Quetiapine

quetiapine

Psychische klachten (9 meningen)
Onrust (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

13-11-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik gebruik deze medicijnen voor slecht slapen. Voor de eerste keer een kwart tablet genomen hiervan werd ik zeer onrustig, volgens mij mogen deze tabletten niet worden gedeeld. Op bijsluiter staat ook in zijn geheel doorslikken
04-04-2019

Quetiapine (quetiapine)

Een geweldig medicijn tegen mijn chronische slapeloosheid. 25 mg is veel te veel, dan loop ik er twee dagen als een zombie bij, maar wanneer ik een kwart neem, dus 6,25 mg, dan slaap ik heerlijk!
06-02-2019

Quetiapine (quetiapine)

Nu kan ik zo'n 7 uur van een gezonde slaap genieten. Zonder medicatie slaap ik slecht in en slaap ik aanzienlijk korter en onrustiger. Ik heb de medicatie nodig om overdag fit te zijn. Van bijwerkingen merk ik niets.
04-04-2018

Quetiapine (quetiapine)

Na een aantal weken grote problemen te hebben gehad met slapen en ‘s nachts waanideeën te hebben gehad door een praktijkondersteuner 25 mg voorgeschreven gekregen. Heerlijk om weer te kunnen slapen! Na een tijd kreeg ik de waanideeën overdag en kreeg ik ook de XR 50 mg. voorgeschreven. Het heeft maanden geduurd voor ik van de bijwerkingen af was, maar het gebruik bevalt me[lees meer...] nog steeds prima. Na en tijdens sporten wel snel en veel spierpijn en over het algemeen minder spierkracht, maar dat neem ik voor lief. Ik ben een stuk rustiger, kan me overdag tijdens het werk beter concentreren en slaap prima. Fijn dat de scherpe kanten er af zijn.
28-02-2018

Quetiapine (quetiapine)

Lees dat t voor psychoses is ofzo nou ik heb ze gekregen om te kunnen slapen en ze werken super. Je moet wel in bed gaan liggen als je ze hebt ingenomen en proberen te gaan slapen. Anders word je wel raar van de tabletten ja.. maar heb nergens last van als je gewoon gaat slapen. Sochtends alleen beetje duf maar dat is zo over.
13-07-2017

Quetiapine (quetiapine)

Stop ermee. ... Nooit meer. Ben op 3 maanden 14 kg bijgekomen en s nachts wakker worden en ontzettend veel behoefte aan suiker. Nooit een suiker freak geweest, nu extreem.
07-10-2016

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb al jaren een slaapprobleem, heb de sterkste middelen gebruikt, zelfs een dormicum werkte niet, ook niet in combinatie met heel veel alcohol. Sinds ik de laagste dosering gebruik, niet dagelijks, gaat de slaap prima. Neem een halve tablet en en een uur later slaap ik en ben de volgende dag redelijk fris wakker. Af en toe gebruik ik nog alcohol, maar dat tast de werki[lees meer...]ng niet aan. Had ik het medicijn maar veel eerder genomen in plaats van echte antidepressiva.
18-08-2016

Quetiapine (quetiapine)

Op advies van de psychotherapeut en in overleg met de psychiater met dit medicijn begonnen ivm ernstige slapeloosheid. Slaperigheid is een bijwerking van dit medicijn, vanwege deze bijwerking dit medicijn dus gaan gebruiken in een lage dosering. Werkt goed, geen andere bijwerkingen. Het medicijn is primair bedoeld tegen psychose, maar daar heb ik geen last van.
04-09-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik was begonnen met 25 mg quetiapine omdat ik zeer slecht sliep en daardoor helemaal gek werd. 25 mg werkt fantastisch. Een tijdje na inname ben ik knockout en slaap ik aan 1 stuk door tot laaaat. Ik ben wel overgestapt naar 12.5 mg omdat ik van 25 mg heel duf bleef heel de dag, en heel moe. Alsof ik heel de dag nooit echt wakker wordt en ik merkte ook dat ik s avonds inee[lees meer...]ns super veel eetlust kreeg. 12.5 werkt ook heel goed!
31-08-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb dit middel 9 nachten gebruikt in een dosering van 12,5 MG tegen mijn slapeloosheid. Echter reageer ik heel heftig op dit medicijn en heb ik besloten vanwege de bijwerkingen te stoppen. Ik ben ontzettend moe en duf en dit trekt pas ‘s avonds weg. Iedere ochtend ben ik misselijk en heb ik amper eetlust. Ik ben in 1,5 week 3 KG afgevallen en de ergste bijwerking is gig[lees meer...]antische duizeligheid/zweverigheid waardoor ik amper de deur meer uit durf.
09-07-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik slikte 20 mg prozac maar dat heeft bij mij slapeloosheid als bijwerking. Seroquel werkte perfect als slaapmiddel maar aangezien de combinatie seroquel/fluoxetine een verlengde qt interval op kan leveren ( met name bij vrouwen) moest ik voor de zekerheid een hartfilmpje laten maken. Ik had dus inderdaad deze bijwerking en hierdoor moest ik acuut stoppen. Een verlengd qt[lees meer...] interval en hierdoor een plotselinge dood komt veel voor in de psychiatrie door een wisselwerking van medicatie. Je voelt er absoluut niets van als een verlengde qt interval hebt maar het is levensgevaarlijk. Dus vrouwen let hier echt op en slik deze combinatie niet zonder een hartfilmpje te laten maken.
20-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Begonnen op advies van psychiater als slaaptablet tijdens soort van burn out, ik viel wel in slaap maar elke nacht vanaf drie uur wakker en maar malen. 25 mg een uurtje voor het slapen en ik slaap weer door, nog steeds.. Ik wil niet meer anders, totaal geen bijwerkingen en heb smorgens nergens last van.
11-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Dit middel gekregen ivm slapeloosheid, dit is uiteindelijk overgegaan in depressie. Eerste twee nachten knock out. Derde nacht tussendoor wakker, angstig gevoel. Verder overdag suf en doodsgedachten met plannen wat ik daarvoor niet had! Meteen met dit middel gestopt en weer over op 0.5mg lorazepam.
26-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Werkt prima bij mij, wel seroqeul eerst af gebouwd, nu zit ik op 25 microgram. Daar door minder slaperig en duf in de ochtend, voel me meer ‘mens’ zo! Alleen als ik heel druk ben geweest neem ik wel 1 tablet van 12,5 mg extra.
07-02-2019

Quetiapine (quetiapine)

Geen bijwerkingen lage inname max 3x per week 25 mg wel op tijd innemen zodat je ZEKER 8 uur kunt slapen. Gebruik soms een lagere dosering door het doormidden snijden(knippen)van tablet werkt bij mij ook prima.( op advies van mijn psychiater) Neem het in wanneer ik last heb van slapeloosheid en depressieve klachten zorgt er bij mij voor dat ik uitgerust ben en daardo[lees meer...]or sterker om het leven aan te kunnen.
03-01-2019

Quetiapine (quetiapine)

Een positieve notie voor degene die samen met velen van ons de eenzame tocht op het internet aan is gegaan zoekende naar een oplossing.. Jarenlang sliep ik beroerd. Inslapen ging nauwelijks. Ik lag uren wakker met paniekaanvallen. Dit resulteerde onder andere in angststoornissen, depressie en verslaving aan allerlei middelen en alcohol. Uiteraard hielp dat niet. Ook aller[lees meer...]lei medicatie geprobeerd zoals Zolpidem, Dormicum/midazolam en twee soorten antidepressiva. Uiteindelijk ben ik tevreden met Quetiapine 25mg voor het slapen gaan, bij veel spanning 50mg. Ik ben kalmer en sta weer iets normaler in het leven. Een levensreddend voor mij dit middel. Veel succes met zoeken en houd hoop, ik geloof dat er ook voor jou een geschikt medicijn (samen met therapie!!!) is om weer op te kunnen bloeien en uiteindelijk mogelijk weer zonder!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum