Slapeloosheid (99 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

23-07-2013 | Vrouw | 42
melatonine (3mg)
Enorm veel last gehad van slapeloosheid. Via de huisarts 3mg melatonine voorgeschreven gekregen. Dit hielp mij enorm, en ik heb bijna geen last meer van slapeloosheid. Op internet 3mg melatonine gekocht, deze werken voor mij prima.

07-06-2013 | Vrouw | 17
melatonine
Ik gebruik dit product al een paar jaar sporadisch; vooral als ik merk dat ik uit mijn bioritme raak. (dit vaak als ik een paar dagen achter elkaar later naar bed ben gegaan en de dag na inneming toch weer vroeg op moet). Ik merkte bij mijn vorige melatonine pilletjes (0.01 mg per pilletje) vrijwel geen bijwerkingen. Ik merkte dat ik sneller insliep. Dat kan ook psychologi[lees meer...]sch zijn: maar het werkte in ieder geval. Wat ik wel merkte is dat ik na het wakker worden en door de dag heen me nooit echt compleet uitgerust voelde: alsof het een soort van 'nep' slaap was waarin ik had gezeten. Sinds kort een nieuw potje pilletjes gekocht, deze met 0.1 mg per pilletje, een stuk meer dus. Opnieuw merk ik dat mijn slaap heel licht is en ik me niet uitgerust voel. Ik voel me zelfs door de dag heen moe: terwijl ik misschien wel vrij lang heb geslapen. Ook merk ik dat mijn dromen erg akelig zijn: ik heb vrijwel nooit echt nachtmerries, maar als ik deze pilletjes neem heb ik ze veel vaker. Ik merk dus dat ik enige tegenzin begin te krijgen als ik het wil nemen, ik ben steeds bang weer akelig te gaan dromen. Ook word ik meestal midden in de nacht rond een uur of 4/5 wakker: alsof het middel is uitgewerkt. Ik voel me dan niet erg moe meer maar gelukkig lukt het me meestal wel weer om in slaap te vallen, maar dit resulteert denk ik ook in het gevoel te hebben niet echt geslapen te hebben. Al met al werkt het product dus wel: je valt wel sneller in slaap, maar ik vind de bijwerkingen toch vrij akelig. Ik voel me niet uitgerust, wordt meermaals wakker door de nacht, en heb akelige dromen. Ik raad het product dus niet echt aan: je kunt beter je lichaam zelf weer laten wennen aan andere slaaptijden.

05-05-2013 | Vrouw | 66
melatonine
De laatste 8 jaar heb ik i.v.m. recidiverende depressies verschillende vormen van antidepressiva, zowel tricyclische alsook SSRI's Na mijn futleeftijd (61jr) ben ik opnieuw in de basiszorg verpleging gaan werken als vaste nachtdienst. In die periode kon ik overdag slecht slapen gebruike regelmatig Benzodazepinesi (dalmadorm en Temazepam). Op mijn 65e ruim een jaar geled[lees meer...]en ben ik met pensioen gegaan. De slaap medicatie heb ik toen succesvol afgebouwd. Later ook de antidepressivum (mirtazipine). Daarna echter kreeg ik slaapproblemen en sliep gemiddeld nog geen vier uur per dag meer. Uiteindelijk ben ik naar de huisarts gegaan en kreeg op eigen verzoek 5 mgr. melatonine voorgeschreven. Ik sport nog vrij intensief, zeker nu ik meer tijd voor mezelf heb maar kreeg enkele weken na de eerste dosering melatonine (ik kon overigens weer heelijk slapen) overdag plotselinge duizelingen waarbij ik me moest vastgrijpen en gaan zitten om niet te vallen. Dit kon 10 á 20 minuten aanhouden waarna ik verder met hoodtpijn de dag vervolgde. Inmiddels ben ik vier dagen met Melatonine gestop en de duizelingen worden minder. De slapeloosheid lijkt andersom weer toe te nemen. De huisarts legt de keuze wat te doen bij mij neer. Ik weet het echter even niet.

24-02-2013 | Vrouw | 51
melatonine
Na diverse onderzoeken (slaaponderzoek) en slaappillen gebruik uiteindelijk uit gekomen op melatonine. lage dosering begonnen van 0.1 tot nu 5 mg. Alleen 5 mg werkt bij mij. Ik kan weer slapen na 2 jaar! Wel wat bijwerkingen af en toe. In het begin darm-maag klachten en nu soms duf gevoel in je hoofd... Toch weegt dit niet op tegen slapeloosheid! Uiteraard koop ik de melat[lees meer...]onine online. In NL (apotheek) veel te duur.

13-02-2013 | Vrouw | 21
melatonine
Omdat ik veel moeite had met nachtdiensten op tijd te gaan slapen, werd door een collega van mij aangeraden om Melatonine te proberen. Zo gezegd zo gedaan, ik kan je vertellen 1× en nooit meer weer. Ik heb een helse ervaring gehad; geen controle over me gezicht expressie voor een dag, ontzettend moe, toch heel nerveus en niet wakker te krijgen van 1 stom pilletje. had hem [lees meer...]in de avond rond een uur of 20.00 ingenomen en de volgende dag was ik om 13.00 nog steeds niet boven water, zo moe en duizelig dat ik er van was. Ik zou nooit maar dan ook NOOIT meer Melatonine gebruiken, was een ontzettende beangstigde ervaring. Ondanks mijn ervaring hoor ik ook veel positieve verhalen.

03-02-2013 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
ik gebruiks sinds 1 maand melatonine ik krijg nu steeds meer last van kortademigheid geen idee of dat door de melatonine komt heeft iemand ook last van kortademigheid sinds dat zij melatonine gebruikt ??

17-01-2013 | Vrouw | 38
melatonine
Ik gebruik sindskort melatonine bij het overnachten in hotels of tijdens een lange vliegreis. Het slapen in deze vreemde omgeving kost me erg veel moeite. Afgelopen week voor het eerst geprobeert en ik vind het fantastisch. Aangezien er geen onderliggende trauma of ziekte is denk ik dat het voor mij heel goed werkt. Ik kom sneller tot rust en slaap snel in zelfs met de tv [lees meer...]nog aan. Ik ga zeker vaker gebruik maken van melatonine in deze situaties. Ik had een hoge dosering 5 mg zonder tussnkomst van een arts, omdat ik pilletjes van een vriendin mocht gebruiken. (ik zal ze nu via de huisarts moeten regelen.)

31-10-2012 | Vrouw | 17
melatonine
Mijn beide dochters (17 jaar en 12 jaar) nemen Melatonine (elk 1 tablet van 2 mg) om in slaap te kunnen geraken. Voordien was het voor hen een echte ramp om naar hun bed te gaan, uren lagen ze wakker. De oudste heeft slaapkliniek gedaan maar zonder resultaat terug gekomen. "Om middernacht pas gaan slapen" was de uitspraak van die docter... Een professor uit Leuven (Gasthui[lees meer...]sberg) heeft dan de oplossing van Melatonine gevonden. Spijtig genoeg is dit product in België alleen verkrijgbaar op voorschrift bij de apotheek onder de naam "Circadin" en kost voor 21 tabletten 17.35 euro. Ik heb de professor gevraagd of ik een goedkopere versie mag gebruiken, maar zij raadt dat af. In Nederland blijkt dat allemaal wel te kunnen. Kan ik op een goedkopere manier een evengoed product van Melatonine verkrijgen, en zo ja waar aub?

18-07-2012 | Vrouw | 26
melatonine
In het begin had ik nergens last van maar de laatste tijd heb ik zeer bizare dromen, die ook angstig zijn. De laatste paar weken hallucineer ik er ook beetje door, heb het idee dat er bv spinnen rondlopen in me kamer terwijl slaap en spring dan opeens me bed uit. Heb nu een lagere dosering gevraagd.

18-03-2012 | Vrouw | 49
melatonine
Ik ben zeer tevreden over de Melatonine. Ik heb het in eerste instantie 'n uur voor het slapen gaan ingenomen. Dat hielp niet veel. Nadat ik me bij de slaapkliniek in Ede heb laten onderzoeken, bleek dat ik het medicijn 5 uur voor het slapen gaan moet innemen. Dat werkt nu prima. Doordat de slaapkliniek goed kon uitzoeken op welk tijdstip en met welke hoeveelheid ik de Mel[lees meer...]atonine moet innemen, val ik nu in slaap zodra ik mijn kussen zie.

25-01-2012 | Vrouw | 8
melatonine
mijn dochter van 8 gebruikt melatonine ik ben zeer tevreden.ze kon nooit in slaap komen s´avonds om 11 uur lag ze vaak nog wakker in bed .op school was ze altijd moe en snel boos. en s´ ochtends kon ik haar moeilijk wakker krijgen.nu slaapt ze na een uur in als ze een tabletje heeft genomen .en is uit gerust wakker ik heb hier door een heel lief meisje gekregen

18-01-2012 | Vrouw | 19
melatonine
Vanaf me geboorte heb ik al een slaapprobleem. Ik viel vaak pas rond 5 uur 'sochtends in slaap, na de hele nacht in me bed te draaien. En werd dan ook pas rond 4 uur 'smiddags wakker. Mijn ritme was totaal verstoord. Heb altijd al moeite gehad met slapen en wakker worden. Daardoor ook heel wat baantjes en school verprutst met te laat komen etc. Had al eens slaappillen g[lees meer...]ekregen van de dokter maar viel ik ook niet van in slaap. Mijn arts schreef me Melatonine voor. Ik heb het nu net 2 dagen gebruikt maar ben nu al overtuigd. De eerste nacht sliep ik alsnog erg laat maar werd toch om 10 uur wakker. En omdat ik zo vroeg wakker was kon ik diezelfde nacht gelijk wat eerder in slaap vallen en werd ik vanochtend alweer om 9 uur wakker! Dat is voor mij heel speciaal, ben in tijden niet zo vroeg wakker geworden uitmezelf. Al zette ik 4 wekkers neer dan sliep ik er nog doorheen. Durfde ook geen baan meer te nemen of afspraken te maken waar ik om 9 uur moest zijn. Ik zat vaak te piekeren over hoe ik dat moest doen als ik een kind zou hebben. Dankzij Melotine zie ik de toekomst weer zonnig in! Een aanrader voor een beter dag-nacht ritme!

01-01-2012 | Vrouw | 58
melatonine
Na een jaar slaaproblemen door mijn huisarts doorgestuurd naar het slaapcentrum De gelderse Vallei waaruit onderzoek bleek dat mijn melatonine gehalte veel te laag was. Gebruik nu melatonine. Ben begonnen met 5mg. Gebruik nu sinds ongeveer 1 jaar 7,5mg. Slaap nu snel in en als ik 's nachts wakker word slaap ik weer snel in.

13-12-2011 | Vrouw | 48
melatonine
Ik heb sinds mijn pubertijd een moeilijk instelbare epilepsie en heb zo goed als alle medicijnen geprobeerd, zonder succes, ook heb ik de nvs geprobeerd. Operatie is niet mogelijk. Door toeval begonnen met melatonine, omdat volgens mij, mijn slaap niet siep genoeg is en ik dus niet uitrust en mijn lichaam niet de kans krijgt ' s nachts te herstellen. Va het moment dat ik m[lees meer...]elatonine slik heb ik geen aanvallen meer gehad

09-12-2011 | Vrouw | 11
melatonine
Onze dochter kon slecht inslapen, maar dit medicijn gaf niet de rust die we verlangde. Omdat we geen andere optie hadden toch lang gebruikt. Enkele weken geleden werden de angstige dromen toch echt te veel. Extreem angstig dromen, jeuk, buikpijn, pijnlijke armen en benen en hoofdpijn. Niet uitgerust wakker worden. we moeten op zoek naar iets anders

17-11-2011 | Vrouw | 18
melatonine
Vanaf baby af aan heb ik al een slaapstoornis. Ik heb vanalles geprobeerd; kruide; oefeningen; allerlei pilletjes; ander bed; andere slaap omgeving; andere kussens etc etc. Niks hielp. Ik heb dus al vanaf baby af aan een chronisch slaap te kort. In de puberteit ging dit fout en ben ik begonnen met allerlei pilletjes op advies van mn huisarts, gewoon standaard dingetjes va[lees meer...]n hema etc. Dit werkte dan een maand of 3 - maximaal 6 en dan werkte het niet meer bij mij. Inmiddels slik ik al bijna 3 jaar melatonine. Ik ben begonne met 2 mg maar dat bleek binnen een week al veels te weinig te zijn heb nog een tijd 3 mg geprobeerd en zit nu al bijna ander half jaar op 5 mg. Ik slaap nog steeds niet geweldig en mag inmiddels op advies en in overleg met de huisarts een 2e pilletje nemen 's nachts. In het algemeen heb ik er geen probleme van als ik 2 pilletjes gebruik per nacht, er zijn echter nachten dat ik 's morgens wakker word met het gevoel alsof ik net uit een coma kom. (Niet altijd even fijn maar is zeker mee te leven) Een tijdje terug ben ik weer naar de huisarts geweest omdat er periodes zijn waar ik nog steeds vreselijk slaap en de melatonine geen effect heeft; zelfs als ik er 2 neem. We wilden toen gaan switchen naar 1x 10 mg per avond eventueel 2x 10 mg per nacht. Hij heeft toen overlegd met wat andere mensen en ze hebben toen beslote dit niet te doen; het probleem lag niet bij de melatonine maar waarschijnlijk bij iets in mijn hersenen. Als het probleem aanhoud word ik naar een slaapcentrum gestuurd voor onderzoek. Kortom; het is een geweldig medicijn maar de werking verschilt per persoon. Ik heb ook ADHD maar mijn slaap problemen worden hier niet door veroorzaakt *daar ben ik al op onderzocht*. Ik heb in feite geen bijwerkingen behalve dat ik veel sneller nachtmerries krijg als ik een horrorfilm heb gezien of wat engs heb meegemaakt. Ik krijg ze niet alleen sneller maar ze lijker ook veel intenser/realistischer.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum