ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 2 van 7
26-07-2018

Onrust

oxazepam haalt de pieken van mijn obrust en zorgt ervoor dat ik beter en rustig in slaap val. Ook ben ik na gebruik meer ontspannen. Ik merk wel dat de werking na verloop van tijd wat afneemt en ik dan even moet stoppen met het gebruik
11-07-2018

Oxazepam (oxazepam)

In eerste instantie dit medicijn voorgeschreven gekregen om mijn paniekaanvallen te onderdrukken. Ik nam toen 1 tablet in wanneer nodig en merkte dat ik er aanzienlijk rustiger van werd. Onlangs ernstige bijwerkingen gekregen van een ander medicijn (Primperan) waardoor ik erg angstig en onrustig werd. Gebeld met de huisartsenpost en die adviseerde me drie keer op een dag t[lees meer...]wee tabletten te nemen. Dit heeft goed geholpen. De angst werd minder en ik kon weer enigszins rusten. Wel minder eetlust gekregen wat voorheen ook al een aandachtspuntje was, maar dat is verwaarloosbaar in vergelijking met de hulp die het me geboden heeft.
06-07-2018

05-07-2018

Oxazepam (oxazepam)

Voorgeschreven gekregen in een periode waarbij ik erg veel last had van angsten en extreme paniekaanvallen. Ik had nog nooit oxazepam gebruikt en vond het een beetje eng. Door de oxazepam ervaarde ik weer een beetje rust in mijn hoofd en lichaam waardoor ik echt even in de gelegenheid was om te ontspannen. Ook nare of enge gedachten werden minder. Voor mij was het op dat m[lees meer...]oment een 'wondermiddel'. Ik nam 2x 10 mg per dag in. Ik nam het niet in vóór het slapen omdat ik dan de dag erna ontzettend veel last had van een 'katerig' gevoel. Hoofdpijn, zwarte ledematen etc. In overleg met de arts besloten om ook weer gauw af te bouwen met het middel vanwege het verslavende effect. Ik begon na een tijdje ook te merken dat ik inderdaad veel behoefte had naar het effect van het middel. Afbouwen is goed gegaan. Van 1x 10 mg per dag naar 3x 10 mg per week en op een gegeven moment alleen maar op de momenten van extreme paniek. Ik gebruik het nu al een lange tijd niet meer en door middel van therapie en een antidepressiva(escitalopram) ben ik weer aan het herstellen. Ik heb ook niet meer verlangd naar het middel. Bijwerkingen waren extreme vermoeidheid, duizeligheid, soms wazig zicht, zware ledematen. Ondanks dat voelde ik soms ook een bepaalde opgewektheid, een soort opleving. Ik voelde me even niet 'chaotisch'. Het heeft mij zeker geholpen om door een zware periode heen te komen, maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen.
26-05-2018

Oxazepam (oxazepam)

Vreselijke faalangst domineerde mijn cijferlijst op school. Paniekaanvallen, ongelooflijk veel stres. Veel huilen.. Wanneer ik Oxazepam slik werkt het 'eng goed'. Ik wordt stukken rustiger, huil niet veel meer, paniek aanval lijkt weg te ebben.. Het voorkomt dat de paniek escaleert in een aanval waardoor ik helemaal in de prak lig. Dit medicijn ervaar ik als ZEER versla[lees meer...]vend. Doordat het zo goed werkt betrap ik mezelf erop steeds te denken 'oh met een Oxazepammetje is het zo weer rustig'. Daarom wil ik benadrukken: Wees AUB onwijs voorzichtig. Ik slik dit medicijn totaal niet vaak, omdat het zó goed werkt. Alsof de wereld om je heen even verdwijnt. Functioneren of sociaal doen kan ik dan echt niet meer.
26-05-2018

Oxazepam (oxazepam)

Ik gebruik veel medicijnen voor hart en vaat ziekten,ik heb hiervan ,veel last van bijwerkingen,nu gebruik ik wat minder van mijn medicijnen en daarnaast zonodig wat oxazepam,nu voel ik mij wel wat beter en mijn bloedruk is ook lager dan met al die bloedverlagers enz. Ik hoop nu wel dat het zo zal blijven, mijn voorgeschiedenis is,zeven keer gedotterd waarbij zes stents ge[lees meer...]plaatst,dus is het nu afwachten,hoe gaat het verder,ik wil er wel bij vertellen,ik doe dit zonder overleg met een arts.
20-05-2018

Oxazepam (oxazepam)

Naast Paroxetine slik ik zonodig 10 mg oxazepam. Meestal beperk ik het tot 1x daags. Ik vind het effect gering. Word er niet heel relaxed van. Een vriendin van mij ervaarde dit ook zo. Zij is overgegaan op zonodig Loraxepam 1 mg en vindt dit veel effectiever. Wie herkent dit en wat is nou eigenlijk het verschil?
02-05-2018

Oxazepam (oxazepam)

Door stress veel last van paniekaanvallen voornamelijk s’nachts. Ik werd paar keer per week in totale paniek wakker s’nachts, zweten, hartkloppingen & slecht slapen. Vreselijk!! Overdag last van angsten en pijn op de borst. Na lang genoeg met deze klachten rond te lopen kon ik niet meer en ben ik naar de HA geweest. Oxazepam heeft me enorm geholpen. Neem ze zonodig een hal[lees meer...]f tabletje in. Merk dat ik veel minder stress heb en pijn op de borst. Ik ben heel tevreden met dit geneesmiddel. Probeer het niet te vaak te gebruiken.
Pagina 2 van 7

Mirena (2079) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (470) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (454) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (368) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!