Complicatie na operatie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor complicatie na operatie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: complicatie na operatie

01-01-2024 | Vrouw | 67
Complicatie na operatie
Kreeg dit middel na opratie heiligbeen. Heb het van maart tot september genomen in een eerste dosering van 60 mg pd, later afgebouwd tot 5 mg pd. Buitengewoon tevreden over de werkzaamheid. Bijwerkingen waren nihil, hooguit enige slaperigheid. Na het stoppen nergens last van gehad. De verslavingsangst van veel artsen begrijp en herken ik niet!

Novalgin

06-12-2023 | Vrouw | 67
metamizol

02-08-2022 | Vrouw | 21
Complicatie na operatie
Na een liposuctie die uitgevoerd moest worden omdat ik Lipoedeem Allen Hines Stadium II heb, werden mijn onderbenen en voeten enorm blauw en gezwollen. Overdag was de pijn te doen, maar ‘s avonds kon ik nauwelijks slapen. Mijn chirurg/behandelende dokter had mij tramadol voorgeschreven en ondanks dat ik normaal het zo lang mogelijk met paracetamol probeer uit te houden, wa[lees meer...]s ik het één nacht zat en heb ik toch een keer tramadol geprobeerd. Na een uur voelde ik nog steeds wel wat pijnscheuten, maar ze waren een stuk doffer. Ik kreeg echter bij het inwerken wel last van hartkloppingen en een versnelde hartslag, wat ik niet zo prettig vond. Tijdens het wakker worden had ik lichte hoofdpijn (ondanks veel gedronken!) en voelde ik mij heel suf.

28-01-2022 | Vrouw | 70
Complicatie na operatie
Ik slik 3 keer per dag tramadol sinds mijn kanaalstenose operatie in 2015 daarna is mij nooit gevraagd om te stoppen. Ik heb ms primair progressief en dacht dat dit wel goed voor mij is .Nu heb ik al verschillende keren gevraagd of ik hier beter mee kan stoppen maar daar krijg ik geen antwoord op. Ik adviseer mensen zelf eerder aan de er bel te trekken om te stoppen .Ik [lees meer...]ben nu zelf maar aan het minderen.

03-09-2021 | Man | 37
Complicatie na operatie
Ik heb er zeer veel aan gehad. Het heeft bij mij een hoop pijn en angst voorkomen. Snap die hele heksenjacht tegen dit middel niet. Gewoon nooit langer dan maximaal 1,5 week gebruiken/voorschrijven, tenzij het een palliatief traject is. Het is nu zo, dat artsen bang zijn voor de heksenjacht en mensen met een open botbreuk maar voor 1 dag zware pijnstillers en de rest parac[lees meer...]etamol meegeven. Gevolg is dat mensen letterlijk gek worden van de pijn. In landen zoals de VS is dit middel misbruikt, laat daar niet alle patienten de dupe van zijn. Dit middel werkt gewoon geweldig om de ergste pijn af te vlakken. En heeft niet zoveel bijwerkingen als de vrij-verkochte NSAID's zoals diclofenac met maagbloedingen e.d. tot gevolg.

Acetylsalicylzuur

acetylsalicylzuur
Complicatie na operatie
Gebruikt na een knieoperatie. Gedoe om het in water te moeten oplossen. En ik werd er misselijk van.

Xarelto

rivaroxaban
Complicatie na operatie
Na knieoperatie een aantal dagen gebruikt. Ik kreeg wel last van misselijkheid. Ik weet niet zeker of het van dit medicament of van de celecoxib was.

Celebrex

celecoxib
Complicatie na operatie
Pijnbestrijding na operatie knie. Ik heb het idee dat de pijnstilling maar een uur of 6-8 werkt. Ook al gebruik ik een hogere dosering. De paracetamol gebruik ik 4 keer per dag. Maar in de middag neemt de pijn toe ondanks opnieuw innemen paracetamol. Ik heb het idee dat ik meer baat zou hebben bij diclofenac (ervaring uit verleden). Dit ga ik binnenkort maar eens uitprober[lees meer...]en.

Celebrex

22-11-2020 | Vrouw | 55
celecoxib
Complicatie na operatie
Als ontstekingsremmer na een operatie voorgeschreven gekregen. Wát een troep, met maagbeschermers toch weer het ziekenhuis in. Zéér veel bloed verloren. Daardoor bij spoedeisende hulp in het ziekenhuis terecht gekomen! Rotzooi dus!!!

Clindamycine

07-08-2020 | Man | 30
clindamycine
Complicatie na operatie
Na een aanrijding met een wagen en de nodige operatie deze medicatie meegekregen om infecties tegen te gaan en dit voor 7 dagen lang. Al na eerste inname verschrikkelijke (metaal)smaak. Verdwijnt net op het moment dat je de volgende moet innemen. Na 2 dagen kwam er dan ook nog eens buikloop bij dat toch de dagelijkse zaken belemmert. Hopelijk na deze kuur nooit meer. [lees meer...]

25-09-2019 | Vrouw | 42
Complicatie na operatie
Had 4 kilo vel verwijderd van mijn buik. Daarna altijd hevige pijn in mijn buik. Ik nam tramadol retard 100mg. Het ging goed en dat helpt mij veel om meer op mijn benen te staan, om te kuisen en koken en neem geen openbaar vervoer ik doe alles met mijn bennen ik zit pas op ee stoel pas in de avond Rond 20uur.die pijn is erger geworden ik neem nu 200mg heb elke avond st[lees meer...]ekende pijn, heeft iemand het zelfde wat ik mee maak. Alvast bedankt

Neurontin

03-03-2019 | Man | 55
gabapentine
Complicatie na operatie
Ingevolge rugoperatie (PLIF-fusie -L-S1-L5) is de zenuwstreng die naar mijn rechterbeen gaat lichtjes opgerokken. Dat 'zou' in vermoedelijk een zestal maanden postoperatieve neuropatische (zenuw)pijn resulteren. Ik voel(de) een pijnlijke stijfheid/kramp in mijn rechterbeen (vooral kuit), evenals prikkelende 'uitstraling' in mijn rechtervoet. Eerst Lyrica geprobeerd, maar[lees meer...] snel mee gestopt vanwege hevige bijwerkingen. Dan PEA geprobeerd: helpt 'wat' maar onvoldoende. Vervolgens bij Neurontin (gabapentine) uitgekomen, dat helpt goed, maar heeft heeft bij mij dezelfde bijwerkingen als Lyrica, *zij het in veel mindere mate* (zie "bijwerkingen").

07-12-2018 | Man | 48
Complicatie na operatie
Zeer tevreden alleen de pijn werd net niet genoeg onderdrukt

MS Contin

07-12-2018 | Man | 48
morfine retard
Complicatie na operatie
Het medicijn werkt goed, paar lichte bijwerkingen niet ernstig. Hoop alleen niet dat het verslavend is.

Fentanyl

30-07-2018 | Man | 66
fentanyl oromucosaal/transdermaal

Fraxiparine

07-07-2018 | Man | 42
nadroparine
Complicatie na operatie
Nu 6 weken in gebruik ivm meerdere operaties aan mijn knie. Heb de eerste 2 weken regelmatig last van hoofdpijn gehad, nu last van bultjes op mijn (kale) hoofd. Het prikken gaat meestal goed, 1 op de 6 prikken zijn pijnlijk, prik nu in mijn bovenbeen. In mijn buik gaf regelmatig blauwe plekken na de injectie.

Morfine

11-04-2018 | Vrouw | 56
morfine
Complicatie na operatie
na ok van mijn voet zakte de pijn maar niet dosis werd maar opgevoerd pijn zakte niet maar de complicaties werden steeds heftiger.

Xarelto

23-02-2018 | Vrouw | 36
rivaroxaban
Complicatie na operatie
Na een operatie moest ik dit slikken, levenslang. Tegen trombose.

Zofran

16-07-2017 | Vrouw | 34
ondansetron
Complicatie na operatie
Ik reageerde totaal niet goed op dit medicijn en ik gaf dat ook aan, tijdens de operatie, want ik was lokaal verdoofd met ropivacaine. Ik kreeg ook het middel kefzol, is anti-biotica en droperidol. Ik kreeg convulsies en absences, is petit-mal, geheugenverlies en hartritmestoornissen, oedeem en onverklaarbare gewichtstoename. Het kan de combi zijn geweest, ik heb dit door[lees meer...]gegeven aan de apotheek, maar binnenkort moet ik een onderzoek laten doen naar mijn genotype, want dit soort klachten zijn zeldzaam en komen alleen voor als je een enzym-afwijking hebt(auto-immuun ziekte, bij een gezond persoon is er bij juist gebruik weinig bijwerkingen.

Claritromycine

23-05-2017 | Vrouw | 55
claritromycine
Complicatie na operatie
Na het verwijderen van huidkanker kreeg ik na 2 weken onderhuids toch nog een ontsteking. Kreeg van de huisarts Claritromycine 2x dgs 500mg voorgeschreven. Meteen een uur na de eerste inname begonnen de bijwerkingen: misselijk, winderig en bittere smaak. Heb 7 van de 14 capsules ingenomen omdat vooral mijn tong zeer pijnlijk was (wittig en scheurtjes).

08-11-2016 | Man | 69
Complicatie na operatie
Wees alert je kan er zeer snel goed beroerd van voelen. Ik had last van: acute misselijkheid met braak neiging, later hoofdpijn.

Diarreeremmer Loperamide

26-06-2016 | Man | 69
loperamide
Complicatie na operatie
Na een maagoperatie is een zenuw van de darm geraakt, volgens de chirurg. Dit middel help wel maar de kwaal blijft. Het is een hulpmiddel om de diarree onder controle te houden.Dit middel helpt mij zeker. Maar het probleem is chronisch geworden. Bij de Lidl koop ik dit midden voor 1,28 per 10 tabletten, 2 Mg. En dezelfde tabletten qua werkbare stof betaal je vele malen me[lees meer...]er. Ik zag het bij de Op is op shop voor ruim 6 euro. En bij een andere supermarkt voor ruim 3 euro. En als je een chronische gebruiker bent scheet dat erg veel.

Naproxen

24-05-2016 | Vrouw | 42
naproxen
Complicatie na operatie
Forse pijn in mijn schouder, hals en arm. Ben geopereerd, neerplastiek (stukjes bot weg gefreesd onder het schouder dak) en de slijmbeurs bij de schouder was fors ontstoken en taai, deze is weggehaald. En een biceps ligament ontsteking. De pijn in mijn arm wordt veel erger na inname van naproxen. Dan kan ik mijn arm niet meer bewegen. Mijn arm brand en snijd + heel erg suf[lees meer...] word ik ervan. Geen aanrader voor mij dus.

Flucloxacilline

18-05-2016 | Vrouw | 53
flucloxacilline
Complicatie na operatie
Na een ingreep moest ik preventief dit medicijn 3 x per dag innemen. Gevolg was een allergische reactie op het medicijn. Darmontsteking, hoge koorts en aanhoudende hoofdpijn.

Paroxetine

10-01-2016 | Man | 87
paroxetine
Complicatie na operatie
Op 6 dec 2013 aan tongkanker geopereerd. Lichamelijk geen probleem. Wel lichte/minder lichte hersenproblemen. Op mijn vraag aan de kaakchirurg had ik een zware narcose? antwoord was nee maar wel een heel lange, en gezien uw leeftijd (toen 85) komt dit voor en duurt genezing langer. Ben bang voor medicijn Paroxetine. Leef intens een genieter. Veel humor, prachtig leven 62 j[lees meer...]aar getrouwd En gelukkig mens, maar leven is wel een Sinus lijn. Vraag hoe denkt u over Paroxetine?

30-10-2015 | Vrouw | 62
Complicatie na operatie
Ik gebruik 4 keer per dag 2 tabletten. Ik vind het 2 keer zo sterk als heroine en extreem verslavend. Lig te spacen in mijn bedje. De pijn is weg, maar dit is geen remedium. Afrader, tenzij terminaal ziek.

Perindopril

17-08-2015 | Man | 74
perindopril
Complicatie na operatie
Na een bypass kreeg ik dit middel voorgeschreven door de cardioloog. Gevolg: Droge mond en heel veel hoesten en dat is na zo'n operatie een ramp. Deze bijwerking is bekend. Na het stoppen van dit medicijn is na 6 dagen de kriebelhoest nog steeds niet helemaal over.

Penidural

06-08-2015 | Man | 64
benzathinebenzylpenicilline
Complicatie na operatie
Gebruik penidural al ruim 30 jaar zonder problemen maar het word uit de handel genomen

Diclofenac

27-07-2015 | Vrouw | 27
diclofenac
Complicatie na operatie
gekregen na mijn operatie, als pijnbestrijding. mijn hele mond doet zeer nu en zit vol met ontstekingen, dus ik stop er per direct mee.

Naproxen

28-06-2015 | Vrouw | 24
naproxen
Complicatie na operatie
10 Minuten na het inbrengen van de zetpil begonnen de darm en maag krampen. Zijn erger dan de pijn waar ik ze voor zou moeten nemen. Onder en bovenkaak zijn verzet. Hele dag het idee in je darmen dat je diaree krijgt. Eetlust is er niet meer. Zware afrader!! Agressief spul.