Ervaringen met Oxazepam

Bromazepam (87 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

18-01-2020 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.

06-01-2020 | Man | 44
Autisme
Doet meestal wat er van verwacht wordt. Geeft meestal na wakker worden nog enige tijd een hemelse rust in mijn hoofd. Werkt beduidend slechter als de spanningen groot zijn.

20-12-2019 | Vrouw | 52

16-11-2019 | Vrouw | 20
Hyperventilatie
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven van mijn huisarts, omdat ik last had van hyperventilatie. Ik kreeg Oxazepam om rustiger te worden. Maar wat de huisarts mij niet vertelde is dat zodra de Oxazepam uitgewerkt was, alle paniek etc veel erger terug kwam, wat dus nóg meer hyperventilatie veroorzaakte. Oxzepam heeft een aantal maanden uit mijn leven erg zwaar gemaakt. De bi[lees meer...]jwerkingen waren angst. En ik had zeker angst. Angst voor om mezelf wat aan te doen want ik zag geen nut meer in het leven. Ik had ook angst om alleen te zijn, er moest continue iemand bij mij blijven. Ik ben mijzelf kwijtgeraakt dankzij de Oxazepam. Gelukkig met heel veel pijn en moeite de oxazepam laten staan, en ben nu gelukkiger dan ooit. ( ik kreeg telkens meer pillen voorgeschreven van mijn huisarts die mij uiteindelijk niet hielp met afbouwen) Ik raad dit medicijn echt niemand aan. ECHT NIET.

03-11-2019 | Vrouw | 29
oxazepam (10mg)
Oxazepam (10mg) had een verwaarloosbaar effect op mij. Dit in tegenstelling tot lorazepam (1mg), wat ik enkele weken ervoor twee maanden aaneen driemaal per dag heb geslikt - misschien is dit ook de reden dat oxazepam niet veel voor mij deed. Nu ben ik succesvol overgestapt op een heel ander type medicatie dat geen gewenning geeft (dus geen benzodiazepine).

18-10-2019 | Vrouw | 29

18-10-2019 | Vrouw | 29

06-10-2019 | Man | 51
oxazepam (10mg)
Oxazepam is een heel geschikt middel, als je het met mate gebruikt. Ik gebruik het al jaren. En gebruik er 15-30 per half jaar. Als ik me rot en angstig voel en geen boodschappen durf te doen, doe ik ze toch ZONDER oxazepam. Ik ga dan bv meteen om 08.00 zodat ik de eerste ben. Ik doe dit omdat ik, ALS ik ze gebruik, ook de volle werking wil ervaren. B.v. bij de tandarts 20[lees meer...] mg of bloedprikken 10 mg of als ik ver van huis moet 15mg. En soms gewoon een kwartje, dus 2,5 mg om toch even die boodschappen verder van huis te doen. Soms is de bijwerking de dagen erna zo, dat je denkt dat je er weer 1 moet pakken. Ik blijf dan gewoon thuis en "zit"die dagen uit ZONDER oxazepam. Er zijn verschillende soorten oxazepam en soms moet je even wisselen. Neem vooral ook de pillen een paar uur van te voren in. De pammetjes werken snel maar de top ligt na zo'n 3-4 uur. Je moet dat zelf even uit proberen. groetjes Piet

19-09-2019 | Man | 27
Paniekaanvallen
Oxazepam heb ik altijd in huis sinds ik een moeilijk periode heb meegemaakt ( werk gerelateerd). Oxazepam heeft mij door deze moeilijke periode heen geholpen. Ik gebruik het nu nog alleen op sommigen momenten van stress en drukte in mijn hoofd. Het moet geen gewenning worden ik ben dus voorzichtig met inname van dit middel. Ook gebruik ik het heel af en toe voor het in sla[lees meer...]ap komen.

11-09-2019 | Vrouw | 19
oxazepam (50mg)
Ik kreeg het voor mijn angsten de eerste dag, hielp het daarna werd ik nog alleen maar angstiger van de pillen. Ik verloor de controle en raakte in depersonsatie derealisatie. Het werkte dus met het omgekeerde effect. de dosis weet ik niet meer wat het was.

27-08-2019 | Vrouw | 46
Onrust
Persoonlijk heb ik dysthymie. Dit heb ik onder controle echter triggeren mij situaties met herhaalde spanning om erg opgefokt en paniekerig te worden. Mijn zoon heeft adhd en dat vraagt veel van ons als ouders en vooral van mij. Deze spanning zorgt er af en toe voor dat ik mijn lijf niet ontspannen krijg ondanks allerlei interventies zoals mindfullnes en yoga. Dan helpt h[lees meer...]et mij om vooral voor het slapen gaan een half tablet te nemen. Ik voel dat ik na een half uur à 3 kwartier spanning los laat. Ook geestelijk wordt ik rozig en mat. Hierna wordt ik slaperig en kan diep inslapen. De volgende dag ervaar ik na enkele uren op te zijn een katerachtige hoofdpijn. Deze trekt na verloop vd tijd weg. Alsof ik de avond ervoor wat te veel wijn op heb. Ik neem oxazepam voor spanning en onrust, afhankelijk voorgeschreven door onverwachte spanning voor een mri.( die ik elk jaar heb). Ik zorg dat ik elk half jaar 10 tbl bestel via de huisarts. Dan zijn ze vaak nog niet op. Ik ervaar geen verslavend effect of gevoel. Echter komt dat ook dat het je erg rozig/suffig maakt en de dag erna hoofdpijn kan geven. Ik moet er niet aan denken als ik werk of studeer.

30-07-2019 | Man | 60
oxazepam (10mg)
Oxazepam gekregen om de start met SSRI's te overbruggen. Die start was extreem heftig, durfde het huis niet meer uit. Toen ik ging zoeken op bijwerkingen van oxazepam, gelijk gestopt met de voorgeschreven 30mg per dag, en alleen ingenomen als het echt niet meer ging. Pas na 8 weken ging de SSRI werken. Als ik die 8 weken 30mg oxazepam had genomen, had ik een extra probleem[lees meer...] gehad. Heb nog steeds oxazepam, maar kan nu ruim een half jaar toe met 30 stuks. Neem ze dus alleen als de angst te ernstig toeslaat en alleen in de ochtend, om de dag door te komen. Gebruik de SSRI nog steeds. Paar keer mee gestopt: ging niet. Zit op een erg lage dosis SSRI, omdat de bijwerkingen anders net zo erg zijn als de angst.

29-07-2019 | Vrouw | 57
oxazepam (10mg)
Ik heb deze gekregen in paniekaanvallen na Operatie endeldarm kanker ik heb maanden lang in n stress situatie gezeten 2 x geopereerd nu stoma de klap kwam na thuiskomst van de tweede operatie nu bijna 5weken verder verslaafd aan de oxazepam en nog angsten ik wil aan de antidepressiva gaan want moet oplossing komen maar heb ook de oxazepam kan dit wel samen ben wel [lees meer...]van plan om de oxazepam af te bouwen met tappering strips heb ik al toestemming voor 3maanden heel langzaam omdat ik nu al zo heftig op reageer wie heeft hier ervaring mee met beide tegelijk?

09-07-2019 | Man | 26
oxazepam (10mg)
Pas alstublieft op met deze middelen. Op het moment van gebruik werken ze erg goed, maar na verloop van tijd werken ze averechts. Voor mijn gebruik geen depressieve klachten, door de ontwenningsverschijnselen erg depressief geworden. Gebruik dit middel dus niet structureel. De ontwenningsverschijnselen zijn verschrikkelijk. Benzodiazepine geven tijdelijk een oplossing..

03-07-2019 | Man | 21

30-06-2019 | Vrouw | 26
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik ben met oxazepam begonnen, heb vanalles gehad. Ik vraag me af of het wel echt zo gevaarlijk is om een pil te nemen die ik normaal niet meer neem. Ik ben echt super gestresst en kan totaal niet rust hebben. Ik wil gewoon niet de hele tijd huilen van binnen. Door de oxazepam is dat onmogelijk. Wie kan hier iets over kwijt?