Ervaringen met Melatonine

Moeheid (3 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

05-05-2013 | Vrouw | 66
melatonine
De laatste 8 jaar heb ik i.v.m. recidiverende depressies verschillende vormen van antidepressiva, zowel tricyclische alsook SSRI's Na mijn futleeftijd (61jr) ben ik opnieuw in de basiszorg verpleging gaan werken als vaste nachtdienst. In die periode kon ik overdag slecht slapen gebruike regelmatig Benzodazepinesi (dalmadorm en Temazepam). Op mijn 65e ruim een jaar geled[lees meer...]en ben ik met pensioen gegaan. De slaap medicatie heb ik toen succesvol afgebouwd. Later ook de antidepressivum (mirtazipine). Daarna echter kreeg ik slaapproblemen en sliep gemiddeld nog geen vier uur per dag meer. Uiteindelijk ben ik naar de huisarts gegaan en kreeg op eigen verzoek 5 mgr. melatonine voorgeschreven. Ik sport nog vrij intensief, zeker nu ik meer tijd voor mezelf heb maar kreeg enkele weken na de eerste dosering melatonine (ik kon overigens weer heelijk slapen) overdag plotselinge duizelingen waarbij ik me moest vastgrijpen en gaan zitten om niet te vallen. Dit kon 10 á 20 minuten aanhouden waarna ik verder met hoodtpijn de dag vervolgde. Inmiddels ben ik vier dagen met Melatonine gestop en de duizelingen worden minder. De slapeloosheid lijkt andersom weer toe te nemen. De huisarts legt de keuze wat te doen bij mij neer. Ik weet het echter even niet.

24-02-2013 | Vrouw | 51
melatonine
Na diverse onderzoeken (slaaponderzoek) en slaappillen gebruik uiteindelijk uit gekomen op melatonine. lage dosering begonnen van 0.1 tot nu 5 mg. Alleen 5 mg werkt bij mij. Ik kan weer slapen na 2 jaar! Wel wat bijwerkingen af en toe. In het begin darm-maag klachten en nu soms duf gevoel in je hoofd... Toch weegt dit niet op tegen slapeloosheid! Uiteraard koop ik de melat[lees meer...]onine online. In NL (apotheek) veel te duur.

17-02-2013 | Man | 23
melatonine
Ik heb vanaf mijn vroege pubertijd waarschijnlijk al een slaapritme stoornis. Ik ben daar pas 6 maanden geleden achter gekomen en ben gaan mij gaan laten onderzoeken. Vanaf toen ben ik naar mijn ritme gaan leven en ervaarde dat als prettig, maar moeilijk te combineren met een (normaal)sociaal-maatschappelijk leven. Na het slaap onderzoek, bleek ik een hele goede slaper te [lees meer...]zijn (van 05:00 tot 14:00). Mijn neuroloog had mij melatonine voorgeschreven. Ik heb het in totaal 7 dagen geslikt, maar stop nu volledig en morgen ga ik contact opnemen met de neuroloog. Ik ben nooit eerder in slaap kunnen vallen, maar werd wel heel vermoeid wakker. E de laatste 2 dagen last van stress en hartkloppingen die ik normaal nooit zou hebben. Ik stop nu met Melatonine, De afgelopen week, heb ik me in tijden niet zo slecht gevoeld. Ik had geen honger, droge mond, was heel wazig en voel me niet op me gemak (een opgejaagd gevoel gemixt met verwarring). Ik vind dit zelf heel jammer en ga het misschien melatonine nog ooit een kans geven, maar eerst wil ik even bijkomen en met de neuroloog praten.

13-02-2013 | Vrouw | 21
melatonine
Omdat ik veel moeite had met nachtdiensten op tijd te gaan slapen, werd door een collega van mij aangeraden om Melatonine te proberen. Zo gezegd zo gedaan, ik kan je vertellen 1× en nooit meer weer. Ik heb een helse ervaring gehad; geen controle over me gezicht expressie voor een dag, ontzettend moe, toch heel nerveus en niet wakker te krijgen van 1 stom pilletje. had hem [lees meer...]in de avond rond een uur of 20.00 ingenomen en de volgende dag was ik om 13.00 nog steeds niet boven water, zo moe en duizelig dat ik er van was. Ik zou nooit maar dan ook NOOIT meer Melatonine gebruiken, was een ontzettende beangstigde ervaring. Ondanks mijn ervaring hoor ik ook veel positieve verhalen.

03-02-2013 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
ik gebruiks sinds 1 maand melatonine ik krijg nu steeds meer last van kortademigheid geen idee of dat door de melatonine komt heeft iemand ook last van kortademigheid sinds dat zij melatonine gebruikt ??

02-02-2013 | Man | 58
melatonine
Door een heftige schok van mijn hoofd is de melatonine produktie van de pijnappelklier gestopt. Sinds ik dit weet neem ik melatonine in als medicijn. Hiermee kan ik nu slapen, terwijl me dat voorheen niet lukte. Ik heb de ervaring dat "melatonine uit een potje" snel veroudert. Ik neem aan dat oxydatie van melatonine hiervan de reden is. Sinds kort neem ik melatonine a[lees meer...]ls suspensie (opgelost in water) waardoor die niet meer kan oxyderen, beter goed blijft, en beter door het lichaam wordt opgenomen. Een geweldige verbetering! Het lijkt dat het lichaam melatonine zo opneemt alsof het intern was aangemaakt,

17-01-2013 | Vrouw | 38
melatonine
Ik gebruik sindskort melatonine bij het overnachten in hotels of tijdens een lange vliegreis. Het slapen in deze vreemde omgeving kost me erg veel moeite. Afgelopen week voor het eerst geprobeert en ik vind het fantastisch. Aangezien er geen onderliggende trauma of ziekte is denk ik dat het voor mij heel goed werkt. Ik kom sneller tot rust en slaap snel in zelfs met de tv [lees meer...]nog aan. Ik ga zeker vaker gebruik maken van melatonine in deze situaties. Ik had een hoge dosering 5 mg zonder tussnkomst van een arts, omdat ik pilletjes van een vriendin mocht gebruiken. (ik zal ze nu via de huisarts moeten regelen.)

15-01-2013 | Man | 53
melatonine
Het lijkt nachtmerries te veroorzaken zo dat je denkt dat als je niet wakker wordt uit die droom dat je dood gaat. Het besef van dromen en in je droom wakker moet worden, wat steeds moeilijker wordt naarmate je dit blijft gebruiken. Hiernaast slik ik nog nitrazepam en temazepan. (oxazepam)

20-11-2012 | Man | 18
melatonine
Ik droom heel warrig en angstig letterlijk het gevoel alsof je dood gaat. Mijn darmen raakten ook van streek misselijk enzovoort. Voor mijzelf niet echt aan te raden.

19-11-2012 | Man | 9
PDD-NOS
Mijn oudste zoon (9 jaar) heeft ASS en neemt ook Circadin in sinds een maand of 4. Dit middel heeft het bedtijd moment zo veranderd, waar wij vroeger tegen op zagen, is nu een plezier geworden! Vroeger lag J nog uren wakker, bleef uren uit bed komen, nu neemt hij een uur voor bedtijd zijn pilletje in, en slaapt binnen een kwartiertje in.

31-10-2012 | Vrouw | 17
melatonine
Mijn beide dochters (17 jaar en 12 jaar) nemen Melatonine (elk 1 tablet van 2 mg) om in slaap te kunnen geraken. Voordien was het voor hen een echte ramp om naar hun bed te gaan, uren lagen ze wakker. De oudste heeft slaapkliniek gedaan maar zonder resultaat terug gekomen. "Om middernacht pas gaan slapen" was de uitspraak van die docter... Een professor uit Leuven (Gasthui[lees meer...]sberg) heeft dan de oplossing van Melatonine gevonden. Spijtig genoeg is dit product in België alleen verkrijgbaar op voorschrift bij de apotheek onder de naam "Circadin" en kost voor 21 tabletten 17.35 euro. Ik heb de professor gevraagd of ik een goedkopere versie mag gebruiken, maar zij raadt dat af. In Nederland blijkt dat allemaal wel te kunnen. Kan ik op een goedkopere manier een evengoed product van Melatonine verkrijgen, en zo ja waar aub?

16-10-2012 | Man | 36
melatonine
Door veel stress in mijn leven en trauma kon ik amper in slaap vallen en als dit wel lukte dan werd ik na een uur of 4 weer wakker en lag dan uren te draaien om weer in slaap te vallen wat vaak niet lukte. Mijn vriend heeft me toen een tablet melatonine gegeven en nadat ik dit heb gegoogeld ingenomen. En moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit voedings suppelement. I[lees meer...]k heb het nu zelf gekocht en neem het iedere avond in eerst 2 mg nu 1 mg een uur voor dat ik ga slapen en als ik mijn bed in ga dan verheug ik me gewoon op mijn slaap die dan lekker snel intreed. Ik pieker nu nit meer als ik mijn hoofd op het kussen leg na een minuut of 10 ben ik vertrokken. Ook vind ik dit een geweldige oplossing aangezien het een lichaamseigenstof is en dus ongevaarlijk naar mijn mening. Ik heb ook eens een keer valium gehad maar dit zorgde ervoor dat ik de dag erna suf wakker werd wat natuurlijk ook niet de bedoeling is. Dus ik zweer bij melatonine!!!

06-08-2012 | Man | 16
melatonine
ik slik melatonine nu 3 dagen en gelijk op de eerste dag had ik al problemen ik kreeg last van erge maagzuur en ik was meer moe overdag dan dat ik in de avond was ik heb dit medicijn nu voor de laatste keer geslikt want ik ben er klaar mee dit doet niets goeds voor mijzelf ik hoop dat andere mensen er wel baat bij hebben

18-07-2012 | Vrouw | 26
melatonine
In het begin had ik nergens last van maar de laatste tijd heb ik zeer bizare dromen, die ook angstig zijn. De laatste paar weken hallucineer ik er ook beetje door, heb het idee dat er bv spinnen rondlopen in me kamer terwijl slaap en spring dan opeens me bed uit. Heb nu een lagere dosering gevraagd.

14-07-2012 | Man | 52
Bipolaire stoornis
gebruik het nu voor 3 maanden,begon met 4mg per dag,sinds 2 weken op 2mg. heel veel last van bijwerkingen,duizilligheid,slapte in armen en benen,angst aanvallen. je slaapt er goed op,vaak ook te goed,maar het heeft veel onplezierige bijwerkingen,ik ben ermee gestopt.

18-03-2012 | Vrouw | 49
melatonine
Ik ben zeer tevreden over de Melatonine. Ik heb het in eerste instantie 'n uur voor het slapen gaan ingenomen. Dat hielp niet veel. Nadat ik me bij de slaapkliniek in Ede heb laten onderzoeken, bleek dat ik het medicijn 5 uur voor het slapen gaan moet innemen. Dat werkt nu prima. Doordat de slaapkliniek goed kon uitzoeken op welk tijdstip en met welke hoeveelheid ik de Mel[lees meer...]atonine moet innemen, val ik nu in slaap zodra ik mijn kussen zie.