Ervaringen met Zyprexa

Psychose (68 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (9 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (2 meningen)

12-09-2013 | Man | 26
olanzapine
Ik heb precies meegemaakt wat ze in de oosterse wereld Verlichting noemen. En wat exact hier beschreven staat als aandoening waarvoor Zyprexa bedoeld is. Het helpt inderdaad enigzins mijn positieve gedachtes af te stompen, zodat ik niet meer de kans heb om in shock te raken van overdaad aan positieve emoties. Nu heb ik vandaag eind gesprek met mn psychiater en zorgverle[lees meer...]ner. Ik ga het middel niet meer nemen, tenzij ik risico voel aankomen om in shock te raken. Het is wederom zo'n middel van de psychiatrische industrie wat een simpele oplossing is. In plaats van dat mensen je leren te begrijpen, wimpelen ze je af als gek en psychotisch. Gelukkig kan ik daar door heen kijken en realiseren dat wat ik heb meegemaakt een echte spirituele/ uber positieve non-negatieve staat is. En geen ziekte of wat dan ook. Daarom mensen, kijk aub uit met dit middel. Gebruik het zeer kort en word snel weer je nieuwe zelf (als het tenminste positief is wat je hebt mogen ervaren voordat je op zyprexa geplaatst werd). Ik heb het puur gebruikt uit vertrouwen en goed zijn voor m'n zorgverleners. Had het liever niet gebruikt, maargoed... 1 week beloofd en die is nu over. Succes!

03-09-2013 | Vrouw | 57
olanzapine
Ik gebruik al zo'n 15 jaar zyprexa en ben daar zeer tevreden over. Ik heb het met verschillende sterktes geprobeert , maar bij mij werkt het het meest effectief op 15mg. Bij 10mg. heb ik nog achterdochtige gevoelens, terwijl ik bij 20mg. een beetje zombie-achtig ben. Al met al kan ik me nu goed redden en heb ik nauwelijks nog begeleiding nodig. Gelukkig dat Zyprexa besta[lees meer...]at!!! succes allemaal , Joke!!

13-08-2013 | Vrouw | 27
olanzapine
HALLO IK NEEM ZYPREXA MAAR ZIJN NOG REDELIJKE DURE PILN IK PAK NU DE WITTE PRODUCKTEN ERVAN ALE HEB IK BESTELD ZIJN DIT DAN EXACT HEEL DE ZELFSTE OF NIET ? ik ben namelijk zeer mager en heb last van stres door deze piln heb ik minder stres en in mijn geval blij dat ik erbij verzwaar zat dit anders zijn met de goedkopere versie ervan of niet wans ik ben content met hoe het[lees meer...] nu gaat kalmer en wat verzwaard zou dit graag zo houden en blijven verzwaren natuurlijk . iemand dat kan helpen te antw hierop

13-06-2013 | Man | 45
Bipolaire stoornis
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het ordent mijn gedachten, bij mij voornamelijk de achterdochtige gedachten. Ik kan meer van de dingen genieten omdat het piekeren duidelijk vermindert. Slechts 1 nadeel: toename gewicht maar dit weegt niet op tov de rust in mijn hoofd.

03-06-2013 | Vrouw | 26
Psychose
Omdat ik last heb van een psychose moest ik ingesteld worden op medicatie. Na veel medicijnen geprobeerd te hebben kwam ik eerst bij Risperdal terecht, en dit werkte goed al slikte ik wel een vrij hoge dosering, Maar omdat ik last van vervelende bijwerkingen kreeg slik ik nu zyprexa. Ik slik nog een lage dosering 10 mg en dit wordt langzaam verhoogd naar 15 mg en als dat n[lees meer...]og niet voldoende aanslaat naar 20 mg. Tot nu toe heb ik weinig last van bijwerkingen. Ik merk wel dat het qua denken rustiger wordt in mijn hoofd. Ook slaap ik veel beter. Ik heb weinig tot niet veel moeite om 's morgens mijn bed uit te komen maar het kan zijn dat dit misschien nog komt als ik een hogere dosering krijg. Wel merk ik dat ik veel meer trek heb dan anders. Ik kan wel de hele dag door eten, terwijl ik dat voorheen niet had. Verder heb ik nog nergens last van en ik hoop dat ook dat dit zo blijft. Dus tot nu toe ben ik wel tevreden over het medicijn.

12-05-2013 | Vrouw | 24
olanzapine
Ik heb 2 jaar zyprexa geslikt. In die periode was ik erg afgevlakt in alle emoties. Vrolijkheid was helaas ook een stuk minder. Slapen kon ik opeens als de beste en piekeren deed ik helemaal niet meer. Erg fijn in die tijd. Vroeger altijd voor de wekker wakker en gelijk heel actief. tijdens de zyprexa had ik mijn wekker wel een uur aanstaan voor ik echt op kon staan en dan[lees meer...] nog was ik slaperig. Eerste jaar geen alcohol geslikt aangezien dat je extra slaperig maakte. tweede jaar wel alcohol gedronken en merkte niet heel veel verschil. In die tijd 15 kilo aangekomen. Nu een half jaar zonder de medicijnen en bijna alle kilo's zijn er gewoon automatisch weer weg gegaan. conditie is duizendmaal beter dan met zyprexa. En ik heb niet meer gesport of ander dieet. ook het eten smaakte opeens anders na het stoppen van zyprexa, snoep en andere chemische dingen waren opeens echt vies, wat ik tijdens zyprexa echt gewoon lekker vond. Nu weer gevoel om emoties gewoon te voelen. Achteraf merk ik dat ik vooral de vrolijkheid en blij zijn gevoel erg gemist heb. Had ik in die tijd ook wel, maar nu is het zoveel meer. als of je leeft. veel mensen in mijn omgeving vinden me nu ook erg anders sinds ik gestopt ben met de pillen. stralen benoemen ze dat vaak. Ik was zeker blij dat ik die pillen had in die periode, had niet zonder ze gekund toen en ook goede begeleiding gekregen om zonder te leven.

24-04-2013 | Vrouw | 26
olanzapine
Hoi, Ik slik Zyprexa (2.5 mg) twee jaar tegen angst, achterdocht, slapeloosheid en stemmingswisselingen. Het vlakt gevoelens af, dus ook angstgevoelens, waar ik blij mee ben omdat ik veel minder rusteloos ben. Het jammere is dat het ook vrolijke, enthousiaste gevoelens afvlakt. Ik slaap er goed mee maar heb wel moeite om 's ochtends wakker te worden; het is net alsof i[lees meer...]k uit een diepe tunnel gesleurd moet worden. Ik ben redelijk tevreden omdat ik veel stabieler en meer ontspannen ben maar ik word er wel trager van. Ik denk minder snel, wat er wel voor zorgt dat mijn gedachten niet op hol gaan slaan, maar het is vooral in groepssituaties vervelend omdat ik niet zo snel kan reageren. Je wordt er minder levendig van, dat is het belangrijkste nadeel, maar het werkt wel waar het voor moet werken. Het is overigens de fijnste anti-psychotica die ik ooit heb gehad. Verder geen lichamelijke bijwerkingen, behalve iets meer eetlust maar dat is in mijn geval goed.

23-04-2013 | Man | 30
olanzapine
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om na onthouding van 4 dagen van het medicijn Zyprexa een delier van enkele uren kan optreden en weer kan verdwijnen? In die 4 dagen is er ook diazepam gebruikt. Ik had begrepen dat een delier of een psychose van enkele uren niet bestaat, en dat er minstens 1 dag sprake moet zijn van verwardheid.

09-04-2013 | Man | 43
olanzapine
Ik was al 21 jaar op zoek naar een medicament die mij kon "helpen" om mijn angst aan te pakken en weer verder durven weg te gaan,dus heb echt zowat alles gebruikt en voel mij nu eindelijk goed met sertraline 150mg,akton 2mg en 7.5mg olanzapine sinds 3 maanden. En ja eindelijk iets dat werkt voor mij maar bij de opbouw voelde ik mij afwezig,ongeconcentreerd,prikkelbaar,emp[lees meer...]athisch. Nu durf ik eindelijk verder gaan dan Belgie ,al zit alles nog in een beginstadium en probeer ik per beetjes verder en verder te gaan.Ik woon in Gent en ben recent naar Cochem geweest wat voor mij onvoortstelbaar goed gelukt was en ik het gevoel had dar er iets geblokkeerd zat in mij,wel raar maar dit weekend verleg ik mijn grens naar Amsterdam,daarna hoop ik Parijs .... Eindelijk!!!

07-04-2013 | Man | 68
Bipolaire stoornis
na 20 jaar haldol + lithium ben ik in 2004, na de zóveelste opname in psych. ziekenhuis, overgestapt op Zyprexa. Aanvankelijk zag ik daar tegenop vanwege het dikmakende effect, maar vlgs. mijn psychiater viel ik niet in de risicogroep: ik ben man en ouder. Het resultaat was enorm! langzaam ebde mijn angst voor een nieuwe psychose weg en durfde ik weer te leven. Ben voor de[lees meer...] 2e keer getrouwd, uitgeschreven bij de RIAGG en voel me als herboren (en dan niet in de zin van manisch "herboren", want dat is voor mij een gepasseerd station!)

21-03-2013 | Man | 41
Schizofrenie
Zyprexa 30mg 1 maal daags innemen. Daarbij foliumzuur en vit.B12. Goed en gezond eten boven gemiddeld). Extra slapen 12 a 14 uur per etmaal in plaats van de normale 8 uur. Half uurtje de natuur in, werkt ook heilzaam. Bier dat gaat ook goed. Alcohol helpt je ontspannen voor het slapen gaan. Ik ben cronisch psychotisch (Schizofreen); al 15 jaar. De antipsychotica isoleert [lees meer...]de kanalen waar langs informatie stroomt (bewustzijns vernauwend). Je voelt je goed als je slikt en als je stopt dan kan er veel fout gaan! Je legt je zelf in een breuk. Het is slecht voor je gezondheid vooral de hersenen krijgen te lijden.

13-03-2013 | Man | 32
olanzapine
Beste, ik ben zyprexa beginnen nemen een maand of twee terug voor "psychose", heb testen laten doen want ik vertelde dat ik last had van dp en dat mijn dp is voort gekomen uit een paniekaanval. zo beschrijfde ik het aan de pschyoloog en pschiater. allebei waren ze het eens dat ik gedesoirenteerde psychose had. toen ik deze uitslag te horen kreeg was ik hier niet mee gedie[lees meer...]nd , e, wou ik een andere opinie ,nu op het aandringen van mijn psychiater ben ik toch maar zyprexa gaan proberen , In begin was ik nogal suf maar nu geen bijwerkingen buiten eten en wat kilo's aankomen wat ik niet erg vind , we zijn 2 maand verder en het gevoel van dp is niet afgenomen. nu vraag ik mij af hebben zij wel de jujiste diagnose gesteld? wie herkent zich hierin?

27-01-2013 | Man | 34
Cholesterol
ik gebruik al jaren geneesmidelen zoals Orap en Akinaton enzv dat was in 1999. Toen ging het goed met me tot ik in hard drugs belande, van coceanne en alcohol. ik ben nu 4 jaar clean van alcohol en drugs en heb ik elke keer last van hart kloppingen en paniek aanval en angstig. Dat heb ik elke dag, alleen in de avond tijden durf ik niet meer op straat te gaan. en ik kan[lees meer...] ook niet meer tegen geneesmidelen bijv. zyprexa en andere geneesmidellen.???

25-01-2013 | Man | 31
Psychose
sinds 2008 gebruik ik zyprexa/olanzapine, eerst 10 mg na gevolg van psychose en opname. Nu afgebouwd tot 2,5 mg. De afvlakking van gevoel is wel behoorlijk en lang slapen en moeilijk uit bed komen is dramatisch als ik niet hoef te werken. Probeer nu op eigen initiatief naar 1,25 mg te gaan door om de dag een tablet te nemen. Ben wel klaar met het middel eigenlijk. Ben beni[lees meer...]euwd hoe het gaat. Iemand ervaringen met afbouwen tot 0 cq. niet meer gebruiken??

24-12-2012 | Man | 25
Psychose
Zyprexa doet zijn werk tegen psychoses en angsten maar neemt veel bijwerkingen met zich mee. Het vlakt niet alleen mijn gevoel maar ook mijn gedachten af. Ik kan mezelf moeilijk concentreren en ben erg vermoeid. Ook houd het lichaam veel vocht vast. Ik neem dit middel zelf alleen tegen psychoses en bouw het vervolgens dan ook weer af naar 0.

16-12-2012 | Vrouw | 57
Schizofrenie
gebruik al 15 jaar zyprexa 15mg. geen psychoses meer. minder gaat echter niet. jammer dan. nauwelijks bijwerkingen, alleen wat gewichtstoename. ben zeer tevreden over zyprexa. slaap er ook prima op. geen enkel probleem voor mij. Ik geniet van het leven!!