Ervaringen met Melatonine

Moeheid (3 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

04-04-2016 | Man | 44
melatonine (1mg)
Ik slaap weer als een roos. Ik gebruik zelf 1 mg. maar merk dat ik nog wat slaperig en duf was de volgende dag. Vervolgens een halve genomen. Het werd al beter maar nog steeds iets slaperig overdag. Ik neem inmiddels een kwart tot eenderde van 1 mg. tablet. Het is bijna niets, maar ik slaap er uitstekend door en ben overdag niet slaperig of duf meer. Uitstekend product voo[lees meer...]r mij. Het is echter wel zo dat het bij mij een paar dagen nodig heeft om de balans in het lichaam te herstellen nadat ik teveel had genomen. 1 mg. was dus teveel, maar doe het nu een aantal weken met ongeveer 0.25 tot 0.33 mg. Na een paar dagen met deze hoeveelheid te hebben gedaan, merkte ik pas dat de slaperigheid overdag weg was.

29-02-2016 | Vrouw | 32
melatonine (2mg)
Sinds jaren weer eens toevlucht gezocht op melatonine. Kreeg het eerst op recept van neuroloog 5mg, zonder bijwerkingen. Hielp toen nauwelijks. Nu 2mg zelf gehaald, 1x gebruikt en ontzettend diep geslapen. Dat werkt dus wel, met name voor mij met het doorslapen. Ik heb de dag erna veel last van slapheid, trillingen met name in de handen, sufheid en vermoeidheid. Teveel dus[lees meer...], het middel is zijn doel voorbij geschoten. Had ik beter een paar uur wakker kunnen liggen...

30-12-2015 | Man | 50
melatonine (1mg)
Al 8 jaar slaap ik slecht en de laatste maanden lig ik uren wakker voordat ik in slaap val. De neuroloog schreef me melatonine voor en een schema om mijn slaapritme naar voren te halen. Met de pillen val ik snel in slaap en wordt na ongeveer 3 uur wakker en slaap na een uur of wat weer in. Door het veranderde ritme (vroeger op) zijn mijn dagen langer. Met de extreme lustel[lees meer...]oosheid die de pillen me geven zijn die gewoon niet door te komen. Ook word ik gejaagd en gestrest van het goedje. Eergister ben ik er dus mee gestopt en lag weer 3 uur wakker. Maar het sjitgevoel 's ochtends was wel weg. Als iemand ideeën heeft wat betreft te slikken goedjes e.d., houd ik me zeer aanbevolen. Eerder heb ik temazepam gebruikt, dat vind ik geen oplossing.

29-11-2015 | Vrouw | 69
melatonine (0.3mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb jaren niet goed kunnen slapen, was me niet bewust van, het was voor mij normaal. Ben melatonine gaan gebruiken voor jetlag, later af en toe om uitgerust te zijn. Ik gebruik nu 3 maanden 0.3 mg elke nacht, slaap goed ben uitgerust, geen nachtelijke dromen en nachtmerries. Het is weinig wat ik gebruik maar werkt goed voor mij.

11-11-2015 | Vrouw | 19
melatonine (3mg)
Ik begon met melatonine om in slaap te komen. Dat lukte! Maar ik werd standaard om 3 uur wakker en bleef wakker tot 5 uur. Daarna viel ik weer in slaap voor een uurtje?! Ik heb zelfs temazopan van de dokter gehad en valeriaan, maar niets hielp! Werd gewoon wakker. Toen ben ik gestopt met alles en sliep 's nachts door. Helaas word ik nu wel 's ochtends constant wakker, hee[lees meer...]l licht en val dan weer in slaap. Dit heb ik liever dan 's nachts 2 uur wakker liggen.

19-10-2015 | Man | 42
melatonine (5mg)
Melatonine wilde ik tegen jetlag gebruiken. Hij is efficient als slaapmiddel, maar er zijn veel te veel bijwerkingen. 1) verstopping, 2) te vaak plassen, 3) slaap gevoel door de dag. Als gevolgd van de eerste twee krijg ik nog aambeien.

10-10-2015 | Vrouw | 33
melatonine (5mg)
Al meer dan 14 jaar liep ik rond met slaapproblemen. Na alles geprobeerd te hebben, werd mij aangeraden om contact te zoeken met een slaapcentrum. Daar is mijn melatonine-aanmaak getest en de uitslag was dat ik geen melatonine aanmaak. Direct heb ik toen melatonine voorgeschreven gekregen en die avond (en vele avonden daarna) heb ik voor het eerst in jaren gewoon kunnen sl[lees meer...]apen. Een fijn medicijn, je komt er misschien een beetje van aan, en het heeft wisselwerkingen met medicijnen als Carbamazepine (anti-epileptica), maar het is een lichaamseigen stof en dus heel natuurlijk.

19-09-2015 | Man | 43
melatonine (5mg)
Ik gebruik 12mg per avond, al twee jaar. Ik heb last van depressies en slaap problemen. Het is een goed middel met geen bijwerkingen. Ik heb hoge dosering omdat het in Engeland en America normale dosering is, met hele goede resultaten. Deze middel heeft ook antidepressiva werking, en werkt goed voor het hart en bloedvaten. Mijn bloeddruk ik ook gedaald. Ik heb dankzij deze[lees meer...] middel benzodiazepines ( kalmerende middelen) helemaal afgebouwd zonder bijwerkingen. Ik ben erg tevreden over dit middel, alleen jammer dat dit middel niet vergoed is door verzekeraar, ik betaal 55 euro per maand. Maar ik slaap in makkelijk en gebruik ik geen slaapmiddelen.

11-09-2015 | Man | 50
melatonine (1mg)
Ik heb dit een tijdje gebruikt en het werkt goed om te slapen. Helaas heb ik erg veel last van bijwerkingen met name de volgende dag, Zoals sufheid en depressieve gevoelens, bij het wakker worden had ik overal spierpijn en stijfheid. De spierpijn werd als maar erger tot ik er zelfs in de nacht wakker van werd en dat was het punt waarop ik besloot er mee te stoppen want [lees meer...]daardoor miste het zijn werking. Na het stoppen ontdekte ik dat mijn depressie als sneeuw voor de zon verdween.

09-09-2015 | Vrouw | 18
Angst
gebruik het vaak voor het slapen gaan en word uitgerust wakker wat ik zonder melatonine niet doe. zonder val ik ook amper in slaap en ben ik vaak en veel wakker

09-09-2015 | Man | 14
melatonine (1mg)
Mijn zoon gebruikte het. Werkt prima is er nu tijdens vakantie mee gestopt en heeft het niet meer nodig. Niet 'verslavend'.

24-08-2015 | Vrouw | 75
melatonine (2mg)
ik krijg erge nachtmerries van de tablet en word erg zwetend wakker.

23-08-2015 | Man | 18
melatonine (1mg)
Onlangs ben ik melatonine gaan gebruiken van het merk "sleepz," maar tot op dus heden nog niet veel gemerkt van het effect. Van jongs af aan heb ik al slaapproblemen, heb nogal een heftige jeugd gehad waarin mishandeling plaatsvond en nog andere verschillende schokkende dingen, heb ook verschillende medicijnen geprobeerd op voorschrift van mn psychiater, maar tot nog toe h[lees meer...]eeft niks effect gehad op het gebied van inslapen, elke nacht lig ik tot zo'n zeker 5 a 8 uur wakker eer dat ik inslaap, melatonine heeft me er niet bij geholpen ondanks dat ik de dosering verhoogd heb, een keer zelfs tot 30 x 1,0 mg tabletjes op een nacht..

24-07-2015 | Man | 63

15-07-2015 | Man | 73
melatonine (5mg)
Ik gebruik al vele jaren melatonine 5 mg time-release. Dit middel heeft bij mij zéker een positieve invloed op inslapen en slaapkwaliteit. Let op, het wordt soms gezien als een slaaptablet, maar dan heb je te hoge verwachtingen. Zie het als een slaaphulp en begin er niet te jong mee. (>50-55 jaar) Als je een serieus slaapprobleem hebt dan is melatonine geen oplossing.

24-06-2015 | Vrouw | 14
melatonine (3mg)
Niet kunnen slapen. Met zo´n pilletje slaap je zo.