Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

Bij  ADDX

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

09-03-2019 | Vrouw | 35
ADD
Nadat mijn dochtertje werd geboren in 2012 werd ik depressief. Door omstandigheden begon ik te twijfelen of ik ook ADHD zou hebben net als mijn broer. Na veel gezoek uiteindelijk terecht gekomen bij een dokter die gespecialiseerd is in gedragsproblemen. Op aandringen kreeg ik zonder gedragstherapie toch medicijnen waar ik nu wel spijt van heb. Doordat ik een acute psychose[lees meer...] had op mijn 18e mocht ik geen Ritalin maar wel Bupropion 150mg icm met mijn antihistamine medicijnen. k dacht dat het alles zou oplossen en de mensen die aan mij twijfelden laten zien dat ik toch volwassen en onafhankelijk kan zijn. Nou mooi niet dus. Ik begon actief en positief te worden ook ging ik vaak met mijn dochter uitstapjes doen. De bijwerkingen waren heftig en was gedwongen binnen te blijven. Ik kreeg last van rode uitslag (gehele lichaam), hoofdpijn, trillen en nachtelijk zweten. Nu 2 jaar later alleen last van nachtelijk zweten, moeilijk mijn plas ophouden, maar het ergste is dat mijn zicht achteruit is gegaan. Daar schrok ik van. Ik heb dit zovaak gezegd zowel tegen de psychiater, pycholoog als de huisarts. Maar krijg geen gehoor. Alleen maar "ja, mevrouw ik begrijp het. Dat is vervelend. We zoeken samen naar een oplossing". Ik wacht nog steeds. Ik heb geen idee wat te doen. Iemand advies?

03-02-2023 | Vrouw | 38
ADD
Dit medicijn gevraagd aan mijn huisarts ivm diagnose ADD ( gesteld door bedrijfsarts, sta op wachtlijst gz), veel piekeren en angsten. Slik nu ongeveer 5 weken 150mg per dag. Merkte na 3 dagen al verschil. Wat een rust in mijn hoofd! Alleen wat suf maar dat is het zo waard! Het lijkt alsof mijn darmen ook rustiger zijn. Ik las veel over gewichtsverlies maar daar merk ik [lees meer...]niks van (helaas;)). Moest na een week naar 300mg, maar merkte dat ik daar echt onrustig van werd. Voelde alsof ik speed had gebruikt (weet niet hoe dat is maar ik ging als een malle op mijn fiets alsof ik de tour de france aankon. Kaken werden ook stijf. Toch maar terug gegaan naar 150. Dit ook genomen ivm depressieve klachten (en stoppen met roken mooie bijkomstigheid). Merk zoveel lichter in mijn hoofd, echt top!! Minder piekeren, alles lijkt milder. Minder behoeften aan roken, hoop dat dat tzt helemaal stopt. Erg tevreden dus. Heeft iemand ervaring met verandering van merknaam? Ik heb het idee dat het anders voelt.

18-02-2018 | Vrouw | 41
bupropion (300mg)
ADD
Ik begon met 2 weken 150mg. De eerste 2 dagen was ik moe en een beetje duizelig. De overgang naar 300mg. verliep zonder problemen. Geen bijwerkingen meer gehad. Ik slik dit medicijn nu ongeveer een jaar nadat ik zowat psychotisch werd door methylfenidaat (concerta). Ik ervaar veel meer rust, zowel in mijn lijf als in mijn hoofd. Slapen is geen probleem meer. Het haalt niet[lees meer...] alle kenmerken van ADD weg, maar het haalt de scherpe kantjes weg. AD(H)D eigenschappen kunnen erg leuk en verrassend zijn, als ze maar niet de overhand nemen. Dmv Wellbutrin blijft het binnen de perken. Ik ben mezelf, maar dan net iets minder impulsief/dromerig. Ben dus echt heel tevreden.

14-02-2019 | Man | 44
bupropion (300mg)
ADD
Gekregen vanwege ADD en burnout klachten. Helpt goed om minder negatief te zijn, waardoor er meer positiviteit in hoofd komt om met ADD om te gaan. Helpt niet om meer focus te hebben om ADD tegen te gaan.

07-06-2018 | Vrouw | 44
ADD
Sinds ruim een jaar gebruik ik methylfenidaad en ik moet zeggen dat t een stuk rustiger in Mn hoofd is. Nu sinds maandag wellbutrin 150mg vanwege langdurige depressie. Ik voel me zo vreemd met dit nieuwe medicijn, net of ik niet mezelf ben. Er komt niks uit Mn handen en het boeit me nu niet eens. Met methylfenidaat gebeurd dat ook wel eens dat ik niks doe maar irritee[lees meer...]r me dan aan mezelf. Ik ga morgen maar stoppen met wellbutrin ik vind het gewoon eng hoe ik me voel. Iemand hier met dezelfde ervaring toevallig?

01-05-2022 | Vrouw | 46
ADD
Ik kan voor het eerst in jaren gewoon helder denken. Wat een verschil. Ik ben een ander mens. Ik kreeg brain fog na het overlijden van mijn echtgenoot. Ik dacht lang dit is rouw of depressie. Maar ook al kon ik de draad weer opnemen en weer gelukkig zijn. Die brain fog bleef. Ik vond dat zo frustrerend. Maar dat was dus op 2 dagen opgelost. Wondermiddel.

08-01-2019 | Man | 51
ADD
welbutrin wordt voorgescheven bij depressie en het helpt bij adhd/add. Qua depressie geen resultaat, voor adhd wel een beetje. Ik kon me iets beter focussen en was minder snel afgeleid. Wanneer ik een dag vergat in te nemen altijd hoofdpijn gedurende een aantal uren. Bij regelmatig gebruik ook soms hoofdpijn. Geestelijk was de sexlust aanwezig, maar kon er niet veel mee do[lees meer...]en omdat het erg veel moeite kostte om een erectie te krijgen. Nu 2 maanden gestopt met gebruik en erectie is weer beter.

10-11-2023 | Man | 64
ADD
Ik heb deze medicatie aangeraden gekregen vanuit de psychiater van de GGZ. Dit voor mijn ADD en de hele dag "aan staan". Ik was op zoek naar meer rust in mijn hoofd. Ik heb in het verleden een CVA gehad en gebruik hierdoor de rest van mijn leven diverse andere medicatie. Hierdoor zijn er weinig combinaties die samengaan en Bupropion was een eerste keuze van de psychiater [lees meer...]uit dit beperkte assortiment. Uiteindelijk heeft deze medicatie mij na een kleine twee maanden gebruik niets positiefs gebracht en ik ben recent overgestapt op andere medicatie (Brintellix)