Ervaringen met Diazepam

diazepam

depressief somber voelen angst rusteloos

Slapeloosheid (25 meningen)
Onrust (17 meningen)
Beenkrampen (8 meningen)
Alcoholverslaving (4 meningen)

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

05-04-2019 | Man | 39
diazepam (5mg)
Tegen angst en paniekstoornissen al meerdere benzo's en SSRI's voorgeschreven gekregen, en Tranxène 5 mg (3-4 per dag) is veruit de beste. Probleem met diazepam (Valium) is dat zelfs 5 mg teveel vermoeid tegenover de werking tegen angst die je krijgt. Kreeg diazepam 5 mg enkele maanden 2-3 keer per dag voorgeschreven, maar terug gegaan naar Tranxène wat dus beter werkt en [lees meer...]minder vermoeid dan diazepam. Zelfs van een halve diazepam 5 mg word je al behoorlijk moe. SSRi's zoals Sipralexa ook enkele maanden voorgeschreven gekregen maar die maakten de angst en paniekaanvallen juist erger.

30-03-2019 | Man | 38
Rectumkanker

27-01-2019 | Man | 52
Schizofrenie
ik ben al vroeg in mijn leven gediagnosteerd met schizofrenie.ik krijg sindsdien al hele vele medicijnen ook seroquel.

11-12-2018 | Man | 70
diazepam (10mg)
begon met 5 mg, in de nachtdiensten in ziekenhuizen om beter te slapen, geleidelijk aan gebruikte ik erg veel begint met 5, mg dan 10 mg, dan 30 mg per keer, en samen met alcohol, kon ik er heel goed tegen, kon de rust niet meer terugkijken, kreeg nog meer paniekaanvallen, medeloosheid, treurigheid, het niet zien zitten,na lange tijd 1992 in de detox proberen af te kicken[lees meer...] van alcohol en valium gebruik was een echte valium junk geworden, diverse malen heb ik mij aangemeld detax, kliniek, maar niks wilde echt helpen daar het ook een opgedrongen iets is,ik rookte ook heel zware franse asigaretten, tot in de zomer van zover ik nog weet 2013,4 ik het zo benauwd kreeg, en ik toch nog langer wilde leven, ben volledig in één keer gestopt met roken, drinken en valium gebruik, een ware hel waar je doorheen gaat, heeft heel lang geduurt voor ik vrij was, en ik alles weer helder kon zien, en dan komt schaamte gevoelens wel binnen, gedragsverandering is enorm , niet in positieve zin, kortaf, ongeduldig, slechts slapen, en heb daar heden ten dagen nog last van, maar nee ik zal nooit meer een sigaret aanraken, of alcohol,soms nog wel 5 mg valium,met melatonine dat wil helpen met slapen, maar sta wel erg slaperig op, wat veroorzaakt wordt door de valium,maar ik ben bijna 70 jaar en kan doen en laten wat ik wil met de dag zeg maar.

18-10-2018 | Man | 36
diazepam (5mg/ml)

18-09-2018 | Man | 67
Spierspasmes
Een half uur na inname begon de tinnitus in het linkeroor. De eerste 3 uur van de nacht had ik psychedelische nachtmerries. Niet voor herhaling vatbaar. Gevolg is geen slaap gehad. Gelukkig begint na 11 uur na inname nu de tinnitus af te nemen.

19-07-2018 | Man | 63
diazepam (2mg)
Psychische klachten
Na problemen met Aurobind,waar ik hart rithme stoornissen van kreeg (betablokkers en bloedverdunners erbij) ben ik overgestapt naar Cetrapharm die na wisseling van batch darm obstructie als bijwerking gaf.(laxeermiddelen erbij) heb ik als laatste optie diazepam van Accord.Nu krijg ik deze niet heel uit de blisterverpakking ,ze verpulveren tot een zeer fijn poeder de heft v[lees meer...]alt op de grond.Ze werken wel kalmerend,maar de bijkomende tachycardie zorgt ervoor dat ik betablokkers nodig heb om te kunnen slapen.De apotheker en mijn dokter helpen mij met alle inzet.Ik heb de desbetreffende fabrikanten gecontacteerd,evenals lareb.Ik denk niet dat ik dit nog lang volhoud. Al een jaar of tien moet ik,als ik het slecht tref, met verkeerd of niet totaal werkende simpele diazepam thuis en daar ga ik weer.Waar komen die klachten toch vandaan.Vooral de hart en darmklachten hebben me gesloopt.Ik ben somber over de vooruitzichten.Ik kan hiet nog wat melden en dat is het.Een pil persen zodat hij heel blijft is nu ook al moeilijk.Ik heb tot mijn verdriet een lange ervaring met diazepam e heb dit zo erg nooit meegemaakt.Sorry voor het lange epistel.

26-12-2017 | Man | 23
diazepam (5mg)
Vandaag 20mg gepakt. Begonnen met 10mg, 2 uur later weer 5mg en uur later nogmaals 5mg. Merkte na 2 uur niks van 10mg. 2u later nogmaals 5mg maar nog geen effect dus uur later nog 5mg. Merk nu na 20mg enige opluchting, hoofd heeft wat rust. Totaal geen bijwerkingen. Had er meer van verwacht. Misschien handig om erbij te zeggen dat ik een grote vent ben van 1.90m en [lees meer...]100kg. Pak morgen nogmaals ineens 20mg dus dan nog ff afwachten. Denk dat dit product iets overschat wordt, je moet van te voren niet teveel nadenken bij het pakken maar het je laten overkomen.

14-11-2017 | Man | 34
Drugsverslaving
helpt louter op korte termijn, in begin rust, na een week meer en meer nodig

03-10-2017 | Man | 47
diazepam (10mg)
Kreeg het ooit ivm ernstige spanningen en slapeloosheid, slik het inmiddels (50 mg in 1x 10 en 2x 20mg) zolang (30 jaar) dat stoppen niet meer te doen is (ben 2x langere tijd abstinent geweest was een hel). Ik heb voor mezelf besloten het gewoon te blijven nemen, heb er uiteindelijk weinig hinder van en helpt nog altijd tegen de slapeloosheid..... Maar denk er goed over na[lees meer...] voor je eraan begint zeker wanneer het voor langere tijd word voor geschreven, stoppen word steeds moeilijker en na jaren is het niet meer te doen.

07-08-2017 | Man | 45
Onrust
Mijn relatie (die dit middel ook gebruikte) is totaal veranderd door dit middel, en is op een bepaald moment ook onhandelbaar geworden (agressief). Helaas is dit tot een enorm grote ruzie uitgekomen, waardoor mijn relatie is stopgezet, en zij weer terug is gegaan naar Duitsland. Ik heb natuurlijk ook fouten begaan, maar die waren niet de reden om ons geluk in de weg te sta[lees meer...]an. Ik heb er werkelijk alles voor over om de relatie weer goed te maken, maar denk dat dit niet gaat gebeuren. Nu ze weer terug is in Duitsland en geen Diazepam meer gebruikt gaat het stukken beter met haar, maar zij heeft de mening dat het niet door de medicatie kwam, en kon ik dat nou maar uit haar hoofd zien te krijgen, dat ze ff wakker geschud kan worden.

14-07-2017 | Man | 54
Angst
Ben net gestart, dus ben voorlopig hier allen om te lezen en te vragen.

19-05-2017 | Man | 31
diazepam (10mg)
Ik gebruik het medicijn omdat ik heel erg last heb van stuiptrekkingen in mijn handen en polsen, maar vooral door overprikkeling door geluid. Daardoor kan ik slecht in het openbaar komen en begeef ik me momenteel het liefst om het huis, schilderen, klusjes, etc. Dit medicijn maakt het me weer mogelijk om dit te doen, ik was voorafgaand depressief sinds januari. Nu heb i[lees meer...]k weer zin om dingen te ondernemen. Mijn ervaring met Diazepam was dat ik in een gevoelloze zombie veranderde, nu is totaal het tegenovergestelde het geval. Mijn huwelijk gaat beter, libido is beter sinds januari, wil weer dingen ondernemen en durf bij uitzondering mezelf in het openbaar te begeven, behalve wachtkamers. Nu is het wel zo dat ik een absurde dosis nodig heb en een combi met andere benzodiazepine om dit nivo te bereiken. Ik sta op met 1x 10mg Dia en 2x Alprazolam 0.5mg. Na enkele uren is dit uitgewerkt, en dan praat ik over 3 uurtje of zo afhankelijk welke prikkelingen die ik ontvang of druk die ik ervaar. Zo verstrijkt mijn dag en heb ik ca. 4 Diazepam 10mg op en ongeveer 8 á 10 Alprazolam 0.5mg. Maar nu komt het; Slapen.. Ik neem 2x Diazepam 10mg 4x Alprazolam 0.5mg 20mg Temazepam En dan slaap ik van 11 tot 4, afgelopen week neem ik dan 10mg Diazepam en 2 á 3x Alprazolam in om nog enkele uurtjes door te slapen. Maar zoals nu heeft die laatste dosering geen effect en ben ik klaar wakker sinds 4 uur. Ik ben wel aardig kalm, maar het malen begint al weer toe te nemen, nadenken over de stompzinnigste dingen die mensen me aan hebben gedaan in het verleden. Ik probeer rustig mijn dag door te gaan nemen om te kijken wat ik vandaag kan doen, met weersverwachting etc. Al bovenstaande medicijnen zijn voorgeschreven door mijn huisarts, alleen de dosering pas ik zelf naar behoefte aan. Ik mag 4x 10mg Diazepam per dag, en 5x daags Alprazolam. Tevens heb ik a.s dinsdag een afspraak bij een psychiater omdat mijn huisarts niet de bevoegdheid heeft om hogere dosering voor te schrijven en eventueel anderen oplossingen zijn ook niet voor handen. Al met al maakt dit medicijn mijn leven momenteel dragelijker, en misschien kun je aan mijn woordkeuze en zinsopbouw zien dat ik flink gedoseerd ben, óf toch niet? Ik kan weer nadenken en leef niet meer in constante paniek en ik zie door de bomen het bos weer :) Ten slotte wil ik niemand deze dosering aanbevelen omdat het gewoonweg niet goed kan zijn. Groetjes, Stats: 198cm en 120 kilo

13-03-2017 | Man | 49
Onrust
Overprikkeling door factoren van buitenaf die niet meer veranderen. Coördinatiestoornissen, neiging tot vallen en/of struikelen, verminderde waakzaamheid, alleen in het begin van de behandeling verandering van gedrag na ongeveer 3 weken aaneensluitend gebruik van diazepam stabiliseert het gedrag zich weer. Verder prima middel bij matige tot ernstige spanningsklachten. Bete[lees meer...]r dan oxazepam. Daar moet je meer van doseren om hetzelfde effect te krijgen. Bij spanningsklachten niet langer dan 8 weken achter elkaar gebruiken! En in die 8 weken een afbouwschema voor jezelf maken! Bijvoorbeeld 2 weken 3 x 5 08.00u - 13.00u-18.00u, 2 weken 2x 5 mg bijvoorbeeld om 08.00u 5mg en om 18.00u 5 mg 4 weken 1x 5 mg bijvoorbeeld midden op de dag om 14.00 uur of zo en tenslotte 2 weken 2 x 2,5 1 x 2,5 ochtends vroeg 08.00u en 1 x 2,5 's-Avonds laat 22.00u. Prima middel. Maar verslavingsgevoelig. Dus met beginnen al gaan afbouwen en in een noodgeval, een uitglijder jezelf niets kwalijk nemen, maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee!

31-01-2017 | Man | 73
medicijn beviel me niet.

12-01-2017 | Man | 70
Rugklachten
Gebruikte Diazepam vanwege ernstige rugklachten. Dit hielp in de tijd dat ik pijn had behoorlijk goed. Werd ontspannen, sliep goed waardoor de pijn beter te verdragen was. Alleen wil ik het hier meer over in mijn geval de bijwerking hebben. De Diazepam daar werd ik rustig van en kon daardoor bovengemiddeld veel verdragen van mijn gezinsleden. Maar zoals in ieder gezin well[lees meer...]icht gebeuren er dingen die niet prettig zijn. Maar dan kon ik zoals men zegt de druppel die de emmer doet overlopen, abnormaal agressief reageren. Iets wat ik zeer waarschijnlijk zonder het regelmatige gebruik van Diazepam niet of veel minder ernstig zou hebben gedaan. Toen de pijn minder werd ben ik resoluut gaan minderen ook vanwege mijn gedrag en is mijn agressiviteit sterk verminderd en eigenlijk niet meer....... In die tijd kon ik mijn handjes wel gebruiken zogezegd. Gelukkig heb ik ze nu niet meer zoveel nodig ( 2x 5 mg in de week i.p.v. destijds 3x per dag) en zijn de extreme uitvallen (handjes gebruiken) weggebleven. Mijn vermoeden is de oorzaak Diazepam......