Ervaringen met Seroquel

quetiapine

verhoogde eetlust geheugenproblemen dorstig verhoogde hartslag hoge bloeddruk

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

21-03-2024 | Man | 40

verhoogde hartslag hoge bloeddruk

Hoge hartslagen. Mentaal afwezig zijn. Resultaat: kasplant.

03-02-2024 | Vrouw | 25
Overspannen/burn-out
Door mijn burn-out kon ik 3 a 4 maanden geen slaap vatten. Ik bleef gespannen en zat ik een cirkel waar ik niet uit kwam. Eerst zolpidem geslikt en toen ik eindelijk via de psychiater quetiapine voorgeschreven gekregen. In het begin had mijn lichaam wat moeite ermee en sliep ik niet maar na 2 nachten sliep ik eindelijk weer. Wel nog gebroken maar ik maak nachten van 8-9 uu[lees meer...]r!!! Echt geweldig. Mijn spanning in mijn lijf gaat eindelijk weg en heb het idee dat ik eindelijk vooruit kom. Ik ben hier zeker over te spreken en hoop het binnenkort weer helemaal zelf te kunnen doen maar voor nu hou ik het even hierbij!

01-11-2023 | Man | 35
Onrust
Gebruik het zelden. Als ik wil/moet stoppen met wiet/hash roken. Breek de 25mg in 2 of 4 delen. Slaap als een os. Andere dag een beetje een kater gevoel. Vd rest nergens last van. Dit middel is me niet voorgeschreven, als ik een hele 25mg neem slaap ik ook wel 12 uur. Heb dan duffe na werkingen..weet dan waar het van komt.

08-09-2023 | Vrouw | 27
quetiapine (100mg)
Psychose
Het is geen slaapmiddel, het is geen antidepressiva. Het is voor stemmen en beelden. Ik lees dat mensen het gebruiken voor autisme of slapeloosheid en dan zeuren over de bijwerking. Dan neem je toch liever een slaappil in plaats van antipsychotica. Domme mensen heb je overal.

11-05-2023 | Vrouw | 19
Psychose
Ik had 50mg, 1 jaar lang. Eerste maand, werkte het niet zo goed, maar bleef het doorslikken. 2e maand ging het al heel wat beter, zowat nergens last meer van, voelde me ook veel rustiger in me hoofd. Heb het 1,5 jaar gebruikt. Heb nu nergens last meer van.

08-03-2023 | Vrouw | 27
Chronische depressie
Ik lees vooral veel negativiteit over dit medicijn maar mij heeft het enorm geholpen. Al van kinds af aan heb ik last van depressies gehad tot het op mijn 22ste echt niet meer verder kon. Gestart met psychiater aan mijn behandeling en nu 5 jaar verder heb ik geen enkele depressie meer gehad. Al zou het middel mijn levensduur verkorten, dan is mijn kwaliteit van leven perfe[lees meer...]ct geweest. Ja ik heb in t begin veel bijwerkingen gehad en ook 22 kilo eraan gegeten. Deze ben ik inmiddels weer kwijt door het veranderen van leefstijl. Nu ervaar ik vooral klachten in de ochtend die mensen met parkinson ook ervaren (moeite met opstarten, soms spierstijfheid, lage bloeddruk en wat duf). Daarnaast blijft de hongerprikkel vervelend maar is onder controle nu. Ik zou nooit meer zonder willen omdat de positieve effecten voor mij zwaarder wegen dan de bijwerkingen.

02-08-2022 | Man | 60
quetiapine (100mg)
Ik gebruik al 10 jaar serequel super om te slapen en voel me overdag goed dankzij dit medicijn gerk jan rinsma

25-06-2022 | Vrouw | 36
Psychose
Hoi, ik was begonnen met dit medicijn nadat ik verhuist was. Al vanaf mijn 18e heb ik een depressie en die werd heftiger nadat ik verhuist was naar een andere stad (tijdens corona). Ik lag alleen maar op bed. Ook had ik flinke overlast van mijn bovenburen, daar was mede door corona de hele aanhang, dochter en zoon met kinderen bij gekomen. Hier woont eigenlijk alleen een [lees meer...]vrouw. Deze overlast gaf mij zo veel prikkels dat er een psychose ontstond en ik begon met quetiapine. In het begin sliep ik heel onrustig en praatte in mijn slaap, ook schopte ik met mijn benen. En bij inslapen stuiptrekkingen in het been. Dat is minder geworden na een tijdje. Het medicijn helpt wel goed om te slapen en rust in het hoofd te geven. Las hier ook over vreetbuien, die heb ik ook. Verder heb ik denk ik niet zo'n last met afbouwen omdat ik welleens geen medic meer had en weinig klachten ervaarde. Waarschijnlijk omdat het om 50 mg gaat. Al met al ben ik blij met deze medicatie omdat het mijn psychose verholpen had en er mee kon slapen.

01-02-2022 | Man | 37
quetiapine (400mg)
Psychose
Gebruik sero niet voor jaren want dan kan je een delier krijgen en overlijden. Dan heeft sero geen vat meer om de psychose af te remmen. Dus kan je de vrije keuze maken, bvb . een andere antipsychotica vragen aan je huisarts, als uw huisarts er tenminste verstand en ervaring mee heeft. Je kan ook een neuroloog pschychiater erover bespreken.

30-01-2022 | Man | 38
Psychose
Enorm veel nadelen dan voordelen

25-01-2021 | Man | 47
quetiapine (50mg)
Ik heb inmiddels een weg gevonden die voor mij goed te doen is en hieronder vertel ik hoe dit is gegaan zodat iemand er misschien ook baat bij kan hebben. Ik ben begonnen met de gewone quetiapine tabletten van 12,5 mg 3 maal daags. Deze werken ongeveer 6 uur en dat was te merken ook. ±2 uur na inname word ik zo moe dat ik graag naar bed zou gaan en 4 uur daarna merkte[lees meer...] ik dat de werking begon af te nemen met als gevolg dat mijn gevoelens telkens op en neer gingen. Dit was voor mij geen doen en daarom ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Deze heb ik voor mij gevonden in de Quetiapine 50mg retard met verlengde afgifte. Ik ben begonnen met 2 tabletten per dag maar was erg moe overdag. Vervolgens ben ik overgegaan naar 1 tablet per dag. De klachten bleven weg en de vermoeidheid overdag ook. Deze tabletten werken 24 uur. Ook deze hebben op mij het effect dat ik na ±2 uur moe wordt en daarom neem ik ze 's avonds in om ±19.30 uur in om vervolgens tussen 21.30 en 22.30 uur naar bed te gaan en heerlijk te slapen. Nadeel bij mij is dat ik 's ochtends nog moe ben maar met 10 uur slaap per nacht lukt het prima. Mijn ervaring is dat een lagere dosering een beter effect heeft met minder bijwerkingen. En het duurt ±2 weken voordat je het resultaat merkt dus heb geduld. Bovenstaande zijn mijn persoonlijke ervaringen die natuurlijk niet bij iedereen gelijk zijn.

29-09-2020 | Vrouw | 27
Postnatale depressie
Dec 2019 mee begonnen. Opgebouwd naar 150 mg. Zeer vermoeid. Paniekaanvallen en piekeren werden snel minder. Wel onstilbare honger en veel toename in gewicht. +)- 10 kg. Bij afbouwen in juli 2020 vaak twee drie dagen opgejaagd en heftige gedachte stromen. Bij compleet stoppen meer dan. 2 weken niet tot nauwelijks slapen. Zelfs na nemen temazepam 20 mg.

10-09-2020 | Vrouw | 33
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ben 33 jaar en af en aan gebruik ik seroquel nu 11 jaar. Ik was een paar jaar geleden gestopt met seroquel vanwege de heftige bijwerkingen waarvan ik dufheid, duizeligheid, spierzwakte en vermoeidheid het vervelendst vond. Ik gebruikte toen 50 mg. Afbouwen was zeer moeizaam. Er ontstonden slaapproblemen. Ik ben ruim twee jaar er vanaf geweest. Maar door langdurige slape[lees meer...]loosheid ben ik in een burn-out gekomen en verergerde mijn depressieve klachten en borderline klachten. Sinds kort toch maar weer seroquel om het piekeren te stoppen en te kunnen slapen. Ik slaap weer en mijn humeur is verbeterd en mijn psychische klachten verminderd. Alleen slaap ik te goed. 9 a 10 uur per nacht, heel diep en ik ben s ochtends mijn bed niet uit te branden. Als de wekker snoozed val ik steeds weer weg in diepe slaap. Ook ben ik veel duizelig, lage bloedsuiker en ervaar ik dufheid en spierzwakte. Ik heb steeds honger maar tegelijk geen trek door misselijkheid. Soms halveer ik de 25 mg om minder bijwerkingen te hebben. Alleen lukt het mij niet altijd om op 12.5 mg te slapen. Dan lig ik de hele nacht wakker. Ik blijf een haat-liefde verhouding houden met seroquel. Slaap is zo belangrijk voor mij evenals minder piekeren maar de bijwerkingen zijn zo naar.

23-08-2020 | Vrouw | 42
Depressiviteit
Slik al jaren antidepressivum ivm chronische depressie sinds mijn puberteit. Ik ben dit gaan slikken naast escitalopram, waar depressie en angst en doorslaapproblemen na drie jaar weer doorheen kwam. Ben moeilijk instelbaar en een zgn ‘slow metabolizer ‘, vandaar de lage dosis van 12,5 mg. Voor mij is dit een heel fijn middel. Werkt veel beter dan ik ooit heb durven hopen[lees meer...]. Was ingezet op beter slapen , maar doet veel meer. Het is eindelijk weer stil in m’n hoofd en emoties zijn getemperd zonder het gevreesde zombiegevoel. Wel nog meer last van obstipatie gekregen en in het begin ‘stoned’ geweest. 3 kg aangekomen, best veel voor zo’n lage dosis, maar ik vind het nog binnen de perken....

16-08-2020 | Man | 60
quetiapine (25mg)
Ik gebruik dit middel nu zo'n 10 jaar. Het helpt mij als persoon met autisme (pdd-nos) tegen teveel prikkels van buitenaf, ik ben er rustiger van geworden. Ook zijn er veel minder stemmingswisselingen. Ik neem 2 tabl. van 25mg in, en word na een half uur erg slaperig. Ik ga dan naar bed en slaap vrijwel meteen in en slaap erg goed door. Nadeel is de enorme sufheid de e[lees meer...]erste 2 uur na het opstaan. (Oppassen in het verkeer!) Verder duizelig bij snel omhoog komen, en verhoogt het bij mij in lichte mate de bloeddruk.(Sporten en gezond eten!) Al met al ben ik toch erg tevreden vanwege de rust en goede nachtrust.

10-08-2020 | Vrouw | 53
Depressiviteit
Vanaf kinds af aan al onzeker en snel angstig. Na 4 bevallingen 4 postnatale depressies gehad. Na de 4 e bevalling meteen gestart met paroxetine nu 21 jaar geleden. Ik werd daar gelukkig minder angstig en zenuwachtig van. Na 9 jaar overgegaan naar andere soorten medicatie maar toen in een diepe depressie gekomen. Hier ben ik weer uitgekomen door de combinatie van paroxetin[lees meer...]e en seroquel en daarna voelde ik mij weer stabieler, vrolijker en durfde ik veel meer dan ooit daar voor.