melatonine

Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

04-11-2018 | Vrouw | 35
melatonine (1mg)
Als de slapeloosheid je overvalt en je echt even een nacht moet doorslapen dan is de Melatonine Thee een uitkomst. Een half uur voor slapen gaan opdrinken. Niet meer van elk geluid wakker. In combinatie met kneedbare oordopjes gaf dit mij al 2 goede nachten.

08-08-2018 | Man | 33
Onrust
Zit in een depressie. Met name last van onrust (Soort adrenaline) en sliep prima op AD. Deze antidepressiva zorgde echter voor een dikke buik, nare uitslag en maakte alleen verschil qua angst en onrust maar niet qua levenslust. Dus mee gestopt. Slaap hierdoor beroerd dus 3 mg melatonine genomen. Kwam moeilijk in slaap, slaap zelf was prima, echter wil ik de hele dag niks a[lees meer...]nders meer dan slapen. Voordeel is dat de onrust wel minder is.

26-07-2018 | Vrouw | 40
melatonine (1mg)
Ik gebruik melatonine als vervanging van slaapmedicatie, het is niet zo effectief als bijvoorbeeld temazepam of oxazepam maar helpt wel degelijk om makkelijker in slaap te vallen. 1 mg per dag is hiervoor genoeg

14-04-2018 | Vrouw | 30
ADD
13 jaar lang 5 mg melatonine geslikt. Sind september aan het afbouwen. Zit nu op 1 mg. Het is ooit voorgeschreven door een kinderpsychiater. Zeer veel bijwerkingen. Besloten om af te bouwen in overleg met de huisarts en onderbegeleiding van een psycholoog. Ontwennings verschijnselen zijn heftig.

31-03-2018 | Man | 55
melatonine (1mg)
Ik was overdag duizelig, had hoofdpijn, trilde onophoudelijk, wat in de loop van de dag dan overging, vaak pas tegen de avond. Ik gebruik het nooit weer. Sliep goed in en kon ook goed doorslapen maar voor de rest waardeloos.

27-01-2018 | Man | 38
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Mijn medicijnen zijn goed voor mij heb wel eens nare ervaringen gekregen met gebruik van cocaïne en mijn perfenazien en dat ging niet goed was echt totaal van de wereld.Nu benik met harddrugs gestopt en het heeft een goed stimiulerende werking ook om tegen drugs te vechten,verder slaap ik af en toe een beetje kort en zo ben ik wel vaken moe.

26-01-2018 | Vrouw | 56
melatonine (5mg)
Kon niet meer slapen na stoppen met lorazepam,dus toen afgebouwd en tegelijktijd inname melatonine en dit werkt perfect! Nu alleen bij heftige dingen een oxazepam,maar gebruik inmiddels een halve melatonine dus 2 Mg en soms 5 mg

13-01-2018 | Vrouw | 38
melatonine (2mg)
Frequente periodes van niet kunnen inslapen. Zowel door externe als interne factoren. Vaak ook stressgevoelige slapeloosheid. Melatonine eerder gebruikt met succes. Ditmaal helaas wél inslapen maar niet meer doorslapen. Slechts enkele uren slapen, daarna zeer onrustige nachten met veel waakmomenten. Zal de dosis halveren om effect te kennen.

19-09-2017 | Vrouw | 57
melatonine (1mg)
Wegens jarenlange slapeloosheid melatonine geprobeerd, hielp eerst helemaal niet. Na enige tijd begon ik stukken beter te slapen en voelde me een ander mens. Wat knapte ik op! Na een paar weken gebruikt te hebben leek ik last te hebben van een oude kwaal: prikkelbare darm syndroom. Dit knapte echter totaal niet op en werd steeds erger. Darmen helemaal van slag en de pijn i[lees meer...]n de maag steeds erger. Ook had ik een nerveus gevoel in mijn maag, een soort knoop in de maag. Toen toch maar eens gekeken of er mogelijke bijwerkingen kleven aan melatonine.....de klachten komen zeer zelden voor, maar ik had er veel! ook de kramp die ik 's nachts ineens vaak in mijn benen had blijkt er vandaag te kunnen komen. Het middel is helaas niet zo onschuldig als altijd wordt gezegd. Nu iets anders zoeken voor de slaap... p.s de werking van melatonine wordt negatief beinvloed door alcohol. Werkt dan zo goed als niet.

29-08-2017 | Vrouw | 52
melatonine (5mg)
Ik had Sleepz melatonine, helpt erg goed om in te slapen, ben er erg blij mee.

06-08-2017 | Vrouw | 34
melatonine (3mg)
Enkele weken 3 mg gebruikt en ik kreeg allemaal vage klachten, welke ik eerst niet kon plaatsen waar het vandaan kwam, totdat duidelijk werd dat dit door de melatonine veroorzaakt werd. Ik kreeg last van duizeligheid door de dag heen, het idee dat ik daarbij zou flauw vallen. Ik was overdag ook niet vooruit te branden, was neerslachtiger zelfs somber en had last van angst[lees meer...]aanvallen. Ik sliep perfect in en de eerste anderhalve week dat ik melatonine slikte had ik geen bijwerkingen, des te langer ik het gebruikte des te meer kreeg ik last van de bijwerkingen en begon ik s nachts ook ineens wakker te worden. Ik heb gelezen dat als je gevoelig bent voor cafeïne, je dit ook kan zijn voor melatonine, omdat hetzelfde enzym betrokken is bij de afbraak van de stoffen in je lichaam. Ik ben zelf heel gevoelig voor cafeïne en drink ook al een tijd geen koffie meer. Ik denk ook dat de 3 Mg teveel voor mij is geweest en er misschien continu een te hoog melatonine gehalte in mijn lichaam is geweest. Ik ben sinds gister gestopt met het slikken van melatonine en voel me vandaag al een stuk beter dan de voorgaande dagen. Ik denk dat ik met een paar dagen weer helemaal mezelf ben.

14-07-2017 | Vrouw | 42
melatonine (3mg)
Ik heb al 25 jaar ernstige problemen gehad met inslapen 's avonds. Gelukkig is in het voorjaar in het slaapcentrum in Ede ontdekt dat mijn melatonine-aanmaak niet goed verloopt. Het verlaat slaapfase syndroom (SDPS) wordt dit genoemd. Door de neuroloog werd aangeraden melatonine te gaan slikken, te beginnen bij 1 mg en opbouwen naar 5 mg (indien nodig). Ik zit nu al een pa[lees meer...]ar weken op 3 mg en ik moet zeggen; ik voel mij helemaal niet goed. Ik slaap wel extreem snel in, maar ben de volgende dag moe, lusteloos, misselijk en slap. Daarnaast heb ik af en toe last van een soort "wegtrekkers". Ik kan opeens duizelig worden, tintelingen in mijn vingers krijgen en druk op de borst ervaren. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Ik vermoed dat mijn dosering voor mijn gestel te hoog is en ben nu ook weer een beetje aan het afbouwen. Hebben mogelijk meer mensen deze ervaring gehad?

02-05-2017 | Man | 22
melatonine (5mg)
Heb al jaren laat van inslaapproblemen. Heb eerst melatonine in zeer lage dosis(0,1MG) gekocht bij de drogist. Dit hielp in de eerste instantie, maar later niet meer. Op advies van de huisarts overgegaan op een hogere dosis. 5MG. En het werkt redelijk. Slaap sneller in. Maar niet altijd.

16-03-2017 | Vrouw | 65
Onrust
Jammer dat je Melatonine moet laten smelten onder de tong...

03-03-2017 | Vrouw | 23
Vermoeidheid
Ik heb melatonine van de neuroloog voorgeschreven gekregen. Mijn natuurlijke melatonine productie is ten opzichte van normale mensen namelijk 1 tot 2 uur naar achteren verschoven. Hierdoor val ik pas rond half 1 in slaap. Dat hoeft probleem te zijn, maar omdat ik last heb van vermoeidheid kreeg ik melatonine om mijn slaapritme naar voren te verschuiven, in de hoop dat ik e[lees meer...]r fitter van word. Dat is helaas niet gebeurd. Ik moet het al vrij vroeg slikken, om 20.00 en dan is het de bedoeling dat ik 3 uur later in slaap val. Dat lukt wel, ook al voel ik me wel wat onrustig als ik wil gaan slapen. Maar ik slik het nu al een ruime week en ik merk dat ik steeds vermoeider ben overdag. Ik ben niet vooruit te branden. Ook voel ik me somberder dan normaal. Dus om te slapen helpt het goed, maar ik word er helaas niet fitter van. Misschien ben ik wat gevoelig voor melatonine. Ik gebruikte namelijk eerder van die kleine pilletjes met 0,1 mg als dosis en daarbij had ik niet zulke erge vermoeidheid als bijwerking.

03-02-2017 | Vrouw | 46
melatonine (1mg)
Hey de eerste 2 dagen was het een raar gevoel aan de rechterkant van mijn kaak, was verdooft na 5 minuten inname (zoals bij de tandarts) dit trok ook wel weg na 10 minuten. Nu na een week inname van 1 per dag wekt het mijn migraine op, heb de twee laatste nachten heftige migraine tot braken toe gehad. Ook mijn handen zijn opgezwollen, daar ik sluimerende reuma heb. Ik zou [lees meer...]het spijtig vinden dat dit alles daardoor komt, want ik was blij eindelijk te kunnen doorslapen tot s'ochtends. Nam het om 23u in en ging om 24u slapen en sliep door tot 8u.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum