Slapeloosheid (102 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

08-12-2014 | Vrouw | 23
melatonine
Voorafgaand aan een oog operatie ben ik begonnen met het slikken van melatonine, hiervoor gebruikte ik al valeriaan maar dat werkte niet goed genoeg bij mij, ik sliep slecht in wanneer ik stress had en sliep onvoldoende. Sinds ik melatonine gebruik sliep ik als een blok maar heb ook bijna non stop nachtmerries gehad. Hele erge nare nachtmerries waarbij ik soms ook huilend [lees meer...]wakker werd, ook voelde ik dat ik snel down was overdag en ben ik 2 kilo aangekomen. Ook werd ik vrijwel elke dag wakker met hoofdpijn. Ik ben per direct gestopt toen ik eens ging zoeken naar de mogelijke bijwerkingen en ik las dat ik ze dus had. Ik zal het enkel nog gebruiken in noodgevallen en niet meer standaard. Mijn nachtmerries zijn nu weg en slaap weer normaal, wordt af en toe wakker maar niet meer uit angst. Een langzaam dimmende lamp als nachtlampje icm valeriaan werkt voor mij bijna net zo goed als melatonine voor het in slaap komen. Hiermee neem ik nu zeker genoegen.

19-11-2014 | Vrouw | 22
Epilepsie
Hallo iedereen. ik ben 22 jaar en ik heb al vanaf mijn 11e epilepsie. Doordat veel mensen niet weten wat ze moeten doen tijdens de aanval heb ik Melatonine aangevraagd dat wanneer ik een aanval krijg, de aanval na 30 seconden stopt. Voordeel: Deze medecijn heeft mij heel erg veel geholpen omdat ik veel littekens heb overgehouden aan mijn aanvallen. Maar door deze m[lees meer...]edicijn krijg de aanval geen kans. Nadeel: Doordat ik ook slaapproblemen heb ging ik het gebruiken om in slaap te komen. Elke avond sprayde ik in 1 neusgat 1x de spray. Daarna voelde ik het heel erg branden in me neus met tranende ogen aan toe. Zelfs in me keel voelde ik de vieze smaak van de Melatonine. Maar na 1 minuut viel ik heerlijk in slaap. Het enige wat wel gebeurde is dat ik er verslaafd aan raakte. Toen ik dit na 3 maanden merkte heb ik de medicijn weg gezet. Ik gebruik het nog wel maar niet meer voor mijn slaapproblemen. Echt alleen in NOOD van mijn aanvallen. Door de juiste medicatie voor mijn epilepsie (levetiracetam 500mg 4x per dag 2 tablet) heb ik nu al 2 maanden geen last meer gehad van mijn aanvallen. En zodra ik toch nog een aanval krijg gebruik de persoon die erbij is de neusspray zodat de aanval niet verder gaat en ik me tong of andere lichaamsdelen niet beschadigd. Opmerking: ik raad het mensen wel aan maar moet ik er wel bij zeggen, alleen gebruiken voor noodgeval anders is de kans dat je verslaafd eraan raakt heel groot.

11-11-2014 | Vrouw | 62
melatonine
Heb een korte tijd melatonine gebruikt om beter in slaap te kunnen komen en vooral beter door te kunnen slapen. Het heeft mij goed geholpen m.b.t. de slaap, maarrr.. ook ondervond ik bijwerkingen waarvan ik in de eerste instantie niet door had dat het weleens door het gebruik van Melatonine kon komen. Want hoe dan ook, het is en blijft een hormoon dat je extra slikt en waa[lees meer...]r je dan ook altijd voorzichtig mee moet zijn.. bleek wel. Ik merkte dat ik huileriger werd, licht depressiever en wat angstiger.. het sloop er geleidelijk in.. nu geen klachten meer sinds ik ben gestopt met gebruik melatonine. Wat voor mij geldt hoeft natuurlijk niet voor een ander op te gaan, maar toch.. blijf waakzaam want onbedoelde klachten worden vaak aan iets anders gelinkt, terwijl het ogenschijnlijke en weinig mg bevattende melatonine geen kwaad lijkt te kunnen.. Wees alert op de (bij)werking van je lijf.. oppassen dus..

30-10-2014 | Vrouw | 61
Allergie
Ik ben er net mee begonnen maar is inderdaad erg duur als je het als magistrale bereiding koopt bij de apotheker. Iemand vond het hier goedkoop online, kan deze persoon vermelden waar hij het dan vond pls. Thx. Mijn prille ervaring is dat ik na jaren gebruik van een inslaper voor het eerst kon inslapen met Melatonine 2mg, al werd ik heel veel even wakker. Vanavond zal ik [lees meer...]3mgr nemen en afwachten of ik hierbij kan blijven. In elk geval werd ik deze morgen wel frisser wakker! Ik heb er goede moed op eindelijk mijn inslapers achterwege te kunnen laten!

21-10-2014 | Vrouw | 55
melatonine
Na veel slapeloosheid, moeilijk in slaap komen begonnen met melatonine. Ik nam eerst 1 tabletje van 2 mg. Dat hielp op een gegeven moment niet meer en toen 2 tabletjes van 2 mg. gaan innemen. Het inslapen gaat prima het werkt dus wel. Echter nu sinds een aantal weken erg angstige dromen, die het uitgerust wakker worden niet echt bevorderen. Het zijn dromen met huilend en[lees meer...] trillend wakker worden, dus genoeg reden om met de melatonine te stoppen. Of eventueel weer te minderen terug naar 2 mg. per nacht

14-10-2014 | Vrouw | 56
melatonine (1mg)
Mijn zoon (17) en ik hebben een week Melatonine genomen omdat we allebei moeilijk in slaap komen. Er is autisme in de familie en bipolaire stoornis. Ik heb een schildklier die traag werkt. De bijwerkingen werden na een aantal dagen bij mijn zoon heel erg. Hij werd agressief, depressief en overdag verschrikkelijk moe. Dus meteen mee gestopt. Ik sliep er goed op maar kree[lees meer...]g ook gaandeweg last van gejaagdheid, duizeligheid en verwardheid, dus ook gestopt. Er moet voorzichtig worden omgegaan met hormonen, het kan heel fout uitpakken

14-10-2014 | Man | 34
melatonine (2mg)
Ik ben op aanraden van mijn huisarts Melatonine gaan gebruiken omdat ik erg slecht sliep en 's nachts veel wakker werd. Omdat Melatonine bij de apotheek erg duur is heb ik gezocht op het internet. Ik kwam een mooie aanbieding tegen en nog gratis verzonden ook. Sinds ik het gebruik slaap ik beter in en vooral door.

14-08-2014 | Vrouw | 16
PDD-NOS
Dit medicijn werd voorgeschreven door een homeopaat, melatonine geeft rust voor veel mensen gebruiken ze dat voor het slapen gaan. ik doe dit als ik juist naar school ging dag is geen 5mg maar een speciale dozering, 20 om maar liefst te zijn het iss een smelttablet en was zeer onder de indruk, ik was meer gefocust en ging makkelijker te werk op school nu gebruik ik niet me[lees meer...]er... maar het is vooral een aanrader. ga een keer langs een homeopaat .

14-07-2014 | Man | 19
ADHD
Op 17-jarige leeftijd had ik al een aantal jaar enorme last van slaapproblemen. Ik ben naar de huisarts gegaan, deze heeft mij melatonine (eerst 2mg, later 5mg, dit is de hoogste dosering) voorgeschreven op herhaalrecept. Het werkte bij mij nauwelijks, werd er wel moe van maar kon alsnog niet slapen. Als ik er 2 nam van 5mg werkte het redelijk. Geen dagelijks gebruik overi[lees meer...]gens. Bovendien duurt het enorm lang voordat het inwerkt. Slaapproblemen hielden aan en heb het gebruik toen maar gestaakt. Voordeel is wel dat ik nauwelijks bijwerkingen ervaarde, wellicht wat dufheid de volgende dag.

27-06-2014 | Man | 7
melatonine (1mg)
Onrust
Onze zoon, 7 jaar, was onrustig, ging erg laat slapen en was veel bezig met school, en is een echte denker. Nu hij melatonine neemt, slaapt hij binnen een half uur in, en is veel rustiger, ook overdag.

04-06-2014 | Man | 40
melatonine (5mg)
Ik kreeg deze tablet omdat ik slecht kon slapen. Nadeel je droomt er flink van en dat is geen leuke bijwerking. Maar dat is misschien per persoon verschillend. Nadeel is ook als de specialist ze voorschrijft de tablet €1,70 per stuk kost. Je kunt dan beter naar de drogist gaan voor andere tabletten die goedkoper zijn en ook goed werken. Ik heb nu Nachtrust extra sterk van [lees meer...]Bional.

19-12-2013 | Man | 28
melatonine (5mg)
Melatonin wordt in Nederland in veel te kleine kleine dosering aangeboden. In Amerika kocht ik, op doktersadvies, een pot met 120 tabletten van vijf milligram voor een paar dollar. Ik nam dan 3 à 4 tabletten van 5, dus 15 tot 20 milligram, en sliep goed. Bij de kruidvat zag ik tabletjes met 0,1 milligram! Daar zou ik dan de hele verpakking van moeten slikken, en zel[lees meer...]fs dat zou te weinig zijn. Nu ja, als je erin gelooft...

16-09-2013 | Man | 58
melatonine
In 2008 had ik vrij plotseling een slaapstoornis. Na heel veel onderzoeken en ruim een jaar verder kwam men er achter dat mijn lichaam geen melatonine aanmaakte, wat nodig is om in slaap te vallen. Sinds juni 2009 slik ik 's avonds 10mg melatonine om in slaap te komen en 5 mg(soms 10mg) amytriptiline om door te slapen. Het werkt bij mij perfect. Wat ik wel vreemd vind is[lees meer...] dat je dit medicijn (melatonine) altijd zelf moet betalen. In de folder over slaapmiddelen die niet vergoed worden, wordt over melatonine niet gesproken. De andere middelen hebben allemaal bijwerkingen en zijn op lange termijn verslavend. Daar is bij melatonine geen sprake van.

05-09-2013 | Man | 63
melatonine (1,5)
Tinnitus
Sinds April heb ik last van Tinnitus, erg lastig en gaat gepaard met slapeloosheid en veel wakker worden. KNO arts zei probeer voor het slaapprobleem eens Melatonine 1,5mg. Ik ben een beetje verdeeld , slapen gaat wel iets beter maar naar mijn mening kan het ook beter , ik word namelijk s 'nachts vaak nog wakker en ook erg vroeg ,hiervoor dus nooit een probleem met slape[lees meer...]n. Het is wel beter dan wat het was maar toch. Slaappillen daar heb ik een hekel aan, dit zou de oplossing kunnen zijn. Nu lees ik dat er ook zwaardere Melatonine is. Is dat raadzaam om zelf te gaan proberen of altijd de huisarts raadplegen? Langdurig gebruik, geeft dat een probleem? Graag een reactie alvast bedankt. Harm

20-08-2013 | Vrouw | 52
Crohn
Ik slaap al heel lang héél slecht, door de operaties , m'n ziekte, de pijn. Ben weer met melatonine begonnen. Nu 2 stuks van 5 mg.avonds. Héérlijk. Ik vind de miniscule doseringen hier beschreven wel erg laag ! Dat kan toch bijna niet werken?? Bij mij is 2x5 mg. 'n fijne dosis. Overdag houdt 't relaxte gevoel aan. Daar kan geen kalmeringstablet tegenop . 10 mg. bestaa[lees meer...]t helaas niet.

13-08-2013 | Man | 23
melatonine
Melatonine gekregen als hulpmiddel om in slaap te komen (wat de werkzame stof ook behoort te doen). Ik kan met zekerheid zeggen dat dit niet heeft geholpen. Vandaar dat ik terug ben gegaan naar de huisarts. Deze heeft mij Mirtazapine voorgeschreven, waar ik overigens net een oordeel over geschreven heb. De bijwerking die ik had van de melatonine was gewichtstoename. Va[lees meer...]n de Mirtazapine idem, daarnaast na het slapen niet vooruit te branden en van tijd tot tijd erg realistische nachtmerries.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum