Quetiapine

quetiapine

Psychische klachten (9 meningen)
Onrust (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

13-11-2018

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb dit middel van een Psychiater gekregen toen ik een maand opgenomen was met zeer zware burnout. Ik kon totaal niet meer slapen en was erg gespannen angstig, wat elkaar versterkte als in een visieuze cirkel. Ik kreeg gelijk 100 mg en was daar zeer stoned en relaxed van en kon er langzaam aan weer beetje bij beetje meer van slapen. Daarbij kreeg ik Sertraline 100 mg. B[lees meer...]eiden slik ik nu nog steeds en zonder klachten of bijwerkingen. Maar...sinds twee jaar heb ik ze gehalveerd dus nu nog 500 miligram van beiden. De ene slik ik in de ochtend de Seroquel in de avond. Een uurtje voor het slapen gaan maakt het zeer slaperig. Doorslapen doe ik nooit maar lig ook niet meer lang wakker, een uitzondering daargelaten. Seroquel kan soms ook flink duizeligheid geven dus let op voor vallen e.d. In het begin kun je er aardig stoned en dronken van worden (moeite met praten enzo) maar bij mij zijn de bijwerkingen na een week of 8 zo goed als verdwenen. Nog steeds, na al die jaren zeer tevreden. Met de Sertraline zou ik graag stoppen maar dat is nog niet gelukt. Hoe het afwennen van Seroquel zal zijn ... geen idee, dat probeer ik nog niet. Naar een halve tablet is prima gelukt, misschien binnenkort naar een kwart :-)
24-08-2018

Quetiapine (quetiapine)

Jarenlange steeds slechtere slaap. Soms maar 2 uur per nacht. Door rusteloosheid in burn-out helemaal kon ik uiteindelijk helemaal niet meer slapen. Wist niet dat oxazepam daar uiteindelijk juist slechte invloed op had. Nu quetiapine 25 Mg gekregen en afbouwen oxazepam. Na aanvankelijk twee drukke nachten met veel dromen bij de start met quetiapine nu eindelijk heerlijk sl[lees meer...]apen. Wat een verademing!! Waarom wisten we dit niet eerder. Geen dufheid en kater nadien. Duurt ruim uur voordat het werkt. Maar heerlijke rust in mijn lijf en hoofd. Ik voel me na een paar nachten slaap eindelijk weer mensch...
11-08-2018

Quetiapine (quetiapine)

Na vele jaren erg slecht slapen heb ik eindelijk een medicijn gekregen dat werkt. Ik slaap redelijk makkelijk in nu en wordt nog wel wakker in de nacht maar slaap dan ook weer in. Ik ben er erg blij mee, mijn kwaliteit van leven is zoveel beter. Ik heb weer energie om dingen te ondernemen en ben niet meer de hele dag doodmoe.
23-05-2018

Quetiapine (quetiapine)

IK slik het nu 5 dagen en heb 5 nachten heerlijk doorgeslapen. Na een jaar lang gebroken nachten van 3uur slaap. Mijn ervaring is kort maar krachtig
15-03-2018

Quetiapine (quetiapine)

De pillen zijn erg klein en makkelijk in te slikken. Heb ze iets langer dan een maand geleden gekregen tegen slaapproblemen. Werd vaak al na een halfuurtje moe, en na een uur viel ik echt in slaap. Effectief, en ik heb ook geen last meer gehad van nachtmerries. Alleen vind ik het nog heel moeilijk om op te staan in de ochtend. Bijna elke dag te laat op school hierdoor. Wan[lees meer...]neer ik bijvoorbeeld om 11 uur in slaap val, lukt het me ook echt niet om voor 9 uur op te staan. Betekent dus dat als ik om 7 uur wil opstaan, ik al om 9 uur moet slapen, wat erg onhandig is aangezien ik 's avonds nog dingen moet afmaken. Ook heb ik sinds het gebruik van deze medicijnen veel meer een eetlust dan hiervoor. Ben binnen een maand bijna 3 kilo zwaarder geworden. Verder voel ik me de hele ochtend vaak nog erg suf, en voel ik me pas echt ''wakker'' in de middag. Toen ik dit bij de psychiater had vermeld, werd gezegd dat het bijwerkingen van de eerste paar weken zouden kunnen zijn, maar ik gebruik ze nu ruim een maand, en ik denk dat ik er toch mee wil stoppen.
01-03-2018

Quetiapine (quetiapine)

Net als veel anderen hier krijg ook ik Quetiapine voorgeschreven om te slapen. Met 2 tabletten van 25mg slaap ik 5 van de 7 nachten na een uurtje rustig in. Als het slapen in een stijgende lijn voort blijft zetten zoals de afgelopen weken hoop ik af te mogen bouwen. Er zijn hier wat reacties over off label gebruik of überhaupt het gebruik van antipsychotica in zijn algemee[lees meer...]nheid, maar het langere tijd niet kunnen slapen is ook funest voor je gezondheid. Iedereen hier zou graag zonder medicatie willen, maar soms heb je even geen keuze.
19-07-2017

Quetiapine (quetiapine)

In combinatie met 10 Mg diazepam zijn er nu nachten waarin ik kan slapen!!
14-02-2017

Quetiapine (quetiapine)

Ik kon niet meer slapen met Oxazepam, Temazepam of Zopiclon, maar kreeg nu van de psychiater Quetiapine. Dit werkt zeer goed.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum