Seroquel

quetiapine

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (25 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (15 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (13 meningen)
Onrust (13 meningen)

03-07-2014

Psychose

ik ben een man van 67 jaar en gebruik seroquel medicatie 's avonds 300 mgr. een tweetal jaren terug kreeg ik lithium medicatie erbij tegen een manische psychose. Ik trilde erg en kon geen kopje vasthouden. die manische periode is nu voorbij de lithium is afgebouwd. daarnaast heb ik ook nierinsufficiëntie en insuline afhankelijk. ik heb in 2003 een hartinfarct gehad be[lees meer...]n gereanimeerd na hartstilstand. t.g.v hersenletsel regelmatig een psychose. de seroquel medicatie heeft bij gewichtstoename veroorzaakt. ik wil daarom van dit medicament af
14-07-2013

Psychose

Hallo allemaal, Ik heb jarenlang een ernstige angststoornis gehad die steeds erger werd. Mijn angst werd op een gegeven moment zo groot dat ik niet meer zelfstandig kon wonen. Ik heb 2,5 jaar bij mijn moeder ingewoond tot ik op een dag uit pure angst en achterdocht het huis uitgevlucht ben. Met hulp van de politie ben ik in een locatie van Bavo Europoort terechtgekomen. I[lees meer...]n de periode bij mijn moeder heb ik verschillende medicijnen uitgeprobeerd maar niets verminderde mijn angst. In de kliniek kreeg ik Haldol maar dit werkte niet voor mij en gaf me ernstige lichamelijke bijwerkingen. In diepe psychose ben ik op een dag de kliniek uitgevlucht en heb ik mezelf bijna iets aangedaan. Ik kreeg later in de kliniek Truxal maar ook dit werkte niet voor mij. Uiteindelijk bleek Seroquel mijn reddende engel te zijn en slechts in een dosering van 4x daags 25 mg. Op 2 april ben ik weer zelfstandig gaan wonen maar in mijn overmoed (misschien veroorzaakt door de Seroquel) ben ik toen van de ene op de andere dag weer gestopt met Seroquel. Nu, na een aantal hevige paniekaanvallen en vreemde gedachten, ben ik weer opnieuw begonnen Seroquel te slikken in de hoop dat ik weer verder zal kunnn met mijn leven. Mijn advies: niet te vroeg stoppen dus! Heel veel geluk voor iedereen!
08-02-2013

Psychose

Zomer 2012 heb ik kort na de geboorte van ons kindje een lichte kraambedpsychose gekregen. Het ging na enkele dagen niet meer en ze zijn toen begonnen met het voorschrijven van medicijnen (niet seroquel xr) Die hielpen haast niet en hadden rare bijwerkingen. Na 14 dagen ben ik begonnen met het medicijn seroquel xr 300 mg. Na enkele dagen begon het echt goed door te werken [lees meer...]en ik werd helemaal blij, want ik begon mezelf weer te herkennen! De verbetering is alleen maar doorgegaan gelukkig. Ik heb heel veel baat bij dit medicijn. Inmiddels gebruik ik nu nog 50 mg en volgende maand mag ik nog verder afbouwen naar 25 mg. Ik heb haast geen bijwerkingen gehad alleen af en toe een gevoel van zwakte/slapheid of ik zo flauw kan vallen en ik ben ook wel wat kg's aangekomen.
26-12-2012

Psychose

Dankzij deze medicijnen heb ik nu meer rust in me hoofd en slaap ik 's nachts weer heerlijk. Wie herkent de bijwerking wazig zien? Mijn ogen zijn sinds ik dit slink behoorlijk achteruit gegaan. Waarschijnlijk omdat ik overgevoelig ben voor een stofje wat in dit medicijn zit.
16-10-2012

Psychose

Ik slik dit middel nu 10 jaar tegen psychoses. Ben begonnen met 50 mg, maar de psychiater vond dat te weinig. 400 mg was volgens hem normaal. De 50 mg werkten bij mij net zo goed als de 400 mg die ik uiteindelijk toch, door de psychiater, ben gaan slikken. Nu kan ik helaas niet terug naar de 50 mg. Ik ben er aan verslaafd geraakt. Het is voor mij een goed slaapmiddel. Ik [lees meer...]slik alle 400 mg voor het slapen gaan. als ik overdag 200 mg zou gaan slikken, dan moet ik oppassen dat ik tijdens het boodschappen niet onderuit ga, vandaar alles in een keer. De heftige psychoses worden door dit middel goed onderdrukt. Ik ben wel altijd moe en vaak vlak van emoties. Ik hoop dat ik door een wonder er ooit nog vanaf kom. Je word er toch depressief van uiteindelijk. Geen wonder want het onderdrukken van een psychose lijkt me nu ook niet echt gezond. De enige vervelende bywerking van dit middel is voor mij elke dag,elk moment ; pijn bij het slikken. Dit middel was voor mij wel het middel met de minste bijwerkingen. Ik moet regelmatig mijn bloed laten onderzoeken en ik lees nu op dit forum dat suikerziekte voort kan komen door dit middel. Omdat ik het al 10 jaar slik ben ik hier wel nu bang voor.
28-05-2012

Psychose

ik heb 6 jaar geleden een zware psychose gehad. heeft een paar jaar geduurd tot ik weer "normaal "was.in het begin vreselijke bijwerkingen gehad, maar nu slik ik het sàvonds nog voor het slapen en als onderhoudsdosis. ik hb nergens geen last meer van, in mijn hoofd is het nou rustig en ik kan gewoon alles doen ook auto rijden.alleen ja je krijgt meer eet buien..
27-01-2012

Psychose

Helpt wel tegen psychotische klachten zoals stemmen horen en dingen zien en slaapstoornissen, maar voor de rest (emotioneel gezien, waandenken/paranoia) helpt eht niet zo. Word er emotioneel erg afgevlakt van en word er ook zo lusteloos van. Het werkt namelijk erg sederend.
27-12-2011

Psychose

Ik slik al zo'n 7 jaar Seroquel. Ik ben begonnen met 300 mg per dag. Heden is dat 800 mg per dag. Seroquel is zeer zeker effectief maar heeft ook hele nare bijwerkingen. Zo zou seroquel de kans op diabetes verhogen en zou hte een hoog cholesterol veroorzaken. Verder leidt Seroquel tot een forse gewichtstoename. En nog een tip voor de gebruikers van Seroquel : Laat rege[lees meer...]lmatig uw cholesterol en suikerspiegel controleren. Mijn cholesterol en suiker werden 3 maanden geleden voor het eerst gemeten op eigen verzoek. Mijn suiker was wel goed maar mijn cholesterol was 8.4 !!. Inmiddels slik ik Simvastatine en sinds 2 maanden is het cholesterol 4.1. (RED: deze mening is ingekort tot eigen ervaringsgegevens)

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum