Slapeloosheid (25 meningen)

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

25-02-2015 | Man | 50
Zenuwachtigheid
Prima middel wat bij mij prima zijn werk doet . Geen last van bijwerkingen .

14-04-2020 | Man | 51
Overspannen/burn-out
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen van mijn huisarts waar ik ook goed mee kan praten, nu door de Corona-crisis jammer genoeg alleen door de telefoon. Eerst zo nodig 2*daags 5 mg . Toen dit niet voldoende hielp tegen mijn onrust en spanning (Mijn Moeder is vorig jaar 11 juli 2019 na een kort maar hevig ziekbed overleden; hartstilstand, coma, hersenschade, longontstek[lees meer...]ingen, ik ben mantelzorger vader, last van angst Coronacrisis. Heeft mijn huisarts het verhoogt naar zo nodig 3 x daags 5 mg. Ik kreeg gelijk meer bijwerkingen van prikkelbaarheid en onrustig zijn! In tegenstelling waar dit medicijn eigenlijk voor is! Ik zal dit ook aan mijn huisarts vertellen. Ik slik zelf clonazepam 's-avonds voor het slapen gaan 2x 0,5 mg. Voor RLS en door mijn spierziekte dunne vezel neuropathie (deze ziekte kan je het beste even googelen)kan ik vaak moeilijk in slaap komen en ik 's-nachts last van spierspasmes. De rusteloze benen en spierspasmes zorgen bij mij voor schoppen met mijn benen en armen wanneer ik geen clonazepam gebruik. Gek genoeg heb ik daar de bijwerking van prikkelbaarheid niet. Wel is clonazepam veel sterker dan diazepam. Met oxazepam (ook verslavend!) - tegen mijn onrusten spanning - had ik ook geen last van toegenomen prikkelbaarheid en onrust maar bij diazepam dus wel. Ik hoef geen herhaalrecept meer voor diazepam dus. Dan maar afleiding proberen te zoeken in boeken en artikelen lezen. En zo af en toe een sigaret. Mijn antidepressiva Cipramil van fabrikant Lundbeck is in overleg met mijn huisarts enkele maanden geleden verhoogt van 20 naar 30 mg. Ik heb veel vertrouwen in het geneesmiddel antidepressiva Cipramil van Lundbeck! Maar voor mij geen diazepam meer!!!

27-09-2016 | Man | 51
Onrust
Ik gebruik nu zo'n 14 jaar Diazepam vanwege onrust, nervositeit. Aangezien ik er wel eens een keertje mee wilde stoppen ben ik sinds 3 weken begonnen met een halve, dus 5 mg. Nu, na 3 weken lijkt het alsof ik door modder loop en ben misselijk, krijg de trappers van de fiets niet eens meer rond. Ik weet niet zeker of het daardoor komt, maar ik denk dat ik te snel pro[lees meer...]beer af te bouwen. Eerst maar weer terug naar 10 denk ik.

03-04-2021 | Man | 52
diazepam (5mg)
Hallo ik gebruik dit 5mg in combinatie met mirtazapine, weet alleen dat de diazapam erg snel gewenning geeft .ik zou het alleen gebruiken indien nodig succes en sterkte mvg man 52

27-01-2019 | Man | 52
Schizofrenie
ik ben al vroeg in mijn leven gediagnosteerd met schizofrenie.ik krijg sindsdien al hele vele medicijnen ook seroquel.

19-06-2015 | Man | 52
diazepam (10mg)
Ik gebruik Diazepam in noodgevallen incidenteel. Bijvoorbeeld bij extra spanning of als een goede nachtrust zeer gewenst is. Dan ook alleen voor de nacht, overdag ben ik met dit middel niet tot veel in staat vanwege de versuffende werking. Als ontspanner werkt het erg goed. Ik ben alleen heel voorzichtig, want Diazepam is erg verslavend. Je hebt steeds meer nodig om hetzel[lees meer...]fde effect te krijgen. Bovendien is afkicken van een Diazepam verslaving langduriger en pijnlijker dan afkicken van alcohol.

10-03-2022 | Man | 53
diazepam (10mg)
Ik neem al 35jaar benzodiazepines de laatste jaren alleen diazepam 3 tot 4 per dag wat ik heb ondervonden is alles Ik minder dan 3 neem of meer dan 4 dan verandert mijn gelaat ik word mager in mijn gezicht en ook de kleur op mijn gelaat gezicht veranderd. Kan iemand mij uitleggen hoe dat het komt. Aub .

17-07-2021 | Vrouw | 53
diazepam (10mg)
Ik gebruik al ruim 20 jaar dit middel, oorspronkelijk voorgeschreven voor de nacht, maar daar werd ik naar van. Nu slik ik overdag een tablet rond hetzelfde tijdstip ongeveer. Dit werkt erg goed, ik ben rustig maar niet duf. Als ik deze pil vergeet heb ik totaal geen rare dingen terwijl dat eigenlijk zo moeten na zo'n lange tijd. Of misschien ben ik niet zo verslavingsgev[lees meer...]oelig. Maar ik voel me prima met deze pil. Zal er dan ook niet meer mee stoppen. Het helpt mij tegen datgene waar ik het voor nam.

07-04-2016 | Man | 53
diazepam (10mg)
Door verslaving aan zware (pijn) stillende middelen voor mijn rug en slapeloosheid hierdoor middelen gaan nemen.

14-09-2014 | Man | 53
Artrose van de wervelkolom
Veel pijn en onrustige benen, beenkrampen, vooral s nachts. Begonnen met morfine, daarna lyrica en tramadol. Veel bijwerkingen vd deze medicatie gehad. Nu s avonds een tabletje diazepam en s nachts goed doorslapen. Moeite met s ochtends wakker worden is het enige nadeel. Verder de pijn en krampen goed onder controle.

23-02-2020 | Vrouw | 54
diazepam (10mg)
Het is mij stiekem 1 of 2 jaar gegeven ik was zo moe dokter vond niets , het is bewezen dat het mij door mijn eten etc werd gegeven , later verslaafd ik had het toen nodig en ik heb zo wie zo onderhoudsdosering 1 x daags 10;ik kom er niet vanaf 1 jaar geprobeerd word mijzelf niet meer

07-11-2019 | Vrouw | 54
diazepam (5mg/ml)
Vroeger heb ik weleens Diazepam gebruikt, het meest verschrikkelijke medicijn die er voor mij bestaat. Ik ging ervan hallucineren. Nooit meer. Ik ben nu heel blij met Lorazepam.

14-07-2017 | Man | 54
diazepam (10mg)
Ben net gestart, dus ben voorlopig hier allen om te lezen en te vragen.

04-01-2015 | Man | 54
Spierpijn

26-04-2022 | Vrouw | 55
diazepam (5mg)
Dit haalde de scherpste pijn weg die in mijn rug, nek, arm, schouder zat en de hoofdpijn. Ik kon weer redelijk slapen. Ik kreeg het voor 5 dagen maar moet nog naar fysio en dry needling dus u weer een week zonder medicatie en hevige pijn. Ik krijg geen nieuwe voorgeschreven waar ik erg van baal. De naproxen met paracetamol gaf mij enorm veel bijwerkingen tot bloed opho[lees meer...]esten. Waarom zijn artsen zo overdreven voorzichtig, het is mijn lichaam en mijn pijn! Het zou mijn keuze moeten zijn als ik dit langer wil gebruiken.

05-07-2020 | Vrouw | 55
diazepam (10mg)
hallo,ik kreeg ermee te maken doordat ik te snel met het gebruik van lorazepam waardoor ik reboud klachten kreeg at niets meer en dronk niet meer door te lange gebruik van lorazepam en toen zomaar omgezet en verhoogd op diazepam terwijl ik zeer gevoelulig ben voor diazepam had het 1x geslikt 2mg geloof ik en werd helemaal raar in mijn hoofd en hartkloppingen en benauwd,moe[lees meer...]st er mee stoppen en nu zit ik vast op 10 mg wordt er knetter van hyper en vreselijke oorsuizen,dokter doet niks psychiater snapt me niet,ik wordt er gek van durf niet te minderen,wegens de vreselijke bijwerkingen zie het niet meer zitten ,heb ook Tinnitus die wordt nog een s versterkt door bijwerking van geluid,rotzooi

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum