Slapeloosheid (99 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

23-08-2015 | Man | 18
melatonine (1mg)
Onlangs ben ik melatonine gaan gebruiken van het merk "sleepz," maar tot op dus heden nog niet veel gemerkt van het effect. Van jongs af aan heb ik al slaapproblemen, heb nogal een heftige jeugd gehad waarin mishandeling plaatsvond en nog andere verschillende schokkende dingen, heb ook verschillende medicijnen geprobeerd op voorschrift van mn psychiater, maar tot nog toe h[lees meer...]eeft niks effect gehad op het gebied van inslapen, elke nacht lig ik tot zo'n zeker 5 a 8 uur wakker eer dat ik inslaap, melatonine heeft me er niet bij geholpen ondanks dat ik de dosering verhoogd heb, een keer zelfs tot 30 x 1,0 mg tabletjes op een nacht..

24-07-2015 | Man | 63

15-07-2015 | Man | 73
melatonine (5mg)
Ik gebruik al vele jaren melatonine 5 mg time-release. Dit middel heeft bij mij zéker een positieve invloed op inslapen en slaapkwaliteit. Let op, het wordt soms gezien als een slaaptablet, maar dan heb je te hoge verwachtingen. Zie het als een slaaphulp en begin er niet te jong mee. (>50-55 jaar) Als je een serieus slaapprobleem hebt dan is melatonine geen oplossing.

24-06-2015 | Vrouw | 14
melatonine (3mg)
Niet kunnen slapen. Met zo´n pilletje slaap je zo.

14-06-2015 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
het middel op zich werkt totaal niet heb alleen pijnlijke bijwerkingen.

08-06-2015 | Man | 19
melatonine (5mg)
Werkt goed! Kan hier weer door slapen en op tijd opstaan in de ochtend.

09-05-2015 | Vrouw | 45
melatonine (5mg)
Al heel mijn leven slaap ik slecht. De laatste jaren zeer slecht. Om de vijf minuten wakker. Slaap eigenlijk niet. Melatonine 3 mg eerst geprobeerd. Werkt niet. Omdat in Nederland niet hoger als 3mg (nu maar 1 mg), zonder recept, verkrijgbaar was, in het buitenland Melatonine 10mg gekocht. Ook geen effect. Heb geen stress of wat dan ook. Ben gewoon een moeilijke slaper. [lees meer...]Wil ook niet aan de medicijnen van een dokter, omdat je op den duur steeds meer nodig hebt en verslavend kan werken. Bij mij helpt er niets, dus moet er maar mee leren leven, ben ik bang. Of iemand toch nog tips??

09-04-2015 | Man | 11
melatonine (3mg)
beide zonen nu 10 en 11 jaar nemen al bijna 2 jaar elke avond 3 mg melatonine, waardoor ze makkelijker slapen binnen 15 min en smorgens uitgerust zijn en fit in de klas zitten (beide speciaal onderwijs adhd met kenmerken ass) dyslectie, dyscalculie en aggressie, uitbarstingen).

09-04-2015 | Vrouw | 18
melatonine (3mg)
Ik gebruik dit middel al bijna een jaar lang elke dag om in slaap te komen. Het werkt vrij snel (na ongeveer een half uur). Ik heb al mijn hele leven chronisch slaaptekort (mede dankzij ADD) en voor mij is dit echt een uitkomst. Soms word ik nog wel 's nachts wakker maar dan val ik gelukkig wel vrij snel weer in slaap. Ik begon met gewone tabletten maar smelttabletten we[lees meer...]rken voor mij een stuk sneller, gelukkig smaken ze niet vies dus dat is mooi meegenomen!

21-03-2015 | Vrouw | 49
melatonine (1mg)
Iedere keer als ik Melatonine inneem, word ik nachts vaak wakker. De volgende dag blijkt het alsof ik spierpijn/nekpijn heb. Een soort ontstekingspijn in mijn gewrichten. Ook heb ik de dag daarna een soort depressieve stemming. Ik neem Melatonine niet regelmatig en maar 1 mg en toch reageert mijn lichaam heel heftig daarop.

02-03-2015 | Vrouw | 18
melatonine (1mg)
Ik kan moeilijk in slaap komen en gebruik daar melatonine voor. Melatonine zorgt ervoor dat ik mij ook daadwerkelijk moe voel en in slaap kan komen. Het is wel belangrijk dat je na inname rustig naar bed gaat en evt wat leest, maar geen tv meer kijkt of zoiets dergelijks.

01-03-2015 | Vrouw | 17
melatonine (3mg)
Ik val snel in slaap door de melatonine, maar ik ben de volgende ochtend nog heel erg moe. Net als de rest van de dag. Ook vind ik het lastig dat ik de soort die ik nu heb 3 uur van te voren zou moeten innemen.

11-02-2015 | Man | 19

08-12-2014 | Vrouw | 23
melatonine
Voorafgaand aan een oog operatie ben ik begonnen met het slikken van melatonine, hiervoor gebruikte ik al valeriaan maar dat werkte niet goed genoeg bij mij, ik sliep slecht in wanneer ik stress had en sliep onvoldoende. Sinds ik melatonine gebruik sliep ik als een blok maar heb ook bijna non stop nachtmerries gehad. Hele erge nare nachtmerries waarbij ik soms ook huilend [lees meer...]wakker werd, ook voelde ik dat ik snel down was overdag en ben ik 2 kilo aangekomen. Ook werd ik vrijwel elke dag wakker met hoofdpijn. Ik ben per direct gestopt toen ik eens ging zoeken naar de mogelijke bijwerkingen en ik las dat ik ze dus had. Ik zal het enkel nog gebruiken in noodgevallen en niet meer standaard. Mijn nachtmerries zijn nu weg en slaap weer normaal, wordt af en toe wakker maar niet meer uit angst. Een langzaam dimmende lamp als nachtlampje icm valeriaan werkt voor mij bijna net zo goed als melatonine voor het in slaap komen. Hiermee neem ik nu zeker genoegen.

19-11-2014 | Vrouw | 22
Epilepsie
Hallo iedereen. ik ben 22 jaar en ik heb al vanaf mijn 11e epilepsie. Doordat veel mensen niet weten wat ze moeten doen tijdens de aanval heb ik Melatonine aangevraagd dat wanneer ik een aanval krijg, de aanval na 30 seconden stopt. Voordeel: Deze medecijn heeft mij heel erg veel geholpen omdat ik veel littekens heb overgehouden aan mijn aanvallen. Maar door deze m[lees meer...]edicijn krijg de aanval geen kans. Nadeel: Doordat ik ook slaapproblemen heb ging ik het gebruiken om in slaap te komen. Elke avond sprayde ik in 1 neusgat 1x de spray. Daarna voelde ik het heel erg branden in me neus met tranende ogen aan toe. Zelfs in me keel voelde ik de vieze smaak van de Melatonine. Maar na 1 minuut viel ik heerlijk in slaap. Het enige wat wel gebeurde is dat ik er verslaafd aan raakte. Toen ik dit na 3 maanden merkte heb ik de medicijn weg gezet. Ik gebruik het nog wel maar niet meer voor mijn slaapproblemen. Echt alleen in NOOD van mijn aanvallen. Door de juiste medicatie voor mijn epilepsie (levetiracetam 500mg 4x per dag 2 tablet) heb ik nu al 2 maanden geen last meer gehad van mijn aanvallen. En zodra ik toch nog een aanval krijg gebruik de persoon die erbij is de neusspray zodat de aanval niet verder gaat en ik me tong of andere lichaamsdelen niet beschadigd. Opmerking: ik raad het mensen wel aan maar moet ik er wel bij zeggen, alleen gebruiken voor noodgeval anders is de kans dat je verslaafd eraan raakt heel groot.

11-11-2014 | Vrouw | 62
melatonine
Heb een korte tijd melatonine gebruikt om beter in slaap te kunnen komen en vooral beter door te kunnen slapen. Het heeft mij goed geholpen m.b.t. de slaap, maarrr.. ook ondervond ik bijwerkingen waarvan ik in de eerste instantie niet door had dat het weleens door het gebruik van Melatonine kon komen. Want hoe dan ook, het is en blijft een hormoon dat je extra slikt en waa[lees meer...]r je dan ook altijd voorzichtig mee moet zijn.. bleek wel. Ik merkte dat ik huileriger werd, licht depressiever en wat angstiger.. het sloop er geleidelijk in.. nu geen klachten meer sinds ik ben gestopt met gebruik melatonine. Wat voor mij geldt hoeft natuurlijk niet voor een ander op te gaan, maar toch.. blijf waakzaam want onbedoelde klachten worden vaak aan iets anders gelinkt, terwijl het ogenschijnlijke en weinig mg bevattende melatonine geen kwaad lijkt te kunnen.. Wees alert op de (bij)werking van je lijf.. oppassen dus..