oxazepam

Bromazepam (62 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

22-03-2018 | Vrouw | 32
oxazepam (10mg)
Voorgeschreven na een traumatische ervaring. Vooral als ik op bed lag had ik last van angst en paniek aanvallen en kon er niet of slecht van slapen . Slapen is nog niet 100% maar de paniek aanvallen waren zeer goed controleerbaar met de oxazepam de eerste dagen 3 maal per dag genomen daarna alleen 2 een uur voordat ik ging slapen . Laatste week nog maar 1 in de avond

15-03-2018 | Vrouw | 63
Nervositeit
Na heftige levenservaringen en verlies van dierbaren heeft oxazepam me geholpen om rustiger te worden.

14-03-2018 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Tja, wat moet ik er over zeggen.... Gebruik het nu 9 a 10 weken ofzo, eerst 4 keer per dag (om de 6 uur) en nu sinds twee nachten Seroquel 25mg want slapen kon ik niet op de Oxazepam, ook niet op Diazepam, en ook niet op Temazepam... Sla de oxazepam van de nacht nu over omdat de Seroquel zijn werk dan doet. Neem overdag nog 3 tabletjes Oxazepam van 0,5mg... Hoop over te [lees meer...]kunnen gaan op een ander angstremmend middel of Seroquel XR (verlengde afgifte) en daardoor de Oxazepam af te kunnen nouja durven bouwen. Ik ga niet adviseren om het wel of niet te gaan gebruiken maar wel dat ik er van baal dat ik me er zo afhankelijk van voel.... Verschrikkelijke periode achter de rug, trauma, stress, angst, depressie.... stapelgek en apatisch geworden van angst, letterlijk...... En dan opgenomen worden in een crisisziekenhuis... Ook niet heel tof geweest.... Door de gebeurtenissen daar ben ik het preventief gaan slikken. AL met al, het heeft me door een afschuwelijke periode heen geloosd maar ik durf het huis niet meer uit zonder. In iedere tas en iedere jaszak zitten tabletjes... Geestelijk zwaar verslavend dus..... Haat liefde verhouding geworden.

07-03-2018 | Man | 32
oxazepam (50mg)
Al jaren last van paniekaanvallen en hyperventilatie.. Dit beinvloede mijn werk en priveleven enorm. Via diverse artsen en psychiaters medicijnen gekregen maar Oxazepam lijkt voor mij het beste te werken. Alleen ze schrijven voor mij niet genoeg voor zodat ik genoodzaakt was om op andere manieren aan het medicijn te komen. Ik gebruik nu over de hele werk dag 3 halfjes van[lees meer...] 50MG en hiermee kom ik de dag prima door en ik kan me zelfs beter concentreren hierdoor. Ik ben veel rustiger, maak me niet zo druk meer en ik maak ook minder fouten. Ik ben alleen bang wat de langetermijn effecten zullen zijn.. Ik durf eigenlijk niet meer zonder dit medicijn :(

15-02-2018 | Vrouw | 58
oxazepam (10mg)
Door huisarts voorgeschreven 2x10 mg ineens om beter te slapen. Werkt wel, maar soms al na enkele uren wakker. Overdag zeer neerslachtig gevoel, lijkt op een kater.

05-02-2018 | Vrouw | 60

16-01-2018 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
Ik weet niet waar ik moet beginnen. Het begon een 2 jaar geleden ongeveer. Ik had wel eens in de avond/nacht dat ik flinke hartkloppingen kreeg of flink begon te tollen ik moest dan meteen na de wc en kwam alles eruit van voor en achter. Ik kreeg het koud en begin te zweten op me handen en voeten. Sinds 2 maanden is het nu heel erg. Ik kreeg op een avond het zelfde alleen[lees meer...] nu had ik een soort druk op me borst en het leek wel alsof mijn tong verdoofd was aan de achterkant dis ik had moeite met praten. Ik wist niet wat me over kwam en heb de huisartsenpost gebeld. Eenmaal daar werd me verteld dat ik angst/paniek aanvalken had. Uiteindelijk weer bij mijn huisarts geweest en kwam blijkbaar okk uit dat ik hyperventilatie heb nooit geweten. De aanvallen heb ik nu ook overdag het komt zo ineens opzetten maar als ik oxazepam in neem merk ik vrij weinig ik voel niets mijn hartkloppingen blijven maar het ergste van alles ik heb een duizeligheid in mijn hoofd dat echt angstig is. Je hebt geen controle over je lichaam het gevoel dat je flauw gaat vallen en dat maakt mij zo ontzettend bang omdat je machteloos bent. Vooral als mijn man er niet is en ik alleen met mijn zoontje ben. Ik heb ook temazepam voor als ik echt niet kan slapen. Gisteren was weer zo een dag en had er eentje in genomen maar op 1 of andere manier werd ik helemaal gek het leek net of er een stem tegen mij zei dat ik dood moest(ik dacht echt wat overkomt mij nu) terwijl mijn man naast me sliep heb ik mijn moeder gebeld en die heeft na een lang gesprek gezegd neem nog een temazepam dan vak je in slaap. Zo gezegd zo gedaan ik ben pas rond 4 uur in de nacht in slaap gevallen maar de wekker van mijn man ging niet veel later dus helemaal niet geslapen. Ik stond op met het zelfde gevoel en heb voordat ik mijn zoontje na school ging brengen 1 oxazepam in genomen maar ik heb echt het idee dat het bij mij niet werkt want ik blijf het gevoel hebben. Velen mensen die ik ken zeggen je mag er ook twee in nemen maar dat durf ik niet bang voor overdosis of iets.. wat doen jullie als het niet helpt? Ik weet ook echt niet waar de aanvallen vandaan komen want ze komen uit het niets opzetten. Mijn cesar therapeut denk stress en mijn huisarts ook maarja daar loop ik al JAREN mee.. hoop dat iemand mij kan helpen.. wil hier zo graag vanaf en wil als helemaal geen pillen slikken.

15-01-2018 | Vrouw | 31
oxazepam (10mg)
Oxazepam werkt erg goed bij het reduceren van mijn fysieke spanningsklachten én de geestelijke angstklachten/ dwanggedachten. Het duurt ongeveer 1,5 uur voordat het volledig werkt, maar na 1 uur merk ik al een afname in klachten. Dit geldt voor een tablet van 10 mg. Ik heb Oxazepam vaker voor enkele weken achter elkaar gebruikt, variërend van 10 tot 45 mg per dag. Het m[lees meer...]inderen/ stoppen ging mij redelijk goed af, ook bij 45 mg. Ik had weinig last van ‘afkickverschijnselen’. Door mijn angstklachten en dwanggedachten ging ik erg panisch om met de inname van de tabletten, omdat ik overal horrorverhalen las over de verslavingsgevoeligheid. Daarbij was het behouden van controle voor mij heel belangrijk en het innemen van medicijnen ging daar tegenin. Oxazepam maakte mijn leven dragelijker in donkere en angstige perioden. Als een middel dit voor je kan doen, grijp dit dan met beide handen aan. Uiteraard met een gezonde dosis zelfcontrole en tussentijdse evaluaties van de voorschrijver (psychiater/ huisarts). Ik ben ook zo snel mogelijk begonnen met therapie, omdat ik niet geloof dat deze tabletten dé oplossing zijn. Het hielp mij slechts om mijn hoofd boven water te houden en (enigszins) te kunnen blijven functioneren. Mijn maximumdosis van 45 mg (3 x 15) heeft mij echter niet voldoende geholpen toen ik gedurende 2 maanden ik volledige paniek verkeerde. Ik stond met hevige angst op en ging ermee naar bed. De huisarts gaf aan dat 45 mg het (verstandige) maximum was en daar luisterde ik braaf naar. Achteraf bezien had 3x 20 mg echter passender geweest in die periode. Afbouwen kan altijd, het gaat op dat moment om overleven. Kijk dus naar jouw eigen behoefte en ga niet slechts uit van standaarden die een huisarts benoemt vanuit een opleiding of protocol. Jij kent jezelf het beste. Maar nog steeds geldt hierbij; medicijnen in combinatie met therapie. Ook wil ik alle mensen die angstig en/ of gespannen zijn of last hebben van dwanggedachten en/of –handelingen heel veel sterkte wensen en een virtuele knuffel geven. Zoek elkaar op en praat erover, er zijn zoveel mensen die hiermee kampen. Er voor elkaar zijn, helpt.

13-01-2018 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Ik heb nu bijna 2jaar hyperventilaties wat om zet tot paniekaanvallen. 2x met de ambulance mee geweest ook omdat ik er in bleef hangen. Vaak op de 1e hulp geweest en bij de huisarts. Psychologe gehad en ademhalings therapieën. Niets dat geholpen heeft behalve mondelinge steun. Maar helaas blijft het probleem. Ik slik nu al 2jaar (dan wel en dan niet) oxazepam en diazepam e[lees meer...]n pillen dat je hartslag vertragen. Ook variaan pillen slik ik afentoe. Maar het enige dat werkt is oxazepam. Helaas is dit wel een medicijn met rot bijwerkingen en word er heel moe en vaak misselijk van. Maar altijd nog beter dan die verschrikkelijke enge aanvallen. Wel een aanrader voor mensen met hetzelfde probleem als ik (en vele)

08-01-2018 | Vrouw | 19
oxazepam (5mg)
Heb doodsangsten, maar de oxazepam versterkt deze bij mij.

04-01-2018 | Vrouw | 43
Spanningshoofdpijn

21-12-2017 | Vrouw | 50
oxazepam (10mg)
Ben tevreden met dit medicijn

13-11-2017 | Vrouw | 45
Hypochondrie
Hallo , Bij deze wil ik graag mijn verhaal vertellen. Ongeveer 1 jaar geleden kreeg ik mijn eerste paniekaanval. Ik wist totaal niet wat mij overkwam en werd daardoor erg angstig. De angstaanvallen werden steeds erger en kwamen steeds vaker.. Het werd op een gegeven moment zo erg dat ik nergens meer naartoe durfde en daardoor kreeg ik boven op hypochondrie (angststoorni[lees meer...]s) agorafobie (pleinvrees). De huisarts had mij toen pillen voorgeschreven die bedoeld zijn voor deze stoornis. Maar helaas werkte die voor mij averechts, omdat ik er teveel bijwerkingen van kreeg en daardoor nog angstiger werd. Ik ben toen met spoed doorverwezen naar de GGZ, maar daar zat ik niet op mijn plek, ik had het gevoel dat daar niet naar mij werd geluisterd. Ik ben het toen op het internet gaan opzoeken of iemand mij kon helpen met mijn angststoornis. Omdat opgeven geen optie is maar er mee leven is al helemaal geen doen. Ik ben toen bij een man uit België terechtgekomen die hetzelfde als mij heeft meegemaakt en die nu mensen met hetzelfde probleem probeert te helpen. Ik ben op de dag vandaag zo dankbaar dat ik hem ben tegen gekomen.. Dankzij hem en mijn psycholoog waar ik nu 1 jaar onder behandeling ben en natuurlijk dankzij mijn doorzettingsvermogen kan ik jullie nu zeggen dat ik na 1 jaar vechten mijn angststoornis heb overwonnen. Heel af en toe nog voel ik me eigen iets minder in me vel zitten en dan pak ik een halve oxazepam en dan gaat het vrijsnel weer beter met mij.. Het is een zwaar jaar geweest met vallen en opstaan en ik heb er hard voor moeten knokken soms nog, maar het is de moeite waard. Want uiteindelijk heb ik mijn leven weer terug... Dus iedereen die hypochondrie of agorafobie heeft, zoek hulp, schaam je eigen niet en als je het idee hebt dat je ergens niet op je plek zit, zoek dan door tot je de juiste persoon hebt gevonden. Blijf vechten, geef niet op, het komt echt allemaal weer goed. Zet hem op!!!

24-09-2017 | Vrouw | 38
oxazepam (10mg)
Het heeft mij heel erg geholpen de scherpe randjes eraf te halen. Ik was net n bericht aan het lezen een reactie op iemand anders.eigenlijk wilde ik een reactie ook eronder plaatsen. Want het was net of ik mijzelf aan het lezen was. Een vrouw die depri is en angstaanvallen heeft. Ze heeft ook pas haar dierbare oma verloren en ze heeft 2 kindjes. Ik hoop dat als jij mij lee[lees meer...]st met mij in kontakt kan komen. Want ik zou graag mij ervaring met jou willen delen. Ik slik ook citalopram 30 mg nu. Eerst altijd 10 maat het is verhoogd. Ik voel mij ook zo veel schuldig en heb ook n verdrie tig gevoel die er niey uit komt.ik moet zeggen het gaat nu wel iets beter met mij na de citalopram en de oxapam.

26-08-2017 | Man | 29
oxazepam (10mg)
Ik neem oxazepam om mijn angst te overwinnen. Dit medicijn helpt zeer goed om deze te onderdrukken en uiteindelijk hopelijk de angst te overwinnen. Ik neem 1x tablet 10mg per dag en aangezien het verslavingsgevoelig schijnt te zijn ook dagen over te slaan als ik mij goed voel.

17-08-2017 | Vrouw | 21
oxazepam (10mg)
Vorig jaar een heftige periode met angst en depressie doorgemaakt. Deze medicatie heeft mij geholpen de scherpe randjes eraf te halen. Na een half uur begon het te werken en het hielp mij om alles weer even te kunnen relativeren. Ik was erg bang voor de verslaving, maar heb het op aandringen van de huisarts en psycholoog, 2 maanden lang 4x dgs ingenomen en vervolgens in ee[lees meer...]n keer mee gestopt. Geen problemen mee gehad. Dit is nu een jaar geleden. De periode dat ik het dagelijks meerdere malen innam merkte ik wel duizeligheid en soms wat afwezig. Als ik dan ging zitten en het gevoel over me heen liet komen, ging het na een paar minuten beter.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum