diazepam

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

03-10-2017 | Man | 47
diazepam (10mg)
Kreeg het ooit ivm ernstige spanningen en slapeloosheid, slik het inmiddels (50 mg in 1x 10 en 2x 20mg) zolang (30 jaar) dat stoppen niet meer te doen is (ben 2x langere tijd abstinent geweest was een hel). Ik heb voor mezelf besloten het gewoon te blijven nemen, heb er uiteindelijk weinig hinder van en helpt nog altijd tegen de slapeloosheid..... Maar denk er goed over na[lees meer...] voor je eraan begint zeker wanneer het voor langere tijd word voor geschreven, stoppen word steeds moeilijker en na jaren is het niet meer te doen.

19-05-2017 | Man | 31
diazepam (10mg)
Ik gebruik het medicijn omdat ik heel erg last heb van stuiptrekkingen in mijn handen en polsen, maar vooral door overprikkeling door geluid. Daardoor kan ik slecht in het openbaar komen en begeef ik me momenteel het liefst om het huis, schilderen, klusjes, etc. Dit medicijn maakt het me weer mogelijk om dit te doen, ik was voorafgaand depressief sinds januari. Nu heb i[lees meer...]k weer zin om dingen te ondernemen. Mijn ervaring met Diazepam was dat ik in een gevoelloze zombie veranderde, nu is totaal het tegenovergestelde het geval. Mijn huwelijk gaat beter, libido is beter sinds januari, wil weer dingen ondernemen en durf bij uitzondering mezelf in het openbaar te begeven, behalve wachtkamers. Nu is het wel zo dat ik een absurde dosis nodig heb en een combi met andere benzodiazepine om dit nivo te bereiken. Ik sta op met 1x 10mg Dia en 2x Alprazolam 0.5mg. Na enkele uren is dit uitgewerkt, en dan praat ik over 3 uurtje of zo afhankelijk welke prikkelingen die ik ontvang of druk die ik ervaar. Zo verstrijkt mijn dag en heb ik ca. 4 Diazepam 10mg op en ongeveer 8 á 10 Alprazolam 0.5mg. Maar nu komt het; Slapen.. Ik neem 2x Diazepam 10mg 4x Alprazolam 0.5mg 20mg Temazepam En dan slaap ik van 11 tot 4, afgelopen week neem ik dan 10mg Diazepam en 2 á 3x Alprazolam in om nog enkele uurtjes door te slapen. Maar zoals nu heeft die laatste dosering geen effect en ben ik klaar wakker sinds 4 uur. Ik ben wel aardig kalm, maar het malen begint al weer toe te nemen, nadenken over de stompzinnigste dingen die mensen me aan hebben gedaan in het verleden. Ik probeer rustig mijn dag door te gaan nemen om te kijken wat ik vandaag kan doen, met weersverwachting etc. Al bovenstaande medicijnen zijn voorgeschreven door mijn huisarts, alleen de dosering pas ik zelf naar behoefte aan. Ik mag 4x 10mg Diazepam per dag, en 5x daags Alprazolam. Tevens heb ik a.s dinsdag een afspraak bij een psychiater omdat mijn huisarts niet de bevoegdheid heeft om hogere dosering voor te schrijven en eventueel anderen oplossingen zijn ook niet voor handen. Al met al maakt dit medicijn mijn leven momenteel dragelijker, en misschien kun je aan mijn woordkeuze en zinsopbouw zien dat ik flink gedoseerd ben, óf toch niet? Ik kan weer nadenken en leef niet meer in constante paniek en ik zie door de bomen het bos weer :) Ten slotte wil ik niemand deze dosering aanbevelen omdat het gewoonweg niet goed kan zijn. Groetjes, Stats: 198cm en 120 kilo

13-03-2017 | Man | 49
Onrust
Overprikkeling door factoren van buitenaf die niet meer veranderen. Coördinatiestoornissen, neiging tot vallen en/of struikelen, verminderde waakzaamheid, alleen in het begin van de behandeling verandering van gedrag na ongeveer 3 weken aaneensluitend gebruik van diazepam stabiliseert het gedrag zich weer. Verder prima middel bij matige tot ernstige spanningsklachten. Bete[lees meer...]r dan oxazepam. Daar moet je meer van doseren om hetzelfde effect te krijgen. Bij spanningsklachten niet langer dan 8 weken achter elkaar gebruiken! En in die 8 weken een afbouwschema voor jezelf maken! Bijvoorbeeld 2 weken 3 x 5 08.00u - 13.00u-18.00u, 2 weken 2x 5 mg bijvoorbeeld om 08.00u 5mg en om 18.00u 5 mg 4 weken 1x 5 mg bijvoorbeeld midden op de dag om 14.00 uur of zo en tenslotte 2 weken 2 x 2,5 1 x 2,5 ochtends vroeg 08.00u en 1 x 2,5 's-Avonds laat 22.00u. Prima middel. Maar verslavingsgevoelig. Dus met beginnen al gaan afbouwen en in een noodgeval, een uitglijder jezelf niets kwalijk nemen, maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee!

02-01-2017 | Man | 41
diazepam (5mg)
Sinds oktober gebruik ik Diazepam om rustiger te worden en paniekaanvallen op te vangen. De ervaring die ik met deze medicatie heb, is positief. In de eerste weken was ik iets versuft, maar daar heb ik nu geen last meer van. Vooral in de eerste weken was ik erg moe en als ik in de avond medicatie in nam, sliep ik binnen een half uur. Voor de rest heb ik geen bijwerkingen g[lees meer...]ehad.

08-09-2016 | Man | 49
diazepam (5mg)
Goed hanteerbaar werkt itsje labger, slaap er zeer goed op, overdag rustiger, bijvoorbeeld bij lange vliegreizen etc. Aanbeveler voor af en toe, een tot twee keer per week. Gebruik een keer per week op zondag zolpidam, als inslaper bij nieuwe week.

04-09-2016 | Man | 47
Onrust
Na dit jaar in de Wao geraakt te zijn. Geconfronteerd met 5000 k belasting toeslagen schuld en een gasrekening van 1075,00, gaslek in huis, gasslang achter gas fornuis was lek. Verder nog schuld bij de Rabo. Ga in de WSNP in, geeft ontzettend veel spanningen. Gebruik al 30 mg cipramil (depressie en PDD-NOS). Loop bij de voedselbank. 28 jar gewerkt!

20-04-2016 | Man | 48

26-12-2015 | Vrouw | 80
Onrust
Als ik onrustig ben of niet kan slapen gebruik ik maar 1 kwart van het tablet van 2 Mg En dat helpt mij al, ik gebruik nooit een heel of half tablet. Ik doe altijd het tablet in vieren delen en dan in een heel klein lenspotje.

14-09-2015 | Man | 30
diazepam (5mg)
Hallo, graag deel ik mijn ervaring met diazepam 5 mg tablet. Bij minder frequent gebruik werkt het middel beter. De effecten ervan zijn dan sterker te merken en je merkt ook beter wat het verschil is tussen wel en niet gebruiken. Het middel heeft, wanneer er niet te frequent gebruikt wordt en er geen sprake is van verhoogde tolerantie, een licht dempend effect. I[lees meer...].t.t. alcohol, dat ook(sterker) dempt, brengt het gebruik van dit middel m.i. minder risicos met zich mee. Tegen extreme, oncontroleerbare, structurele angst kan dit middel weinig doen. Bij mildere angst/ paniek klachten kan het helpend zijn. De diazepam kan, net als alcohol, ook dempend werken op bijvoorbeeld voelbare vermoeidheid.

31-07-2015 | Vrouw | 50
diazepam (2mg)
Goedendag heeft er iemand ervaring met het gebruik van diazepam en gliclazide ? Ik hoor graag van jullie.

28-05-2015 | Vrouw | 46
Fibromyalgie

25-02-2015 | Man | 50
Zenuwachtigheid
Prima middel wat bij mij prima zijn werk doet . Geen last van bijwerkingen .

10-03-2014 | Vrouw | 22
diazepam
Nekklachten
Iedere beweging die ik maakte deed zoveel pijn dat ik er misselijk van werd en 's nachts deed ik geen oog meer dicht. Ibuprofen, warmtecompressen, warmtegels asl Tantum etc. hielpen niet. Daarom toch naar de huisarts gegaan die concludeerde dat een spier in mijn nek volledig verkrampt was en vast zat. Om de pijn te verlichten en me te helpen slapen heeft hij Diazepam PCH 5[lees meer...] mg voorgeschreven. Ik moet zeggen dat het echt een paardenmiddel is want sinds ik de Diazepam vlak voor het slapen neem, slaap ik als een os. Het heeft helaas wel behoorlijke bijwerkingen. Zo ben ik overdag erg suf, reageer ik heel langzaam (autorijden is daarom echt niet verantwoord) en val ik halverwege de dag in slaap. Daarnaast heeft mijn korte termijn geheugen er flink onder te lijden; in vertel dingen vaak 2 of 3 keer en als ik naar boven loop om iets te pakken ben ik halverwege de trap al vergeten wat ik ook alweer wilde pakken. Verder kan ik me moeilijk concentreren en ben ik met vlagen erg duizelig en misselijk. Maar het is het dubbel en dwars waard want ik slaap tenminste weer.

01-09-2013 | Man | 58
diazepam (2mg)
Ik ben voorgelogen door de apothekersassistent, Actavis lag nog gewoon in de apotheek. Ik heb na een telefoontje met de apotheker zelf gewoon het spul omgeruild voor Actavis en de problemen zijn na een etmaal verdwenen.Lareb heb ik al eens eerder benaderd en ik ben er niet over te spreken aangezien het m.i. niets verbetert. Ik bel ook de fabriek van het betreffende medici[lees meer...]jn om informatie, en ze zijn blij dat er eens iemand uit patientengroep belt ....ik heb niets meer vernomen. Dat betrof P.C.H. Haarlem. en ook weer slechte diazepam. Als je niet bekent bent met de afkickverschijnselen denk je aan een hartaanval een c.v.a. of een kaakontsteking de tandarts kan niets zien., en zodoende wordt nooit het defectieve medicijn eruit gepikt.Men stuurt mij met een kluitje in het riet.Ik kan geen vuist maken.Jullie wel Lareb ook. de artsen en apotheken. Denk aan andere medicijnen verdiep je in de term bio-equivalent en lees de F.D.A. bevindingen van contrôles in de apotex fabriek.Ik lees dat daarnet pas, maar waarom moet ik mezelf altijd verdedigen.Deze mensen zuigen alles uit hun duim? zie ook peoplespharmacy.com

17-08-2013 | Vrouw | 37
diazepam (10mg)
werkt veel beter en fijner dan de baclofenalhoewel ik erg bedacht ben op afhankelijkheid, heeft als voordeel ook het angstdempend effect moest laatst een vervelende ingreep ondergaan en nam voor de ingreep 1 tabletje diazepam en ik gelukkig bj de diazepam geen vervelende bijwrkingen aleen hebberige mensen in mijn omgeving die opeens ook last hebben van kra mp en dan om een[lees meer...] tabletje diazepam vragen. Hoe brutaal krijgen ze mooi niet wel het teefoonnummer an een huisarts

08-05-2022 | Man | 66
diazepam (5mg)
ik heb een gegenaraliserende angst stoornis,en 2 van 5mg diazapam,en dat 2 keer per dag soms 3 als de angst heel erg is.30 mg is zo, n beetje de max geloof ik per dag ,de stapeling zorgt er bij mij voor dat het in de loop van de dag goed gaat ,ben wel bang voor gewenning.ik heb wel van licht heid in hoofd,veders geen noemenswaardige problemen,tot nu toe.slik het nu zo,n 10[lees meer...] jaar.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum