quetiapine

Onrust (16 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

14-02-2021 | Man | 61
quetiapine (50mg)
2 1/2 maand geleden voorgeschreven door psychiater (GGZ Crisisteam) na 5 weken gegeneraliseerde angststoornis. Totaal verkeerd voorgelicht over hoe dit medicijn te gebruiken. Ik kon vrij kiezen tussen 25, 50, 75 of 100 mg. Hun woorden. In het begin werkte de sterk sedative kan ervan, waardoor ik gewoon knock-out raakte. Met de weken verdwijnt dit. Meestal sliep ik wel in,[lees meer...] maar nu ik op 12.5 mg zit werkt het niet meer, sterker nog, ik kan niet meer slapen (insomnia). Het is je reinste troep en stoppen is ook moeilijk. Bovendien versterkt het de Tinitus die ik al had. GGZ had niet verteld dat je een bloedspiegel moet opbouwen voor een juiste dosis, dus de vrij keus is onzin en gevaarlijk zelfs. Quetiapine is wordt "Offlabel" voorgeschreven als slaapmiddel, maar is nooit bewezen dat dit ook zo werkt.

07-12-2020 | Man | 40
quetiapine (200mg)
Ik nam smorgens 200mg snelwerkend. Om 12.00 een 200 mg retard en bij het slapen gaan 200 mg snelwerkend en 200 mg retard en mirtazepine 45mg. ben nu aan het afbouwen maar begon me na 5 dagen zo slecht te voelen stroom schokjes momenten van duizelig enorm veel naar toilet iemand enige tips of is de hoeveelheid te hoog? Neem ook nog 20 mg seroxat.

10-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
Ik had vroeger seroquel om te slapen heb nu serogel tegen angstl omdat oxzepam niet meer helpt ik 4 dagen 3 dagen 25 mg geslikt ik kon je het niet geloven dat het in ene stopte nu zit ik weer met angst heel erg en slaap tablet helpt ook niet meer ben ten einde raad ik weet het niet meer, alle pillen stoppenl bij mij zo kan ik nliet leven lig nu in kliniei ik weet het ni[lees meer...]et meer herkend iemand dit

09-09-2017 | Man | 47
quetiapine (400mg)
Foutje van de apotheek, bij het herhalen van mijn gebruikelijke recept kreeg ik te horen dat de gebruikelijke Seroquel 400 mg xr niet meer te verkrijgen was en ik het maar met dit medicijn moest proberen. Bij het eerste gebruik kon ik direct al een verschil merken, het gaf mij niet het ontspannen gevoel wat ik normaal van de Seroquel krijg, had die avond een barbecue van d[lees meer...]e buurt, ik voelde mij helemaal niet op mijn gemak, dit was anders geen probleem. Ben vroeg op bed gegaan en sliep meteen, dat wel. Ik werd wakker met een enorm gespannen en angstig gevoel, terwijl er niets was die dag om gespannen of angstig voor te zijn. In de loop van de dag begon zich een zeer heftige hoofdpijn te ontwikkelen. Deze hield pas op na dat ik Quetiapine op nieuw had in genomen. Op mijn werk is het echt verschrikkelijk, bij de kleinste inspanning loopt het zweet bij stralen van mijn gezicht. Ik ben opnieuw naar de apotheek geweest, met de mededeling dat dit niks is en dat ik mijn vertrouwde Seroquel weer terug wilde. Ze konden niks voor me doen. Maar ze zijn nog niet van mij af!

23-02-2015 | Vrouw | 49
quetiapine (300mg)
Ik gebruik ook quetiapine vanaf februari 2014 , 600 mg per dag naast mirtazapine en zolpidemtartaart en ik werd helemaal in de war. ik deed dingen die ik helemaal niet van bewust ben, bij het boodschappen heb ik alle mijn boodschappen niet betaald, ben ik twee keer opgepakt door de politie zit ik helemaal in de shit, weet ik niet wat ik moet doen eerste keer heb ik mijn[lees meer...] arts verteld dat in een winkel geweest en dacht dat ik bij de apotheek ben heb ik een kleine ding gepakt en weggegaan toen werd ik opgepakt , en boete betaald over paar maanden was ik weer na het slikken van mijn pillen weer naar het supermarkt gegaan weer opgepakt weer naar politiebureau oh vreselijk op dat moment wist ik het niet wat er allemaal gebeurde maar daarna kan ik het niet meer aan denken het is vreselijk gevoel, voel me een diefje, voel me als een crimineel. Ik wil graag stoppen maar mijn huisarts zegt dat wat mij overkomen zijn is niet door de pillen maar wel door trauma die ik vroeger en weer 2 jaar geleden meegemaakt, maar ik weet vlak na het slikken zie de wereld anders alles bol af gekleurde rare stemmen enzovoorts enzovoorts, ik weet het niet meer.

23-10-2020 | Man | 21
quetiapine (25mg)
Neem dit 7 maanden en sindsdien 20kilo bijgekomen.. voor de rest helpt het wel met me in slaap vallen maar ik krijg enorm veel honger na inname..

06-05-2020 | Man | 62
quetiapine (0.25Mg)
Ben angstig na ernstige gebeurtenis heb sinds kort quatiapine ik voel nog niet echt verbetering . Gebruik ook niet veel 2x0.25 En wat is de invloed van cafeïne

12-09-2016 | Vrouw | 64
quetiapine (25mg)
Ik gebruik sinds een aantal maanden dit medicijn, 25 Mg per dag, ik heb angstaanvallen, veroorzaakt door een hartinfarct, nu heb ik regelmatig verkrampingen van de kaak, volgens de cardioloog en de huisarts komt dit niet van mijn hart, dus ik weet niet wat ik er verder aan moet doen, door die verkramping van de kaak, heb ik het idee dat ik weer een infarct krijg, dus is de[lees meer...] cirkel weer rond, ik heb het vaak 's nachts, overdag zelden.

17-11-2017 | Vrouw | 72
quetiapine (50mg)
Dat is wel minder geworden.

05-06-2017 | Vrouw | 34

01-11-2020 | Vrouw | 17
quetiapine (100mg)
Ik pak het al twee weken in combinatie met 10mg Sipralexa en 10 mg Abilify. Ik heb door mijn angststoornis slapeloosheid door constant piekeren, wat dit product enorm mee helpt. Ik neem het in om 9u en lig in bed te slapen om 10u wat perfect is. Het enige nadelige is dat ik elke dag vroeg opsta (6u-7u) wat ik vrij irritant vind zeker in het weekend wanneer uitslapen kan...[lees meer...] Bovendien ben ik de gehele dag moe en slaperig (moet wel rekening houden met dat ik ook andere medicatie pak zoals vermeld, dus niet zeker weet welke bijwerkingen van wat komen). Over het algemeen werkt het product goed, het is gewoon zeer lastig dat vroeg opstaan want soms ben ik nog moe en kan ik niet terug slapen.

11-11-2019 | Man | 52
quetiapine (25mg)
Geeft meer rust en enige stabiliteit omtrent stemming. aanvang was 0,25 mg nu 0,125 mg. Bijwerking iets gewichtstoename. Droge mond. Stoelgang enigszins vertraagd. Slaap hier redelijk tot goed op, gezien lage dosering. Gebruik in combinatie met 0,75 mg. Nortriline.

23-04-2019 | Man | 39
quetiapine (25mg)
Prima pil! Werkt bij slapeloosheid, angsten, depressie en nog veel meer. Had deze pil veel eerder moeten hebben. Werking is nu naar 5 jaar nog steeds optimaal.

21-02-2019 | Man | 48
quetiapine (50mg)
Net zoals velen die het gebruiken vanwege angststoornis. De angst om de angst dit is in gebruik na een burn-out. Was eigenlijk te snel afgebouwd van deze medicatie van 125 mg per dag (3x daags 25mg +2 nacht voor het slapen.) Nu 2 maanden verder medicatieloos bemerk ik weer veel spanning in lichaam van onderrug tm gespannenhoofd dus toch weer medicatie opgepakt..kortom j[lees meer...]ouw niet te snel af alvorens je psychische probleem aangepakt is

14-02-2018 | Vrouw | 43
quetiapine (25mg)
Een paar jaar geleden ben ik begonnen met 150mg quetiapine tegen angst, paniek, onrust. Stapje voor stapje afgebouwd naar 25mg. Het heeft me heel erg geholpen: ik kreeg weer plezier in fingen, had energie en zin in werk, hobbies etc en kon veel rustiger, helderder en realistischer denken. Bij afbouw van 25mg naar 12,5mg ging het wat mis: weer behoorlijk last van onrust, an[lees meer...]gsten en niet te stoppen angstgedachten. Op advies van mijn psychiater weer 25mg gaan innemen en ik hoop echter dat ik weer veel beter kan gaan functioneren want constant bang zijn is echter niet fijn.

12-09-2016 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Ik heb dit voorgeschreven gekregen voor mijn paniekaanvallen. Deze werken hier echt fantastisch voor. De aanvallen zijn niet weg maar wel heel erg afgenomen. Hierdoor ben ik in staat om makkelijker door de dag te komen en s'nachts beter tot rust te komen.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum