Ervaringen met Diazepam

diazepam

rusteloos somber voelen angst depressief

Slapeloosheid (25 meningen)
Onrust (17 meningen)
Beenkrampen (8 meningen)
Alcoholverslaving (4 meningen)

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

23-01-2018 | Vrouw | 40
diazepam (2mg)
Om van de Lorazepam af te komen ben ik overgestapt op de diazepam omdat deze een langere werking heeft. Dit verminderd de 'pijn' van het ontwennen. Helaas is het nog steeds een hel om af te bouwen als je het langer dan 2 weken gebruikt hebt. Laat dokters je niets wijs maken en lees altijd goed over hoe je moet afbouwen van een medicijn dat je wordt voorgeschreven. Google a[lees meer...]ltijd op de naam van je medicijn en 'ontwennen/ afbouwen/ afbouwverschijnselen' Dan weet je in ieder geval wat je kan verwachten.

08-12-2017 | Vrouw | 18
diazepam (2mg)
Ik heb dit voorgeschreven gekregen van de huisarts omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van betablokkers en mijn angsten maar niet onder controle kreeg (dit was om de wachtlijst voor psychologische hulp te overbruggen). Ik nam dit middel in (2mg) en na een tijd kickte het opeens in. Mijn lichaam werd heel erg ontspannen, maar omdat ik last heb van derealisatie, werd ik daar [lees meer...]juist enorm bang van. Hierdoor raakte ik in paniek en voelde het alsof ik een bad trip meemaakte (ik voelde me ook echt op een andere wereld). Echt verschikkelijk. Omdat het een langwerkend middel is, bleef dit ook heel lang aanhouden en kon ik echt niet slapen, ondanks dat ik wel moe was. Ik kwam in zo'n rare staat van zijn en omdat ik me op een gegeven moment gewoon geparalyseerd voelde, heb ik maar de ambulance gebeld, want ik was bang dat dit middel iets met mijn lichaam zou doen. Deze vertelde me dat ik niks had om bang voor te zijn en raadden me aan om de doktersdienst te bellen voor een slaapmiddel. Dat heb ik gedaan en wat zij adviseerden was om maar gewoon een hogere dosis diazepam te nemen, dan zou ik vanzelf wel in slaap vallen. Omdat ik dit middel zo eng vond heb ik dat maar niet gedaan en heb ik maar de nacht uitgezeten, totdat ik de volgende ochtend vroeg wakker werd en blij was dat het over was. Nooit meer. Ik raad iedereen die last heeft van derealisatie/depersonalisatie of bang is voor dat ontspannende effect op het lichaam af om een benzo te nemen. Ik hou het maar gewoon bij cognitieve gedragstherapie.

07-10-2017 | Vrouw | 43
diazepam (20mg)
Zeer veel klachten bij afbouw/ stoppen!! Ben blij dat het gelukt is ervanaf te komen

07-08-2017 | Man | 45
Onrust
Mijn relatie (die dit middel ook gebruikte) is totaal veranderd door dit middel, en is op een bepaald moment ook onhandelbaar geworden (agressief). Helaas is dit tot een enorm grote ruzie uitgekomen, waardoor mijn relatie is stopgezet, en zij weer terug is gegaan naar Duitsland. Ik heb natuurlijk ook fouten begaan, maar die waren niet de reden om ons geluk in de weg te sta[lees meer...]an. Ik heb er werkelijk alles voor over om de relatie weer goed te maken, maar denk dat dit niet gaat gebeuren. Nu ze weer terug is in Duitsland en geen Diazepam meer gebruikt gaat het stukken beter met haar, maar zij heeft de mening dat het niet door de medicatie kwam, en kon ik dat nou maar uit haar hoofd zien te krijgen, dat ze ff wakker geschud kan worden.

19-08-2016 | Vrouw | 62
diazepam (5mg)
Voorgeschreven als spierontspanner, maar ik viel als een blok inslaap en werd helemaal high wakker en alles draaide. Doodeng spul voor mij.

07-09-2015 | Man | 60
diazepam (5mg)
Een half uur na inname beginnen de bijwerkingen, althans, word ik erg ziek van diazepam middel van dit merk, ook PCH, Apothecon, Apotex en nog één of twee geprobeerd. Het leidt onherroepelijk tot een noodsituatie. Echter Actavis werkt gewoon prima zoals ik diazepam, ook andere merken, al meer dan VEERTIG jaar ken. Dus elke maand is het weer het "generiek" verhaal bij de a[lees meer...]potheek, of je neemt dit of je krijgt niets, en me dan aan mijn lot overlaten. Ik word nooit boos en dan naar huis en bel met de apotheker. Actavis is nu niet meer te krijgen en houd het voor mij op. Ik heb altijd generieke gebruikt zonder vooringenomenheid, dus dat is hier niet van toepassing. Elke maand ben ik enkele dagen bezig om (goede) medicijnen te bemachtigen, en voel me er gestressed door. Ik kan niets doen, behalve voor de zoveelste keer klagen bij lareb, de dokter, de apotheker, en zij kunnen er ook niets aan veranderen. Voor mij houd het hier dan ook op.

06-04-2023 | Man | 40
Alcoholverslaving
Door vroeger verslaafd te zijn aan benzo´s voor de remmers erop zaten heeft het enkel klachten bij mij. Minder zin in sex ,snel en veel vergeten, niet slapen Ben bezig met de afbouw want denk dat mijn hersenen door het verleden met benzo´s Stoppen, enige manier

10-03-2022 | Man | 53
diazepam (10mg)
Ik neem al 35jaar benzodiazepines de laatste jaren alleen diazepam 3 tot 4 per dag wat ik heb ondervonden is alles Ik minder dan 3 neem of meer dan 4 dan verandert mijn gelaat ik word mager in mijn gezicht en ook de kleur op mijn gelaat gezicht veranderd. Kan iemand mij uitleggen hoe dat het komt. Aub .

16-02-2022 | Man | 32
diazepam (5mg)
Heb diazepam vroeger nog gebruikt als spierontspanner voor verkrampte spieren. Helaas doet het niet veel. Neem dit in combinatie met tramadol. Beide zouden slaperigheid opwekken maar dit is in mijn geval helemaal niet. Waarschijnlijk omdat ik vroeger zaldiar, tradonal en tramadol als smarties at om te kunnen gaan werken voor ik wist dat ik de ziekte van bechterew had.

11-01-2022 | Vrouw | 42
diazepam (4mg/ml)
Beenkrampen
Ik slik nu ongeveer een week Diazepam 4mg voor de nacht. Ook sinds een week heb ik ontzettend veel last van erge hoofdpijn en pijn in en achter mijn ogen. Is iemand anders daar ook bekend mee?

16-08-2021 | Vrouw | 47
diazepam (20mg)
Ik heb een vraag waar iemand kan beantwoorden. al 16jaar diazepam. ik slik 30mg diazepam ben nu af aan bouwen nu zit ik op 20, heb veel klachten heel erg moe enz wie kan mijn meer vertellen

14-07-2020 | Man | 64
Angst
ik moest het nemen omdat mijn moeder was overleden maar ik heb er maar 2 genomen want dat was te gevaarlijk zei de dokter!

14-04-2020 | Man | 51
Overspannen/burn-out
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen van mijn huisarts waar ik ook goed mee kan praten, nu door de Corona-crisis jammer genoeg alleen door de telefoon. Eerst zo nodig 2*daags 5 mg . Toen dit niet voldoende hielp tegen mijn onrust en spanning (Mijn Moeder is vorig jaar 11 juli 2019 na een kort maar hevig ziekbed overleden; hartstilstand, coma, hersenschade, longontstek[lees meer...]ingen, ik ben mantelzorger vader, last van angst Coronacrisis. Heeft mijn huisarts het verhoogt naar zo nodig 3 x daags 5 mg. Ik kreeg gelijk meer bijwerkingen van prikkelbaarheid en onrustig zijn! In tegenstelling waar dit medicijn eigenlijk voor is! Ik zal dit ook aan mijn huisarts vertellen. Ik slik zelf clonazepam 's-avonds voor het slapen gaan 2x 0,5 mg. Voor RLS en door mijn spierziekte dunne vezel neuropathie (deze ziekte kan je het beste even googelen)kan ik vaak moeilijk in slaap komen en ik 's-nachts last van spierspasmes. De rusteloze benen en spierspasmes zorgen bij mij voor schoppen met mijn benen en armen wanneer ik geen clonazepam gebruik. Gek genoeg heb ik daar de bijwerking van prikkelbaarheid niet. Wel is clonazepam veel sterker dan diazepam. Met oxazepam (ook verslavend!) - tegen mijn onrusten spanning - had ik ook geen last van toegenomen prikkelbaarheid en onrust maar bij diazepam dus wel. Ik hoef geen herhaalrecept meer voor diazepam dus. Dan maar afleiding proberen te zoeken in boeken en artikelen lezen. En zo af en toe een sigaret. Mijn antidepressiva Cipramil van fabrikant Lundbeck is in overleg met mijn huisarts enkele maanden geleden verhoogt van 20 naar 30 mg. Ik heb veel vertrouwen in het geneesmiddel antidepressiva Cipramil van Lundbeck! Maar voor mij geen diazepam meer!!!

18-02-2020 | Vrouw | 35
diazepam (1mg)
Spierspasmes
Ik begon met 1 mg. En verder ben ik niet gekomen helaas. Ik heb 3x daags 2mg diazepam voorgeschreven gekregen v huisarts bij ernstige zenuw pijn en spierspasm in m'n rug. Ik ben 34 en heb volgens de orthopeed foramen stenose. Wat ik me niet kan voorstellen op mijn leeftijd. Ik functioneer nog amper door deze pijnen. Half uur na inname barstte er een bom en ik dacht dat ik [lees meer...]gek werd. Ik had maar 1 mg genomen. Ipv de 2 mg die de huisarts voorschreef. Ik kreeg 't benauwd. Begon te zweten en een onrust en pure angst. Ik voelde mij gevangen. Gooide de deur open voor frisse lucht. En ijsberen. Totdat manlief me mee nam naar m'n huisarts omdat ie 't niet normaal vond. Het voelde zeer beangstigend. De benauwdheid en het gek worden. Alles tintelde. Handen gezicht. Ik voelde m'n eigen hand niet meer. 1 oog trok scheef. Volgens huisarts was het okay. Maar dit nogmaals nemen.. Nee. En ik ben een zeer nuchter mens. Heb al temazepam en oxazepam geslikt om ontspannen te raken. Helpt goed. Maar diazepam was puur voor de spierspasmen. En net hierop reageerde ik enorm heftig. Terwijl dit ook in de benzodiapinen valt. Maar... Het werkte als een tierelier voor m'n spierspasme in m'n rug. Al heel snel. En dat na 1 mg. Ongelooflijk na 2 jaar veel pijn te hebben. Ik ga het helaas niet nogmaals slikken. Risico is me te groot. Ik had het gevoel dat ik doordraaide. En dat heeft me zo afgeschrikt dat ik dit niet meer neem. Ook de benauwdheid was zorgwekkend.

21-11-2019 | Man | 37
diazepam (5mg/ml)
zelf heb ik na een ziekenhuis opname vanwege luchtwegproblemen diazepam gaan gebruiken op doktersadvies in een ziekenhuis Ik ben er zo langzamerhand verslaafd aan geraakt en dat op doktersadvies ha slechte zaak. En tijdens een alcoholontwennings periode in een kliniek heb ik het ook gekregen Ik sliep toen slecht en was altijd gespannen en in de stress. Graag wil ik va[lees meer...]n die zooi af want het begint voor mij verslavingstekenen te vertonen. Stop er altijd mee in overleg met een arts eigenlijk is het troep Ik gebruik diazepam nu 5 tot 6 jaar en ben doodongelukkig Het werkt door overdag en kijk niet meer helder uit mijn ogen en constant moe.

05-04-2019 | Man | 39
diazepam (5mg)
Tegen angst en paniekstoornissen al meerdere benzo's en SSRI's voorgeschreven gekregen, en Tranxène 5 mg (3-4 per dag) is veruit de beste. Probleem met diazepam (Valium) is dat zelfs 5 mg teveel vermoeid tegenover de werking tegen angst die je krijgt. Kreeg diazepam 5 mg enkele maanden 2-3 keer per dag voorgeschreven, maar terug gegaan naar Tranxène wat dus beter werkt en [lees meer...]minder vermoeid dan diazepam. Zelfs van een halve diazepam 5 mg word je al behoorlijk moe. SSRi's zoals Sipralexa ook enkele maanden voorgeschreven gekregen maar die maakten de angst en paniekaanvallen juist erger.