diazepam

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

10-03-2022 | Man | 53
diazepam (10mg)
Ik neem al 35jaar benzodiazepines de laatste jaren alleen diazepam 3 tot 4 per dag wat ik heb ondervonden is alles Ik minder dan 3 neem of meer dan 4 dan verandert mijn gelaat ik word mager in mijn gezicht en ook de kleur op mijn gelaat gezicht veranderd. Kan iemand mij uitleggen hoe dat het komt. Aub .

16-02-2022 | Man | 32
diazepam (5mg)
Heb diazepam vroeger nog gebruikt als spierontspanner voor verkrampte spieren. Helaas doet het niet veel. Neem dit in combinatie met tramadol. Beide zouden slaperigheid opwekken maar dit is in mijn geval helemaal niet. Waarschijnlijk omdat ik vroeger zaldiar, tradonal en tramadol als smarties at om te kunnen gaan werken voor ik wist dat ik de ziekte van bechterew had.

11-01-2022 | Vrouw | 42
diazepam (4mg/ml)
Beenkrampen
Ik slik nu ongeveer een week Diazepam 4mg voor de nacht. Ook sinds een week heb ik ontzettend veel last van erge hoofdpijn en pijn in en achter mijn ogen. Is iemand anders daar ook bekend mee?

16-08-2021 | Vrouw | 47
diazepam (20mg)
Ik heb een vraag waar iemand kan beantwoorden. al 16jaar diazepam. ik slik 30mg diazepam ben nu af aan bouwen nu zit ik op 20, heb veel klachten heel erg moe enz wie kan mijn meer vertellen

14-07-2020 | Man | 64
diazepam (2mg)
ik moest het nemen omdat mijn moeder was overleden maar ik heb er maar 2 genomen want dat was te gevaarlijk zei de dokter!

14-04-2020 | Man | 51
Overspannen/burn-out
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen van mijn huisarts waar ik ook goed mee kan praten, nu door de Corona-crisis jammer genoeg alleen door de telefoon. Eerst zo nodig 2*daags 5 mg . Toen dit niet voldoende hielp tegen mijn onrust en spanning (Mijn Moeder is vorig jaar 11 juli 2019 na een kort maar hevig ziekbed overleden; hartstilstand, coma, hersenschade, longontstek[lees meer...]ingen, ik ben mantelzorger vader, last van angst Coronacrisis. Heeft mijn huisarts het verhoogt naar zo nodig 3 x daags 5 mg. Ik kreeg gelijk meer bijwerkingen van prikkelbaarheid en onrustig zijn! In tegenstelling waar dit medicijn eigenlijk voor is! Ik zal dit ook aan mijn huisarts vertellen. Ik slik zelf clonazepam 's-avonds voor het slapen gaan 2x 0,5 mg. Voor RLS en door mijn spierziekte dunne vezel neuropathie (deze ziekte kan je het beste even googelen)kan ik vaak moeilijk in slaap komen en ik 's-nachts last van spierspasmes. De rusteloze benen en spierspasmes zorgen bij mij voor schoppen met mijn benen en armen wanneer ik geen clonazepam gebruik. Gek genoeg heb ik daar de bijwerking van prikkelbaarheid niet. Wel is clonazepam veel sterker dan diazepam. Met oxazepam (ook verslavend!) - tegen mijn onrusten spanning - had ik ook geen last van toegenomen prikkelbaarheid en onrust maar bij diazepam dus wel. Ik hoef geen herhaalrecept meer voor diazepam dus. Dan maar afleiding proberen te zoeken in boeken en artikelen lezen. En zo af en toe een sigaret. Mijn antidepressiva Cipramil van fabrikant Lundbeck is in overleg met mijn huisarts enkele maanden geleden verhoogt van 20 naar 30 mg. Ik heb veel vertrouwen in het geneesmiddel antidepressiva Cipramil van Lundbeck! Maar voor mij geen diazepam meer!!!

18-02-2020 | Vrouw | 35
diazepam (1mg)
Spierspasmes
Ik begon met 1 mg. En verder ben ik niet gekomen helaas. Ik heb 3x daags 2mg diazepam voorgeschreven gekregen v huisarts bij ernstige zenuw pijn en spierspasm in m'n rug. Ik ben 34 en heb volgens de orthopeed foramen stenose. Wat ik me niet kan voorstellen op mijn leeftijd. Ik functioneer nog amper door deze pijnen. Half uur na inname barstte er een bom en ik dacht dat ik [lees meer...]gek werd. Ik had maar 1 mg genomen. Ipv de 2 mg die de huisarts voorschreef. Ik kreeg 't benauwd. Begon te zweten en een onrust en pure angst. Ik voelde mij gevangen. Gooide de deur open voor frisse lucht. En ijsberen. Totdat manlief me mee nam naar m'n huisarts omdat ie 't niet normaal vond. Het voelde zeer beangstigend. De benauwdheid en het gek worden. Alles tintelde. Handen gezicht. Ik voelde m'n eigen hand niet meer. 1 oog trok scheef. Volgens huisarts was het okay. Maar dit nogmaals nemen.. Nee. En ik ben een zeer nuchter mens. Heb al temazepam en oxazepam geslikt om ontspannen te raken. Helpt goed. Maar diazepam was puur voor de spierspasmen. En net hierop reageerde ik enorm heftig. Terwijl dit ook in de benzodiapinen valt. Maar... Het werkte als een tierelier voor m'n spierspasme in m'n rug. Al heel snel. En dat na 1 mg. Ongelooflijk na 2 jaar veel pijn te hebben. Ik ga het helaas niet nogmaals slikken. Risico is me te groot. Ik had het gevoel dat ik doordraaide. En dat heeft me zo afgeschrikt dat ik dit niet meer neem. Ook de benauwdheid was zorgwekkend.

21-11-2019 | Man | 37
diazepam (5mg/ml)
zelf heb ik na een ziekenhuis opname vanwege luchtwegproblemen diazepam gaan gebruiken op doktersadvies in een ziekenhuis Ik ben er zo langzamerhand verslaafd aan geraakt en dat op doktersadvies ha slechte zaak. En tijdens een alcoholontwennings periode in een kliniek heb ik het ook gekregen Ik sliep toen slecht en was altijd gespannen en in de stress. Graag wil ik va[lees meer...]n die zooi af want het begint voor mij verslavingstekenen te vertonen. Stop er altijd mee in overleg met een arts eigenlijk is het troep Ik gebruik diazepam nu 5 tot 6 jaar en ben doodongelukkig Het werkt door overdag en kijk niet meer helder uit mijn ogen en constant moe.

05-04-2019 | Man | 39
diazepam (5mg)
Tegen angst en paniekstoornissen al meerdere benzo's en SSRI's voorgeschreven gekregen, en Tranxène 5 mg (3-4 per dag) is veruit de beste. Probleem met diazepam (Valium) is dat zelfs 5 mg teveel vermoeid tegenover de werking tegen angst die je krijgt. Kreeg diazepam 5 mg enkele maanden 2-3 keer per dag voorgeschreven, maar terug gegaan naar Tranxène wat dus beter werkt en [lees meer...]minder vermoeid dan diazepam. Zelfs van een halve diazepam 5 mg word je al behoorlijk moe. SSRi's zoals Sipralexa ook enkele maanden voorgeschreven gekregen maar die maakten de angst en paniekaanvallen juist erger.

26-05-2018 | Vrouw | 56
diazepam (5mg)
Wie heeft er ervaring met afbouwen diazepam, wat voor afkickverschijnselen? Ik heb flinke hoifdpijn zou dat hierdoor kunnen komen.

23-08-2017 | Vrouw | 28
Rugpijn

27-09-2016 | Man | 51
Onrust
Ik gebruik nu zo'n 14 jaar Diazepam vanwege onrust, nervositeit. Aangezien ik er wel eens een keertje mee wilde stoppen ben ik sinds 3 weken begonnen met een halve, dus 5 mg. Nu, na 3 weken lijkt het alsof ik door modder loop en ben misselijk, krijg de trappers van de fiets niet eens meer rond. Ik weet niet zeker of het daardoor komt, maar ik denk dat ik te snel pro[lees meer...]beer af te bouwen. Eerst maar weer terug naar 10 denk ik.

31-07-2016 | Vrouw | 56
diazepam (10mg)
Maakte me erg suf en had geen spierkracht meer. Ik werd onverschillig en voeld alsof ik lood in mijn benen had. Ik wilde alleen maar slapen en had een erg droge mond.

26-04-2016 | Man | 61
diazepam (20mg)
De arts en ik welde stoppen met lorezepam. Maar door dit medicijn werd het erger. Ik wilde me wat aan doen. Ik zag het niet meer zitten. Nu weer over gestapt naar het oude medicijn. Maar misschien was het teveel in een keer voor mij 20 Mg voor het slapen. Ik sliep er ook niet van.

30-06-2014 | Vrouw | 36
diazepam
Ik gebruikte diazepam bij angst en paniekaanvallen. dit heeft een tijdje voldoende gewerkt. Op een moment werkte het niet meer. Ik stelde ook steeds uit om er een te nemen omdat ik wist dat het een verslavende werking heeft. Op het laatst werd ik er niet meer rustig van maar eerder benauwd en onrustiger.

05-12-2013 | Man | 57
Chronische depressie
Werd hier rustig en duf van, maar depressiviteit bleef

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum