Psychose (62 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

02-05-2012 | Man | 24
Bipolaire stoornis
Hallo, ik heb borderline en hevige aandachtsstoornissen (ADD); ik heb dit medicijn enkele maanden ingenomen. Al bij al was ik vrij tevreden van het medicijn: ik had minder stemmingsschommelingen, betere eetlust, betere nachtrust, minder paranoide gedachten, meer zin voor initiatief en het leven ging rustig zijn gangetje, veel beter dan zonder medicatie. Ik heb wel moeten s[lees meer...]toppen met dit medicijn, omdat mijn ADD erger werd: mijn concentratie was bepaalde dagen echt nul, ik kon me totaal niet meer focussen. Elke zin 5 keer opnieuw moeten lezen tegen het tot me doordrong, zat midden in de examens; ze waren dan ook een waar fiasco... Ook moet er gezegd worden dat ze je gevoel wat afvlakken, iets minder zin in sex, maar liever dat dan elke dag down rond te lopen. Ik wou ook nog ff vermelden dat je ervan veel beter slaapt, ook opstaan kan moeilijker zijn, maar je moet jezelf gewoon uit het bed sleuren, eenmaal je op bent en koffietje drinkt, gaat de vermoeidheid vrij vlot over.

24-04-2012 | Man | 42
olanzapine
Hallo, Na mijn scheiding stond ik er 4 jaar geleden alleen voor! Mijn man verliet mij voor een ander en ik moest alleen met heel veel lieve mensen om mij heen verder. Ik was altijd heel sterk en kon het met 2 kinderen allemaal wel aan. Tot ik vorig jaar tot stilstand werd gebracht door een ongeluk. En toen kwam alles op mij af. gelukkig heb ik een superlieve vriend wee[lees meer...]r, die superveel voor mij doet, en nu ben ik in rustig vaarwater en kan alles niet meer overzien. Ben helemaal de weg kwijt! vorige week kreeg ik oxazapine voorgeschreven. nadat ik op mijn werk niet goed was geworden. Het is maar 2,5 mg dus ik ben benieuwd wat het met mij doet.

22-04-2012 | Man | 25
olanzapine
Het voordeel van dit medicijn: het is zeer anxiolytisch, het laat heel snel de angst verdwijnen en de slapelosheid. De bijwerkingen daarentegen: moeite met nadenken, paranoïde, neerslachtig (onmogelijk om nog plezier te voelen), parkinsonachtige problemen (ongecoördineerde bewegingen, verlaming), onvruchtbaar. Na het stoppen van dit medicijn is ongeveer 2 jaar nodig om wee[lees meer...]r de oude te worden. Dit medicijn is vergif.

21-04-2012 | Man | 50
olanzapine
Hallo, ik ben Judith, 50 jaar en ik heb ong. 5 jaar Zyprexa geslikt. Mijn psychiater vond het tijd worden om het middel af te bouwen. De eerste 2 tabletten ging nog wel, wel enkele bijwerkingen maar het was te doen. Nu, bij het laatste tabletje heb ik het zo moeilijk, de bijwerkingen zijn zo heftig dat ik soms niet weet wat ik moet doen. Heb ook ontzettend last van veel hu[lees meer...]ilbuien, komt dat bij andere mensen ook bekend voor? Soms wil ik de moed opgeven en toch weer een Zyprexa innemen om gewoon van dat rotgevoel af te zijn, maar ik ben er nu ruim 2 weken vanaf en iedereen vind het zonde als ik er weer aan begin. Maar ik vind dit een hel, heeft iemand tips voor mij wat ik het beste kan doen? Bedankt alvast.

11-04-2012 | Man | 41
Psychose
Ze weten het niet als mijn psychose komt; dan heb je aan 10 man niet genoeg. Ik heb het idee dat ze me met opzet hebben proberen kapot te maken omdat ik vroeger sov traject heb gehad. ik ben er al 7 jaar uit en nog moetten ze voor mijn deur me als heroiinejunkie gaan uitschelden? ik wens ze veel succes met mijn psychose want die is heel heftig ik denk dat ik wel 10 man in[lees meer...] 35 secondden kan uitschakelen bijvoorbeeld en momenteel geen leven heb. (Red; mening aangepast / deels ingekort naar algemeen en begrijpelijk taalgebruik)

09-04-2012 | Vrouw | 37
Bipolaire stoornis
Gebruik sinds kort zyprexa, een week of zes denk ik. Had last van manie en psychose. Viel na het eerste pilletje vrijwel direct in slaap, ben zelf in de keuken in slaap gevallen en gewoon op de grond gekletterd, verder hele weekend geslapen. Nu niet meer zoveel last van slaperigheid, wel 8 kilo aangekomen en afvlakking van gevoel en sociale angst, heb nu de neiging me op t[lees meer...]e sluiten in huis. Maar goed, woensdag afspraak met psychiater, dus maar even alle bijwerkingen bespreken, maar of stoppen erin zit, dat zal wel een brug te ver zijn...

25-03-2012 | Man | 41
Psychose
wat is dit voor zooi eigenlijk,al die medicamenten zijn niet echt goed, als je onder een bopz famileizaak valt en je een psychose op maat krijgt omdat men je gek probeert te maken tja dan kun je toch wel dit even gebruiken... tja mijn buurman is een drugsdealer met een raamhoertje van de poeldijkstraat verkoopt hij c/meth en hij kan ...... groeten friemel 6 10 minute [lees meer...]rapidgun.

23-03-2012 | Man | 31
Depressief
Sukkelend met een zeer ontevreden gevoel over mezelf en een overvol hoofd (continue nadenken over alles en mij ergeren aan alles en iedereen) kreeg ik van de dokter Sypralexa voorgeschreven. Dit bleek te helpen maar ik kreeg mijn hoofd niet volledig leeg. De dokter besloot toen over te schakelen op Zyprexa ... wat een gruwelijk medicijn. Ik viel als een blok in slaap, k[lees meer...]on niet meer opstaan, geen zin in eender wat, ... ik kon sociaal niet meer functioneren ! Ik was inderdaad niet meer bezig met de dagelijkse ergernissen maar dit was teveel van het goede. Van mijn vrouw kreeg ik ook te horen dat ik agressief was in mijn slaap. De hoeveelheid en de intensiteit van de bijwerkingen wegen niet op tegen de functie van het medicijn. Ik weiger dan ook nog om het te nemen ..

16-03-2012 | Vrouw | 37
olanzapine
tijdens psychose gebruikt en werkte binnen vijf dagen. daarna gewichtstoename van 35 kilo in vier maanden tijd. dat deed erg zeer aan huid. erg slaperig en suf en duizelig ervan. toch maar twee jaar gebruikt overgegaan op haldol met weer problemen maar dan motorisch. toen naar risperdal. maar menstruatie bleef uit. toen abilify wat goed deed activeren maar na twee jaar [lees meer...]onrust, manie en slaapproblemen. Nu al anderhalf jaar tevreden orap gebruiker. geen psychose meer en geen bijwerkingen.

11-03-2012 | Man | 27
olanzapine
Psychose gehad in 2007. Toen 20mg, langzaam afgebouwd naar 5 in jaren. Eigenlijk geen heftige bijwerkingen gehad, zoals zelfmoordgedachtes, of compleet apathisch zijn. Wel gewichtstoename. Was toen niet zo erg, woog 70 kg, en werd 80. Echter recentelijk verhoogd naar 7.5 mg en toen weer 10 kg aangekomen. Nu 90kg, dus dat is wel balen. Eenmaal gestopt een tijd, en toen [lees meer...]weer een psychose gekregen. Terug naar 5mg en het was weer weg. Merk ook dat ik veel slaap (12 uur of meer). en toen ik minderde merkte ik dat ik veel makkelijker uit mijn bed kwam. Overweeg om weer te proberen af te bouwen ivm risico op diabetes en gewichtstoename.

10-03-2012 | Vrouw | 43
Bipolaire stoornis
Gebruik Zyprexa sinds 2007 voor bipolaire stoornis en schizo affectieve stoornis. Zyprexa werkt goed voor mij. Sinsdien geen psychotische verschijnselen meer en geen opnames. Wel ben ik in 5 jaar tijd 40 kilo aangekomen. Heb om die reden geprobeerd te stoppen maar is niet gelukt. Behalve het gewichtsprobleem ben ik erg tevreden over Zyprexa.

08-03-2012 | Vrouw | 28
Psychose
Ik neem sinds 1997 al 10 mg zyprexa in. Ik wil proberen om wat te minderen naar 7,5 mg. 1 poging is mislukt. 10 mg bevalt op zich goed maar naar 7,5 mg zou nog mooier zijn of dat lukt.

14-02-2012 | Man | 22
olanzapine
Zyprexa, ja je kunt er beter door slapen is een pluspunt. Het is bijna onmogelijk (variabel hoelaat je voor het slapen inneemt) om uit bed te komen. Geen energie, geen motivatie, het is bijna : ZOMBIE-modus AAN! Voordeel ervan is, je denkt niet zo veel meer over problemen. Nadeel daarvan is, je word ook beperkt in het alledaagse denken, gewone simpele logica. En die beperk[lees meer...]ing frustreert mij (meestal) alleen maar meer.

14-02-2012 | Man | 39
Psychose
Gebruik nu ruim drie jaar 15 mg Zyprexa voor bipolaire stoornis en schizoaffectieve stoornis. Het doet zijn werk, maar ik ben mijn creativiteit grotendeels kwijt. Ook spontaniteit is verdwenen. Ik kan me bovendien slecht concentreren. Er is nog maar weinig waar ik warm voor kan lopen. Heb veel moeite met op gang komen in de ochtend en na middagdutje. Aanzienlijk minder zin[lees meer...] in sex. Ik kan me doorgaans met moeite ergens toe zetten. Van gewichtstoename heb ik geen last, moet het wel in de gaten houden. Overweeg over te stappen op een ander medicijn.

13-02-2012 | Man | 41
Psychose
Na cisordinol en bijwerking hevige bewegingsonrust, over op zyprexa.Nu ook onrust in benen die niet verholpen kan door akineton. zyprexa werkt goed tegen de waanideeen. het vlakt gevoel echter toch wel af merk ik

10-02-2012 | Vrouw | 32
olanzapine
Het is werkelijk troep! Heel veel aangekomen. Het hielp wel (iets), maar ik voelde mij zo beroerd dat ik ben gestopt. Ben in twee maanden meer dan 15 kg aangekomen...

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum