quetiapine

Bij  DepressieX

Onrust (18 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

27-03-2020 | Man | 45
quetiapine (50mg)
depressie adhd angststoornis Neem het al jaar of 5 eerst 50mg voor t slapen , inmiddels 400mg per dag slaap uurtje of 12 en dan steeds 200mg nemen en zowaar verdoofd de dag door komen wel de klachten verminderen daardoor alleen de hele dag suf maar helpt wel als je dus gek wordt van drukte in je hoofd door adhd en depresief , door ander lichamelijke klachten afgekeu[lees meer...]rd dus gaat mijn voorkeur uit na dan maar verdoofd wel beter dan gek worden in me hoofd

26-07-2019 | Man | 52
quetiapine (12,5)
Dit middel heeft me niet geholpen, eerder meer klachten gegeven. s'morgens een enig gevoel van opgesloten te zitten in jezelf en depressie is groter geworden.

29-07-2016 | Man | 60
quetiapine (25mg)
slaap als een roos, bij de juiste dosering. Hoofd komt tot rust.

28-05-2016 | Man | 47
quetiapine (100mg)
Gisterenavond 22.00uur voor de eerste keer 100mg ingenomen, daarna tot vandaag 19.00uur geslapen. Vrouw en kinderen hebben 4x geprobeerd me wakker te maken, weet hier helemaal niks meer van. Bij nog steeds helemaal van de wereld, nu 24uur later nog het gevoel of ik dronken ben. Ongelofelijk, wat 1 zo'n klein pilletje een man van 125kg kan "neerdreunen". Stop meteen me[lees meer...]t dit medicijn. Ik ga zelfs niet minder proberen.

25-02-2016 | Man | 33
quetiapine (100mg)
Door de gevolgen van ijzerstapeling (juvenile hemochromatosis) vele gezondsheidsklachten opgelopen, waardoor ik mijn bedrijf moest be-eindigen. Ook een traumatische jeugd gehad. Sinds een maand of 9 zwaar depressief en slaapproblemen. Voor het slapen heb ik quetiapine voorgeschreven gekregen. Ik moet zeggen dat het voor het slapen wel werkt. Slaap na inname zo de klok rond[lees meer...]. Helaas word ik zeer moe wakker, alsof ik geen nachtrust heb gehad. Ik merk dat ik wat met een dubbele tong praat, alsof ik te veel heb gedronken. Waar ik door mijn gewrichtsklachten eerst nog maximaal 3 km op een dag kon lopen, merk ik nu dat na 300 meter het gevoel krijg dat mijn gewrichten soort van vast lopen. Zit nu de hele dag in huis op een stoel een beetje vooruit te staren. Ik kan nu sinds een dag of 3 geen drukte om mij heen verdragen en uit voorzorg mijn hond maar elders ondergebracht. Ik had dagelijks suicidale gedachten maar die zijn nu wel weg. Ik heb hier in plaats van het gevoel gekregen dat ik andere mensen wat moet gaan aandoen. Ik slik het nog maar 6 dagen en het is misschien te snel om een conclusie te trekken, maar ik schrik zo van mezelf en het feit dat ik mij in 6 dagen werkelijk 40 jaar ouder voel, dat ik stop met deze medicatie. Ik voel me enerzijds erg bedrogen en ben nu even alle vertrouwen in de hulpverlening kwijt!

09-04-2013 | Man | 20
quetiapine
Hallo, ik werk op een BW voor jongeren met een ASS, 1 van mijn cliënten krijgt sinds kort Quetiapine voorgeschreven door de psych. Opvallend dat hij erg mat overkomt en 12 - 16 uur in een dag slaapt. Hij gebruikt naast de Quetiapine nog Risperidon. Goed om te lezen wat de ervaringen van mensen zijn die dit middel gebruiken waardoor wij beter kunnen signaleren en deze c[lees meer...]lient kunnen ondersteunen! Allen bedankt hiervoor.

03-11-2021 | Vrouw | 51
quetiapine (200mg)
Ik kreeg dit medicijn tegen depressie. Het werkt wel, je voelt dat het beschermt. In het begin was ik er suf van, later was ik alleen suf bij het wakker worden. Ik had ook nare dromen. Nu heb ik afgebouwd van 200 naar 25 mg en voel ik me niet meer suf in de ochtend, nare dromen zijn ook minder. Het vervelendst vind ik de bijwerkingen met mijn haar, het werd totaal onhande[lees meer...]lbaar en ik kon er helemaal niets meer mee. Gaat nu beter nu ik aan het afbouwen ben al kan dat ook komen doordat ik een goede kapper heb gevonden die wist wat ze ermee aan moest. Of het komt door beide, afbouwen én de kapper, dat kan ook. Hopelijk komt de oude haarconditie terug als ik helemaal gestopt ben.

22-09-2021 | Vrouw | 22
quetiapine (25mg)
Ik gebruik dit middel ongeveer nu 2 jaar , ik was ontzettend depressief , at niet meer , sliep niet meer , werkte niet meer ( soms uit het niets in slaap gevallen op enkele plekken waar geen weten meer van is) het is het eerste middel wat mijn psychiater toen had voorgeschreven en het werkte direct, ik werd weer mezelf en zag eindelijk weer een lichtpuntje. sinds ik quetia[lees meer...]pine heb is mijn leven compleet veranderd. Ik heb de opleiding assistent makelaar weten te behalen binnen een jaar, sociale activiteiten zijn nog steeds een ding ivm weinig energie maar ik ben ontzettend tevreden. Quetiapine is mijn redmiddel geweest. Omdat ik een jaar slaap moest inhalen slikte ik 150 mg ( ik was niet neer te slaan) afgebouwd in samenwerking met psychiater en psycholoog sinds 6 maanden slik ik nog maar 25 mg. Ik werk fulltime en eet prima. Soms nog enkele vlagen van depressie maar quetiapine heeft het onwijs afgevlakt. Ik ben heel dankbaar. Ik zou het zeker aanraden ! (Ik ben gediagnosticeerd met Ptss en Manische depressie)

18-05-2021 | Vrouw | 41
quetiapine (200mg)
QUETIPINE IS DE WERKZAME STOF IN SEREQUEL!!! NET ALS FLUOXITINE VAN PROZAC Seroxat PAROXITINE Had n Burnout, nu 20 Jr later kom k niet meer van de zorg af die erbij hoort! ALTIJD GOED GEGAAN (..) (RED. verkorte tekst tot persoonlijke ervaring)

13-04-2021 | Vrouw | 40
quetiapine (12,5mg)
Onrust in mijn hoofd. Vandaar gestart met QTP. Ik word er nog depressiever van. Slapen gaat goed maar ben de volgende dag té moe om te werken of huishouden te doen. Geen optie voor werkend mens in is mijn mening.

29-03-2021 | Vrouw | 25
quetiapine (100mg)
Vanwege een hersenkneuzing zeer depressieve gedachtes ontwikkeld. Voorheen zeer actief in het leven, 32u in de week werk en breed sociaal netwerk. Sinds anderhalve maand kan ik helemaal niks meer vanwege paniek aanvallen en het aankunnen van weinig prikkels (door de hersenschudding) in overleg met psychiater quetiapine 25MG gestart. Sindsdien zo duizelig dat ik al meerdere[lees meer...] malen ben flauw gevallen. Ik kon voorheen makkelijk een rondje lopen, nu voelt het alsof ik nog geen 50 meter kan lopen en ik ben al buiten adem en gigantisch duizelig en spierpijn. Ik voel mij vooral erg zwak. Op mijn gemoedstoestand werkt het goed, geen suïcidale gedachtes meer maar lichamelijk voel ik mij zeer beperkt. Ik slik het nu een week, ik weet niet goed wat ik moet doen. Psychiater geeft aan dat dit bijwerkingen zijn, die naar mate van tijd verdwijnen.

08-01-2021 | Vrouw | 44
quetiapine (100mg)
Kreeg eerst 50 mg toegediend van psychiater en ging de week erop in dagtherapie gaan. Werd dus opname door de vele bijwerkingen. Na 1 dag opname werd het verhoogd naar 100 mg. Die bijwerkingen zijn niet te doen, heb dus in overleg met huisarts en psycholoog beslist om daar weg te gaan en met huisarts de afbouw te doen op 1 voorwaarde dat ik niet alleen zou zijn. Ondertss s[lees meer...]inds drie dagen op 25 mg. Nog steeds heel veel bijwerkingen. Duizeligheid, hoofdpijn, wazig, spierspasmen en vooral hele dag als een zombie en kom tot niets. Durf dus ook niet alleen buiten waardoor ik dus ook niet kan gaan wandelen met mijn hond die voor mij als deugdoende word ervaren. Slaap met de afbouw wel weer minder goed maar kan me nu even niet schelen wil vooral weer wat kunnen functioneren. De eerste afbouw van 50 mg was heel raar net alsof ze uren aan het opereren waren in mijn hersenen en ik alles voelde. Nu nog 1 verlangen en dat is dat ik volledig van dat spul af ben en dat het volledig uit mijn lichaam is. NOOIT meer die ROTZOOI.

06-01-2020 | Vrouw | 18
quetiapine (25mg)
Ik kreeg dit voor geschreven voor milde depressieve klachten. Ik merk tot nu toe weinig verschil met voorheen. Wat ik echter wel merk is dat ik erg vervelende bijwerkingen ervaar, zoals voortdurend trillende oogleden, als ik s'ochtends wakker word (ik nam ze voor het slapen in), ik een soort van roes ervaar en dat ik erg veel hoofdpijn heb. Ook werd ik juist door het geb[lees meer...]ruik van Quetiapine heel erg emotioneel en zijn mijn klachten zelfs toegenomen. Ik ben dus maar op eigen houtje gestopt en ik merk dat ik me een stuk beter voelde dan toen ik ze nog wel gebruikte! Kortom, geen aanrader dus (niet voor mij tenminste). Ze zijn wel fijn om in te nemen aangezien het pilletje erg klein is.

27-01-2019 | Vrouw | 55
quetiapine (50)
Was al jaren zwaar depressief, erfelijk en opvoeding. Toen ik zo zwaar in de put zat dat ik niet meer wilde leven heb ik aan mijn psychiater gevraagd om medicatie. heb toen escatilopram en quetiapine voorgeschreven gekregen. Er is een wereld voor mij opengegaan, ben veranderd in een stabiel optimistisch mens. Geen stemmingswisselingen en depressies meer!... Ook niet m[lees meer...]eer angstig, mijn depressie ging gepaard met een angststoornis. Wel wat afgevlakte en vergeetachtiger geworden, maar dat neem ik voor lief. Het leven is weer aangenaam!!

07-11-2018 | Vrouw | 46
quetiapine (25)
Ik gebruik het middel in lage dosering naast Sertraline 100mg ivm angst en depressieve klachten. Door de aanhoudende slaapproblemen heb ik sinds een aantal maanden 25 Mg Seroquel er bij gekregen. Dit maakt een enorm verschil. Mijn angst en somberheid zijn weg en ook het piekeren is verminderd. Mijn emoties zijn meer gereguleerd. Dat geeft veel rust. Het slapen gaat nu aanz[lees meer...]ienlijk beter. Ik heb doordoor ook een betere concentratie en ben veel minder vermoeid waardoor ik mijn werk en gezinsleven beter aankan. Het verhoogt de kwaliteit van mijn leven. Ik hoef minder hard te werken om mijn dagelijkse ding te kunnen doen. Het gaat allemaal stukken makkelijker en ben er ontzettend blij mee. Als bijwerking heb ik alleen verstopping. Wel houdt de huisarts me voorlopig onder controle en checkt mijn bloedwaarden. Bij de eerste check was alles in orde.

18-07-2017 | Vrouw | 61
quetiapine (100mg)
Het is een a typisch antipsychoticum, terwijl ik depressief ben geraakt door mijn steeds zwakker wordende lichaam door verschillende ziektes en stress. Het heeft veel bijwerkingen en werkt ondermeer op mijn spijsvertering en spierstelsel. Natuurlijk doet het ook een en ander met de hersenen. In combinatie met een cortisoide voel ik me steeds zieker en zwakker worden.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum