ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 2 van 7

16-01-2018

Oxazepam (oxazepam)

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Het begon een 2 jaar geleden ongeveer. Ik had wel eens in de avond/nacht dat ik flinke hartkloppingen kreeg of flink begon te tollen ik moest dan meteen na de wc en kwam alles eruit van voor en achter. Ik kreeg het koud en begin te zweten op me handen en voeten. Sinds 2 maanden is het nu heel erg. Ik kreeg op een avond het zelfde alleen[lees meer...] nu had ik een soort druk op me borst en het leek wel alsof mijn tong verdoofd was aan de achterkant dis ik had moeite met praten. Ik wist niet wat me over kwam en heb de huisartsenpost gebeld. Eenmaal daar werd me verteld dat ik angst/paniek aanvalken had. Uiteindelijk weer bij mijn huisarts geweest en kwam blijkbaar okk uit dat ik hyperventilatie heb nooit geweten. De aanvallen heb ik nu ook overdag het komt zo ineens opzetten maar als ik oxazepam in neem merk ik vrij weinig ik voel niets mijn hartkloppingen blijven maar het ergste van alles ik heb een duizeligheid in mijn hoofd dat echt angstig is. Je hebt geen controle over je lichaam het gevoel dat je flauw gaat vallen en dat maakt mij zo ontzettend bang omdat je machteloos bent. Vooral als mijn man er niet is en ik alleen met mijn zoontje ben. Ik heb ook temazepam voor als ik echt niet kan slapen. Gisteren was weer zo een dag en had er eentje in genomen maar op 1 of andere manier werd ik helemaal gek het leek net of er een stem tegen mij zei dat ik dood moest(ik dacht echt wat overkomt mij nu) terwijl mijn man naast me sliep heb ik mijn moeder gebeld en die heeft na een lang gesprek gezegd neem nog een temazepam dan vak je in slaap. Zo gezegd zo gedaan ik ben pas rond 4 uur in de nacht in slaap gevallen maar de wekker van mijn man ging niet veel later dus helemaal niet geslapen. Ik stond op met het zelfde gevoel en heb voordat ik mijn zoontje na school ging brengen 1 oxazepam in genomen maar ik heb echt het idee dat het bij mij niet werkt want ik blijf het gevoel hebben. Velen mensen die ik ken zeggen je mag er ook twee in nemen maar dat durf ik niet bang voor overdosis of iets.. wat doen jullie als het niet helpt? Ik weet ook echt niet waar de aanvallen vandaan komen want ze komen uit het niets opzetten. Mijn cesar therapeut denk stress en mijn huisarts ook maarja daar loop ik al JAREN mee.. hoop dat iemand mij kan helpen.. wil hier zo graag vanaf en wil als helemaal geen pillen slikken.
15-01-2018

Oxazepam (oxazepam)

Oxazepam werkt erg goed bij het reduceren van mijn fysieke spanningsklachten én de geestelijke angstklachten/ dwanggedachten. Het duurt ongeveer 1,5 uur voordat het volledig werkt, maar na 1 uur merk ik al een afname in klachten. Dit geldt voor een tablet van 10 mg. Ik heb Oxazepam vaker voor enkele weken achter elkaar gebruikt, variërend van 10 tot 45 mg per dag. Het m[lees meer...]inderen/ stoppen ging mij redelijk goed af, ook bij 45 mg. Ik had weinig last van ‘afkickverschijnselen’. Door mijn angstklachten en dwanggedachten ging ik erg panisch om met de inname van de tabletten, omdat ik overal horrorverhalen las over de verslavingsgevoeligheid. Daarbij was het behouden van controle voor mij heel belangrijk en het innemen van medicijnen ging daar tegenin. Oxazepam maakte mijn leven dragelijker in donkere en angstige perioden. Als een middel dit voor je kan doen, grijp dit dan met beide handen aan. Uiteraard met een gezonde dosis zelfcontrole en tussentijdse evaluaties van de voorschrijver (psychiater/ huisarts). Ik ben ook zo snel mogelijk begonnen met therapie, omdat ik niet geloof dat deze tabletten dé oplossing zijn. Het hielp mij slechts om mijn hoofd boven water te houden en (enigszins) te kunnen blijven functioneren. Mijn maximumdosis van 45 mg (3 x 15) heeft mij echter niet voldoende geholpen toen ik gedurende 2 maanden ik volledige paniek verkeerde. Ik stond met hevige angst op en ging ermee naar bed. De huisarts gaf aan dat 45 mg het (verstandige) maximum was en daar luisterde ik braaf naar. Achteraf bezien had 3x 20 mg echter passender geweest in die periode. Afbouwen kan altijd, het gaat op dat moment om overleven. Kijk dus naar jouw eigen behoefte en ga niet slechts uit van standaarden die een huisarts benoemt vanuit een opleiding of protocol. Jij kent jezelf het beste. Maar nog steeds geldt hierbij; medicijnen in combinatie met therapie. Ook wil ik alle mensen die angstig en/ of gespannen zijn of last hebben van dwanggedachten en/of –handelingen heel veel sterkte wensen en een virtuele knuffel geven. Zoek elkaar op en praat erover, er zijn zoveel mensen die hiermee kampen. Er voor elkaar zijn, helpt.
13-01-2018

Oxazepam (oxazepam)

Ik heb nu bijna 2jaar hyperventilaties wat om zet tot paniekaanvallen. 2x met de ambulance mee geweest ook omdat ik er in bleef hangen. Vaak op de 1e hulp geweest en bij de huisarts. Psychologe gehad en ademhalings therapieën. Niets dat geholpen heeft behalve mondelinge steun. Maar helaas blijft het probleem. Ik slik nu al 2jaar (dan wel en dan niet) oxazepam en diazepam e[lees meer...]n pillen dat je hartslag vertragen. Ook variaan pillen slik ik afentoe. Maar het enige dat werkt is oxazepam. Helaas is dit wel een medicijn met rot bijwerkingen en word er heel moe en vaak misselijk van. Maar altijd nog beter dan die verschrikkelijke enge aanvallen. Wel een aanrader voor mensen met hetzelfde probleem als ik (en vele)
08-01-2018

Oxazepam (oxazepam)

Heb doodsangsten, maar de oxazepam versterkt deze bij mij.
04-01-2018

Spanningshoofdpijn

21-12-2017

Oxazepam (oxazepam)

Ben tevreden met dit medicijn
13-11-2017

Hypochondrie

Hallo , Bij deze wil ik graag mijn verhaal vertellen. Ongeveer 1 jaar geleden kreeg ik mijn eerste paniekaanval. Ik wist totaal niet wat mij overkwam en werd daardoor erg angstig. De angstaanvallen werden steeds erger en kwamen steeds vaker.. Het werd op een gegeven moment zo erg dat ik nergens meer naartoe durfde en daardoor kreeg ik boven op hypochondrie (angststoorni[lees meer...]s) agorafobie (pleinvrees). De huisarts had mij toen pillen voorgeschreven die bedoeld zijn voor deze stoornis. Maar helaas werkte die voor mij averechts, omdat ik er teveel bijwerkingen van kreeg en daardoor nog angstiger werd. Ik ben toen met spoed doorverwezen naar de GGZ, maar daar zat ik niet op mijn plek, ik had het gevoel dat daar niet naar mij werd geluisterd. Ik ben het toen op het internet gaan opzoeken of iemand mij kon helpen met mijn angststoornis. Omdat opgeven geen optie is maar er mee leven is al helemaal geen doen. Ik ben toen bij een man uit België terechtgekomen die hetzelfde als mij heeft meegemaakt en die nu mensen met hetzelfde probleem probeert te helpen. Ik ben op de dag vandaag zo dankbaar dat ik hem ben tegen gekomen.. Dankzij hem en mijn psycholoog waar ik nu 1 jaar onder behandeling ben en natuurlijk dankzij mijn doorzettingsvermogen kan ik jullie nu zeggen dat ik na 1 jaar vechten mijn angststoornis heb overwonnen. Heel af en toe nog voel ik me eigen iets minder in me vel zitten en dan pak ik een halve oxazepam en dan gaat het vrijsnel weer beter met mij.. Het is een zwaar jaar geweest met vallen en opstaan en ik heb er hard voor moeten knokken soms nog, maar het is de moeite waard. Want uiteindelijk heb ik mijn leven weer terug... Dus iedereen die hypochondrie of agorafobie heeft, zoek hulp, schaam je eigen niet en als je het idee hebt dat je ergens niet op je plek zit, zoek dan door tot je de juiste persoon hebt gevonden. Blijf vechten, geef niet op, het komt echt allemaal weer goed. Zet hem op!!!
24-09-2017

Oxazepam (oxazepam)

Het heeft mij heel erg geholpen de scherpe randjes eraf te halen. Ik was net n bericht aan het lezen een reactie op iemand anders.eigenlijk wilde ik een reactie ook eronder plaatsen. Want het was net of ik mijzelf aan het lezen was. Een vrouw die depri is en angstaanvallen heeft. Ze heeft ook pas haar dierbare oma verloren en ze heeft 2 kindjes. Ik hoop dat als jij mij lee[lees meer...]st met mij in kontakt kan komen. Want ik zou graag mij ervaring met jou willen delen. Ik slik ook citalopram 30 mg nu. Eerst altijd 10 maat het is verhoogd. Ik voel mij ook zo veel schuldig en heb ook n verdrie tig gevoel die er niey uit komt.ik moet zeggen het gaat nu wel iets beter met mij na de citalopram en de oxapam.
Pagina 2 van 7

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!