Psychose (59 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

27-01-2013 | Man | 34
Cholesterol
ik gebruik al jaren geneesmidelen zoals Orap en Akinaton enzv dat was in 1999. Toen ging het goed met me tot ik in hard drugs belande, van coceanne en alcohol. ik ben nu 4 jaar clean van alcohol en drugs en heb ik elke keer last van hart kloppingen en paniek aanval en angstig. Dat heb ik elke dag, alleen in de avond tijden durf ik niet meer op straat te gaan. en ik kan[lees meer...] ook niet meer tegen geneesmidelen bijv. zyprexa en andere geneesmidellen.???

25-01-2013 | Man | 31
Psychose
sinds 2008 gebruik ik zyprexa/olanzapine, eerst 10 mg na gevolg van psychose en opname. Nu afgebouwd tot 2,5 mg. De afvlakking van gevoel is wel behoorlijk en lang slapen en moeilijk uit bed komen is dramatisch als ik niet hoef te werken. Probeer nu op eigen initiatief naar 1,25 mg te gaan door om de dag een tablet te nemen. Ben wel klaar met het middel eigenlijk. Ben beni[lees meer...]euwd hoe het gaat. Iemand ervaringen met afbouwen tot 0 cq. niet meer gebruiken??

24-12-2012 | Man | 25
Psychose
Zyprexa doet zijn werk tegen psychoses en angsten maar neemt veel bijwerkingen met zich mee. Het vlakt niet alleen mijn gevoel maar ook mijn gedachten af. Ik kan mezelf moeilijk concentreren en ben erg vermoeid. Ook houd het lichaam veel vocht vast. Ik neem dit middel zelf alleen tegen psychoses en bouw het vervolgens dan ook weer af naar 0.

16-12-2012 | Vrouw | 57
Schizofrenie
gebruik al 15 jaar zyprexa 15mg. geen psychoses meer. minder gaat echter niet. jammer dan. nauwelijks bijwerkingen, alleen wat gewichtstoename. ben zeer tevreden over zyprexa. slaap er ook prima op. geen enkel probleem voor mij. Ik geniet van het leven!!

03-12-2012 | Vrouw | 58
Schizofrenie
Sinds een jaar of 10 gebruik ik dagelijks 5 mg Zyprexa. Heb daarvoor Orap, Haldol en misschien nog andere middelen gebruikt tegen psychoses. Zyprexa helpt goed. Heb wel mijn gewicht zien toenemen tot nu 87 kg (moet eigenlijk 69 kg wegen). Slaap ook slecht, i.t.t. berichten van andere gebruikers. Verder weinig bijwerkingen, behalve dat ik moeilijk uit bed kom. Maar: heb sin[lees meer...]ds 4 jaar last van ECZEEM. Eerst op mijn handen, nu ook in de liezen en oksels. Het jeukt verschrikkelijk en ik moet zware hormoonzalf gebruiken. Ik ken nog iemand die Zyprexa gebruikt en deze klacht heeft. Zijn er nog meer meldingen daarover? Ik overweeg om toch op een ander middel over te gaan.

02-12-2012 | Man | 30
olanzapine
Ik neem sinds 2008 zyprexa. eerst was het 20 mg, daarna 15mg. toen ging ik zelf afbouwen naar 10mg omdat het teveel woor mij was. ik bleef goed op 10 mg maar was teveel voor mij. Daarna zelf afgebouwd naar 5 mg en had bijna geen last van bijwerkingen. Dit daarna afgebouwd naar 2.5mg en daarna 1.25mg en toen liep het mis. Ik werd psychotisch. Toen weer naar 10 mg. Daarna we[lees meer...]er afgebouwd met psychiater naar 5mg waar ik nu mee zit voor 2 maanden. Wil afbouwen naar 2.5mg maar psychiater wil niet. Wel ben 100% zeker in de toekomst van plan aftebouwen naar 2.5mg. Heb verschillende andere medicaties geprobeerd. Heb abilify geprobeerd, risperdal, xeplion en orap. Naast de vervelende bijwerking van gewichtstoename en zombie gevoel is zyprexa tot nu toe de middel met mindere bijwerking en waarbij ik me beter bij voel.

30-11-2012 | Vrouw | 24
Depressief
Hallo, Ik gebruik dit medicijn nu een aantal weken laagste dosering werkt prima. Ik slaap er in iedergeval diep van. k'hoop niet dat ik er meer moet van gaan innemen want k'heb gezien wat er dan met je gebeurt. Iedereen succes en sterkte!

20-11-2012 | Vrouw | 44
olanzapine
Ik heb last van vervelende kwaal; een vieze reuk en smaak. Al bijna 21 jaar. Heb er mijn methoden voor ontwikkeld om weer een normale reuk/smaak te hebben (huilen, op m'n knieen hoofd naar beneden, kokhalzen, zodat er vocht in m'n neus komt en weet ik het waar), zodat ik tenminste fatsoenlijk iets kan eten. Heeft veel invloed op m'n humeur. Maar het heeft ook met spanning [lees meer...]te maken. Al met al, dit medicijn werkt gunstig tegen spanning. Ik heb ook Oxazepam. Maar daar had ik steeds meer van nodig. Nu moet ik afbouwen daarmee en dit blijven slikken. En ik slaap weer!!!!!!

12-09-2012 | Man | 46

13-08-2012 | Man | 39
olanzapine
Ik neem dit gedurende 2 weken in, de dokter vertelde me dat ik goed zou slapen. Sinds ik het inneem droom ik constant en word ik meerdere keren wakker midden in de nacht, volledig bezweet tot op mijn beddegoed. Zeker niet leuk en 's morgens nog heel moe.

02-07-2012 | Man | 31
ADD
door dit spul verander je in een zombie. ben ook na het gebruiken van dit bromtonen gaan horen wat erg vervelend is. heb nu ook vaak hoofdpijn waar ik ook nooit last van had voor het gebruik

30-06-2012 | Man | 33
Schizofrenie
hoi allemaal ik spreek hier over omdat ik ook informatie over zocht ik weet er alles over gewicht toenamen kopt niet erg gaat omje gezondheid teveel denken larat je vergeten klopt maar na 5 maanden stopen heeft mij tot nu zwaare nachten opgeleverdt bloed draaide door in mijn hooft zo erg nu nog geen ritme in mijn leven succees iedereen die deze aandoening heeft heel zwaar [lees meer...]voor ons.

07-05-2012 | Vrouw | 25
Psychose
Ik gebruik Zyprexa nu 3 jaar sinds mijn psychose in 2009. Ik begon met 20 mg en heb dat afgebouwd naar 2,5 mg, daarop zit ik sinds een jaar. Het werkt goed tegen mijn psychotische klachten. Ik heb daar namelijk helemaal geen last meer van gehad. Ik functioneer goed, ik studeer en heb goede sociale contacten. Maar toch ga ik Seroquel proberen vanwege de volgende bij[lees meer...]werkingen van Zyprexa: 1. Ik ben MOE. Ik slaap 12 uur en kan 's morgens moeilijk uit bed komen. De rest van de dag ben ik ook moe. Het is zonde van mijn tijd en ik word somber van die moeheid. Het is erg vervelend. Sporten is ook een ramp geworden. Na 1 minuut ben ik volledig uitgeput. Mijn conditie verbetert niet. 2. Ik ben 30 kilo aangekomen. Dit is gebeurt toen ik een hoge dosering had. Ik at meer (veel honger) maar niet alles was aan het hongergevoel te wijten, het is ook gewoon het middel zelf dat ervoor zorgde dat ik aankwam. Met een lage dosering ben ik in 1,5 jaar 6 kg afgevallen, wat heel weinig is omdat ik weinig snoep en veel sport. Dit is voor mij erg frustrerend. 3. Mijn gevoelens zijn afgevlakt. Ik heb geen kriebels meer in mijn buik en seksuele gevoelens zijn erg afgenomen. Ik ga Seroquel in een lage dosering proberen. Dit zou in die mate wel helpen met slapen maar niet al die bijwerkingen geven. Dit zou wat voor mij kunnen zijn omdat toen ik gestopt ben met Zyprexa een maand terug, ik niet goed sliep (ik was wel vrolijker en minder moe gelijk).

02-05-2012 | Man | 24
Bipolaire stoornis
Hallo, ik heb borderline en hevige aandachtsstoornissen (ADD); ik heb dit medicijn enkele maanden ingenomen. Al bij al was ik vrij tevreden van het medicijn: ik had minder stemmingsschommelingen, betere eetlust, betere nachtrust, minder paranoide gedachten, meer zin voor initiatief en het leven ging rustig zijn gangetje, veel beter dan zonder medicatie. Ik heb wel moeten s[lees meer...]toppen met dit medicijn, omdat mijn ADD erger werd: mijn concentratie was bepaalde dagen echt nul, ik kon me totaal niet meer focussen. Elke zin 5 keer opnieuw moeten lezen tegen het tot me doordrong, zat midden in de examens; ze waren dan ook een waar fiasco... Ook moet er gezegd worden dat ze je gevoel wat afvlakken, iets minder zin in sex, maar liever dat dan elke dag down rond te lopen. Ik wou ook nog ff vermelden dat je ervan veel beter slaapt, ook opstaan kan moeilijker zijn, maar je moet jezelf gewoon uit het bed sleuren, eenmaal je op bent en koffietje drinkt, gaat de vermoeidheid vrij vlot over.

24-04-2012 | Man | 42
olanzapine
Hallo, Na mijn scheiding stond ik er 4 jaar geleden alleen voor! Mijn man verliet mij voor een ander en ik moest alleen met heel veel lieve mensen om mij heen verder. Ik was altijd heel sterk en kon het met 2 kinderen allemaal wel aan. Tot ik vorig jaar tot stilstand werd gebracht door een ongeluk. En toen kwam alles op mij af. gelukkig heb ik een superlieve vriend wee[lees meer...]r, die superveel voor mij doet, en nu ben ik in rustig vaarwater en kan alles niet meer overzien. Ben helemaal de weg kwijt! vorige week kreeg ik oxazapine voorgeschreven. nadat ik op mijn werk niet goed was geworden. Het is maar 2,5 mg dus ik ben benieuwd wat het met mij doet.

22-04-2012 | Man | 25
olanzapine
Het voordeel van dit medicijn: het is zeer anxiolytisch, het laat heel snel de angst verdwijnen en de slapelosheid. De bijwerkingen daarentegen: moeite met nadenken, paranoïde, neerslachtig (onmogelijk om nog plezier te voelen), parkinsonachtige problemen (ongecoördineerde bewegingen, verlaming), onvruchtbaar. Na het stoppen van dit medicijn is ongeveer 2 jaar nodig om wee[lees meer...]r de oude te worden. Dit medicijn is vergif.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum