quetiapine

Onrust (11 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

14-10-2020 | Man | 51
quetiapine (25mg)
Ik gebruik nu een zeer lage dosis van 1 tablet van 12,5 mg per dag een uur voor het slapengaan. Ik slaap daar ongeveer 6 uur op en wordt soms in de nacht 1 keer wakker maar slaap dan snel weer in. Ik heb op advies van mijn behandelaar begonnen omdat oxazepam geen effect meer had en we de dosis daarvan niet wilde verhogen. Ik ben in oktober 2019 begonnen met een dagelijks[lees meer...]e dosis van 50 mg. Dat is in juni 2020 verlaagd naar 25 mg per dag en in augustus verlaagd naar 12,5 mg. Dit wil ik voorlopig zo laten. De dosis is voor dit medicijn nu heel erg laag en de bijwerkingen zijn met deze dosis te verwaarlozen. Ik ben blij met dit medicijn en met name de lage dosis die ik nu gebruik.

19-07-2020 | Man | 31
quetiapine (100mg)
Deze medicatie gekregen na een korte ziekenhuisopname door heel erge onrust in mijn hoofd en slapeloosheid. Ik ken Seroquel van vroeger als slaaptablet. Dit is begonnen als aanvullende medicatie op mijn escitalopram en als noodmedicatie voor erge onrust, niet meer kunnen stoppen met malen en opdringerige gedachten. Deze medicatie is voor mij nu nog een zwaard dat[lees meer...] aan twee kanten snijdt. Het heeft me in het ziekenhuis weer een paar rustige nachten gegeven maar nu is de onrust toch weer terug. De bijwerkingen zijn nu een afvlakking van gevoel en een enorm draaiduizelig gevoel met extra angsten. Ik reageer heel heftig op de start van dit medicijn. Het idee van deze medicatie is om even een moeilijke tijd door te komen en hopen dat het stemmings stabiliserend gaat werken . Ik heb nog overleg welke kant deze medicatie op gaat. Maar voor nu is het uitzitten denk ik? Ik kan dit medicijn nog lastig beoordelen wat betreft mijn eigen klachten zijn en wat de bijwerkingen van deze medicatie doen. 1 ding is zeker deze medicatie laat me duidelijk anders voelen , alleen is dat nu nog niet de gewenste manier. Zijn er mensen die ook erg zombie , afgevlakt waren in het begin? Of levensechte dromen, soms droom ik normaal maar het kan ook zo zijn dat ik enorm verwarrende en erg ontregelende helse nachtmerries kan hebben. Ook heb ik slaapverlamming gehad met hallucinaties. Ik zoek mensen die hun ervaring kunnen delen met mij en of dit medicijn uiteindelijk stemmingsregulerend is gaan werken. En of er mensen zijn bij wie de bijwerkingen uiteindelijk af zijn gezwakt. Ook kan ik overdag nog niet functioneren en lijk ik wel een beetje verlamd en draaiduizelig

30-06-2020 | Man | 41
quetiapine (50mg)
Na een halfjaar lang aan de opiaten te hebben gezeten doordat ik ernstige pijn had als gevolg van een tumor die mijn wervel had gebroken is mijn natuurlijk slaapritme klaarblijkelijk verstoord. Geen enkel middel hielp mij om te slapen en ik kreeg quetiapine voorgeschreven omdat het me suf zou maken. De eerste nachten sliep ik daadwerkelijk, maar voelde al snel een waas [lees meer...]over me heen komen en was overdag erg onrustig en zelfs angstig. Inslapen werd al snel moeilijker. Ik kreeg een oncontroleerbare drang om mijn ledematen te bewegen en dat leek wel een spasme. Ik ging vaak even in de woonkamer zitten 's nachts om maar niet in bed te blijven rollen, maar voelde me daar ook totaal niet meer op mijn gemak. Ik viel pas na uren ongemak in slaap en was de volgende ochtend niet in staat om mijn ogen open te krijgen en niet vooruit te branden. Uiteindelijk voelde ik mezelf een ander mens worden... Ik werd neerslachtig, kreeg sombere gedachten en reageerde gewoon niet als mijn partner tegen me begon te praten. Ook begon ik suïcidale gedachten te krijgen en dat had ik voorheen absoluut niet. Ik ben net hersteld van kanker en ben dankbaar dat ik mag leven. Ik ben ik overleg gestopt en binnen een dag heb ik het gevoel dat ik weer leef en voel me weer normaler. Het is voor mij echt onvoorstelbaar dat dit middel zoiets kan veroorzaken. Mijn hartslag was ook behoorlijk onrustig en na wat speurwerk op internet is het al snel duidelijk dat dit middel door de jaren heen toch al behoorlijk vaak in opspraak is geweest. Mijn tip is om echt kritisch te zijn als een arts het middel suggereert. Ook in lage doseringen.

08-05-2020 | Man | 50
quetiapine (25mg)
De reden van het gebruik is insomnia. Het gebruik om die reden is z.g. off-label voorschrijving door arts aangezien andere slaapmiddelen zoals oxazepam geheel niet meer werkten. Om niet aangewezen te zijn op het verhogen van de dosis 'pammetjes' kwam de arts met het voorstel een lage dosis quatiapine te gaan gebruiken. Al in de eerste week kon ik in plaats van 1 uur een uu[lees meer...]r of 3-4 slapen. Daar was ik al heel blij mee na maanden geheel niet of nauwelijks te hebben geslagen. Nu zo'n 5 maanden later slaap ik 7 a 8 uur goed. Ik slaap diep en heb ook weer dromen. Ik heb echt een normaal slaappatroon. Ik ben 's morgens redelijk goed uitgerust. Er is geen sprake van bijwerkingen, althans ik kan er tot nu toe niks van merken. Quatiapine is een antipsychotica en eigenlijk niet bedoeld voor de behandeling van insomnia. De grote voordelen zijn dat het in de lage dosis van 2 x 25 mg per dag - een uur voor het slapengaan - niet verslavend is, geen bijwerkingen lijkt te hebben en uitstekend effect sorteert. Een aanrader voor mensen met slaapproblemen die geen baat (meer) hebben bij 'pammetjes'.

04-01-2020 | Man | 42
quetiapine (50mg)
Slapen zul je, maar dit spul legt je zo stil dat je de volgende dag, hoe hard je ook probeert, niet in je normale doen komt en productief kunt zijn. Hels is het, al meerdere malen over de rooie gegaan van ergernis zo remmend is de werking.

13-11-2019 | Man | 63
quetiapine (25mg)
Ik gebruik deze medicijnen voor slecht slapen. Voor de eerste keer een kwart tablet genomen hiervan werd ik zeer onrustig, volgens mij mogen deze tabletten niet worden gedeeld. Op bijsluiter staat ook in zijn geheel doorslikken

04-04-2019 | Man | 52
quetiapine (25mg)
Een geweldig medicijn tegen mijn chronische slapeloosheid. 25 mg is veel te veel, dan loop ik er twee dagen als een zombie bij, maar wanneer ik een kwart neem, dus 6,25 mg, dan slaap ik heerlijk!

06-02-2019 | Man | 59
quetiapine (25mg)
Nu kan ik zo'n 7 uur van een gezonde slaap genieten. Zonder medicatie slaap ik slecht in en slaap ik aanzienlijk korter en onrustiger. Ik heb de medicatie nodig om overdag fit te zijn. Van bijwerkingen merk ik niets.

09-09-2020 | Vrouw | 54
quetiapine (25)
Ik kreeg het om te slapen 75 mg daarbij 30 mg lerivon....ik werd met de dag depressiever...beginnen afbouwen...deze nacht niets genomen...toch vrij goed geslapen...nu voel mij wel opgejaagt en zweten....hoelang zou dit duren

16-08-2020 | Vrouw | 58
quetiapine (25mg)
Mijn angststoornis dook weer op nadat ik een virus kreeg na een operatie. Waarschijnlijk was mijn weerstand slecht. Neus en oren zaten dicht, constant kuchen en geblokkeerd gevoel in de keel. Ging hierdoor hyperventileren en kreeg tinnitus. Kon niet meer slapen en de angst- en paniekaanvallen begonnen. Toen brak ook de corona gekte aan en zijn mijn angsten in een neerwaart[lees meer...]se spiraal gekomen en kreeg allerlei rare luchtweg klachten, waaronder slijm ophoping achter in de keel, wat ik heel nerveus en paniekerig van word. Quetiapine gekregen om te slapen. Ik slik een ½ tablet van 25mg, dus 12½mg. Helaas is mijn tinnitus verergerd sinds het gebruik, en je raadt het al: nu durf ik het niet meer te slikken :(((. Tinnitus staat niet in de bijsluiter, maar het is echt harder aanwezig sinds het gebruik. Misschien dat iemand zich hierin herkent. Ik sliep er wel uitstekend op. 6 uurtjes. Beter iets dan niets. Nu weer op zoek naar een andere oplossing.

16-08-2020 | Vrouw | 58
quetiapine (25mg)
Om te kunnen slapen slik ik bijna elke avond 12,5mg quetiapine (½ tablet), soms 18mg (¾ tablet). Ik slaap er gemiddeld 6 uur op, beter dan niets.

03-06-2020 | Vrouw | 28
quetiapine (25mg)
Ik kreeg deze voor de onrust/ slapeloosheid. Het helpt voor geen meter en de bijwerkingen zijn heel heftig. Ik ben nu gelukkig aan het afbouwen maar daar ook veel last van. Misselijk, diarree, hartkloppingen, niet kunnen slapen. Ik zou dit spul nooit maar dan ook nooit aanraden. Ik werd hier veel zieker en angstiger van dan ik al was.

05-05-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Ik ben hiermee begonnen omdat ik drie weken achter elkaar niet sliep. Hierdoor last van angst en paniek en ben toen begonnen met 25 mg quetiapine (vooral omdat dit medicijn niet verslavend werkt). Eerst had ik erg last van bijwerkingen wanneer het medicijn uitwerkte (hartkloppingen, trillen, niet meer kunnen nadenken, paniek, angstig en verward als ik nachts wakker werd & [lees meer...]overprikkeld) waardoor ik niet zoveel kon ondernemen, maar deze zijn na 2/3 weken weg gegaan. Of dit nog een na-effect was van het weinig slapen voordat ik begon hiermee is natuurlijk ook een mogelijkheid! Na twee weken heb ik ook pas voor het eerst een hele nacht door geslapen. Ik slaap nu beter waarbij ik sommige nachten nog steeds niet goed slaap als ik veel aan mn hoofd heb, maar over het algemeen een stuk beter dan wanneer ik een keer een nachtje de quetiapine niet slik. Soms helaas wel een beetje duf nog 's ochtends van het medicijn en moeite met opstaan omdat het toch wel 12 uur werkt, maar over het algemeen erg tevreden!

04-05-2020 | Vrouw | 49
quetiapine (150mg)
Neem 100 prothiaden 200 sulpride 150 mg quitapine 1 zolpidem ben de volgende dag suf loom lui

06-03-2020 | Vrouw | 19
quetiapine (25mg)
Dit middel heb ik gekregen, omdat ik na het stoppen van het gebruik van opiaten (2 jaar lang gebruikt) niet meer kon slapen. Ik kreeg al lorazepam 1mg 1x per dag voor het slapengaan (al een paar maanden), had niet het idee meer dat het werkte in verband met gewenning. En nu kan ik al een week niet slapen vanwege de ontwenning van de opiaten. Mijn arts heeft quetiapine voor[lees meer...]geschreven na overleg met het psychiater. Nam 2 tabletten van 25mg in om 8 uur in de avond, na een uur werd ik erg slaperig en na anderhalf uur kon ik mijn ogen nauwelijks open houden. Grootste nadeel is dat ik dit de dag erna nog voelde, kon niet naar werk omdat ik als een zombie wakker werd in de ochtend, bewoog erg traag en was nog half aan het slapen. Alles ging langs me heen. Heb het idee dat 25mg genoeg had kunnen zijn, 50mg lijkt net iets te veel van het goede te zijn. Bovendien heb ik de hele dag al trek zou aan een stuk door kunnen eten.

15-01-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (50mg)
Voorgeschreven door de psychiater omdat ik veel pieker in bed en moeite heb met slapen. Dit middel helpt goed voor het inslapen. Begonnen met 25mg, na een paar weken opgehoogd naar 50mg. Slaap hier fijn op en heb geen last van bijwerkingen de dag erna. In het begin alleen een beetje suffig 's ochtends. Als ik soms erg onrustig word overdag neem ik 25mg extra in. Werkt fij[lees meer...]n voor mij. Juiste dosering is wel belangrijk; bij een te hoge dosering word je extra suf de dag erna.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum