Ervaringen met Melatonine

Moeheid (3 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

19-11-2014 | Vrouw | 22
Epilepsie
Hallo iedereen. ik ben 22 jaar en ik heb al vanaf mijn 11e epilepsie. Doordat veel mensen niet weten wat ze moeten doen tijdens de aanval heb ik Melatonine aangevraagd dat wanneer ik een aanval krijg, de aanval na 30 seconden stopt. Voordeel: Deze medecijn heeft mij heel erg veel geholpen omdat ik veel littekens heb overgehouden aan mijn aanvallen. Maar door deze m[lees meer...]edicijn krijg de aanval geen kans. Nadeel: Doordat ik ook slaapproblemen heb ging ik het gebruiken om in slaap te komen. Elke avond sprayde ik in 1 neusgat 1x de spray. Daarna voelde ik het heel erg branden in me neus met tranende ogen aan toe. Zelfs in me keel voelde ik de vieze smaak van de Melatonine. Maar na 1 minuut viel ik heerlijk in slaap. Het enige wat wel gebeurde is dat ik er verslaafd aan raakte. Toen ik dit na 3 maanden merkte heb ik de medicijn weg gezet. Ik gebruik het nog wel maar niet meer voor mijn slaapproblemen. Echt alleen in NOOD van mijn aanvallen. Door de juiste medicatie voor mijn epilepsie (levetiracetam 500mg 4x per dag 2 tablet) heb ik nu al 2 maanden geen last meer gehad van mijn aanvallen. En zodra ik toch nog een aanval krijg gebruik de persoon die erbij is de neusspray zodat de aanval niet verder gaat en ik me tong of andere lichaamsdelen niet beschadigd. Opmerking: ik raad het mensen wel aan maar moet ik er wel bij zeggen, alleen gebruiken voor noodgeval anders is de kans dat je verslaafd eraan raakt heel groot.

11-11-2014 | Vrouw | 62
Angst
Heb een korte tijd melatonine gebruikt om beter in slaap te kunnen komen en vooral beter door te kunnen slapen. Het heeft mij goed geholpen m.b.t. de slaap, maarrr.. ook ondervond ik bijwerkingen waarvan ik in de eerste instantie niet door had dat het weleens door het gebruik van Melatonine kon komen. Want hoe dan ook, het is en blijft een hormoon dat je extra slikt en waa[lees meer...]r je dan ook altijd voorzichtig mee moet zijn.. bleek wel. Ik merkte dat ik huileriger werd, licht depressiever en wat angstiger.. het sloop er geleidelijk in.. nu geen klachten meer sinds ik ben gestopt met gebruik melatonine. Wat voor mij geldt hoeft natuurlijk niet voor een ander op te gaan, maar toch.. blijf waakzaam want onbedoelde klachten worden vaak aan iets anders gelinkt, terwijl het ogenschijnlijke en weinig mg bevattende melatonine geen kwaad lijkt te kunnen.. Wees alert op de (bij)werking van je lijf.. oppassen dus..

30-10-2014 | Vrouw | 61
melatonine
Ik ben er net mee begonnen maar is inderdaad erg duur als je het als magistrale bereiding koopt bij de apotheker. Iemand vond het hier goedkoop online, kan deze persoon vermelden waar hij het dan vond pls. Thx. Mijn prille ervaring is dat ik na jaren gebruik van een inslaper voor het eerst kon inslapen met Melatonine 2mg, al werd ik heel veel even wakker. Vanavond zal ik [lees meer...]3mgr nemen en afwachten of ik hierbij kan blijven. In elk geval werd ik deze morgen wel frisser wakker! Ik heb er goede moed op eindelijk mijn inslapers achterwege te kunnen laten!

21-10-2014 | Vrouw | 55
melatonine
Na veel slapeloosheid, moeilijk in slaap komen begonnen met melatonine. Ik nam eerst 1 tabletje van 2 mg. Dat hielp op een gegeven moment niet meer en toen 2 tabletjes van 2 mg. gaan innemen. Het inslapen gaat prima het werkt dus wel. Echter nu sinds een aantal weken erg angstige dromen, die het uitgerust wakker worden niet echt bevorderen. Het zijn dromen met huilend en[lees meer...] trillend wakker worden, dus genoeg reden om met de melatonine te stoppen. Of eventueel weer te minderen terug naar 2 mg. per nacht

14-10-2014 | Vrouw | 56
melatonine (1mg)
Mijn zoon (17) en ik hebben een week Melatonine genomen omdat we allebei moeilijk in slaap komen. Er is autisme in de familie en bipolaire stoornis. Ik heb een schildklier die traag werkt. De bijwerkingen werden na een aantal dagen bij mijn zoon heel erg. Hij werd agressief, depressief en overdag verschrikkelijk moe. Dus meteen mee gestopt. Ik sliep er goed op maar kree[lees meer...]g ook gaandeweg last van gejaagdheid, duizeligheid en verwardheid, dus ook gestopt. Er moet voorzichtig worden omgegaan met hormonen, het kan heel fout uitpakken

14-08-2014 | Vrouw | 16
PDD-NOS
Dit medicijn werd voorgeschreven door een homeopaat, melatonine geeft rust voor veel mensen gebruiken ze dat voor het slapen gaan. ik doe dit als ik juist naar school ging dag is geen 5mg maar een speciale dozering, 20 om maar liefst te zijn het iss een smelttablet en was zeer onder de indruk, ik was meer gefocust en ging makkelijker te werk op school nu gebruik ik niet me[lees meer...]er... maar het is vooral een aanrader. ga een keer langs een homeopaat .

20-08-2013 | Vrouw | 52
Crohn
Ik slaap al heel lang héél slecht, door de operaties , m'n ziekte, de pijn. Ben weer met melatonine begonnen. Nu 2 stuks van 5 mg.avonds. Héérlijk. Ik vind de miniscule doseringen hier beschreven wel erg laag ! Dat kan toch bijna niet werken?? Bij mij is 2x5 mg. 'n fijne dosis. Overdag houdt 't relaxte gevoel aan. Daar kan geen kalmeringstablet tegenop . 10 mg. bestaa[lees meer...]t helaas niet.

07-08-2013 | Vrouw | 19
melatonine
Ik heb al zo lang ik me kan heugen problemen met slapen, waarvan ik vermoed dat een slaapstoornis de onderliggende reden is. Ik word pas moe rond een uur of 2, en slaap dan tot 11 uur, en dan voel ik me goed. Maar toen ik nog op school zat, stond ik met heel veel moeite vroeg op en werd dan 's middags zo moe dat ik op school gewoon in slaap viel. Ik gebruik melatonine nu a[lees meer...]lleen als ik vroeg op moet, en dat gaat perfect. Ik word al rond 12 uur moe en gewoon ook fit wakker, zonder de rest van de dag nog slaap nodig te hebben! Het enige nadeel is die onwijs droge mond, wat vooral 's ochtends heel vervelend is..

23-07-2013 | Vrouw | 42
melatonine (3mg)
Enorm veel last gehad van slapeloosheid. Via de huisarts 3mg melatonine voorgeschreven gekregen. Dit hielp mij enorm, en ik heb bijna geen last meer van slapeloosheid. Op internet 3mg melatonine gekocht, deze werken voor mij prima.

07-06-2013 | Vrouw | 17
melatonine
Ik gebruik dit product al een paar jaar sporadisch; vooral als ik merk dat ik uit mijn bioritme raak. (dit vaak als ik een paar dagen achter elkaar later naar bed ben gegaan en de dag na inneming toch weer vroeg op moet). Ik merkte bij mijn vorige melatonine pilletjes (0.01 mg per pilletje) vrijwel geen bijwerkingen. Ik merkte dat ik sneller insliep. Dat kan ook psychologi[lees meer...]sch zijn: maar het werkte in ieder geval. Wat ik wel merkte is dat ik na het wakker worden en door de dag heen me nooit echt compleet uitgerust voelde: alsof het een soort van 'nep' slaap was waarin ik had gezeten. Sinds kort een nieuw potje pilletjes gekocht, deze met 0.1 mg per pilletje, een stuk meer dus. Opnieuw merk ik dat mijn slaap heel licht is en ik me niet uitgerust voel. Ik voel me zelfs door de dag heen moe: terwijl ik misschien wel vrij lang heb geslapen. Ook merk ik dat mijn dromen erg akelig zijn: ik heb vrijwel nooit echt nachtmerries, maar als ik deze pilletjes neem heb ik ze veel vaker. Ik merk dus dat ik enige tegenzin begin te krijgen als ik het wil nemen, ik ben steeds bang weer akelig te gaan dromen. Ook word ik meestal midden in de nacht rond een uur of 4/5 wakker: alsof het middel is uitgewerkt. Ik voel me dan niet erg moe meer maar gelukkig lukt het me meestal wel weer om in slaap te vallen, maar dit resulteert denk ik ook in het gevoel te hebben niet echt geslapen te hebben. Al met al werkt het product dus wel: je valt wel sneller in slaap, maar ik vind de bijwerkingen toch vrij akelig. Ik voel me niet uitgerust, wordt meermaals wakker door de nacht, en heb akelige dromen. Ik raad het product dus niet echt aan: je kunt beter je lichaam zelf weer laten wennen aan andere slaaptijden.

05-05-2013 | Vrouw | 66
melatonine
De laatste 8 jaar heb ik i.v.m. recidiverende depressies verschillende vormen van antidepressiva, zowel tricyclische alsook SSRI's Na mijn futleeftijd (61jr) ben ik opnieuw in de basiszorg verpleging gaan werken als vaste nachtdienst. In die periode kon ik overdag slecht slapen gebruike regelmatig Benzodazepinesi (dalmadorm en Temazepam). Op mijn 65e ruim een jaar geled[lees meer...]en ben ik met pensioen gegaan. De slaap medicatie heb ik toen succesvol afgebouwd. Later ook de antidepressivum (mirtazipine). Daarna echter kreeg ik slaapproblemen en sliep gemiddeld nog geen vier uur per dag meer. Uiteindelijk ben ik naar de huisarts gegaan en kreeg op eigen verzoek 5 mgr. melatonine voorgeschreven. Ik sport nog vrij intensief, zeker nu ik meer tijd voor mezelf heb maar kreeg enkele weken na de eerste dosering melatonine (ik kon overigens weer heelijk slapen) overdag plotselinge duizelingen waarbij ik me moest vastgrijpen en gaan zitten om niet te vallen. Dit kon 10 á 20 minuten aanhouden waarna ik verder met hoodtpijn de dag vervolgde. Inmiddels ben ik vier dagen met Melatonine gestop en de duizelingen worden minder. De slapeloosheid lijkt andersom weer toe te nemen. De huisarts legt de keuze wat te doen bij mij neer. Ik weet het echter even niet.

24-02-2013 | Vrouw | 51
melatonine
Na diverse onderzoeken (slaaponderzoek) en slaappillen gebruik uiteindelijk uit gekomen op melatonine. lage dosering begonnen van 0.1 tot nu 5 mg. Alleen 5 mg werkt bij mij. Ik kan weer slapen na 2 jaar! Wel wat bijwerkingen af en toe. In het begin darm-maag klachten en nu soms duf gevoel in je hoofd... Toch weegt dit niet op tegen slapeloosheid! Uiteraard koop ik de melat[lees meer...]onine online. In NL (apotheek) veel te duur.

13-02-2013 | Vrouw | 21
melatonine
Omdat ik veel moeite had met nachtdiensten op tijd te gaan slapen, werd door een collega van mij aangeraden om Melatonine te proberen. Zo gezegd zo gedaan, ik kan je vertellen 1× en nooit meer weer. Ik heb een helse ervaring gehad; geen controle over me gezicht expressie voor een dag, ontzettend moe, toch heel nerveus en niet wakker te krijgen van 1 stom pilletje. had hem [lees meer...]in de avond rond een uur of 20.00 ingenomen en de volgende dag was ik om 13.00 nog steeds niet boven water, zo moe en duizelig dat ik er van was. Ik zou nooit maar dan ook NOOIT meer Melatonine gebruiken, was een ontzettende beangstigde ervaring. Ondanks mijn ervaring hoor ik ook veel positieve verhalen.

03-02-2013 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
ik gebruiks sinds 1 maand melatonine ik krijg nu steeds meer last van kortademigheid geen idee of dat door de melatonine komt heeft iemand ook last van kortademigheid sinds dat zij melatonine gebruikt ??

17-01-2013 | Vrouw | 38
melatonine
Ik gebruik sindskort melatonine bij het overnachten in hotels of tijdens een lange vliegreis. Het slapen in deze vreemde omgeving kost me erg veel moeite. Afgelopen week voor het eerst geprobeert en ik vind het fantastisch. Aangezien er geen onderliggende trauma of ziekte is denk ik dat het voor mij heel goed werkt. Ik kom sneller tot rust en slaap snel in zelfs met de tv [lees meer...]nog aan. Ik ga zeker vaker gebruik maken van melatonine in deze situaties. Ik had een hoge dosering 5 mg zonder tussnkomst van een arts, omdat ik pilletjes van een vriendin mocht gebruiken. (ik zal ze nu via de huisarts moeten regelen.)

31-10-2012 | Vrouw | 17
melatonine
Mijn beide dochters (17 jaar en 12 jaar) nemen Melatonine (elk 1 tablet van 2 mg) om in slaap te kunnen geraken. Voordien was het voor hen een echte ramp om naar hun bed te gaan, uren lagen ze wakker. De oudste heeft slaapkliniek gedaan maar zonder resultaat terug gekomen. "Om middernacht pas gaan slapen" was de uitspraak van die docter... Een professor uit Leuven (Gasthui[lees meer...]sberg) heeft dan de oplossing van Melatonine gevonden. Spijtig genoeg is dit product in België alleen verkrijgbaar op voorschrift bij de apotheek onder de naam "Circadin" en kost voor 21 tabletten 17.35 euro. Ik heb de professor gevraagd of ik een goedkopere versie mag gebruiken, maar zij raadt dat af. In Nederland blijkt dat allemaal wel te kunnen. Kan ik op een goedkopere manier een evengoed product van Melatonine verkrijgen, en zo ja waar aub?