Ervaringen met Diazepam

diazepam

depressief somber voelen angst rusteloos

Slapeloosheid (25 meningen)
Onrust (17 meningen)
Beenkrampen (8 meningen)
Alcoholverslaving (4 meningen)

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

28-03-2023 | Vrouw | 31
diazepam (5mg)
Fabrikant geen idee... ik ben aan het afbouwen van tranxene in een kliniek. Doormiddel van diazepam van 10 naar 7.5 naar 5 naar 2.5 naar 0. Op het begin gaat het maar zodra ik op 2.5 en 0 zit begin ik duizelig spierspanning alsof ik uit elkaar knap. Zoveel pijn en zoveel angst. 3 dagen zonder langer wil niet. Dan neem ik diazepam mag eigenlijk 2.5 maar dat werkt niet dus [lees meer...]neem dan 5 mg dat werkt wel even maar zodra ik slaap snachts wakker en nerveus en angst en wil je steeds meer dus ik heb besloten om mijn afbouw te stoppen trek het niet meer. Niet slapen werkt even daarna nerveus en angstig en wil een hogere doses. Als ik 3 dagen niks neem word ik helemaal gek ik heb het al 3 maanden lang geprobeerd maar het lukt mij niet. Mensen die ervan af komen respect! Tips?

02-01-2023 | Vrouw | 69
Onrust
Slik ze al ruim 2 jaar voor mijn ADD. In bed 's avonds als mijn hoofd druk is en ik een vrij snelle pols heb. Na 3 kwartier zo voel ik de pil gaan werken, dan val ik in slaap en de volgende dagen kan ik er weer tegen. Het laatste jaar zeer veel stress gehad wat waarschijnlijk tot histamine intolerantie heeft geleid wat ik nu heb. Dus nu neem ik er weleens 1of 2 meer in de [lees meer...]week. Ben er zeer tevreden over.

25-12-2022 | Vrouw | 63
diazepam (2mg)
Dit middel En alle BENZODIAZEPINES zijn zoó verslavend.ECHT NOOIT Langer dan 10 dagen gebruiken !! STOP ERMEE

15-10-2022 | Vrouw | 68
diazepam (5mg)
Diazepam overdag tegen angst en om beter te kunnen slapen

27-07-2022 | Vrouw | 55
Werkt na een halfuur.

26-04-2022 | Vrouw | 55
diazepam (5mg)
Dit haalde de scherpste pijn weg die in mijn rug, nek, arm, schouder zat en de hoofdpijn. Ik kon weer redelijk slapen. Ik kreeg het voor 5 dagen maar moet nog naar fysio en dry needling dus u weer een week zonder medicatie en hevige pijn. Ik krijg geen nieuwe voorgeschreven waar ik erg van baal. De naproxen met paracetamol gaf mij enorm veel bijwerkingen tot bloed opho[lees meer...]esten. Waarom zijn artsen zo overdreven voorzichtig, het is mijn lichaam en mijn pijn! Het zou mijn keuze moeten zijn als ik dit langer wil gebruiken.

30-01-2022 | Vrouw | 44
Rugklachten
Door een nare bovenrugpijn die ook mijn nek beïnvloed na een paar zeer gebroken nachten gekozen voor deze doorbreking. En het helpt! Ik sliep door en had geen pijn in de nacht. Nadeel is wel dat je door de pijn wel op de zere kant gaat liggen want die voel je dus minder. Dus soms wel wakker met extra pijn. Door de belasting in de nacht. Nul bijwerkingen…. Verbaas me erov[lees meer...]er. Ook niet suf of moe. Ik kies voor een paar nachten wel en dan niet. Nu 8 pillen gehad en hoop weer te stoppen.

11-01-2022 | Vrouw | 42
diazepam (4mg/ml)
Beenkrampen
Ik slik nu ongeveer een week Diazepam 4mg voor de nacht. Ook sinds een week heb ik ontzettend veel last van erge hoofdpijn en pijn in en achter mijn ogen. Is iemand anders daar ook bekend mee?

13-11-2021 | Vrouw | 61
Rugklachten
Acute spit en geen werkende darmen. Na een week veel pijn hebben en geen medicatie die wat deed was dit het laatste redmiddel. Ik moet 2 x per dag 1 tablet nemen, maar ik neem een halve. Vannacht eindelijk geslapen. Niet geweldig maar zo veel beter dan daarvoor. Ik hoop ze alleen niet lang nodig te hebben. Want ze zijn verslavend.

16-08-2021 | Vrouw | 47
diazepam (5mg)
Beste iedereen, İk gebruik al 21 jaar Diazepam 5 mg. İn het begin was dit twee tabletten per dag. Laatste jaar 1 tablet per dag van 5 mg. Ik probeer het niet dagelijks in te nemen maar ik val dan dus moeilijk in slaap omdat ik paniekerig wordt. Enkele dagen per maand lukt het wel zonder. Soms neem ik het een avond van te voren niet, maar dan moet ik naar buiten gaan waar[lees meer...]door ik weer in paniek raak en dus bv een halve inneem om rustig te worden. Nu heb ik een nieuwe huisarts die er moeilijk over doet om dit voor te schrijven. Mag dit zomaar na jarenlange gebruik? Ik begrijp best dat minderen goed is, maar van de ene op de andere dag stoppen doet mij geen goed. Mijn paniek aanvallen verergeren weer en depressie is beter voelbaar.

16-08-2021 | Vrouw | 47
diazepam (20mg)
Ik heb een vraag waar iemand kan beantwoorden. al 16jaar diazepam. ik slik 30mg diazepam ben nu af aan bouwen nu zit ik op 20, heb veel klachten heel erg moe enz wie kan mijn meer vertellen

17-07-2021 | Vrouw | 53
diazepam (10mg)
Ik gebruik al ruim 20 jaar dit middel, oorspronkelijk voorgeschreven voor de nacht, maar daar werd ik naar van. Nu slik ik overdag een tablet rond hetzelfde tijdstip ongeveer. Dit werkt erg goed, ik ben rustig maar niet duf. Als ik deze pil vergeet heb ik totaal geen rare dingen terwijl dat eigenlijk zo moeten na zo'n lange tijd. Of misschien ben ik niet zo verslavingsgev[lees meer...]oelig. Maar ik voel me prima met deze pil. Zal er dan ook niet meer mee stoppen. Het helpt mij tegen datgene waar ik het voor nam.

23-06-2021 | Vrouw | 50
diazepam (10mg)
Spierspasmes
Hallo, ik gebruik reeds jaren diazepam 3x 10 mg daags wegens mijn spierspasmen die ik heb door een spierziekte. Ik stop regelmatig na bv 6 maand diazepam genomen te hebben neem ik er een maand geen, uit angst voor verslaving. Dit verloopt zonder probleem en ik stop van de ene op de andere dag. T grote nadeel is dat ik dan niets meer kan door mijn spierspasmen. Dat h[lees meer...]ad ik reeds voor ik diazepam nam ook

05-03-2021 | Vrouw | 43
Overspannen/burn-out
Vanwege burn-out heb in bij het inslapen en wakker worden angstaanvallen. Soms heb ik wel 8 aanvallen per nacht, steeds als ik net in slaap val. Als ik dan een slechte nacht heb gehad dan neem ik de volgende dag een diazepam om 21:30, tussen 22-22:30 val ik dan in slaap. Ik slaap dan de hele nacht en heb geen aanvallen. Alleen als ik in de ochtend wakker word, maar dat vin[lees meer...]d ik niet zo erg. Ik heb geen last van bijwerkingen, in de ochtend wat duf, maar dat komt ook omdat er dan jonge kinderen met wakker maken.

11-01-2021 | Vrouw | 33
diazepam (2mg)
1 tablet van 2mg gehad ivm aanhoudende spanning in mijn lichaam wat mijn zenuwpijn verergert. Na dit middel heeft het de piek van de pijn weer weggenomen. Ben wel heel verslavingsgevoelig, dus begrens mij zelf door het alleen te nemen als de tramadol niet genoeg werkt en ik 3 dagen niet hoef te werken. Dus gebruik dit puur uit nood. Snap wel waarom mensen er moeilijk vanaf[lees meer...] komen aangezien het een prettig gevoel geeft.

09-11-2020 | Vrouw | 57
Dystonie
In het begin met 5 mg begonnen en opgehoogd naar 7/8mg helaas na 22 jaar veel valpartijen met breuken tot gevolg, daarnaast PDS dus ik ben ben CT gestopt na 27 jaar. Nu 1,5 jaar later nog Restless legs dus nu maar Temazepam ivm aanhoudende slaapproblemen. Ik ben gelukkig wel van die langwerkende Diazepam af.