Psychose (59 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

07-06-2015 | Vrouw | 37
Psychose
Ben net gekollokeerd, reden ben flauwgevallen op de openbare weg; was niet agressief; nog had ik een suïcidepoging: ik was gewoon dronken en ook nog eens te voet; ben gewoon thuis gekome n en lag te slapen. Werd wakker in de isoleercel/ heb last van mijn schildklier. Heb mijn eigen urine moeten drinken. Kreeg geen water. Ben ook flauwgevallen in de isoleercel door de w[lees meer...]armte. Zewouden me terug zyprexa geven en dit heb ik geweigerd. De gerechtpsychiater is een crimineel in mijn ogen .....heb me deze nacht beplast van de schrik en de emoties//// stel jevoor de ene dag loop je gewoon rond op straat en de andre dag zit je in een icoleecel...alleen aan mijn lot overgelaten....ze waren kwaad omdat ik op de deur bonkte......hoe moet ik anders gaan plassen er is geen toilet en roken mocht ook al niet/////????Neeen er is iets anders aan de hand+ ik leg klacht neer tegen de psychiater in gent en ineens wordt ik zonder reden gekolokkeerd////// schandaalig/// leg klacht neer dit is een schending van de mensenrechten... En ze hebben gewoon te weinig personeel////groeten van isabelle de schamphelaere als je me wilt helpen zeg dit dan door////zit nu op de gewone kamer , maar ben wel 10 dagen van mijn vrijheid beroofd zonder reden.....is dit een domocratie of hebben psychiaters een andere wetgeving

07-06-2015 | Vrouw | 41
olanzapine (15mg)
Ik hoor stemmen en daar helpt het wel iets bij om te verminderen naar ben in korte tijd 12 kilo aangekomenen en heb nu een buik en dat had ik nooit. Vorige gelet op. Mijn eten en veel gesport en bewogen en alsnog 2 kilo erbij. Dat is wel een behoorlijke nare bijwerking.

01-06-2015 | Vrouw | 37
olanzapine (10mg)
Heb vorig jaar na suïcidepoging opgenomen geweest in UZ Gent. Psychiater kwam binnen met veel grandeur samen met studenten. Ze hebben me psychisch gebroken. Had 6 maanden nodig om te herstellen. De zwaarste psychose was op vrijdag 13 juni. Zal het nooit vergeten, het was volle maan. Had vele angsten, verward en kon de realiteit niet volgen. Was net getrouwd en mijn moeder [lees meer...]heeft in mijn plaats de echtscheiding aangevraagd. UZ heeft mijn echtgenoot de toegang ontzegd. Toen hij me telefoneerde herkende ik zelfs zijn stem niet. Gelukkig hebben we elkaar terug gevonden. We zijn dus hertrouwd. Nu wordt het verhaal nog straffer, sinds kort dacht ik dat ik zwanger was, ben schijnzwanger, mijn schildklier doet raar, val gemiddeld elke dag een keer flauw en heb een hartslag van meer dan 200, dit bij een lichte inspanning, zoals de trap oplopen. Kan niet meer in mijn schoenen, heb oedeem in handen en voeten, borsten zijn vergroot van B naar C cup. Mijn buikomvang is van 68 naar 95 cm, gewichtstoename van 55 naar 63 kg, ochtendmisselijkheid, enz. Heb geen extreme kinderwens, zou eigenlijk wel eerst nog willen reizen. Oh ja, ben nog vergeten te vermelden dat er zedenfeiten gebeurd zijn, door de zyprexa kon ik niet adekwaat reageren. Ik vind het puur vergif, maar ik ben van Gent en op de tramkaartjes staat *nie pleuien*. Groetjes Isabelle

19-04-2015 | Vrouw | 30
olanzapine (10mg)
Hoi, ik gebruik sinds kort Zyprexa gecombineerd met Venlafaxine, ik heb al andere voorgeschreven gekregen, maar daar had ik weinig of geen effecten van. Ik kamp al jaren met een depressie, maar zoals veel mensen denk je dat je hier vanzelf wel weer uitgeraakt! Niet dus... Op den duur kreeg ik dan toch een portie alle dagen ellende! Ik ging slapen en stond op met misselijkh[lees meer...]eid, trillingen, hartkloppingen veel huilbuien enzovoort! Kortom ik werd er serieus ziek van, maandenlang leefde ik in een totaal andere wereld. Door de stap te zetten om bij mijn vriend weg te gaan heeft het er zeker niet beter opgemaakt, dus je zakt alleen maar dieper. Het feit dat ik op deze forum mijn gevoel over de Zyprexa kwijt wil, is voor mezelf al een hele vooruitgang! Ik heb nu 3 dagen achter elkaar al een heel opgelucht gevoel, en ik durf van de kleine dingen toch al wat te genieten, ik kan alleen maar zeggen dat ik zo opgelucht ben dat deze medicatie zijn werk wel doet! En zoals er nog zijn die hier neerschrijven dat je zou aankomen, dat is het laatste van mijn zorgen! Je goed voelen en genieten is veel meer waard dan die kilo's. Dus mensen die bang zijn om het te gebruiken zou ik graag met dit bericht een duwtje willen geven er aan toe te geven om het toch te gebruiken! Ik kan weer wat ademhalen en stilletjes mezelf terug zijn! Het leven is te kort om je alle dagen ontzettend slecht te voelen! Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd zegt men vaak.

02-04-2015 | Vrouw | 38
Psychose
Na een psychose te hebben gehad in 2010, ingesteld op olanzapine. Eerst 10 mg nu nog maar 5 mg. Ik ben nu al 5 jaar stabiel en dit is mij veel waard. Wel dikker geworden maar alles liever dan een psychose.

19-03-2015 | Vrouw | 46
olanzapine (5mg)
Bipolaire stoornis
Zyprexa is een zeer krachtig middel. Het heeft een tijdje goed gewerkt maar toen de generika kwamen moest ik steeds meer gaan slikken om hetzelfde effect te krijgen. Ook ben ik tijdens het gebruik erg veel aangekomen en ik bleef ook maar aankomen. Op een gegeven moment heb ik mijn behandelaar gezegd dat ik dit middel om die reden niet meer wilde slikken. Ook was ik van Zy[lees meer...]prexa altijd wat down, werd er toch ook een beetje depressief van doordat het erg verdoofd.

22-12-2014 | Vrouw | 34
Onrust
Tijdens gebruik van Setraline kon ik niet meer slapen en werd ik daar heel moe & onrustig van. Toen heb ik tijdelijk Zyprexa voorgeschreven gekregen. De laagste dosering. Het hielp in de eerste instantie wel om te kunnen slapen, maar het gaf ook bijwerkingen zoals aankomen (binnen een week al paar kilo), enorme eetlust (continue trek in alles wat los & vast zat) en sliep o[lees meer...]ok heel raar/schrikkerig. Kreeg rare gevoelens. Ik wilde er dus ook graag zsm vanaf. Toen is er besloten dat de dosering van Sertraline van 100 mg naar 50 mg zou gaan. Dat hielp, ik kon weer slapen. Ik heb toen in een paar dagen de Zyprexa afgebouwd, eerst het pilletje gehalveerd en toen helemaal gestopt. Ik heb daar geen nare effecten van gemerkt. Het voelde juist beter en ik sliep eindelijk na maanden weer normaal :)

15-11-2014 | Vrouw | 44
olanzapine
Hoi, ik ben MS-patient. Ik heb de oorzaak van MS bij mij gevonden: Efexor, antidepressiva. Zelfs neuroloog, dokter weet het niet. Enfin, nu neem ik ander antidepressiva, zonder gaat niet dus het is afwachten hoe het verder gaat. Ik wil mijn leven leefbaar houden. Nu neem ik sinds 2 maanden Zyprexa. Ik weet niet of het goed of slecht is. Ik ben wel bang van al die pillen [lees meer...]nu. Als zelfs dokters dat niet weten wat de gevolgen zijn van langdurig gebruik. Het enige dat ik nu doe is luisteren naar mijn lichaam.

12-11-2014 | Man | 21
olanzapine (20mg)
Psychose
Zyprexa/olanzapine is het slechte, vervelendste en meest zware medicijn wat ik ooit heb ingenomen. Er zijn erg veel bijwerkingen stijve spieren, pijnlijke gewrichten, concentratieproblemen, droge lippen, droge huid, slaperig gevoel, krachtsverlies, extreme vermoeidheid, dikker worden, rusteloosheid, vergeetachtigheid en ga zo maar door, maar dit zijn de klachten die ik ha[lees meer...]d en een groot deel nog steeds heb. Ik vervloek de mensen die mijn leven zo gemaakt hebben. Ik heb altijd gehouden van sporten, tot het uiterste gaan, hard werken en een leuke studie volgen (iets maken van mijn leven) verder hou ik ook erg van lachen. Doordat ik dit (medicijn) moet innemen worden deze dingen allemaal zo goed als onmogelijk: ik kan me niet meer concentreren, ben snel buiten adem en werken kan ik ook bijna niet meer. Ik ben een eerlijk persoon dus als iemand mij vraagt wat er is vertel ik hem dat, dus een baan krijgen is ook bijna onmogelijk (mensen die denken dat ik gek ben). Voordat ik in die inrichting kwam was ik aan het trainen om een super atletisch te worden, waardoor ik door de rusteloosheid meerdere keren ben weggelopen uit de inrichting om toch bezig te zijn ipv de hele dag maar te zitten, eten en tv te kijken gevolg was dat ik van seroquel 5 mg naar een medicijn met zwaardere dosis ging, paar keer erg kwaad geworden en gedreigd dingen te slopen als ze me daar niet weglieten gaan, gesmeekt om naar een open afdeling overgeplaatst te worden. Uiteindelijk uitgekomen op zyprexa 20 mg met bovengenoemde bijwerkingen dit heb ik 4 maanden ingenomen toen geleidelijk met de psychiater afgebouwd naar 12,5 mg (1 jaar later). Ik heb het nog altijd zwaar en wil zo snel mogelijk naar 5 mg, maar afgelopen tijd toch weer een beetje achterdochtig (ben van nature een beetje zo, omdat ik nooit echt open ben geweest) en 15 mg gekregen. Voor de spierstijfheid akineton gekregen, werkt een beetje, maar daardoor kan ik me nog slechter concentreren. De opleiding die ik volg begint moeilijker te worden en nu overweeg ik te stoppen met de opleiding. Vervelend omdat ik al eerder ben gestopt met een opleiding. Ik vind dit spul zo verschrikkelijk klote! Ik lees dat anderen op de 2,5 mg enzo zitten en voel me nu behoorlijk bezeikt en volgespoten met troep.

08-11-2014 | Man | 18
olanzapine
Ik heb het middel op mijn 11de gekregen en tot mij n 17e gebruikt. (ik had toen veel minder vanwege mijn leeftijd,ik had eerst 5 en toen 2,5 mg) Ik wilde enkele maanden geleden stoppen,even het ging goed maar toen al gauw een stuk minder goed. via via opnieuw voorgeschreven gekregen en ik slik nu sinds 2 weken 10 mg en om mijn bloedsuikerspiegel op peil te gebruiken slik [lees meer...]ik nog wat homeopatische middelen. Verder nergens last van,je moet alleen leren eten met je hoofd en proberen om minder op je hongergevoel te letten door afleiding te zoeken,dan gaat die drang naar eten (bij mij tenminste) vrij snel weg. Zorg dus dat je naast het slikken van de medicatie genoeg afleiding hebt.

23-09-2014 | Vrouw | 60
olanzapine (2,5mg)
Stress
Door ernstige chronische stress voelde ik me zo beroerd dat ik nauwelijks kwaliteit van leven had. De spanningsmisselijkheid was ondraaglijk. Gesprekken met psycholoog hielpen niet. Werken ging tot mijn grote verdriet allang niet meer. De specialist schreef mij Zyprexa voor. Na een dag voelde ik me stukken beter. Gebruik nu een week Zyprexa. Bijwerkingen heb ik niet, [lees meer...]zeker geen extra hongergevoel. Kan de hele dag wel juichen van geluk. Had ik het maar eerder gekregen ! Lily

21-08-2014 | Man | 31
Schizofrenie

16-07-2014 | Vrouw | 45
Psychische klachten
Ik gebruik sinds kort zyprexa en ik moet zeggen dat het middel mij goed bevalt. Het geeft mijn hoofd rust, ik pieker niet zoveel en ben veel vrolijker Het grootste nadeel vind ik dat je er dikker van wordt, ik ben 10 kilo gegroeid en loop nu bij een dieetiste en langzaam aan verlies ik gelukkig weer wat gewicht. Ik had eerst 20 mg, en ik had zoveel trek in eten. Op mijn[lees meer...] verzoek ben ik gaan minderen, in overleg met de psychiater, Nu krijg ik 50 mg seraquel, en mijn honger gevoel is helemaal weg gelukkig Kreeg wel last ook van hartkloppingen maar daar heb ik ook iets voor gekregen

19-05-2014 | Vrouw | 62
Psychose
hoi, ik gebruik dit middel ook, maar heb geen levenslust meer!! Kom uit bed, ga op de bank zitten en kom er niet meer vanaf. Is er geen ander middel dat mij kan helpen?? Hier word ik nog depressiever van, gr

13-05-2014 | Man | 36
Psychose
Ik slik nu zo'n 15 jaar zyprexa. Begonnen met 10mg en nu op 5mg. Het aangename van dit middel is dat je het kunt nemen en binnen 2 uur effect hebt en het dus ook kunt overslaan, bijvoorbeeld als ik wakker wil blijven. Vervelend van dit middel op de lange termijn is wel haaruitval. En ik heb sinds twee jaar hartkloppingen waar nog reden voor is gevonden. Bovendien is het w[lees meer...]akker worden 's ochtends met dit middel een hel. Het gooit je hele bioritme overhoop. Vooral 's ochtends merk ik nu dat het middel echt invloed heeft op mijn lichamelijk functioneren. Voor mij is nu de vraag of de voordelen tegen de nadelen opwegen. Het middel neemt geenszins hallucinaties weg; het zorgt voor een milde, slaperige roes waardoor je goed tot rust komt. Nu, op de lange termijn heb ik ook het gevoel dat het middel mij sloopt, lichamelijk. Dus voor tot rust komen en goed slapen; uitstekend. Voor gezond en energiek leven; waardeloos!

10-12-2013 | Man | 15
olanzapine (10mg)
Slik dit medicijn nu zo' n 5 jaar en kan er niet meer van af komen. Ben 30 kilo aangekomen waardoor ik bijna aan diabetes zit. Ook heb ik hierdoor tardieve dystonie opgelopen, een bewegingstoornis in mijn kaken waardoor het lijkt alsof ik elke dag op xtc zit!!! Ik vind dit troep, zoals alle antipsychotica, maken leven mensen kapot in plaats van dat ze mensen levens verbete[lees meer...]ren!

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum