melatonine

Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

16-03-2017 | Vrouw | 65
Onrust
Jammer dat je Melatonine moet laten smelten onder de tong...

03-03-2017 | Vrouw | 23
Vermoeidheid
Ik heb melatonine van de neuroloog voorgeschreven gekregen. Mijn natuurlijke melatonine productie is ten opzichte van normale mensen namelijk 1 tot 2 uur naar achteren verschoven. Hierdoor val ik pas rond half 1 in slaap. Dat hoeft probleem te zijn, maar omdat ik last heb van vermoeidheid kreeg ik melatonine om mijn slaapritme naar voren te verschuiven, in de hoop dat ik e[lees meer...]r fitter van word. Dat is helaas niet gebeurd. Ik moet het al vrij vroeg slikken, om 20.00 en dan is het de bedoeling dat ik 3 uur later in slaap val. Dat lukt wel, ook al voel ik me wel wat onrustig als ik wil gaan slapen. Maar ik slik het nu al een ruime week en ik merk dat ik steeds vermoeider ben overdag. Ik ben niet vooruit te branden. Ook voel ik me somberder dan normaal. Dus om te slapen helpt het goed, maar ik word er helaas niet fitter van. Misschien ben ik wat gevoelig voor melatonine. Ik gebruikte namelijk eerder van die kleine pilletjes met 0,1 mg als dosis en daarbij had ik niet zulke erge vermoeidheid als bijwerking.

03-02-2017 | Vrouw | 46
melatonine (1mg)
Hey de eerste 2 dagen was het een raar gevoel aan de rechterkant van mijn kaak, was verdooft na 5 minuten inname (zoals bij de tandarts) dit trok ook wel weg na 10 minuten. Nu na een week inname van 1 per dag wekt het mijn migraine op, heb de twee laatste nachten heftige migraine tot braken toe gehad. Ook mijn handen zijn opgezwollen, daar ik sluimerende reuma heb. Ik zou [lees meer...]het spijtig vinden dat dit alles daardoor komt, want ik was blij eindelijk te kunnen doorslapen tot s'ochtends. Nam het om 23u in en ging om 24u slapen en sliep door tot 8u.

03-01-2017 | Vrouw | 15
melatonine (2mg)
Begonnen vanwege moeilijk in slaap komen. Soms vraag ik me af of het voor mij effectief is, omdat ik op sommige dagen weinig verschil merk, met of zonder inname.

22-11-2016 | Vrouw | 24
melatonine (3mg)
Sinds kind af aan heb ik al problemen met een vast slaappatroon. Doordat mijn ouders mij dachten te plezieren (wat ze toen ook deden) met een TV op mijn slaapkamer, bleef ik als kind / puber nachtenlang voor de tv en computer zitten (ik ben nu 24). Hierdoor heb ik een onregelmatig slaappatroon opgebouwd met standaard maximaal 5.5 uur slaap. De laatste jaren merkte ik dat [lees meer...]ik enorm moe was overdag en kon ik eigenlijk niet zonder een tussendoor slaapje (of 5 koppen koffie), waardoor ik 's avonds weer moeilijk in slaap kwam.. Tot vorige maand had ik het een soort van opgegeven om een normaal slaap/dagritme te hebben, tot het me zo frustreerde dat ik huilend in bed zat en dacht, ik ga morgen meteen melatonine pillen halen en zorgen dat ik voor 11 uur slaap. Zo gezegt zo gedaan, ik heb de pillen sleepzz 3 mg gehaald. en een halfuur na inname was ik eindelijk voor 1 uur 's nachts echt moe, sinds dat moment haal ik nachten perfect door sta ik 's morgens super fit op en ben ik overdag niet meer moe (dit duurde btw wel een week). ik gebruik de melatonine pil nu 4x pw, maar wil afbouwen tot ik het gevoel heb dat het me zonder lukt.. omdat ik me al snel frustreer als ik niet in slaap kom, waardoor het nog lastiger wordt. Al om al, ik hoop dat dit medicijn andere mensen ook gaat helpen om mensen hun dag/nacht patroon te herstellen, ik ben er enorm blij mee.

21-09-2016 | Vrouw | 57
melatonine (5mg)
ik ben zelf depressief en kon niet slapen, als ik sliep mag ik blij zijn als ik 2 a 3 uurtje slaap had.

01-08-2016 | Vrouw | 17
melatonine (2mg)
Ik kon niet slapen en dat kan ik nu nog niet. Ik was bezig op internet op zoeken wat er tegen zou kunnen helpt. en ik bedacht me dat ik in 2015 melatonine gekregen had van mij therapeute om me te helpen met het in slaap komen. maar ik kreeg er soort blaasjes van dus ben naar de dokter gegaan en die dacht eerst dat het herpes was. maar ik zij dat ik wel van luceris melato[lees meer...]nine had gehad. hij adviseerde dat ik dat niet meer moest nemen en als het niet over ging, dat ik terug moest komen. het is weg gegaan dus ik ben niet meer naar de dokter gegaan voor dat. en ik had een vraag kan je depressie krijgen alles je slaap problemen hebt ? en zijn er ander oplossingen dan medicijnen en lavendel?

16-06-2016 | Vrouw | 28
Moeheid
Deze tabletten voorgeschreven gekregen door de neuroloog, omdat ik heel slecht slaap, als het totaal 4 uur is per nacht is dat al veel, ook 's nachts vaak wakker. Dit geprobeerd, tot nu toe weinig resultaat. Ga nu over naar een hogere dosering, op advies van de neuroloog.

04-06-2016 | Vrouw | 60
melatonine (1mg)
fantastische oplossing na jaren slecht geslapen te hebben, nu al 5 jaar zonder problemen dankzij deze lage dosering melatonine

02-05-2016 | Vrouw | 55
melatonine (1mg)
Enkele keren melatonine gebruikt zonder probleem en redelijk effectief. Laatste keer werd ik binnen 45 minuten niet lekker. Zeer hoge hartslag, branderige huid met bultjes en rode huid. Dit begon bij gezicht en trok langzaam naar beneden tot voeten. Ook enige benauwdheid. Even getwijfeld of ik huisartsenpost zou bellen, maar toch afgewacht. Na ruim een uur daalde hartslag [lees meer...]en namen verschijnselen af en ben ik in slaap gevallen. Volgende ochtend niets meer aan de hand. Enige voorzichtigheid is toch op zijn plaats bij dit middel.

29-02-2016 | Vrouw | 32
melatonine (2mg)
Sinds jaren weer eens toevlucht gezocht op melatonine. Kreeg het eerst op recept van neuroloog 5mg, zonder bijwerkingen. Hielp toen nauwelijks. Nu 2mg zelf gehaald, 1x gebruikt en ontzettend diep geslapen. Dat werkt dus wel, met name voor mij met het doorslapen. Ik heb de dag erna veel last van slapheid, trillingen met name in de handen, sufheid en vermoeidheid. Teveel dus[lees meer...], het middel is zijn doel voorbij geschoten. Had ik beter een paar uur wakker kunnen liggen...

29-11-2015 | Vrouw | 69
melatonine (0.3mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb jaren niet goed kunnen slapen, was me niet bewust van, het was voor mij normaal. Ben melatonine gaan gebruiken voor jetlag, later af en toe om uitgerust te zijn. Ik gebruik nu 3 maanden 0.3 mg elke nacht, slaap goed ben uitgerust, geen nachtelijke dromen en nachtmerries. Het is weinig wat ik gebruik maar werkt goed voor mij.

11-11-2015 | Vrouw | 19
melatonine (3mg)
Ik begon met melatonine om in slaap te komen. Dat lukte! Maar ik werd standaard om 3 uur wakker en bleef wakker tot 5 uur. Daarna viel ik weer in slaap voor een uurtje?! Ik heb zelfs temazopan van de dokter gehad en valeriaan, maar niets hielp! Werd gewoon wakker. Toen ben ik gestopt met alles en sliep 's nachts door. Helaas word ik nu wel 's ochtends constant wakker, hee[lees meer...]l licht en val dan weer in slaap. Dit heb ik liever dan 's nachts 2 uur wakker liggen.

10-10-2015 | Vrouw | 33
melatonine (5mg)
Al meer dan 14 jaar liep ik rond met slaapproblemen. Na alles geprobeerd te hebben, werd mij aangeraden om contact te zoeken met een slaapcentrum. Daar is mijn melatonine-aanmaak getest en de uitslag was dat ik geen melatonine aanmaak. Direct heb ik toen melatonine voorgeschreven gekregen en die avond (en vele avonden daarna) heb ik voor het eerst in jaren gewoon kunnen sl[lees meer...]apen. Een fijn medicijn, je komt er misschien een beetje van aan, en het heeft wisselwerkingen met medicijnen als Carbamazepine (anti-epileptica), maar het is een lichaamseigen stof en dus heel natuurlijk.

09-09-2015 | Vrouw | 18
melatonine (3mg)
gebruik het vaak voor het slapen gaan en word uitgerust wakker wat ik zonder melatonine niet doe. zonder val ik ook amper in slaap en ben ik vaak en veel wakker

24-08-2015 | Vrouw | 75
melatonine (2mg)
ik krijg erge nachtmerries van de tablet en word erg zwetend wakker.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum