diazepam

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

23-06-2021 | Vrouw | 50
Spierspasmes
Hallo, ik gebruik reeds jaren diazepam 3x 10 mg daags wegens mijn spierspasmen die ik heb door een spierziekte. Ik stop regelmatig na bv 6 maand diazepam genomen te hebben neem ik er een maand geen, uit angst voor verslaving. Dit verloopt zonder probleem en ik stop van de ene op de andere dag. T grote nadeel is dat ik dan niets meer kan door mijn spierspasmen. Dat h[lees meer...]ad ik reeds voor ik diazepam nam ook

11-01-2021 | Vrouw | 33
diazepam (2mg)
1 tablet van 2mg gehad ivm aanhoudende spanning in mijn lichaam wat mijn zenuwpijn verergert. Na dit middel heeft het de piek van de pijn weer weggenomen. Ben wel heel verslavingsgevoelig, dus begrens mij zelf door het alleen te nemen als de tramadol niet genoeg werkt en ik 3 dagen niet hoef te werken. Dus gebruik dit puur uit nood. Snap wel waarom mensen er moeilijk vanaf[lees meer...] komen aangezien het een prettig gevoel geeft.

30-10-2020 | Vrouw | 47
Alcoholverslaving
Gestopt met alcohol drinken(verslaving begon ongeveer 18 jaar geleden). 5 maanden geleden gestopt (mijn 4de keer) Nam het de eerste 2 weken 2 tot 3 keer per dag, was echt nodig. Moest toen niet werken (vakantie). Neem het nog steeds na mijn werkdag. Rond 17u30. Helpt om niet terug te grijpen naar de drank, wat veel meer schade aanricht dan deze medicatie. Het effect neemt[lees meer...] wel af, er treed gewenning op, maar ik blijf het voorlopig nemen, ik kan moeilijk om met stress en wil echt niet hervallen. Ik neem ook antabuse in de ochtend. Dat stelt me ook gerust. Rond 20u30 neem ik melatonine, dat maakt dat ik me slaperig ga voelen en om 22u een halfje mirtazapine (ook tegen depressie, vroeger een heel, maar dan ben ik nog loom smorgens). Als ik om 22u15 ga slapen val ik snel in slaap, en slaap ook rustiger dan toen ik aan de alcohol zat. Sta om 6u45 op, dan ben ik redelijk uitgerust. Kan in het weekend wel nog langer slapen. Neem al jaren in de ochtend ook wellbutrin, tegen depressie. Ik leef stilletjes aan meer en meer, leren omgaan met stress en ook problemen aanpakken, wat niet makkelijk is. De medicatie helpt me. Bij aanvang (eerste weken) hadden alle bovengenoemde medicatie bijwerkingen, maar mijn lichaam geraakte eraan gewoon, en heb nu weinig tot geen bijwerkingen meer. Mijn leverwaarden zijn op 5 maanden super goed, ook cholesterol en suiker. Ben blij, maar ik weet dat het ook anders had kunnen lopen. Alcohol is echt vergif en veel schadelijker dan diazepam.

25-07-2020 | Vrouw | 59
Artrose - gewrichtsaandoening

30-12-2019 | Man | 44
Onrust
Ik ben lang verslaafd geweest aan allerlei drugs en voor mij helpt dit middel om de craving weg te nemen om terug naar drugs te grijpen, het brengt me innerlijke rust, neemt de pijn weg en geeft me een rustig ontspannen gevoel. Toch kun je dit goed gevoel ook bereiken door te zwemmen of naar de sauna te gaan, gezonder en beter, we zijn nu eenmaal gewend bij ieder kwaaltj[lees meer...]e naar de dokter te gaan, ……………….(Mijnmedicijn.nl : tekst ingekort tot persoonlijke ervaring)

30-11-2018 | Vrouw | 21
Chronisch pijnsyndroom
Ik ben al zoon 3 tot 4 jaar aan de diazepam ben er een tijdje van afkickt door overmatig gebruik en omdat ik verslaafd was aan pijnstillers het is erg af te raden om hier radicaal mee te stoppen ik heb last gehad van een site bijwerking zoal paniek aanvallen rusteloosheid overgeven trillen en een consentarie probleem die verslaving is gekomen door een zware medische ingree[lees meer...]p aan mij rug en ik zat uiteindelijk op 50 mg pd dit is echt af te raden ik ging het steets vaker en steets meer gebruiken tot ik niet meer zonder kom ! Blijf darom altijd goed overleggen met je art ik ben nu zoon 3 maanden clean maar het is een serieus gevecht geweest als het geen absolute noodzaak heeft om dit midel te gebruiken blijf er dan bij uit de buurt het is erg verslavend teminsen voor mij wel verder had het wel het gewenste efect maar gebruik dit midel met maten en niet langer dan een week aansluitend maar mij advies is om het eerst even op de homiopatiche manier te probeeren!

18-10-2018 | Man | 36
diazepam (5mg/ml)

25-09-2018 | Vrouw | 46
diazepam (10mg)
Hi iedereen, ik had echt super last van slapeloze nachten en merkte dat het mij steeds verder tegen ging zitten. Vandaar dat ik uiteindelijk besloot om online te gaan zoeken. Ik had geen zin om langs de dokter te gaan en in een heel traject te gaan om van alles uit te zoeken. Vandaar na een beetje speuren op internet. Daar een beetje zitten speuren en hebben ze veel aa[lees meer...]nbod. Uiteindelijk voor de Diazepam 10mg gekozen. Merkte gelijk al dat het slapen een stuk beter ging. Wel word ik af en toe een beetje suf wakker, maar dit gaat vanzelf weg. Merk wel echt dat het zin heeft.

19-07-2018 | Man | 63
diazepam (2mg)
Psychische klachten
Na problemen met Aurobind,waar ik hart rithme stoornissen van kreeg (betablokkers en bloedverdunners erbij) ben ik overgestapt naar Cetrapharm die na wisseling van batch darm obstructie als bijwerking gaf.(laxeermiddelen erbij) heb ik als laatste optie diazepam van Accord.Nu krijg ik deze niet heel uit de blisterverpakking ,ze verpulveren tot een zeer fijn poeder de heft v[lees meer...]alt op de grond.Ze werken wel kalmerend,maar de bijkomende tachycardie zorgt ervoor dat ik betablokkers nodig heb om te kunnen slapen.De apotheker en mijn dokter helpen mij met alle inzet.Ik heb de desbetreffende fabrikanten gecontacteerd,evenals lareb.Ik denk niet dat ik dit nog lang volhoud. Al een jaar of tien moet ik,als ik het slecht tref, met verkeerd of niet totaal werkende simpele diazepam thuis en daar ga ik weer.Waar komen die klachten toch vandaan.Vooral de hart en darmklachten hebben me gesloopt.Ik ben somber over de vooruitzichten.Ik kan hiet nog wat melden en dat is het.Een pil persen zodat hij heel blijft is nu ook al moeilijk.Ik heb tot mijn verdriet een lange ervaring met diazepam e heb dit zo erg nooit meegemaakt.Sorry voor het lange epistel.

14-06-2018 | Vrouw | 30
Spierpijn
Ik neem een halfje per dag (5mg) n.a.v. hevige spierpijn in mijn bovenlichaam (vooral rug, schouders, nek en armspieren). Duurt wel een klein uurtje voor het begint te werken maar is dan redelijk effectief. Een uur na inname word ik wel ontzettend moe, dus ik neem het enkel voor het slapengaan. Werkt 's ochtends ook nog redelijk lang door waardoor ik zo goed als de hele vo[lees meer...]ormiddag doodmoe ben. Als ik 's nachts moet opstaan voor naar de wc te gaan, voel ik me ook wel wat duizelig maar tegen de ochtend is dat meestal voorbij. Verder geen bijwerkingen. Ik ben momenteel thuis dus dan kan ik lang uitslapen en is de vermoeidheid geen groot probleem, maar ik denk niet dat ik het kan doornemen wanneer ik terug aan het werk moet en er vroeg uit moet.

04-06-2018 | Vrouw | 46
Nekklachten
monnikskapspier die pijnlijk is door stress

14-11-2017 | Man | 34
Drugsverslaving
helpt louter op korte termijn, in begin rust, na een week meer en meer nodig

03-10-2017 | Man | 47
diazepam (10mg)
Kreeg het ooit ivm ernstige spanningen en slapeloosheid, slik het inmiddels (50 mg in 1x 10 en 2x 20mg) zolang (30 jaar) dat stoppen niet meer te doen is (ben 2x langere tijd abstinent geweest was een hel). Ik heb voor mezelf besloten het gewoon te blijven nemen, heb er uiteindelijk weinig hinder van en helpt nog altijd tegen de slapeloosheid..... Maar denk er goed over na[lees meer...] voor je eraan begint zeker wanneer het voor langere tijd word voor geschreven, stoppen word steeds moeilijker en na jaren is het niet meer te doen.

19-05-2017 | Man | 31
diazepam (10mg)
Ik gebruik het medicijn omdat ik heel erg last heb van stuiptrekkingen in mijn handen en polsen, maar vooral door overprikkeling door geluid. Daardoor kan ik slecht in het openbaar komen en begeef ik me momenteel het liefst om het huis, schilderen, klusjes, etc. Dit medicijn maakt het me weer mogelijk om dit te doen, ik was voorafgaand depressief sinds januari. Nu heb i[lees meer...]k weer zin om dingen te ondernemen. Mijn ervaring met Diazepam was dat ik in een gevoelloze zombie veranderde, nu is totaal het tegenovergestelde het geval. Mijn huwelijk gaat beter, libido is beter sinds januari, wil weer dingen ondernemen en durf bij uitzondering mezelf in het openbaar te begeven, behalve wachtkamers. Nu is het wel zo dat ik een absurde dosis nodig heb en een combi met andere benzodiazepine om dit nivo te bereiken. Ik sta op met 1x 10mg Dia en 2x Alprazolam 0.5mg. Na enkele uren is dit uitgewerkt, en dan praat ik over 3 uurtje of zo afhankelijk welke prikkelingen die ik ontvang of druk die ik ervaar. Zo verstrijkt mijn dag en heb ik ca. 4 Diazepam 10mg op en ongeveer 8 á 10 Alprazolam 0.5mg. Maar nu komt het; Slapen.. Ik neem 2x Diazepam 10mg 4x Alprazolam 0.5mg 20mg Temazepam En dan slaap ik van 11 tot 4, afgelopen week neem ik dan 10mg Diazepam en 2 á 3x Alprazolam in om nog enkele uurtjes door te slapen. Maar zoals nu heeft die laatste dosering geen effect en ben ik klaar wakker sinds 4 uur. Ik ben wel aardig kalm, maar het malen begint al weer toe te nemen, nadenken over de stompzinnigste dingen die mensen me aan hebben gedaan in het verleden. Ik probeer rustig mijn dag door te gaan nemen om te kijken wat ik vandaag kan doen, met weersverwachting etc. Al bovenstaande medicijnen zijn voorgeschreven door mijn huisarts, alleen de dosering pas ik zelf naar behoefte aan. Ik mag 4x 10mg Diazepam per dag, en 5x daags Alprazolam. Tevens heb ik a.s dinsdag een afspraak bij een psychiater omdat mijn huisarts niet de bevoegdheid heeft om hogere dosering voor te schrijven en eventueel anderen oplossingen zijn ook niet voor handen. Al met al maakt dit medicijn mijn leven momenteel dragelijker, en misschien kun je aan mijn woordkeuze en zinsopbouw zien dat ik flink gedoseerd ben, óf toch niet? Ik kan weer nadenken en leef niet meer in constante paniek en ik zie door de bomen het bos weer :) Ten slotte wil ik niemand deze dosering aanbevelen omdat het gewoonweg niet goed kan zijn. Groetjes, Stats: 198cm en 120 kilo

13-03-2017 | Man | 49
Onrust
Overprikkeling door factoren van buitenaf die niet meer veranderen. Coördinatiestoornissen, neiging tot vallen en/of struikelen, verminderde waakzaamheid, alleen in het begin van de behandeling verandering van gedrag na ongeveer 3 weken aaneensluitend gebruik van diazepam stabiliseert het gedrag zich weer. Verder prima middel bij matige tot ernstige spanningsklachten. Bete[lees meer...]r dan oxazepam. Daar moet je meer van doseren om hetzelfde effect te krijgen. Bij spanningsklachten niet langer dan 8 weken achter elkaar gebruiken! En in die 8 weken een afbouwschema voor jezelf maken! Bijvoorbeeld 2 weken 3 x 5 08.00u - 13.00u-18.00u, 2 weken 2x 5 mg bijvoorbeeld om 08.00u 5mg en om 18.00u 5 mg 4 weken 1x 5 mg bijvoorbeeld midden op de dag om 14.00 uur of zo en tenslotte 2 weken 2 x 2,5 1 x 2,5 ochtends vroeg 08.00u en 1 x 2,5 's-Avonds laat 22.00u. Prima middel. Maar verslavingsgevoelig. Dus met beginnen al gaan afbouwen en in een noodgeval, een uitglijder jezelf niets kwalijk nemen, maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee!

02-01-2017 | Man | 41
diazepam (5mg)
Sinds oktober gebruik ik Diazepam om rustiger te worden en paniekaanvallen op te vangen. De ervaring die ik met deze medicatie heb, is positief. In de eerste weken was ik iets versuft, maar daar heb ik nu geen last meer van. Vooral in de eerste weken was ik erg moe en als ik in de avond medicatie in nam, sliep ik binnen een half uur. Voor de rest heb ik geen bijwerkingen g[lees meer...]ehad.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum