Quetiapine

quetiapine

Onrust (10 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

08-05-2020

Quetiapine (quetiapine)

De reden van het gebruik is insomnia. Het gebruik om die reden is z.g. off-label voorschrijving door arts aangezien andere slaapmiddelen zoals oxazepam geheel niet meer werkten. Om niet aangewezen te zijn op het verhogen van de dosis 'pammetjes' kwam de arts met het voorstel een lage dosis quatiapine te gaan gebruiken. Al in de eerste week kon ik in plaats van 1 uur een uu[lees meer...]r of 3-4 slapen. Daar was ik al heel blij mee na maanden geheel niet of nauwelijks te hebben geslagen. Nu zo'n 5 maanden later slaap ik 7 a 8 uur goed. Ik slaap diep en heb ook weer dromen. Ik heb echt een normaal slaappatroon. Ik ben 's morgens redelijk goed uitgerust. Er is geen sprake van bijwerkingen, althans ik kan er tot nu toe niks van merken. Quatiapine is een antipsychotica en eigenlijk niet bedoeld voor de behandeling van insomnia. De grote voordelen zijn dat het in de lage dosis van 2 x 25 mg per dag - een uur voor het slapengaan - niet verslavend is, geen bijwerkingen lijkt te hebben en uitstekend effect sorteert. Een aanrader voor mensen met slaapproblemen die geen baat (meer) hebben bij 'pammetjes'.
04-01-2020

Quetiapine (quetiapine)

Slapen zul je, maar dit spul legt je zo stil dat je de volgende dag, hoe hard je ook probeert, niet in je normale doen komt en productief kunt zijn. Hels is het, al meerdere malen over de rooie gegaan van ergernis zo remmend is de werking.
13-11-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik gebruik deze medicijnen voor slecht slapen. Voor de eerste keer een kwart tablet genomen hiervan werd ik zeer onrustig, volgens mij mogen deze tabletten niet worden gedeeld. Op bijsluiter staat ook in zijn geheel doorslikken
04-04-2019

Quetiapine (quetiapine)

Een geweldig medicijn tegen mijn chronische slapeloosheid. 25 mg is veel te veel, dan loop ik er twee dagen als een zombie bij, maar wanneer ik een kwart neem, dus 6,25 mg, dan slaap ik heerlijk!
06-02-2019

Quetiapine (quetiapine)

Nu kan ik zo'n 7 uur van een gezonde slaap genieten. Zonder medicatie slaap ik slecht in en slaap ik aanzienlijk korter en onrustiger. Ik heb de medicatie nodig om overdag fit te zijn. Van bijwerkingen merk ik niets.
04-04-2018

Quetiapine (quetiapine)

Na een aantal weken grote problemen te hebben gehad met slapen en ‘s nachts waanideeën te hebben gehad door een praktijkondersteuner 25 mg voorgeschreven gekregen. Heerlijk om weer te kunnen slapen! Na een tijd kreeg ik de waanideeën overdag en kreeg ik ook de XR 50 mg. voorgeschreven. Het heeft maanden geduurd voor ik van de bijwerkingen af was, maar het gebruik bevalt me[lees meer...] nog steeds prima. Na en tijdens sporten wel snel en veel spierpijn en over het algemeen minder spierkracht, maar dat neem ik voor lief. Ik ben een stuk rustiger, kan me overdag tijdens het werk beter concentreren en slaap prima. Fijn dat de scherpe kanten er af zijn.
05-05-2020

Quetiapine (quetiapine)

Ik ben hiermee begonnen omdat ik drie weken achter elkaar niet sliep. Hierdoor last van angst en paniek en ben toen begonnen met 25 mg quetiapine (vooral omdat dit medicijn niet verslavend werkt). Eerst had ik erg last van bijwerkingen wanneer het medicijn uitwerkte (hartkloppingen, trillen, niet meer kunnen nadenken, paniek, angstig en verward als ik nachts wakker werd & [lees meer...]overprikkeld) waardoor ik niet zoveel kon ondernemen, maar deze zijn na 2/3 weken weg gegaan. Of dit nog een na-effect was van het weinig slapen voordat ik begon hiermee is natuurlijk ook een mogelijkheid! Na twee weken heb ik ook pas voor het eerst een hele nacht door geslapen. Ik slaap nu beter waarbij ik sommige nachten nog steeds niet goed slaap als ik veel aan mn hoofd heb, maar over het algemeen een stuk beter dan wanneer ik een keer een nachtje de quetiapine niet slik. Soms helaas wel een beetje duf nog 's ochtends van het medicijn en moeite met opstaan omdat het toch wel 12 uur werkt, maar over het algemeen erg tevreden!
04-05-2020

Quetiapine (quetiapine)

Neem 100 prothiaden 200 sulpride 150 mg quitapine 1 zolpidem ben de volgende dag suf loom lui
06-03-2020

Quetiapine (quetiapine)

Dit middel heb ik gekregen, omdat ik na het stoppen van het gebruik van opiaten (2 jaar lang gebruikt) niet meer kon slapen. Ik kreeg al lorazepam 1mg 1x per dag voor het slapengaan (al een paar maanden), had niet het idee meer dat het werkte in verband met gewenning. En nu kan ik al een week niet slapen vanwege de ontwenning van de opiaten. Mijn arts heeft quetiapine voor[lees meer...]geschreven na overleg met het psychiater. Nam 2 tabletten van 25mg in om 8 uur in de avond, na een uur werd ik erg slaperig en na anderhalf uur kon ik mijn ogen nauwelijks open houden. Grootste nadeel is dat ik dit de dag erna nog voelde, kon niet naar werk omdat ik als een zombie wakker werd in de ochtend, bewoog erg traag en was nog half aan het slapen. Alles ging langs me heen. Heb het idee dat 25mg genoeg had kunnen zijn, 50mg lijkt net iets te veel van het goede te zijn. Bovendien heb ik de hele dag al trek zou aan een stuk door kunnen eten.
15-01-2020

Quetiapine (quetiapine)

Voorgeschreven door de psychiater omdat ik veel pieker in bed en moeite heb met slapen. Dit middel helpt goed voor het inslapen. Begonnen met 25mg, na een paar weken opgehoogd naar 50mg. Slaap hier fijn op en heb geen last van bijwerkingen de dag erna. In het begin alleen een beetje suffig 's ochtends. Als ik soms erg onrustig word overdag neem ik 25mg extra in. Werkt fij[lees meer...]n voor mij. Juiste dosering is wel belangrijk; bij een te hoge dosering word je extra suf de dag erna.
04-09-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik was begonnen met 25 mg quetiapine omdat ik zeer slecht sliep en daardoor helemaal gek werd. 25 mg werkt fantastisch. Een tijdje na inname ben ik knockout en slaap ik aan 1 stuk door tot laaaat. Ik ben wel overgestapt naar 12.5 mg omdat ik van 25 mg heel duf bleef heel de dag, en heel moe. Alsof ik heel de dag nooit echt wakker wordt en ik merkte ook dat ik s avonds inee[lees meer...]ns super veel eetlust kreeg. 12.5 werkt ook heel goed!
31-08-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb dit middel 9 nachten gebruikt in een dosering van 12,5 MG tegen mijn slapeloosheid. Echter reageer ik heel heftig op dit medicijn en heb ik besloten vanwege de bijwerkingen te stoppen. Ik ben ontzettend moe en duf en dit trekt pas ‘s avonds weg. Iedere ochtend ben ik misselijk en heb ik amper eetlust. Ik ben in 1,5 week 3 KG afgevallen en de ergste bijwerking is gig[lees meer...]antische duizeligheid/zweverigheid waardoor ik amper de deur meer uit durf.
09-07-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik slikte 20 mg prozac maar dat heeft bij mij slapeloosheid als bijwerking. Seroquel werkte perfect als slaapmiddel maar aangezien de combinatie seroquel/fluoxetine een verlengde qt interval op kan leveren ( met name bij vrouwen) moest ik voor de zekerheid een hartfilmpje laten maken. Ik had dus inderdaad deze bijwerking en hierdoor moest ik acuut stoppen. Een verlengd qt[lees meer...] interval en hierdoor een plotselinge dood komt veel voor in de psychiatrie door een wisselwerking van medicatie. Je voelt er absoluut niets van als een verlengde qt interval hebt maar het is levensgevaarlijk. Dus vrouwen let hier echt op en slik deze combinatie niet zonder een hartfilmpje te laten maken.
20-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Begonnen op advies van psychiater als slaaptablet tijdens soort van burn out, ik viel wel in slaap maar elke nacht vanaf drie uur wakker en maar malen. 25 mg een uurtje voor het slapen en ik slaap weer door, nog steeds.. Ik wil niet meer anders, totaal geen bijwerkingen en heb smorgens nergens last van.
11-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Dit middel gekregen ivm slapeloosheid, dit is uiteindelijk overgegaan in depressie. Eerste twee nachten knock out. Derde nacht tussendoor wakker, angstig gevoel. Verder overdag suf en doodsgedachten met plannen wat ik daarvoor niet had! Meteen met dit middel gestopt en weer over op 0.5mg lorazepam.
26-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Werkt prima bij mij, wel seroqeul eerst af gebouwd, nu zit ik op 25 microgram. Daar door minder slaperig en duf in de ochtend, voel me meer ‘mens’ zo! Alleen als ik heel druk ben geweest neem ik wel 1 tablet van 12,5 mg extra.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum