht. Ik voelde niks meer voor mijn geliefde waardoor de angst overheerste dat ik daarmee moest stoppen. Ik had geen energie meer om het “juiste” te doen voor mijn herstel. Heb waanideeën gekregen over de meest vreemde onderwerpen. Direct bij het minderen kwam er weer meer kracht terug om echt te werken aan mijn probleem zonder gemanipuleerd te worden door deze rotzooi. Het maakt je echt een ander mens, met andere gedachtes en andere overtuigingen. Pas aub op!

19-02-2021 | Man | 42
Angst
Ik heb de pillen ook net gekregen van de apotheek maar wat ik lees durf ik ze nog niet te vatten weet even niet wat ik moet doen !!!

14-02-2021 | Man | 61
quetiapine (50mg)
2 1/2 maand geleden voorgeschreven door psychiater (GGZ Crisisteam) na 5 weken gegeneraliseerde angststoornis. Totaal verkeerd voorgelicht over hoe dit medicijn te gebruiken. Ik kon vrij kiezen tussen 25, 50, 75 of 100 mg. Hun woorden. In het begin werkte de sterk sedative kan ervan, waardoor ik gewoon knock-out raakte. Met de weken verdwijnt dit. Meestal sliep ik wel in,[lees meer...] maar nu ik op 12.5 mg zit werkt het niet meer, sterker nog, ik kan niet meer slapen (insomnia). Het is je reinste troep en stoppen is ook moeilijk. Bovendien versterkt het de Tinitus die ik al had. GGZ had niet verteld dat je een bloedspiegel moet opbouwen voor een juiste dosis, dus de vrij keus is onzin en gevaarlijk zelfs. Quetiapine is wordt "Offlabel" voorgeschreven als slaapmiddel, maar is nooit bewezen dat dit ook zo werkt.

11-02-2021 | Man | 67
quetiapine (50mg)
Wat een ongelooflijk gevaarlijk medicijn, Na inname wordt je wel slaperig maar na een week dosis verhoogt naar 50 mg. Volgende dag voelde mij niet goed, hoofd was totaal in de war, het beste was om zelfmoord te plegen zo kreeg ik de gedachte. Na contact opname met de psychiater moest ik gewoon doorgaan met inname, doodziek en vreselijk vermoeid heb ik het toch 1,5 jaar [lees meer...]ingenomen met als resultaat een vreselijke tinnitus, trillingen zij gebleven en vaak algeheel ziek gevoel. Afkicken van 50 miligram zou niet moeilijk moeten zijn. Ga het maar eens proberen dan piep je wel anders, vreselijk veel afkickverschijnselen, huil buien en slapeloosheid, de zenuwen gieren door je lijf je hartslag is totaal van streek en komt niet tot rust. Nooit meer van deze medicijnen en ik pleit ervoor om ze te verbieden. Ze duwen je naar de rand van de afgrond. Doe het niet en laat je niet overhalen door een psychiater. Pillen poesers dat zijn ze en het ergste is dat ze niet naar je luisteren. Nu een jaar na laatste inname nog steeds dezelfde verschijnselen als bij het gebruik. Volgens de artsen kan het een beschadiging zijn aan het centrale zenuwstelsel door gebruik van quetiapine en slaapmiddelen, wat een oplossing lijkt is eigenlijk een ramp, neem het aub nooit het heeft vreselijke gevolgen en je geneest er niet van.