Psychose (64 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

21-08-2014 | Man | 31
Schizofrenie

16-07-2014 | Vrouw | 45
Psychische klachten
Ik gebruik sinds kort zyprexa en ik moet zeggen dat het middel mij goed bevalt. Het geeft mijn hoofd rust, ik pieker niet zoveel en ben veel vrolijker Het grootste nadeel vind ik dat je er dikker van wordt, ik ben 10 kilo gegroeid en loop nu bij een dieetiste en langzaam aan verlies ik gelukkig weer wat gewicht. Ik had eerst 20 mg, en ik had zoveel trek in eten. Op mijn[lees meer...] verzoek ben ik gaan minderen, in overleg met de psychiater, Nu krijg ik 50 mg seraquel, en mijn honger gevoel is helemaal weg gelukkig Kreeg wel last ook van hartkloppingen maar daar heb ik ook iets voor gekregen

19-05-2014 | Vrouw | 62
Psychose
hoi, ik gebruik dit middel ook, maar heb geen levenslust meer!! Kom uit bed, ga op de bank zitten en kom er niet meer vanaf. Is er geen ander middel dat mij kan helpen?? Hier word ik nog depressiever van, gr

13-05-2014 | Man | 36
Psychose
Ik slik nu zo'n 15 jaar zyprexa. Begonnen met 10mg en nu op 5mg. Het aangename van dit middel is dat je het kunt nemen en binnen 2 uur effect hebt en het dus ook kunt overslaan, bijvoorbeeld als ik wakker wil blijven. Vervelend van dit middel op de lange termijn is wel haaruitval. En ik heb sinds twee jaar hartkloppingen waar nog reden voor is gevonden. Bovendien is het w[lees meer...]akker worden 's ochtends met dit middel een hel. Het gooit je hele bioritme overhoop. Vooral 's ochtends merk ik nu dat het middel echt invloed heeft op mijn lichamelijk functioneren. Voor mij is nu de vraag of de voordelen tegen de nadelen opwegen. Het middel neemt geenszins hallucinaties weg; het zorgt voor een milde, slaperige roes waardoor je goed tot rust komt. Nu, op de lange termijn heb ik ook het gevoel dat het middel mij sloopt, lichamelijk. Dus voor tot rust komen en goed slapen; uitstekend. Voor gezond en energiek leven; waardeloos!

10-12-2013 | Man | 15
olanzapine (10mg)
Slik dit medicijn nu zo' n 5 jaar en kan er niet meer van af komen. Ben 30 kilo aangekomen waardoor ik bijna aan diabetes zit. Ook heb ik hierdoor tardieve dystonie opgelopen, een bewegingstoornis in mijn kaken waardoor het lijkt alsof ik elke dag op xtc zit!!! Ik vind dit troep, zoals alle antipsychotica, maken leven mensen kapot in plaats van dat ze mensen levens verbete[lees meer...]ren!

19-11-2013 | Vrouw | 21

18-11-2013 | Man | 60
Schizofrenie
Na een aantal weken merkte ik dat toen ik naar buiten ging het licht niet meer zo scherp en hel was. Ik dacht; "Goh, het werkt". Jarenlang droeg ik zonnebrillen en in alle jaargetijden. Verder merkte ik dat mijn gevoelsleven was afgevlakt. Geen vervelende emoties die ik altijd onaangenaam vond. Verder ging mijn libido sterk omlaag, ik werd impotent wat ik wel rustig vond. [lees meer...] Jammer dat ik niet meer droomde en dat was het enige dat ik vervelend vond.

26-10-2013 | Man | 69
olanzapine (7,5)
Bipolaire stoornis
Weliswaar heeft dit medicijn mij ongeveer 12 jaar uit Psychose gehouden, Maar de somatische klachten door de bijwerkingen ervan werden steeds erger en meer: a) Diabetes waardoor 1 x daags 500mg Metformine b)Angina Pectoris, waardoor 1x daags 50 mg Metoprololsuccinaat Retard a 50 mg, Carbosalaatcalcium a 100 mg 1x daags oplossen en opdrinken en bij erge hartkramp spra[lees meer...]y onder de tong Nitrolingualspray c)Urine incontinentie, waardoor 1 dd Toviaz a 5 mg (Fesoterodinefumaraat) d)Opstipatie e) Korte termijn geheugenverlies f) Ernstige Gewichtstoename doordat Zyprexa ook de eetlust erg vermeerderd g) Tremor (beven) van met name de handen h) Enigzinds Evenwichtsverlies. Opmerking; De somatische klachten stapelden zich maar op, waardoor in overleg met behandelaar het middel ongeveer een half jaar is gestopt! Het middel was voor mij dan ook erger dan de kwaal! Naast zyprexa (7.5 mg) 1 dd gebruikte ik ook Depakine Chrono deelbare Tabletten a 500mg 2 dd 1,5 Tabletten (2dd. 750 mg). Dat is zo gebleven. Voorheen in plaats van Depakine Chrono ongeveer 20 jaar Lithium preparaten geslikt, maar door daarna te hoog Creatine gehalte in 't bloed, vervangen door Depakine Chrono sinds 2001.

11-10-2013 | Man | 25
Psychose
Dit is een zeer zwaar middel. Van antipsychotica is niet bewezen dat het werkt tegen stemmen. Dit middel in zekere mate helemaal niet. Dit middel kan symptomen zelfs verergeren. Dit middel is zwaar giftig. Veroorzaakte bij mij een spierziekte waar ik heel erg onder leed. Ik zag het leven niet meer zitten. Dit groene spulletje maakt een eind aan je libido en onderdrukt je [lees meer...]geheugen. Werkt als een soort vet en maakt dus dik en kan je rode bloedlichaampjes kapot maken en nog erger diabetes en bloedproppen veroorzaken. Het zal mij niet verbazen als het een oorzaak is van kanker, want dit medicijn is duidelijk een tikkende tijdbom. Red je leven en neem nooit zyprexa. Net als Haldol en risperdal. Bij die medicatie zie je duidelijk aan diegene dat die 'onder invloed is'. Bij zyprexa is dat weliswaar minder, maar je gaat er net zo kapot aan. Misschien wel meer. Nogmaals dit is radioactief en zwaar fabrieksmatig gemaakt met vele schadelijke bijproducten. Van afblijven dus.

12-09-2013 | Man | 26
olanzapine
Ik heb precies meegemaakt wat ze in de oosterse wereld Verlichting noemen. En wat exact hier beschreven staat als aandoening waarvoor Zyprexa bedoeld is. Het helpt inderdaad enigzins mijn positieve gedachtes af te stompen, zodat ik niet meer de kans heb om in shock te raken van overdaad aan positieve emoties. Nu heb ik vandaag eind gesprek met mn psychiater en zorgverle[lees meer...]ner. Ik ga het middel niet meer nemen, tenzij ik risico voel aankomen om in shock te raken. Het is wederom zo'n middel van de psychiatrische industrie wat een simpele oplossing is. In plaats van dat mensen je leren te begrijpen, wimpelen ze je af als gek en psychotisch. Gelukkig kan ik daar door heen kijken en realiseren dat wat ik heb meegemaakt een echte spirituele/ uber positieve non-negatieve staat is. En geen ziekte of wat dan ook. Daarom mensen, kijk aub uit met dit middel. Gebruik het zeer kort en word snel weer je nieuwe zelf (als het tenminste positief is wat je hebt mogen ervaren voordat je op zyprexa geplaatst werd). Ik heb het puur gebruikt uit vertrouwen en goed zijn voor m'n zorgverleners. Had het liever niet gebruikt, maargoed... 1 week beloofd en die is nu over. Succes!

03-09-2013 | Vrouw | 57
olanzapine
Ik gebruik al zo'n 15 jaar zyprexa en ben daar zeer tevreden over. Ik heb het met verschillende sterktes geprobeert , maar bij mij werkt het het meest effectief op 15mg. Bij 10mg. heb ik nog achterdochtige gevoelens, terwijl ik bij 20mg. een beetje zombie-achtig ben. Al met al kan ik me nu goed redden en heb ik nauwelijks nog begeleiding nodig. Gelukkig dat Zyprexa besta[lees meer...]at!!! succes allemaal , Joke!!

13-08-2013 | Vrouw | 27
olanzapine
HALLO IK NEEM ZYPREXA MAAR ZIJN NOG REDELIJKE DURE PILN IK PAK NU DE WITTE PRODUCKTEN ERVAN ALE HEB IK BESTELD ZIJN DIT DAN EXACT HEEL DE ZELFSTE OF NIET ? ik ben namelijk zeer mager en heb last van stres door deze piln heb ik minder stres en in mijn geval blij dat ik erbij verzwaar zat dit anders zijn met de goedkopere versie ervan of niet wans ik ben content met hoe het[lees meer...] nu gaat kalmer en wat verzwaard zou dit graag zo houden en blijven verzwaren natuurlijk . iemand dat kan helpen te antw hierop

13-06-2013 | Man | 45
Bipolaire stoornis
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het ordent mijn gedachten, bij mij voornamelijk de achterdochtige gedachten. Ik kan meer van de dingen genieten omdat het piekeren duidelijk vermindert. Slechts 1 nadeel: toename gewicht maar dit weegt niet op tov de rust in mijn hoofd.

03-06-2013 | Vrouw | 26
Psychose
Omdat ik last heb van een psychose moest ik ingesteld worden op medicatie. Na veel medicijnen geprobeerd te hebben kwam ik eerst bij Risperdal terecht, en dit werkte goed al slikte ik wel een vrij hoge dosering, Maar omdat ik last van vervelende bijwerkingen kreeg slik ik nu zyprexa. Ik slik nog een lage dosering 10 mg en dit wordt langzaam verhoogd naar 15 mg en als dat n[lees meer...]og niet voldoende aanslaat naar 20 mg. Tot nu toe heb ik weinig last van bijwerkingen. Ik merk wel dat het qua denken rustiger wordt in mijn hoofd. Ook slaap ik veel beter. Ik heb weinig tot niet veel moeite om 's morgens mijn bed uit te komen maar het kan zijn dat dit misschien nog komt als ik een hogere dosering krijg. Wel merk ik dat ik veel meer trek heb dan anders. Ik kan wel de hele dag door eten, terwijl ik dat voorheen niet had. Verder heb ik nog nergens last van en ik hoop dat ook dat dit zo blijft. Dus tot nu toe ben ik wel tevreden over het medicijn.

12-05-2013 | Vrouw | 24
olanzapine
Ik heb 2 jaar zyprexa geslikt. In die periode was ik erg afgevlakt in alle emoties. Vrolijkheid was helaas ook een stuk minder. Slapen kon ik opeens als de beste en piekeren deed ik helemaal niet meer. Erg fijn in die tijd. Vroeger altijd voor de wekker wakker en gelijk heel actief. tijdens de zyprexa had ik mijn wekker wel een uur aanstaan voor ik echt op kon staan en dan[lees meer...] nog was ik slaperig. Eerste jaar geen alcohol geslikt aangezien dat je extra slaperig maakte. tweede jaar wel alcohol gedronken en merkte niet heel veel verschil. In die tijd 15 kilo aangekomen. Nu een half jaar zonder de medicijnen en bijna alle kilo's zijn er gewoon automatisch weer weg gegaan. conditie is duizendmaal beter dan met zyprexa. En ik heb niet meer gesport of ander dieet. ook het eten smaakte opeens anders na het stoppen van zyprexa, snoep en andere chemische dingen waren opeens echt vies, wat ik tijdens zyprexa echt gewoon lekker vond. Nu weer gevoel om emoties gewoon te voelen. Achteraf merk ik dat ik vooral de vrolijkheid en blij zijn gevoel erg gemist heb. Had ik in die tijd ook wel, maar nu is het zoveel meer. als of je leeft. veel mensen in mijn omgeving vinden me nu ook erg anders sinds ik gestopt ben met de pillen. stralen benoemen ze dat vaak. Ik was zeker blij dat ik die pillen had in die periode, had niet zonder ze gekund toen en ook goede begeleiding gekregen om zonder te leven.

24-04-2013 | Vrouw | 26
olanzapine
Hoi, Ik slik Zyprexa (2.5 mg) twee jaar tegen angst, achterdocht, slapeloosheid en stemmingswisselingen. Het vlakt gevoelens af, dus ook angstgevoelens, waar ik blij mee ben omdat ik veel minder rusteloos ben. Het jammere is dat het ook vrolijke, enthousiaste gevoelens afvlakt. Ik slaap er goed mee maar heb wel moeite om 's ochtends wakker te worden; het is net alsof i[lees meer...]k uit een diepe tunnel gesleurd moet worden. Ik ben redelijk tevreden omdat ik veel stabieler en meer ontspannen ben maar ik word er wel trager van. Ik denk minder snel, wat er wel voor zorgt dat mijn gedachten niet op hol gaan slaan, maar het is vooral in groepssituaties vervelend omdat ik niet zo snel kan reageren. Je wordt er minder levendig van, dat is het belangrijkste nadeel, maar het werkt wel waar het voor moet werken. Het is overigens de fijnste anti-psychotica die ik ooit heb gehad. Verder geen lichamelijke bijwerkingen, behalve iets meer eetlust maar dat is in mijn geval goed.