Psychose (64 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

23-04-2013 | Man | 30
olanzapine
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om na onthouding van 4 dagen van het medicijn Zyprexa een delier van enkele uren kan optreden en weer kan verdwijnen? In die 4 dagen is er ook diazepam gebruikt. Ik had begrepen dat een delier of een psychose van enkele uren niet bestaat, en dat er minstens 1 dag sprake moet zijn van verwardheid.

09-04-2013 | Man | 43
olanzapine
Ik was al 21 jaar op zoek naar een medicament die mij kon "helpen" om mijn angst aan te pakken en weer verder durven weg te gaan,dus heb echt zowat alles gebruikt en voel mij nu eindelijk goed met sertraline 150mg,akton 2mg en 7.5mg olanzapine sinds 3 maanden. En ja eindelijk iets dat werkt voor mij maar bij de opbouw voelde ik mij afwezig,ongeconcentreerd,prikkelbaar,emp[lees meer...]athisch. Nu durf ik eindelijk verder gaan dan Belgie ,al zit alles nog in een beginstadium en probeer ik per beetjes verder en verder te gaan.Ik woon in Gent en ben recent naar Cochem geweest wat voor mij onvoortstelbaar goed gelukt was en ik het gevoel had dar er iets geblokkeerd zat in mij,wel raar maar dit weekend verleg ik mijn grens naar Amsterdam,daarna hoop ik Parijs .... Eindelijk!!!

07-04-2013 | Man | 68
Bipolaire stoornis
na 20 jaar haldol + lithium ben ik in 2004, na de zóveelste opname in psych. ziekenhuis, overgestapt op Zyprexa. Aanvankelijk zag ik daar tegenop vanwege het dikmakende effect, maar vlgs. mijn psychiater viel ik niet in de risicogroep: ik ben man en ouder. Het resultaat was enorm! langzaam ebde mijn angst voor een nieuwe psychose weg en durfde ik weer te leven. Ben voor de[lees meer...] 2e keer getrouwd, uitgeschreven bij de RIAGG en voel me als herboren (en dan niet in de zin van manisch "herboren", want dat is voor mij een gepasseerd station!)

21-03-2013 | Man | 41
Schizofrenie
Zyprexa 30mg 1 maal daags innemen. Daarbij foliumzuur en vit.B12. Goed en gezond eten boven gemiddeld). Extra slapen 12 a 14 uur per etmaal in plaats van de normale 8 uur. Half uurtje de natuur in, werkt ook heilzaam. Bier dat gaat ook goed. Alcohol helpt je ontspannen voor het slapen gaan. Ik ben cronisch psychotisch (Schizofreen); al 15 jaar. De antipsychotica isoleert [lees meer...]de kanalen waar langs informatie stroomt (bewustzijns vernauwend). Je voelt je goed als je slikt en als je stopt dan kan er veel fout gaan! Je legt je zelf in een breuk. Het is slecht voor je gezondheid vooral de hersenen krijgen te lijden.

13-03-2013 | Man | 32
olanzapine
Beste, ik ben zyprexa beginnen nemen een maand of twee terug voor "psychose", heb testen laten doen want ik vertelde dat ik last had van dp en dat mijn dp is voort gekomen uit een paniekaanval. zo beschrijfde ik het aan de pschyoloog en pschiater. allebei waren ze het eens dat ik gedesoirenteerde psychose had. toen ik deze uitslag te horen kreeg was ik hier niet mee gedie[lees meer...]nd , e, wou ik een andere opinie ,nu op het aandringen van mijn psychiater ben ik toch maar zyprexa gaan proberen , In begin was ik nogal suf maar nu geen bijwerkingen buiten eten en wat kilo's aankomen wat ik niet erg vind , we zijn 2 maand verder en het gevoel van dp is niet afgenomen. nu vraag ik mij af hebben zij wel de jujiste diagnose gesteld? wie herkent zich hierin?

27-01-2013 | Man | 34
Cholesterol
ik gebruik al jaren geneesmidelen zoals Orap en Akinaton enzv dat was in 1999. Toen ging het goed met me tot ik in hard drugs belande, van coceanne en alcohol. ik ben nu 4 jaar clean van alcohol en drugs en heb ik elke keer last van hart kloppingen en paniek aanval en angstig. Dat heb ik elke dag, alleen in de avond tijden durf ik niet meer op straat te gaan. en ik kan[lees meer...] ook niet meer tegen geneesmidelen bijv. zyprexa en andere geneesmidellen.???

25-01-2013 | Man | 31
Psychose
sinds 2008 gebruik ik zyprexa/olanzapine, eerst 10 mg na gevolg van psychose en opname. Nu afgebouwd tot 2,5 mg. De afvlakking van gevoel is wel behoorlijk en lang slapen en moeilijk uit bed komen is dramatisch als ik niet hoef te werken. Probeer nu op eigen initiatief naar 1,25 mg te gaan door om de dag een tablet te nemen. Ben wel klaar met het middel eigenlijk. Ben beni[lees meer...]euwd hoe het gaat. Iemand ervaringen met afbouwen tot 0 cq. niet meer gebruiken??

24-12-2012 | Man | 25
Psychose
Zyprexa doet zijn werk tegen psychoses en angsten maar neemt veel bijwerkingen met zich mee. Het vlakt niet alleen mijn gevoel maar ook mijn gedachten af. Ik kan mezelf moeilijk concentreren en ben erg vermoeid. Ook houd het lichaam veel vocht vast. Ik neem dit middel zelf alleen tegen psychoses en bouw het vervolgens dan ook weer af naar 0.

16-12-2012 | Vrouw | 57
Schizofrenie
gebruik al 15 jaar zyprexa 15mg. geen psychoses meer. minder gaat echter niet. jammer dan. nauwelijks bijwerkingen, alleen wat gewichtstoename. ben zeer tevreden over zyprexa. slaap er ook prima op. geen enkel probleem voor mij. Ik geniet van het leven!!

03-12-2012 | Vrouw | 58
Schizofrenie
Sinds een jaar of 10 gebruik ik dagelijks 5 mg Zyprexa. Heb daarvoor Orap, Haldol en misschien nog andere middelen gebruikt tegen psychoses. Zyprexa helpt goed. Heb wel mijn gewicht zien toenemen tot nu 87 kg (moet eigenlijk 69 kg wegen). Slaap ook slecht, i.t.t. berichten van andere gebruikers. Verder weinig bijwerkingen, behalve dat ik moeilijk uit bed kom. Maar: heb sin[lees meer...]ds 4 jaar last van ECZEEM. Eerst op mijn handen, nu ook in de liezen en oksels. Het jeukt verschrikkelijk en ik moet zware hormoonzalf gebruiken. Ik ken nog iemand die Zyprexa gebruikt en deze klacht heeft. Zijn er nog meer meldingen daarover? Ik overweeg om toch op een ander middel over te gaan.

02-12-2012 | Man | 30
olanzapine
Ik neem sinds 2008 zyprexa. eerst was het 20 mg, daarna 15mg. toen ging ik zelf afbouwen naar 10mg omdat het teveel woor mij was. ik bleef goed op 10 mg maar was teveel voor mij. Daarna zelf afgebouwd naar 5 mg en had bijna geen last van bijwerkingen. Dit daarna afgebouwd naar 2.5mg en daarna 1.25mg en toen liep het mis. Ik werd psychotisch. Toen weer naar 10 mg. Daarna we[lees meer...]er afgebouwd met psychiater naar 5mg waar ik nu mee zit voor 2 maanden. Wil afbouwen naar 2.5mg maar psychiater wil niet. Wel ben 100% zeker in de toekomst van plan aftebouwen naar 2.5mg. Heb verschillende andere medicaties geprobeerd. Heb abilify geprobeerd, risperdal, xeplion en orap. Naast de vervelende bijwerking van gewichtstoename en zombie gevoel is zyprexa tot nu toe de middel met mindere bijwerking en waarbij ik me beter bij voel.

30-11-2012 | Vrouw | 24
Depressief
Hallo, Ik gebruik dit medicijn nu een aantal weken laagste dosering werkt prima. Ik slaap er in iedergeval diep van. k'hoop niet dat ik er meer moet van gaan innemen want k'heb gezien wat er dan met je gebeurt. Iedereen succes en sterkte!

20-11-2012 | Vrouw | 44
olanzapine
Ik heb last van vervelende kwaal; een vieze reuk en smaak. Al bijna 21 jaar. Heb er mijn methoden voor ontwikkeld om weer een normale reuk/smaak te hebben (huilen, op m'n knieen hoofd naar beneden, kokhalzen, zodat er vocht in m'n neus komt en weet ik het waar), zodat ik tenminste fatsoenlijk iets kan eten. Heeft veel invloed op m'n humeur. Maar het heeft ook met spanning [lees meer...]te maken. Al met al, dit medicijn werkt gunstig tegen spanning. Ik heb ook Oxazepam. Maar daar had ik steeds meer van nodig. Nu moet ik afbouwen daarmee en dit blijven slikken. En ik slaap weer!!!!!!

12-09-2012 | Man | 46

13-08-2012 | Man | 39
olanzapine
Ik neem dit gedurende 2 weken in, de dokter vertelde me dat ik goed zou slapen. Sinds ik het inneem droom ik constant en word ik meerdere keren wakker midden in de nacht, volledig bezweet tot op mijn beddegoed. Zeker niet leuk en 's morgens nog heel moe.

02-07-2012 | Man | 31
ADD
door dit spul verander je in een zombie. ben ook na het gebruiken van dit bromtonen gaan horen wat erg vervelend is. heb nu ook vaak hoofdpijn waar ik ook nooit last van had voor het gebruik