Ervaringen met Seroquel

quetiapine

dorstig geheugenproblemen verhoogde hartslag verhoogde eetlust hartritmestoornissen hoge bloeddruk vermoeidheid versuft

Psychose (85 meningen)
Schizofrenie (32 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (21 meningen)
Onrust (21 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Chronische depressie (5 meningen)

21-09-2023 | Vrouw | 35
quetiapine (25mg)
Dit middel ooit gekregen om te slapen. Ik krijg er nachtmerries van en merk dat ik er erg down van wordt. Een half uur tot uur na inname krijg ik vreetbuien. Klopt ook niet dat dit middel vaak voorgeschreven wordt om in slaap te komen. Artsen zeggen dat het minder verslavend is, maar het is zeker net zo verslavend als slaappillen. Plus het bijkomende Down/ depressiev[lees meer...]e gevoel.

07-04-2023 | Man | 23
quetiapine (100mg)
Psychose
Na hoelang gebruik heeft deze medicijn quetiapine jou geholpen?

28-01-2023 | Vrouw | 50
quetiapine (400)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Bleek geen bordeline te hebben dus afbouwen gelukt tot 150 mg kreeg last van psychose door dat deze werd afgebouwd en nieuwe opgebouwd. Nu vind ik 150mg prima

18-11-2022 | Vrouw | 58
quetiapine (25mg)
Waardeloos en zeer pittig medicijn. Kreeg het voor slapeloosheid en slapen deed ik maar dat weegt niet op tegen de enorme hoeveelheid bijwerkingen. Vervreemdingsgevoel, hoofdpijn, rare stoelgang. Ben nu na 6 maanden aan het afbouwen. Heb al eerder een poging gedaan maar was zo heftig. Zit nu 2 weken op 12,5 en de afkickverschijnselen zijn er nog. Niet aan beginnen!!!

12-11-2022 | Vrouw | 50
quetiapine (400mg)
Dissociatieve stoornis
Dis ptts

29-08-2022 | Man | 40
Schizofrenie
Ik heb dit 3 jaar gebruikt, ben nu gestopt (eigen besluit) en ik voel me 100 keer beter. Dit middel vermoord je persoonlijkheud

24-07-2022 | Vrouw | 41
quetiapine (400mg)
Ik heb behalve Seroqeul echt alle antipsychotica die voorhanden was moeten slikken waarom ? Omdat ze me in hun macht hadden in de zorginstelling 23 jaar troep geslikt alles afgebouwd dat wilden ze niet maar in overleg met psychiater in 2013 alles afgebouwd en toen begon m’n schouder onwillekeurig te bewegen in 2016 is er tardieve dystonie gediagnosticeerd en heb een gene[lees meer...]tische gediagnosticeerde myoclonus dystonie dit zit in de familie die ik niet ken ik heb heel veel onderzoeken gehad in Groningen Leiden en Den Haag en in 2019 een hersenoperatie deep brain stimulation gehad maar antipsychotica is ziekmakende in jarenlange hele hoge doseringen van allerlei soorten

24-07-2022 | Vrouw | 38
quetiapine (50mg)
Ik probeer het kort te houden: samen met Diazepam off label voorgeschreven gekregen om te slapen. Zie al mijn bijwerkingen. Ik gebruikte uiteindelijk 75 mg, later 68. Kon hele dagen alleen maar huilen, ik wilde dood. Bloed laten prikken, lipiden extreem verhoogd, schildklier vertraagd. Ben gaan afbouwen langzaam. Moest helaas toch iets gaan nemen voor de extreme triglyceri[lees meer...]den (Ezitimib). Inmiddels is het verbeterd, maar nog niet goed. Over een paar dagen ben ik klaar met dit afschuwelijke gif. Men zegt dat het gemakkelijk is af te bouwen, vaak is dit niet zo. Google ajb op micro-afbouw, micro-taper, en een afbouwcoach als je er niet vanaf komt met de schema’s van de arts. Deze schema’s zijn veel te snel! Je kunt er echt vanaf komen, dit is je reinste gif. Sterkte mensen…

24-07-2022 | Man | 38
Psychose
Ik slik Seroquel al 19 jaar lang sinds 2003- 2022.In lage dosis is leefbaar maar seroquel in hoge dosis zoals bvb. 800 Mg (XR) is bijna niet haalbaar.Dus kan je ook bètablokkers slikken voor die hoge hartslagen per minuut van die seroquel. Ik slik dit seroquel vroeger met directe afgifte en dan overgeschakeld naar seroquel XR. Ik ben ook fysiek verslechterd en een tikkeltj[lees meer...]e ingekrompen.

05-07-2022 | Vrouw | 44
quetiapine (50mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb dit middel gehad voor mijn PTSS. Een ware hel van een medicatie. Ik neem dit tot mij wanneer ik met teveel gedachtes in mijn hoofd zit waardoor ik wakker blijf en niet kan slapen omdat mijn hoofd overloopt. Dit middel is eigelijk een zware anti psychotica voor mensen met bipolair of een gespleten persoonlijkheid. Wat een enorm drama is dit middel. De dag erna ben ik[lees meer...] compleet van de kaart en heb ik meermaals woedeaanvallen of ben ik extreem geïrriteerd of geprikkeld. Voor mij niet meer ..

28-06-2022 | Man | 38
Psychose
Seroquel of quetiapine is geen snoep. Het is moeilijk om te functioneren in de maatschappij met seroquel en je word er geestelijk gehandicapt van en fysiek en mentaal traag.

14-06-2022 | Vrouw | 45
Onrust
Ik heb seroquel 25mg voorgeschreven gekregen door een psychiater omdat ik niet meer sliep. Ik probeer al 2 jaar te stoppen maar ipv te stoppen was ik naar 50 mg gegaan op aanraden huisarts. Nu alles in mn leven wat op zn plooi valt, ben ik sinds begin dit jaar beginnen afbouwen naar 12,5mg. De eerste weken was ik supersuf en misselijk, daarna ging het beter. Nu heb ik[lees meer...] bloed laten onderzoeken en heb ik een te hoge prolactine gehalte in bloed, volgens de endocrinoloog te wijten aan de seroquel. Dus ik moet er zo snel mogelijk me stoppen. Maar dat is nu al een week een hel wegens slapeloosheid en geen eetlust. Ik slaap heel onrustig en ik voel me overdag ook heel onrustig. dus ik hoop dat ik er binnen paar weken volledig vanaf ben. Ik raad deze medicatie zeker niet aan, ik heb dit voorgeschreven gekregen als slaapmiddel terwijl er andere mogelijkheden waren denk ik. echte vuiligheid. dokters en psychiaters moeten goed nadenken aan wie ze dit middel voorschrijven.

18-04-2022 | Man | 38
quetiapine (200mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Hersenziekte kan je seroquel gebruiken wat een ct of mri scan niet kan zien van een hersenziekte. Trombose onderbeen... .

24-03-2022 | Man | 65
quetiapine (200mg)
Afschuwelijk medicijn. Zeer ernstige bijwerkingen, totaal geen effect, verergering van bestaande klachten.

07-02-2022 | Man | 37
Schizofrenie

30-01-2022 | Man | 38
Psychose
Gevaarlijke neuroleptica, niet te verklaren.