ziekte

Complicatie na operatie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor complicatie na operatie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: complicatie na operatie

03-03-2019

Neurontin (gabapentine)
Complicatie na operatie

Ingevolge rugoperatie (PLIF-fusie -L-S1-L5) is de zenuwstreng die naar mijn rechterbeen gaat lichtjes opgerokken. Dat 'zou' in vermoedelijk een zestal maanden postoperatieve neuropatische (zenuw)pijn resulteren. Ik voel(de) een pijnlijke stijfheid/kramp in mijn rechterbeen (vooral kuit), evenals prikkelende 'uitstraling' in mijn rechtervoet. Eerst Lyrica geprobeerd, maar[lees meer...] snel mee gestopt vanwege hevige bijwerkingen. Dan PEA geprobeerd: helpt 'wat' maar onvoldoende. Vervolgens bij Neurontin (gabapentine) uitgekomen, dat helpt goed, maar heeft heeft bij mij dezelfde bijwerkingen als Lyrica, *zij het in veel mindere mate* (zie "bijwerkingen").
07-12-2018

Complicatie na operatie

Zeer tevreden alleen de pijn werd net niet genoeg onderdrukt
07-12-2018

MS Contin (morfine retard)
Complicatie na operatie

Het medicijn werkt goed, paar lichte bijwerkingen niet ernstig. Hoop alleen niet dat het verslavend is.
30-07-2018

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

07-07-2018

Fraxiparine (nadroparine)
Complicatie na operatie

Nu 6 weken in gebruik ivm meerdere operaties aan mijn knie. Heb de eerste 2 weken regelmatig last van hoofdpijn gehad, nu last van bultjes op mijn (kale) hoofd. Het prikken gaat meestal goed, 1 op de 6 prikken zijn pijnlijk, prik nu in mijn bovenbeen. In mijn buik gaf regelmatig blauwe plekken na de injectie.
11-04-2018

Morfine (morfine)
Complicatie na operatie

na ok van mijn voet zakte de pijn maar niet dosis werd maar opgevoerd pijn zakte niet maar de complicaties werden steeds heftiger.
23-02-2018

Xarelto (rivaroxaban)
Complicatie na operatie

Na een operatie moest ik dit slikken, levenslang. Tegen trombose.
16-07-2017

Zofran (ondansetron)
Complicatie na operatie

Ik reageerde totaal niet goed op dit medicijn en ik gaf dat ook aan, tijdens de operatie, want ik was lokaal verdoofd met ropivacaine. Ik kreeg ook het middel kefzol, is anti-biotica en droperidol. Ik kreeg convulsies en absences, is petit-mal, geheugenverlies en hartritmestoornissen, oedeem en onverklaarbare gewichtstoename. Het kan de combi zijn geweest, ik heb dit door[lees meer...]gegeven aan de apotheek, maar binnenkort moet ik een onderzoek laten doen naar mijn genotype, want dit soort klachten zijn zeldzaam en komen alleen voor als je een enzym-afwijking hebt(auto-immuun ziekte, bij een gezond persoon is er bij juist gebruik weinig bijwerkingen.
23-05-2017

Claritromycine (claritromycine)
Complicatie na operatie

Na het verwijderen van huidkanker kreeg ik na 2 weken onderhuids toch nog een ontsteking. Kreeg van de huisarts Claritromycine 2x dgs 500mg voorgeschreven. Meteen een uur na de eerste inname begonnen de bijwerkingen: misselijk, winderig en bittere smaak. Heb 7 van de 14 capsules ingenomen omdat vooral mijn tong zeer pijnlijk was (wittig en scheurtjes).
08-11-2016

Complicatie na operatie

Wees alert je kan er zeer snel goed beroerd van voelen. Ik had last van: acute misselijkheid met braak neiging, later hoofdpijn.
26-06-2016

Diarreeremmer Loperamide (loperamide)
Complicatie na operatie

Na een maagoperatie is een zenuw van de darm geraakt, volgens de chirurg. Dit middel help wel maar de kwaal blijft. Het is een hulpmiddel om de diarree onder controle te houden.Dit middel helpt mij zeker. Maar het probleem is chronisch geworden. Bij de Lidl koop ik dit midden voor 1,28 per 10 tabletten, 2 Mg. En dezelfde tabletten qua werkbare stof betaal je vele malen me[lees meer...]er. Ik zag het bij de Op is op shop voor ruim 6 euro. En bij een andere supermarkt voor ruim 3 euro. En als je een chronische gebruiker bent scheet dat erg veel.
24-05-2016

Naproxen (naproxen)
Complicatie na operatie

Forse pijn in mijn schouder, hals en arm. Ben geopereerd, neerplastiek (stukjes bot weg gefreesd onder het schouder dak) en de slijmbeurs bij de schouder was fors ontstoken en taai, deze is weggehaald. En een biceps ligament ontsteking. De pijn in mijn arm wordt veel erger na inname van naproxen. Dan kan ik mijn arm niet meer bewegen. Mijn arm brand en snijd + heel erg suf[lees meer...] word ik ervan. Geen aanrader voor mij dus.
18-05-2016

Flucloxacilline (flucloxacilline)
Complicatie na operatie

Na een ingreep moest ik preventief dit medicijn 3 x per dag innemen. Gevolg was een allergische reactie op het medicijn. Darmontsteking, hoge koorts en aanhoudende hoofdpijn.
10-01-2016

Paroxetine (paroxetine)
Complicatie na operatie

Op 6 dec 2013 aan tongkanker geopereerd. Lichamelijk geen probleem. Wel lichte/minder lichte hersenproblemen. Op mijn vraag aan de kaakchirurg had ik een zware narcose? antwoord was nee maar wel een heel lange, en gezien uw leeftijd (toen 85) komt dit voor en duurt genezing langer. Ben bang voor medicijn Paroxetine. Leef intens een genieter. Veel humor, prachtig leven 62 j[lees meer...]aar getrouwd En gelukkig mens, maar leven is wel een Sinus lijn. Vraag hoe denkt u over Paroxetine?
30-10-2015

Complicatie na operatie

Ik gebruik 4 keer per dag 2 tabletten. Ik vind het 2 keer zo sterk als heroine en extreem verslavend. Lig te spacen in mijn bedje. De pijn is weg, maar dit is geen remedium. Afrader, tenzij terminaal ziek.
17-08-2015

Perindopril (perindopril)
Complicatie na operatie

Na een bypass kreeg ik dit middel voorgeschreven door de cardioloog. Gevolg: Droge mond en heel veel hoesten en dat is na zo'n operatie een ramp. Deze bijwerking is bekend. Na het stoppen van dit medicijn is na 6 dagen de kriebelhoest nog steeds niet helemaal over.
06-08-2015

Penidural (benzathinebenzylpenicilline)
Complicatie na operatie

Gebruik penidural al ruim 30 jaar zonder problemen maar het word uit de handel genomen
27-07-2015

Diclofenac (diclofenac)
Complicatie na operatie

gekregen na mijn operatie, als pijnbestrijding. mijn hele mond doet zeer nu en zit vol met ontstekingen, dus ik stop er per direct mee.
28-06-2015

Naproxen (naproxen)
Complicatie na operatie

10 Minuten na het inbrengen van de zetpil begonnen de darm en maag krampen. Zijn erger dan de pijn waar ik ze voor zou moeten nemen. Onder en bovenkaak zijn verzet. Hele dag het idee in je darmen dat je diaree krijgt. Eetlust is er niet meer. Zware afrader!! Agressief spul.
23-04-2015

Clindamycine (clindamycine)
Complicatie na operatie

Mijn man heeft zo'n pijn op de borst na inname medicijn, is nog naar ziekenhuis geweest. Dacht hartinfarct alles gecontroleerd en denken dat het van medicijn clindamycine, hij heeft nu zo'n pijn dus we gaan stoppen met medicijn. Het lijkt op een zware hartaanval. Is dat normaal, denk het niet he.
19-03-2015

Dipidolor (piritramide)
Complicatie na operatie

Na een operatie aan mijn voet kreeg ik in eerste instantie een morfine pomp op mijn infuus aangesloten. Daarvan werd ik erg misselijk en kreeg ik bovendien jeuk over mijn hele lichaam. Snel werd de morfine vervangen door dipidolor. Aan het infuus zat een pompje dat ik zelf kon bedienen. Ik was nog steeds misselijk, maar dit was prima te handelen. Ik hoefde niet meer te bra[lees meer...]ken en de pijn zakte duidelijk naar de achtergrond.
26-12-2014

Targocid (teicoplanine)
Complicatie na operatie

Koude rillingen en koorts tot 40,2 gr, beginnend 1 uur na toediening via infuus.
24-09-2014

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Complicatie na operatie

Ik ben momenteel in Brazilie em daar heb ik mijn scheenbeen gebroken. Ik heb 8 dagen in een ziekenhuis moeten wachten op een operatie em dat is uiteindelijk afg vrijdag gebeurd. Zaterdag mocht ik naar huis met een recept voor FLANCOX em CIPRO. Elke dag komt er iemand de wond schoonmaken em die is heel tevreden over het snel herstellen van de operatiewond. Sinds een dag of [lees meer...]twee krijg ik rode plekken op mijn huid, die inmiddels overal zitten, alleen nog niet op buik, borst em gezicht. Ik zie er niet uit !. Volgens de verpleegkundige kon dat aan de FLANCOX liggen. In overleg met haar leidinggevende ben ik daar acuut mee gestopt en overgestapt op ibuprofen. Naast deze vlekjes heb ik nu ook die enorme pijn in bijna al mijn gewrichten. Ik zou nog 3 dagen door moeten gaan met de cipro, ik weet dat je niet zomaar met een AB kuur mag stoppen. Ik weet niet wat ik moet doen ! In Brazilie heb je geen huisartsen en moet je eerst via een ziekenhuis doorverwezen worden naar een specialist. Ben echt bang !
16-01-2014

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Complicatie na operatie

Na het verwijderen van de slijmbeurs in de heup last gekregen van een hardnekkige bacterie. Na een andere antibiotica overgezet naar Amoxilline/Clavulaanzuur 500/125 3x p.d. Slik het nu 13 dagen en de wond hersteld zeer voorspoedig alleen de bijwerkingen na 10 dagen. Dikke opgezette tong, rood opgezet tandvlees en een maag die blijft rommelen. Vanmorgen een keer overges[lees meer...]lagen en de tong en tandvlees worden iets rustiger. Straks maar met de specialist bespreken hoe nu verder.
17-11-2013

Tramadol (tramadol)
Complicatie na operatie

Middel gekregen na een operatie, zou pijn moeten verlichten. toegediend gekregen zonder melding van te voren. Al verrassend gemerkt verslavend/anti- depressie achtig middel. na uitslag over heel je lichaam en je ligt al verkreukeld in een hoek, stop je met tramadol dan krijg je ook nog eens gratis het gevoel dat het leven geen zin meer heeft!! Nooit meer dit product[lees meer...]!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2182)
Depressie (1794)
Angst & paniekstoornis (1640)
Hoge bloeddruk (1252)
Acne/puistjes (861)