Ervaringen met Diazepam

diazepam

depressief somber voelen angst rusteloos

Slapeloosheid (25 meningen)
Onrust (17 meningen)
Beenkrampen (8 meningen)
Alcoholverslaving (4 meningen)

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

25-12-2022 | Vrouw | 63
diazepam (2mg)
Dit middel En alle BENZODIAZEPINES zijn zoó verslavend.ECHT NOOIT Langer dan 10 dagen gebruiken !! STOP ERMEE

09-11-2020 | Vrouw | 57
Dystonie
In het begin met 5 mg begonnen en opgehoogd naar 7/8mg helaas na 22 jaar veel valpartijen met breuken tot gevolg, daarnaast PDS dus ik ben ben CT gestopt na 27 jaar. Nu 1,5 jaar later nog Restless legs dus nu maar Temazepam ivm aanhoudende slaapproblemen. Ik ben gelukkig wel van die langwerkende Diazepam af.

05-07-2020 | Vrouw | 55
diazepam (10mg)
hallo,ik kreeg ermee te maken doordat ik te snel met het gebruik van lorazepam waardoor ik reboud klachten kreeg at niets meer en dronk niet meer door te lange gebruik van lorazepam en toen zomaar omgezet en verhoogd op diazepam terwijl ik zeer gevoelulig ben voor diazepam had het 1x geslikt 2mg geloof ik en werd helemaal raar in mijn hoofd en hartkloppingen en benauwd,moe[lees meer...]st er mee stoppen en nu zit ik vast op 10 mg wordt er knetter van hyper en vreselijke oorsuizen,dokter doet niks psychiater snapt me niet,ik wordt er gek van durf niet te minderen,wegens de vreselijke bijwerkingen zie het niet meer zitten ,heb ook Tinnitus die wordt nog een s versterkt door bijwerking van geluid,rotzooi

13-06-2020 | Vrouw | 32
diazepam (2mg)
Diazepam doet mij helemaal niets :( Gebruik dit om af te bouwen met Zolpidem. Maar nu slaap ik helemaal niet meer! Niet na 4mg Diazepam an 1,5 Zolpi....is dit normaal?! Iemand anders zou al lang k.o. zijn....

07-11-2019 | Vrouw | 54
diazepam (5mg/ml)
Angst
Vroeger heb ik weleens Diazepam gebruikt, het meest verschrikkelijke medicijn die er voor mij bestaat. Ik ging ervan hallucineren. Nooit meer. Ik ben nu heel blij met Lorazepam.

21-08-2019 | Vrouw | 31
Onrust
Ten eerste, slik ik dit niet vaak en maar een halve tablet van 5mg. Raad het vooral niet aan als je HSP'er bent en/of gevoelig bent voor bijwerkingen. Gebruik het alleen als mijn onrust te erg/lang gaat worden en ik er spierspanning/krampen aan heb overgehouden, om dat tot rust te brengen. Ik merk dat het even helpt maar de volgende dag ben ik suf en vermoeid de gehel[lees meer...]e dag, en ben ik erachter gekomen dat ik hiervan nachtmerries krijg en eigenlijk slaat de onrust daarna ook erger toe dan dat het was., met daarbij de eerste dag ook jeuk. geheel misselijk, duizelig en onrust terugkomt/blijft, en dat laatste 3 is moeilijk om van af te komen. Voor mij dus echt geen Diazepam meer, want uiteindelijk heeft het dan geen effect maar wordt het juist erger.

19-03-2019 | Vrouw | 46
diazepam (10mg)
Diazepam hielp een aantal weken, niet heel goed, ik werd in de nacht toch regelmatig wakker, en na een paar weken hielpen ze niet meer

27-01-2019 | Man | 52
Schizofrenie
ik ben al vroeg in mijn leven gediagnosteerd met schizofrenie.ik krijg sindsdien al hele vele medicijnen ook seroquel.

11-12-2018 | Man | 70
diazepam (10mg)
begon met 5 mg, in de nachtdiensten in ziekenhuizen om beter te slapen, geleidelijk aan gebruikte ik erg veel begint met 5, mg dan 10 mg, dan 30 mg per keer, en samen met alcohol, kon ik er heel goed tegen, kon de rust niet meer terugkijken, kreeg nog meer paniekaanvallen, medeloosheid, treurigheid, het niet zien zitten,na lange tijd 1992 in de detox proberen af te kicken[lees meer...] van alcohol en valium gebruik was een echte valium junk geworden, diverse malen heb ik mij aangemeld detax, kliniek, maar niks wilde echt helpen daar het ook een opgedrongen iets is,ik rookte ook heel zware franse asigaretten, tot in de zomer van zover ik nog weet 2013,4 ik het zo benauwd kreeg, en ik toch nog langer wilde leven, ben volledig in één keer gestopt met roken, drinken en valium gebruik, een ware hel waar je doorheen gaat, heeft heel lang geduurt voor ik vrij was, en ik alles weer helder kon zien, en dan komt schaamte gevoelens wel binnen, gedragsverandering is enorm , niet in positieve zin, kortaf, ongeduldig, slechts slapen, en heb daar heden ten dagen nog last van, maar nee ik zal nooit meer een sigaret aanraken, of alcohol,soms nog wel 5 mg valium,met melatonine dat wil helpen met slapen, maar sta wel erg slaperig op, wat veroorzaakt wordt door de valium,maar ik ben bijna 70 jaar en kan doen en laten wat ik wil met de dag zeg maar.

18-09-2018 | Man | 67
Spierspasmes
Een half uur na inname begon de tinnitus in het linkeroor. De eerste 3 uur van de nacht had ik psychedelische nachtmerries. Niet voor herhaling vatbaar. Gevolg is geen slaap gehad. Gelukkig begint na 11 uur na inname nu de tinnitus af te nemen.

23-01-2018 | Vrouw | 40
diazepam (2mg)
Om van de Lorazepam af te komen ben ik overgestapt op de diazepam omdat deze een langere werking heeft. Dit verminderd de 'pijn' van het ontwennen. Helaas is het nog steeds een hel om af te bouwen als je het langer dan 2 weken gebruikt hebt. Laat dokters je niets wijs maken en lees altijd goed over hoe je moet afbouwen van een medicijn dat je wordt voorgeschreven. Google a[lees meer...]ltijd op de naam van je medicijn en 'ontwennen/ afbouwen/ afbouwverschijnselen' Dan weet je in ieder geval wat je kan verwachten.

08-12-2017 | Vrouw | 18
diazepam (2mg)
Ik heb dit voorgeschreven gekregen van de huisarts omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van betablokkers en mijn angsten maar niet onder controle kreeg (dit was om de wachtlijst voor psychologische hulp te overbruggen). Ik nam dit middel in (2mg) en na een tijd kickte het opeens in. Mijn lichaam werd heel erg ontspannen, maar omdat ik last heb van derealisatie, werd ik daar [lees meer...]juist enorm bang van. Hierdoor raakte ik in paniek en voelde het alsof ik een bad trip meemaakte (ik voelde me ook echt op een andere wereld). Echt verschikkelijk. Omdat het een langwerkend middel is, bleef dit ook heel lang aanhouden en kon ik echt niet slapen, ondanks dat ik wel moe was. Ik kwam in zo'n rare staat van zijn en omdat ik me op een gegeven moment gewoon geparalyseerd voelde, heb ik maar de ambulance gebeld, want ik was bang dat dit middel iets met mijn lichaam zou doen. Deze vertelde me dat ik niks had om bang voor te zijn en raadden me aan om de doktersdienst te bellen voor een slaapmiddel. Dat heb ik gedaan en wat zij adviseerden was om maar gewoon een hogere dosis diazepam te nemen, dan zou ik vanzelf wel in slaap vallen. Omdat ik dit middel zo eng vond heb ik dat maar niet gedaan en heb ik maar de nacht uitgezeten, totdat ik de volgende ochtend vroeg wakker werd en blij was dat het over was. Nooit meer. Ik raad iedereen die last heeft van derealisatie/depersonalisatie of bang is voor dat ontspannende effect op het lichaam af om een benzo te nemen. Ik hou het maar gewoon bij cognitieve gedragstherapie.

07-10-2017 | Vrouw | 43
diazepam (20mg)
Zeer veel klachten bij afbouw/ stoppen!! Ben blij dat het gelukt is ervanaf te komen

07-08-2017 | Man | 45
Onrust
Mijn relatie (die dit middel ook gebruikte) is totaal veranderd door dit middel, en is op een bepaald moment ook onhandelbaar geworden (agressief). Helaas is dit tot een enorm grote ruzie uitgekomen, waardoor mijn relatie is stopgezet, en zij weer terug is gegaan naar Duitsland. Ik heb natuurlijk ook fouten begaan, maar die waren niet de reden om ons geluk in de weg te sta[lees meer...]an. Ik heb er werkelijk alles voor over om de relatie weer goed te maken, maar denk dat dit niet gaat gebeuren. Nu ze weer terug is in Duitsland en geen Diazepam meer gebruikt gaat het stukken beter met haar, maar zij heeft de mening dat het niet door de medicatie kwam, en kon ik dat nou maar uit haar hoofd zien te krijgen, dat ze ff wakker geschud kan worden.

19-08-2016 | Vrouw | 62
diazepam (5mg)
Voorgeschreven als spierontspanner, maar ik viel als een blok inslaap en werd helemaal high wakker en alles draaide. Doodeng spul voor mij.

07-09-2015 | Man | 60
diazepam (5mg)
Een half uur na inname beginnen de bijwerkingen, althans, word ik erg ziek van diazepam middel van dit merk, ook PCH, Apothecon, Apotex en nog één of twee geprobeerd. Het leidt onherroepelijk tot een noodsituatie. Echter Actavis werkt gewoon prima zoals ik diazepam, ook andere merken, al meer dan VEERTIG jaar ken. Dus elke maand is het weer het "generiek" verhaal bij de a[lees meer...]potheek, of je neemt dit of je krijgt niets, en me dan aan mijn lot overlaten. Ik word nooit boos en dan naar huis en bel met de apotheker. Actavis is nu niet meer te krijgen en houd het voor mij op. Ik heb altijd generieke gebruikt zonder vooringenomenheid, dus dat is hier niet van toepassing. Elke maand ben ik enkele dagen bezig om (goede) medicijnen te bemachtigen, en voel me er gestressed door. Ik kan niets doen, behalve voor de zoveelste keer klagen bij lareb, de dokter, de apotheker, en zij kunnen er ook niets aan veranderen. Voor mij houd het hier dan ook op.