olanzapine

Psychose (67 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (8 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

20-05-2018 | Man | 66
olanzapine (10mg)
Na een week kreeg ik slikproblemen en kreeg ik een benauwd gevoel .Ben er mee gestopt en nu zijn de bijwerkingen verdwenen.

25-03-2018 | Vrouw | 31
Psychose
Ik begon met 5 mg zyprexa olanzepine. Dat ging beter als met de cisirdinol depot. Deed meer en kon weer dingen doen zoals de kamer opruimen en therapie volgen. Na 2 weken 10 mg zyprexa ook zuigtablet. Werd ik heel moe. Zwaar in mijn hoofd lusteloos. Nergens zin meer in. Afgelakt gevoelens van mijn emoties dat had ik met de depot ook erg last van. Beetje depressief maar [lees meer...]praat er maar hier niet over anders zou ik antidepresiva krijgen erbij. En daar wordt ik nog depressiefer van. Het heeft geen goed effect als ik hem opzuig in korte tijd voel ik me doof in het hoofd. Kan toch nooit normaal zijn dit?? En maandag krijg ik nog 5 mg zyprexa erbij nah dan ben ik echt een kassplantje. Hoop dat dit niet doorgaat.. Ik moet die zooi niet kan er slecht tegen..

07-02-2018 | Man | 26
Syndroom van Asperger
Zeer slechte medicatie uit de jaren 70 (1971). Wordt toegediend aan een patiënt die hoogbegaafd is en latent aanwezig Asper door incompetente psychiaters. Absolute afrader, temeer daar er geen effectiviteit bij Asperger gemeten is! Deze psychiaters zijn een schande voor het ziekenhuis waar zij werken. Fouten toegeven is er op deze locatie bij hen niet bij. Te zie[lees meer...]lig om woorden aan vuil te maken.

22-01-2018 | Man | 35
olanzapine (10mg)
Heb eigenlijk nog niet veel over dit middel te melden

06-11-2017 | Vrouw | 23
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

17-10-2017 | Man | 34
Syndroom van Asperger

14-10-2017 | Vrouw | 24
Psychose
Sinds ik die medicijnen olazanpine begon te slikken, ben ik beter gaan slapen en minder last van psychoses maar het nadeel is ben wel aangekomen en heb minder eetlust en minder zin in op iets te doen.

30-09-2017 | Vrouw | 64
olanzapine (210mg)
Depressief
ik was depressief maar geen antidepressiva toegestaan i.v.m. ontwikkeling manie/psychosen. Daarom begonnen met Zyprexa. ik was hiermee gedurende twee jaar stabiel suicidal.

13-08-2017 | Man | 29
Schizoaffectieve stoornis
Eet gezond en blijf bewegen. Ik had veel last van vreetbuien en meer moeite met bewegen. Het hielp mij wel uit mijn manie

23-06-2017 | Man | 45
olanzapine (10mg)
In het begin noodzakelijk, maar in stabiele fase vervelend middel. Bijwerkingen: gewicht toename, coördinatie stoornis, trillen van handen, stijfheid, geheugen verlies. Iom specialist ivm bijkomende somberheid geswitcht naar wellbutrin. Nu zeer tevreden.

21-06-2017 | Vrouw | 51
Psychose
Hoi, Heb dit middel jarenlang geslikt. Heeft de eerste jaren goed gewerkt maar hoe zwaarder mijn depressies hoe minder het resultaat. Toen de oorzaken van mijn depressies waren opgelost heb ik nog lang doorgeslikt maar ik bleef psychotisch. Pas toen ik volledig had afgebouwd(in stappen van maanden van 7.5, 5.0 en uiteindelijk 2.5) verdween mijn psychotische gedrag volledi[lees meer...]g! Ik vermoed dat het ook tegengesteld kan werken omdat de werking herstel ook kan belemmeren. Het vertroebelt helder denken en daarmee dus ook verwerking. Van mijn behandelend psychiater mocht ik pas stoppen nadat ik eerst langdurig in therapie zou gaan bij haar verpleegkundigen maar dit bleek gewoon de vertering vanuit de medische wereld te zijn en uiteraard het broodnodige brood op de plank voor haar verpleegkundigen. Ik heb enorm veel ere-openers gehad sindsdien!!

07-04-2017 | Vrouw | 33
olanzapine (5mg)
Na eerst quetipine te hebben gebruikt waar ik vreselijk ziek van werd overgestapt op zyprexa, zit ik nu 2 weken op 5 mg. Hier voel niet ziek van, alleen wat moeite met plassen en meer trek in eten, opzich voor nu wel prettig want ben veel afgevallen door de quetipine. Maak mij wel een beetje zorgen want heb veel eetbuien gehad maar goed dat moet de komendetijd nog blijken.[lees meer...] Ervaar nu al veel rust in me hoofd, eindelijk na jaren!!!! Slaap er alleen niet beter op, hopelijk komt dat nog! Voor mij een prettig middel.

12-03-2017 | Man | 44
olanzapine (5mg)
In de lente van 2015 kreeg ik bij mijn bipolaire stoornis enorme angsten. Ik durfde mijn bed niet meer uit te komen, geen interesse meer in het leven, staarde van in mijn bed naar het plafond en hoopte dat ik geen foute dingen zou doen zoals zelfmoord. Toen kreeg ik van mijn psychiater Olanzapine 5mg, na 3 weken was ik een ander persoon maar nu 2 jaar verder ben ik 14 kg[lees meer...] bijgekomen en merk ook lichte borstvorming. Niet leuk voor een man van 44 jaar, een buik en borsten hebben. Onlangs gestopt gedurende 3 weken en 12 kg kwijt op die tijd maar de 4de week opnieuw angsten en onzekerheden. Zou graag alternatief vinden maar blijkbaar heel moeilijk met mijn bipolaire stoornis en angstpsychose.

11-01-2017 | Man | 31
Psychose
Heb in 2007 een psychose gehad, en kreeg toen Zyprexa. Eerst een lange tijd 10mg, maar toen t na een tijd wat beter ging, is dit afgebouwd naar 5mg. Had toendertijd t gevoel dat mn gevoel gedempt werd op de hogere doseringen. Kwam ook een tiental kilo aan. Verder geen echt negatieve effecten, behalve meer slapen. Nu jaren later heb ik een tijd lang 5mg gebruikt als basis d[lees meer...]osering. Lager resulteert in psychotische klachten. Op 5mg is t goed te doen, maar zonder Zyprexa heb ik veel meer zin in dingen doen en heb ik meer contact met mn gevoel. Zyprexa vlakt wel af. Heb een tijdje op 2.5mg gezeten, maar dat leidde helaas tot een nieuwe psychose. Zit nu alweer 2 jaar op 12.5mg, en dan merk je de afvlakking wel heel erg. Ben nu aan t overstappen op Dogmatil, om wat meer energie te krijgen. Mijn ervaring met Zyprexa is dat t bijwerkingenprofiel vrij redelijk is, behalve het aankomen en het slapen. De demping beschouw ik maar als normaal voor anti psychotica, maar is wel fors.

18-12-2016 | Man | 40
olanzapine (2,5mg)
Bipolaire stoornis
Ik merkte na een paar dagen dat alles rustiger werd, gedempt (hoge tonen werden weggenomen). Na 40 dagen merkte ik dat ik een pieptoon had tussen de oren die niet wegging. Ik had zogenaamd last van prikkels volgens de psychiater, ik vond van niet en ben na 8 gesprekken weggegaan en heb gezegd dat ik niet meer kom, omdat [lees meer...]ik ziek word als elk gesprek eindigt met, ik vind dat je dat medicijn moet slikken. Na enkele maanden slikte ik die 4 pillen elke dag 1 pil met de gedachten, als je het niet probeert dan weet je het ook niet, baat het niet dan schaad het niet. Ik weet vanaf toen, baat het niet dan schaad het misschien wel. Ik heb dit nu al 8 jaar en ben er al lang neerslachtig en depressief door, ik kan wel janken.

24-11-2016 | Man | 19
olanzapine (15mg)

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum