Slapeloosheid (99 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

30-10-2014 | Vrouw | 61
Allergie
Ik ben er net mee begonnen maar is inderdaad erg duur als je het als magistrale bereiding koopt bij de apotheker. Iemand vond het hier goedkoop online, kan deze persoon vermelden waar hij het dan vond pls. Thx. Mijn prille ervaring is dat ik na jaren gebruik van een inslaper voor het eerst kon inslapen met Melatonine 2mg, al werd ik heel veel even wakker. Vanavond zal ik [lees meer...]3mgr nemen en afwachten of ik hierbij kan blijven. In elk geval werd ik deze morgen wel frisser wakker! Ik heb er goede moed op eindelijk mijn inslapers achterwege te kunnen laten!

21-10-2014 | Vrouw | 55
melatonine
Na veel slapeloosheid, moeilijk in slaap komen begonnen met melatonine. Ik nam eerst 1 tabletje van 2 mg. Dat hielp op een gegeven moment niet meer en toen 2 tabletjes van 2 mg. gaan innemen. Het inslapen gaat prima het werkt dus wel. Echter nu sinds een aantal weken erg angstige dromen, die het uitgerust wakker worden niet echt bevorderen. Het zijn dromen met huilend en[lees meer...] trillend wakker worden, dus genoeg reden om met de melatonine te stoppen. Of eventueel weer te minderen terug naar 2 mg. per nacht

14-10-2014 | Vrouw | 56
melatonine (1mg)
Mijn zoon (17) en ik hebben een week Melatonine genomen omdat we allebei moeilijk in slaap komen. Er is autisme in de familie en bipolaire stoornis. Ik heb een schildklier die traag werkt. De bijwerkingen werden na een aantal dagen bij mijn zoon heel erg. Hij werd agressief, depressief en overdag verschrikkelijk moe. Dus meteen mee gestopt. Ik sliep er goed op maar kree[lees meer...]g ook gaandeweg last van gejaagdheid, duizeligheid en verwardheid, dus ook gestopt. Er moet voorzichtig worden omgegaan met hormonen, het kan heel fout uitpakken

14-10-2014 | Man | 34
melatonine (2mg)
Ik ben op aanraden van mijn huisarts Melatonine gaan gebruiken omdat ik erg slecht sliep en 's nachts veel wakker werd. Omdat Melatonine bij de apotheek erg duur is heb ik gezocht op het internet. Ik kwam een mooie aanbieding tegen en nog gratis verzonden ook. Sinds ik het gebruik slaap ik beter in en vooral door.

14-08-2014 | Vrouw | 16
PDD-NOS
Dit medicijn werd voorgeschreven door een homeopaat, melatonine geeft rust voor veel mensen gebruiken ze dat voor het slapen gaan. ik doe dit als ik juist naar school ging dag is geen 5mg maar een speciale dozering, 20 om maar liefst te zijn het iss een smelttablet en was zeer onder de indruk, ik was meer gefocust en ging makkelijker te werk op school nu gebruik ik niet me[lees meer...]er... maar het is vooral een aanrader. ga een keer langs een homeopaat .

14-07-2014 | Man | 19
ADHD
Op 17-jarige leeftijd had ik al een aantal jaar enorme last van slaapproblemen. Ik ben naar de huisarts gegaan, deze heeft mij melatonine (eerst 2mg, later 5mg, dit is de hoogste dosering) voorgeschreven op herhaalrecept. Het werkte bij mij nauwelijks, werd er wel moe van maar kon alsnog niet slapen. Als ik er 2 nam van 5mg werkte het redelijk. Geen dagelijks gebruik overi[lees meer...]gens. Bovendien duurt het enorm lang voordat het inwerkt. Slaapproblemen hielden aan en heb het gebruik toen maar gestaakt. Voordeel is wel dat ik nauwelijks bijwerkingen ervaarde, wellicht wat dufheid de volgende dag.

27-06-2014 | Man | 7
melatonine (1mg)
Onrust
Onze zoon, 7 jaar, was onrustig, ging erg laat slapen en was veel bezig met school, en is een echte denker. Nu hij melatonine neemt, slaapt hij binnen een half uur in, en is veel rustiger, ook overdag.

04-06-2014 | Man | 40
melatonine (5mg)
Ik kreeg deze tablet omdat ik slecht kon slapen. Nadeel je droomt er flink van en dat is geen leuke bijwerking. Maar dat is misschien per persoon verschillend. Nadeel is ook als de specialist ze voorschrijft de tablet €1,70 per stuk kost. Je kunt dan beter naar de drogist gaan voor andere tabletten die goedkoper zijn en ook goed werken. Ik heb nu Nachtrust extra sterk van [lees meer...]Bional.

19-12-2013 | Man | 28
melatonine (5mg)
Melatonin wordt in Nederland in veel te kleine kleine dosering aangeboden. In Amerika kocht ik, op doktersadvies, een pot met 120 tabletten van vijf milligram voor een paar dollar. Ik nam dan 3 à 4 tabletten van 5, dus 15 tot 20 milligram, en sliep goed. Bij de kruidvat zag ik tabletjes met 0,1 milligram! Daar zou ik dan de hele verpakking van moeten slikken, en zel[lees meer...]fs dat zou te weinig zijn. Nu ja, als je erin gelooft...

16-09-2013 | Man | 58
melatonine
In 2008 had ik vrij plotseling een slaapstoornis. Na heel veel onderzoeken en ruim een jaar verder kwam men er achter dat mijn lichaam geen melatonine aanmaakte, wat nodig is om in slaap te vallen. Sinds juni 2009 slik ik 's avonds 10mg melatonine om in slaap te komen en 5 mg(soms 10mg) amytriptiline om door te slapen. Het werkt bij mij perfect. Wat ik wel vreemd vind is[lees meer...] dat je dit medicijn (melatonine) altijd zelf moet betalen. In de folder over slaapmiddelen die niet vergoed worden, wordt over melatonine niet gesproken. De andere middelen hebben allemaal bijwerkingen en zijn op lange termijn verslavend. Daar is bij melatonine geen sprake van.

05-09-2013 | Man | 63
melatonine (1,5)
Tinnitus
Sinds April heb ik last van Tinnitus, erg lastig en gaat gepaard met slapeloosheid en veel wakker worden. KNO arts zei probeer voor het slaapprobleem eens Melatonine 1,5mg. Ik ben een beetje verdeeld , slapen gaat wel iets beter maar naar mijn mening kan het ook beter , ik word namelijk s 'nachts vaak nog wakker en ook erg vroeg ,hiervoor dus nooit een probleem met slape[lees meer...]n. Het is wel beter dan wat het was maar toch. Slaappillen daar heb ik een hekel aan, dit zou de oplossing kunnen zijn. Nu lees ik dat er ook zwaardere Melatonine is. Is dat raadzaam om zelf te gaan proberen of altijd de huisarts raadplegen? Langdurig gebruik, geeft dat een probleem? Graag een reactie alvast bedankt. Harm

20-08-2013 | Vrouw | 52
Crohn
Ik slaap al heel lang héél slecht, door de operaties , m'n ziekte, de pijn. Ben weer met melatonine begonnen. Nu 2 stuks van 5 mg.avonds. Héérlijk. Ik vind de miniscule doseringen hier beschreven wel erg laag ! Dat kan toch bijna niet werken?? Bij mij is 2x5 mg. 'n fijne dosis. Overdag houdt 't relaxte gevoel aan. Daar kan geen kalmeringstablet tegenop . 10 mg. bestaa[lees meer...]t helaas niet.

13-08-2013 | Man | 23
melatonine
Melatonine gekregen als hulpmiddel om in slaap te komen (wat de werkzame stof ook behoort te doen). Ik kan met zekerheid zeggen dat dit niet heeft geholpen. Vandaar dat ik terug ben gegaan naar de huisarts. Deze heeft mij Mirtazapine voorgeschreven, waar ik overigens net een oordeel over geschreven heb. De bijwerking die ik had van de melatonine was gewichtstoename. Va[lees meer...]n de Mirtazapine idem, daarnaast na het slapen niet vooruit te branden en van tijd tot tijd erg realistische nachtmerries.

07-08-2013 | Vrouw | 19
melatonine
Ik heb al zo lang ik me kan heugen problemen met slapen, waarvan ik vermoed dat een slaapstoornis de onderliggende reden is. Ik word pas moe rond een uur of 2, en slaap dan tot 11 uur, en dan voel ik me goed. Maar toen ik nog op school zat, stond ik met heel veel moeite vroeg op en werd dan 's middags zo moe dat ik op school gewoon in slaap viel. Ik gebruik melatonine nu a[lees meer...]lleen als ik vroeg op moet, en dat gaat perfect. Ik word al rond 12 uur moe en gewoon ook fit wakker, zonder de rest van de dag nog slaap nodig te hebben! Het enige nadeel is die onwijs droge mond, wat vooral 's ochtends heel vervelend is..

01-08-2013 | Man | 8
ADHD
Mijn zoon van 8 jaar, sliep heel slecht in omwille van zijn drukte en beweeglijkheid en het vele nadenken in zijn hoofd. Hij sliep maar tegen 22u à 22u30 in en uitte zijn vermoeidheid overdag in het nog actiever zijn en agressiviteit. Sedert 3 dagen geven wij nu Melatonine, 2 mg een uur voor het slapengaan en de eerste dag sliep hij om 20u50 in, gisteren om 20u30 en vand[lees meer...]aag om 20u. Hij gaat altijd rond 19u30 slapen... We zijn superblij dat het zo'n goed effect geeft want nu is hij een echt vrolijk uitgeslapen mannetje als hij opstaat. Hij slaapt vroeger in maar komt daarom niet vroeger wakker 's morgens. Als dit zo blijft, dan zijn wij superblij... Een echte aanrader...

23-07-2013 | Vrouw | 42
melatonine (3mg)
Enorm veel last gehad van slapeloosheid. Via de huisarts 3mg melatonine voorgeschreven gekregen. Dit hielp mij enorm, en ik heb bijna geen last meer van slapeloosheid. Op internet 3mg melatonine gekocht, deze werken voor mij prima.