Slapeloosheid (102 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

19-11-2012 | Man | 9
PDD-NOS
Mijn oudste zoon (9 jaar) heeft ASS en neemt ook Circadin in sinds een maand of 4. Dit middel heeft het bedtijd moment zo veranderd, waar wij vroeger tegen op zagen, is nu een plezier geworden! Vroeger lag J nog uren wakker, bleef uren uit bed komen, nu neemt hij een uur voor bedtijd zijn pilletje in, en slaapt binnen een kwartiertje in.

31-10-2012 | Vrouw | 17
melatonine
Mijn beide dochters (17 jaar en 12 jaar) nemen Melatonine (elk 1 tablet van 2 mg) om in slaap te kunnen geraken. Voordien was het voor hen een echte ramp om naar hun bed te gaan, uren lagen ze wakker. De oudste heeft slaapkliniek gedaan maar zonder resultaat terug gekomen. "Om middernacht pas gaan slapen" was de uitspraak van die docter... Een professor uit Leuven (Gasthui[lees meer...]sberg) heeft dan de oplossing van Melatonine gevonden. Spijtig genoeg is dit product in België alleen verkrijgbaar op voorschrift bij de apotheek onder de naam "Circadin" en kost voor 21 tabletten 17.35 euro. Ik heb de professor gevraagd of ik een goedkopere versie mag gebruiken, maar zij raadt dat af. In Nederland blijkt dat allemaal wel te kunnen. Kan ik op een goedkopere manier een evengoed product van Melatonine verkrijgen, en zo ja waar aub?

16-10-2012 | Man | 36
melatonine
Door veel stress in mijn leven en trauma kon ik amper in slaap vallen en als dit wel lukte dan werd ik na een uur of 4 weer wakker en lag dan uren te draaien om weer in slaap te vallen wat vaak niet lukte. Mijn vriend heeft me toen een tablet melatonine gegeven en nadat ik dit heb gegoogeld ingenomen. En moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit voedings suppelement. I[lees meer...]k heb het nu zelf gekocht en neem het iedere avond in eerst 2 mg nu 1 mg een uur voor dat ik ga slapen en als ik mijn bed in ga dan verheug ik me gewoon op mijn slaap die dan lekker snel intreed. Ik pieker nu nit meer als ik mijn hoofd op het kussen leg na een minuut of 10 ben ik vertrokken. Ook vind ik dit een geweldige oplossing aangezien het een lichaamseigenstof is en dus ongevaarlijk naar mijn mening. Ik heb ook eens een keer valium gehad maar dit zorgde ervoor dat ik de dag erna suf wakker werd wat natuurlijk ook niet de bedoeling is. Dus ik zweer bij melatonine!!!

06-08-2012 | Man | 16
melatonine
ik slik melatonine nu 3 dagen en gelijk op de eerste dag had ik al problemen ik kreeg last van erge maagzuur en ik was meer moe overdag dan dat ik in de avond was ik heb dit medicijn nu voor de laatste keer geslikt want ik ben er klaar mee dit doet niets goeds voor mijzelf ik hoop dat andere mensen er wel baat bij hebben

18-07-2012 | Vrouw | 26
melatonine
In het begin had ik nergens last van maar de laatste tijd heb ik zeer bizare dromen, die ook angstig zijn. De laatste paar weken hallucineer ik er ook beetje door, heb het idee dat er bv spinnen rondlopen in me kamer terwijl slaap en spring dan opeens me bed uit. Heb nu een lagere dosering gevraagd.

14-07-2012 | Man | 52
Bipolaire stoornis
gebruik het nu voor 3 maanden,begon met 4mg per dag,sinds 2 weken op 2mg. heel veel last van bijwerkingen,duizilligheid,slapte in armen en benen,angst aanvallen. je slaapt er goed op,vaak ook te goed,maar het heeft veel onplezierige bijwerkingen,ik ben ermee gestopt.

18-03-2012 | Vrouw | 49
melatonine
Ik ben zeer tevreden over de Melatonine. Ik heb het in eerste instantie 'n uur voor het slapen gaan ingenomen. Dat hielp niet veel. Nadat ik me bij de slaapkliniek in Ede heb laten onderzoeken, bleek dat ik het medicijn 5 uur voor het slapen gaan moet innemen. Dat werkt nu prima. Doordat de slaapkliniek goed kon uitzoeken op welk tijdstip en met welke hoeveelheid ik de Mel[lees meer...]atonine moet innemen, val ik nu in slaap zodra ik mijn kussen zie.

26-01-2012 | Man | 45
melatonine
Makkelijk in gebruik. Matig effect. Beetje duf sochtends. Handig om te weten: vooruitlopend op de nieuwe wetgeving is Melatonine 1,5 mg nu vrij verkrijgbaar zonder recept bij drogisterijen: Sleepzzs melatonine forte 1,5 mg.

25-01-2012 | Vrouw | 8
melatonine
mijn dochter van 8 gebruikt melatonine ik ben zeer tevreden.ze kon nooit in slaap komen s´avonds om 11 uur lag ze vaak nog wakker in bed .op school was ze altijd moe en snel boos. en s´ ochtends kon ik haar moeilijk wakker krijgen.nu slaapt ze na een uur in als ze een tabletje heeft genomen .en is uit gerust wakker ik heb hier door een heel lief meisje gekregen

24-01-2012 | Man | 17
melatonine
IK heb al een paar weken last van slapeloosheid, en kreeg daarom melatonine voorgeschreven, ik merk geen verschil, en slaap nog steeds slecht. Ik heb last van de bijwerkingen als maagzuur en stoelgang problemen. Ik ben dus zeer ontevreden over dit medicijn.

18-01-2012 | Man | 12
melatonine
Mijn zoontje kon nooit in slaap vallen,maar met het gebruik van 0,2 of 0,3 mg melatonine gaat het prima!!

18-01-2012 | Vrouw | 19
melatonine
Vanaf me geboorte heb ik al een slaapprobleem. Ik viel vaak pas rond 5 uur 'sochtends in slaap, na de hele nacht in me bed te draaien. En werd dan ook pas rond 4 uur 'smiddags wakker. Mijn ritme was totaal verstoord. Heb altijd al moeite gehad met slapen en wakker worden. Daardoor ook heel wat baantjes en school verprutst met te laat komen etc. Had al eens slaappillen g[lees meer...]ekregen van de dokter maar viel ik ook niet van in slaap. Mijn arts schreef me Melatonine voor. Ik heb het nu net 2 dagen gebruikt maar ben nu al overtuigd. De eerste nacht sliep ik alsnog erg laat maar werd toch om 10 uur wakker. En omdat ik zo vroeg wakker was kon ik diezelfde nacht gelijk wat eerder in slaap vallen en werd ik vanochtend alweer om 9 uur wakker! Dat is voor mij heel speciaal, ben in tijden niet zo vroeg wakker geworden uitmezelf. Al zette ik 4 wekkers neer dan sliep ik er nog doorheen. Durfde ook geen baan meer te nemen of afspraken te maken waar ik om 9 uur moest zijn. Ik zat vaak te piekeren over hoe ik dat moest doen als ik een kind zou hebben. Dankzij Melotine zie ik de toekomst weer zonnig in! Een aanrader voor een beter dag-nacht ritme!

01-01-2012 | Vrouw | 58
melatonine
Na een jaar slaaproblemen door mijn huisarts doorgestuurd naar het slaapcentrum De gelderse Vallei waaruit onderzoek bleek dat mijn melatonine gehalte veel te laag was. Gebruik nu melatonine. Ben begonnen met 5mg. Gebruik nu sinds ongeveer 1 jaar 7,5mg. Slaap nu snel in en als ik 's nachts wakker word slaap ik weer snel in.

13-12-2011 | Vrouw | 48
melatonine
Ik heb sinds mijn pubertijd een moeilijk instelbare epilepsie en heb zo goed als alle medicijnen geprobeerd, zonder succes, ook heb ik de nvs geprobeerd. Operatie is niet mogelijk. Door toeval begonnen met melatonine, omdat volgens mij, mijn slaap niet siep genoeg is en ik dus niet uitrust en mijn lichaam niet de kans krijgt ' s nachts te herstellen. Va het moment dat ik m[lees meer...]elatonine slik heb ik geen aanvallen meer gehad

09-12-2011 | Vrouw | 11
melatonine
Onze dochter kon slecht inslapen, maar dit medicijn gaf niet de rust die we verlangde. Omdat we geen andere optie hadden toch lang gebruikt. Enkele weken geleden werden de angstige dromen toch echt te veel. Extreem angstig dromen, jeuk, buikpijn, pijnlijke armen en benen en hoofdpijn. Niet uitgerust wakker worden. we moeten op zoek naar iets anders

17-11-2011 | Vrouw | 18
melatonine
Vanaf baby af aan heb ik al een slaapstoornis. Ik heb vanalles geprobeerd; kruide; oefeningen; allerlei pilletjes; ander bed; andere slaap omgeving; andere kussens etc etc. Niks hielp. Ik heb dus al vanaf baby af aan een chronisch slaap te kort. In de puberteit ging dit fout en ben ik begonnen met allerlei pilletjes op advies van mn huisarts, gewoon standaard dingetjes va[lees meer...]n hema etc. Dit werkte dan een maand of 3 - maximaal 6 en dan werkte het niet meer bij mij. Inmiddels slik ik al bijna 3 jaar melatonine. Ik ben begonne met 2 mg maar dat bleek binnen een week al veels te weinig te zijn heb nog een tijd 3 mg geprobeerd en zit nu al bijna ander half jaar op 5 mg. Ik slaap nog steeds niet geweldig en mag inmiddels op advies en in overleg met de huisarts een 2e pilletje nemen 's nachts. In het algemeen heb ik er geen probleme van als ik 2 pilletjes gebruik per nacht, er zijn echter nachten dat ik 's morgens wakker word met het gevoel alsof ik net uit een coma kom. (Niet altijd even fijn maar is zeker mee te leven) Een tijdje terug ben ik weer naar de huisarts geweest omdat er periodes zijn waar ik nog steeds vreselijk slaap en de melatonine geen effect heeft; zelfs als ik er 2 neem. We wilden toen gaan switchen naar 1x 10 mg per avond eventueel 2x 10 mg per nacht. Hij heeft toen overlegd met wat andere mensen en ze hebben toen beslote dit niet te doen; het probleem lag niet bij de melatonine maar waarschijnlijk bij iets in mijn hersenen. Als het probleem aanhoud word ik naar een slaapcentrum gestuurd voor onderzoek. Kortom; het is een geweldig medicijn maar de werking verschilt per persoon. Ik heb ook ADHD maar mijn slaap problemen worden hier niet door veroorzaakt *daar ben ik al op onderzocht*. Ik heb in feite geen bijwerkingen behalve dat ik veel sneller nachtmerries krijg als ik een horrorfilm heb gezien of wat engs heb meegemaakt. Ik krijg ze niet alleen sneller maar ze lijker ook veel intenser/realistischer.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum