oxazepam

Bromazepam (62 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

16-01-2018 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
Ik weet niet waar ik moet beginnen. Het begon een 2 jaar geleden ongeveer. Ik had wel eens in de avond/nacht dat ik flinke hartkloppingen kreeg of flink begon te tollen ik moest dan meteen na de wc en kwam alles eruit van voor en achter. Ik kreeg het koud en begin te zweten op me handen en voeten. Sinds 2 maanden is het nu heel erg. Ik kreeg op een avond het zelfde alleen[lees meer...] nu had ik een soort druk op me borst en het leek wel alsof mijn tong verdoofd was aan de achterkant dis ik had moeite met praten. Ik wist niet wat me over kwam en heb de huisartsenpost gebeld. Eenmaal daar werd me verteld dat ik angst/paniek aanvalken had. Uiteindelijk weer bij mijn huisarts geweest en kwam blijkbaar okk uit dat ik hyperventilatie heb nooit geweten. De aanvallen heb ik nu ook overdag het komt zo ineens opzetten maar als ik oxazepam in neem merk ik vrij weinig ik voel niets mijn hartkloppingen blijven maar het ergste van alles ik heb een duizeligheid in mijn hoofd dat echt angstig is. Je hebt geen controle over je lichaam het gevoel dat je flauw gaat vallen en dat maakt mij zo ontzettend bang omdat je machteloos bent. Vooral als mijn man er niet is en ik alleen met mijn zoontje ben. Ik heb ook temazepam voor als ik echt niet kan slapen. Gisteren was weer zo een dag en had er eentje in genomen maar op 1 of andere manier werd ik helemaal gek het leek net of er een stem tegen mij zei dat ik dood moest(ik dacht echt wat overkomt mij nu) terwijl mijn man naast me sliep heb ik mijn moeder gebeld en die heeft na een lang gesprek gezegd neem nog een temazepam dan vak je in slaap. Zo gezegd zo gedaan ik ben pas rond 4 uur in de nacht in slaap gevallen maar de wekker van mijn man ging niet veel later dus helemaal niet geslapen. Ik stond op met het zelfde gevoel en heb voordat ik mijn zoontje na school ging brengen 1 oxazepam in genomen maar ik heb echt het idee dat het bij mij niet werkt want ik blijf het gevoel hebben. Velen mensen die ik ken zeggen je mag er ook twee in nemen maar dat durf ik niet bang voor overdosis of iets.. wat doen jullie als het niet helpt? Ik weet ook echt niet waar de aanvallen vandaan komen want ze komen uit het niets opzetten. Mijn cesar therapeut denk stress en mijn huisarts ook maarja daar loop ik al JAREN mee.. hoop dat iemand mij kan helpen.. wil hier zo graag vanaf en wil als helemaal geen pillen slikken.

15-01-2018 | Vrouw | 31
oxazepam (10mg)
Oxazepam werkt erg goed bij het reduceren van mijn fysieke spanningsklachten én de geestelijke angstklachten/ dwanggedachten. Het duurt ongeveer 1,5 uur voordat het volledig werkt, maar na 1 uur merk ik al een afname in klachten. Dit geldt voor een tablet van 10 mg. Ik heb Oxazepam vaker voor enkele weken achter elkaar gebruikt, variërend van 10 tot 45 mg per dag. Het m[lees meer...]inderen/ stoppen ging mij redelijk goed af, ook bij 45 mg. Ik had weinig last van ‘afkickverschijnselen’. Door mijn angstklachten en dwanggedachten ging ik erg panisch om met de inname van de tabletten, omdat ik overal horrorverhalen las over de verslavingsgevoeligheid. Daarbij was het behouden van controle voor mij heel belangrijk en het innemen van medicijnen ging daar tegenin. Oxazepam maakte mijn leven dragelijker in donkere en angstige perioden. Als een middel dit voor je kan doen, grijp dit dan met beide handen aan. Uiteraard met een gezonde dosis zelfcontrole en tussentijdse evaluaties van de voorschrijver (psychiater/ huisarts). Ik ben ook zo snel mogelijk begonnen met therapie, omdat ik niet geloof dat deze tabletten dé oplossing zijn. Het hielp mij slechts om mijn hoofd boven water te houden en (enigszins) te kunnen blijven functioneren. Mijn maximumdosis van 45 mg (3 x 15) heeft mij echter niet voldoende geholpen toen ik gedurende 2 maanden ik volledige paniek verkeerde. Ik stond met hevige angst op en ging ermee naar bed. De huisarts gaf aan dat 45 mg het (verstandige) maximum was en daar luisterde ik braaf naar. Achteraf bezien had 3x 20 mg echter passender geweest in die periode. Afbouwen kan altijd, het gaat op dat moment om overleven. Kijk dus naar jouw eigen behoefte en ga niet slechts uit van standaarden die een huisarts benoemt vanuit een opleiding of protocol. Jij kent jezelf het beste. Maar nog steeds geldt hierbij; medicijnen in combinatie met therapie. Ook wil ik alle mensen die angstig en/ of gespannen zijn of last hebben van dwanggedachten en/of –handelingen heel veel sterkte wensen en een virtuele knuffel geven. Zoek elkaar op en praat erover, er zijn zoveel mensen die hiermee kampen. Er voor elkaar zijn, helpt.

13-01-2018 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Ik heb nu bijna 2jaar hyperventilaties wat om zet tot paniekaanvallen. 2x met de ambulance mee geweest ook omdat ik er in bleef hangen. Vaak op de 1e hulp geweest en bij de huisarts. Psychologe gehad en ademhalings therapieën. Niets dat geholpen heeft behalve mondelinge steun. Maar helaas blijft het probleem. Ik slik nu al 2jaar (dan wel en dan niet) oxazepam en diazepam e[lees meer...]n pillen dat je hartslag vertragen. Ook variaan pillen slik ik afentoe. Maar het enige dat werkt is oxazepam. Helaas is dit wel een medicijn met rot bijwerkingen en word er heel moe en vaak misselijk van. Maar altijd nog beter dan die verschrikkelijke enge aanvallen. Wel een aanrader voor mensen met hetzelfde probleem als ik (en vele)

08-01-2018 | Vrouw | 19
oxazepam (5mg)
Heb doodsangsten, maar de oxazepam versterkt deze bij mij.

04-01-2018 | Vrouw | 43
Spanningshoofdpijn

21-12-2017 | Vrouw | 50
oxazepam (10mg)
Ben tevreden met dit medicijn

13-11-2017 | Vrouw | 45
Hypochondrie
Hallo , Bij deze wil ik graag mijn verhaal vertellen. Ongeveer 1 jaar geleden kreeg ik mijn eerste paniekaanval. Ik wist totaal niet wat mij overkwam en werd daardoor erg angstig. De angstaanvallen werden steeds erger en kwamen steeds vaker.. Het werd op een gegeven moment zo erg dat ik nergens meer naartoe durfde en daardoor kreeg ik boven op hypochondrie (angststoorni[lees meer...]s) agorafobie (pleinvrees). De huisarts had mij toen pillen voorgeschreven die bedoeld zijn voor deze stoornis. Maar helaas werkte die voor mij averechts, omdat ik er teveel bijwerkingen van kreeg en daardoor nog angstiger werd. Ik ben toen met spoed doorverwezen naar de GGZ, maar daar zat ik niet op mijn plek, ik had het gevoel dat daar niet naar mij werd geluisterd. Ik ben het toen op het internet gaan opzoeken of iemand mij kon helpen met mijn angststoornis. Omdat opgeven geen optie is maar er mee leven is al helemaal geen doen. Ik ben toen bij een man uit België terechtgekomen die hetzelfde als mij heeft meegemaakt en die nu mensen met hetzelfde probleem probeert te helpen. Ik ben op de dag vandaag zo dankbaar dat ik hem ben tegen gekomen.. Dankzij hem en mijn psycholoog waar ik nu 1 jaar onder behandeling ben en natuurlijk dankzij mijn doorzettingsvermogen kan ik jullie nu zeggen dat ik na 1 jaar vechten mijn angststoornis heb overwonnen. Heel af en toe nog voel ik me eigen iets minder in me vel zitten en dan pak ik een halve oxazepam en dan gaat het vrijsnel weer beter met mij.. Het is een zwaar jaar geweest met vallen en opstaan en ik heb er hard voor moeten knokken soms nog, maar het is de moeite waard. Want uiteindelijk heb ik mijn leven weer terug... Dus iedereen die hypochondrie of agorafobie heeft, zoek hulp, schaam je eigen niet en als je het idee hebt dat je ergens niet op je plek zit, zoek dan door tot je de juiste persoon hebt gevonden. Blijf vechten, geef niet op, het komt echt allemaal weer goed. Zet hem op!!!

24-09-2017 | Vrouw | 38
oxazepam (10mg)
Het heeft mij heel erg geholpen de scherpe randjes eraf te halen. Ik was net n bericht aan het lezen een reactie op iemand anders.eigenlijk wilde ik een reactie ook eronder plaatsen. Want het was net of ik mijzelf aan het lezen was. Een vrouw die depri is en angstaanvallen heeft. Ze heeft ook pas haar dierbare oma verloren en ze heeft 2 kindjes. Ik hoop dat als jij mij lee[lees meer...]st met mij in kontakt kan komen. Want ik zou graag mij ervaring met jou willen delen. Ik slik ook citalopram 30 mg nu. Eerst altijd 10 maat het is verhoogd. Ik voel mij ook zo veel schuldig en heb ook n verdrie tig gevoel die er niey uit komt.ik moet zeggen het gaat nu wel iets beter met mij na de citalopram en de oxapam.

26-08-2017 | Man | 29
oxazepam (10mg)
Ik neem oxazepam om mijn angst te overwinnen. Dit medicijn helpt zeer goed om deze te onderdrukken en uiteindelijk hopelijk de angst te overwinnen. Ik neem 1x tablet 10mg per dag en aangezien het verslavingsgevoelig schijnt te zijn ook dagen over te slaan als ik mij goed voel.

17-08-2017 | Vrouw | 21
oxazepam (10mg)
Vorig jaar een heftige periode met angst en depressie doorgemaakt. Deze medicatie heeft mij geholpen de scherpe randjes eraf te halen. Na een half uur begon het te werken en het hielp mij om alles weer even te kunnen relativeren. Ik was erg bang voor de verslaving, maar heb het op aandringen van de huisarts en psycholoog, 2 maanden lang 4x dgs ingenomen en vervolgens in ee[lees meer...]n keer mee gestopt. Geen problemen mee gehad. Dit is nu een jaar geleden. De periode dat ik het dagelijks meerdere malen innam merkte ik wel duizeligheid en soms wat afwezig. Als ik dan ging zitten en het gevoel over me heen liet komen, ging het na een paar minuten beter.

19-07-2017 | Vrouw | 26
oxazepam (10mg)
Ik gebruikte eerst oxazepam tegen de paniekaanvallen en angst. Helaas heeft dit een uur inwerktijd nodig, en een paniek aanval kan tot max 90 minuten duren is mij door de dokter verteld, maar ze was even vergeten dat dat medicijn niet snel genoeg werkt op het moment dat ik een paniekaanval krijg. Voor een examen of iets waar je van te voren rekening mee kan houden en gespa[lees meer...]nnen bent, daar kun je je op voorbereiden door het op tijd in te nemen. Maar bij mij werkt het niet op tijd als ik een paniekaanval krijg/heb.

14-07-2017 | Vrouw | 60
Chronische depressie
na een helse ervaring erg in een neer gaande spiraal terecht gekomen

26-06-2017 | Vrouw | 20
Stress
Hielp goed. Innemen wanneer nodig helaas was dit soms meer als dan voorgeschreven. Net zoals vorig jaar was dit hetzelfde maar het toch weer geprobeerd met Oxazepam. Nu op de seroquel overgestapt en dit werkt beter voor mij, iets vlakker in mijn hoofd. Oxazepam mag geslikt worden voor eventuele bijwerkingen bij de sertraline maar vanwege de seroquel doe ik dat niet.

05-06-2017 | Vrouw | 38
oxazepam (10mg)
Oxazepam werkt relatief snel waardoor ik het ook tijdens het opkomen van een paniekaanval in kan nemen en er baat bij heb. Ik vind dat prettiger dan de hele dag preventief versuft te zijn.

04-05-2017 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
Ik slik nu al tijdje oxazepam (van juni) Juni. Zware tijd achter de rug. Gingen verhuizen. Ik zelf heb adhd, borderline, fibromyalgie, cvs, hvs, acs, paniek en angststoornis en ptss. Ik heb 5 kinderen, de 3 oudste hebben ook van alles oa. Adhd, autisme en een heeft een hersentumor. Een verhuizing brengt voor iedereen spanning en stress mee, maar vooral hier. Mijn vriend he[lees meer...]eft ook autisme en kon dus niks hebben als kids overprikkeld waren enz. Ik kon lichamelijk niet veel in huis doen (deed het toch anders kwam nooit wat af. Vriend werkte elke dag tot 6, voor ie thuis en gegeten had was half 9 had ie vaak al geen zin meer) maar ja mijn lichaam trok t niet dus ik kreeg mee last eerste week dat we er echt woonde had mijn vriend zo’n bui . Niks was goed. Ik lag op bed met veel pijn. Was niet goed en nou ja landing negatief er over door de pijn en stress en stress van de kinderen opvangen. Schoot ik in hyperventilatie, daardoor werd mijn vriend helemaal overspoeld want wist niet wat te doen. Had nog nooit zo aanval mee gemaakt. Dus pakte hij zijn tas en ging er vandoor liet mijn achter met me ademhaling. Ik kwam steeds moeilijk op adem ik werd spierwit(zei dochter). Ik shakte. Ze was pas 5 maar belde 112 mama kan niet ademen, ze kende adres nog niet. Ik kon t niet uit spreken, dus dochter moest lang blijven hangen om te traceren, waar tel vandaan kwam. Ondertussen buren( die ik dus net 2@3 weken kende) buurvrouw bleef bij me hoofd staan wist ook niks te doen. Ik shakte en trilde. Blijkbaar eng gezicht. Viel regelmatig weg ambulance was er snel maar door het vertrek van me vriend werd t erger. En ook de angst buurman belde hem meerdere keren. Via fb hij zei keihard kom niet voor ze normaal is!! En stapte in trein. Broeders hebben 3 kwartier van alles geprobeerd lachgas en zuurstof enz. Niks hielp. Ik werd bleker en viel steeds verder weg. Dus ik moest mee. Buurman heel boos me vriend gebeld, dat hij gvd nu huis moest komen dat ik mee genomen werd. Maar ja autist die niet weet wat te doen en hem iets verplichte werkt niet dus hij kwam niet. In zh ook nog minstens uur bezig geweest met alles. Kon met moeite uitleggen dat vriend stem meestal ff helpt dus arts belde. Nou ging niet van harte maar ik kon iets wat praten( hoelang ik over een zin deed was niet normaal). Kon vertellen over hvs en diazepam slikte voor spieren. ( en nog veel meer maar dat kon ik niet zeggen en hadden ze op mijn kamer al allemaal gevonden) ze gaven me een pilletje zou snel helpen. Ik in paniek geen tramadol of iets aub. Ik werk heel heftig op bijwerkingen. Bij tramadol ga ik hallucineren dus vriend gebeld. Ik zei alleen maar chocolade cake hij wist genoeg en legde arts uit wat er evt gebeuren kan als ze niet goed aan slaan. Maar in tegendeel het werkte. Kwartier later viel ik letterlijk weg. Ik was in eens ontspannen en ademhaling was heel rustig zo rustig dat ze meerdere keren en plekken controleren moesten. Vanaf die dag krijg ik ze voor geschreven 3a4 per dag. Doe ik niet alleen als nodig is maar nu heb ineens super last van bijwerkingen. Ik voel me heel raar emoties blokt ie idd maar ik heb geen honger of dorst. Ik ben onrustig koud en veel lucht rondom /in borstkas. Ik vergelijk het vaak met high gevoel. Als t dan uit werkt, zweet ik me kapot en ben ik super gespannen. Ik kan ook absoluut niet slapen met dit op dus kan zo zijn dat ik nachten wakker ben. Sinds sept heel veel stress door arrestatie ex. en bijkomende problemen in mijn gezin (waren al uit elkaar) en nam bijna elke dag oxa in. Maar in eens kwamen alle emoties er door. Ik huilde ik was bang schreeuwde en liep weg bij belangrijke afspraken, hartkloppingen waar ik echt ziek van werd dus kreeg ook pillen voor hart erbij. Sindsdien werkt t tégen hartkloppingen en soms iets wat extra emoties te blokken. Ik hoor meer mensen zeggen zo raar te voelen, maar sommige niks en sommige die meer mg hebben ook nergens last van? Iemand ook ervaring?

17-04-2017 | Vrouw | 62
oxazepam (10mg)
Ik gebruik al jaren Oxazepam van Sandoz en Centrafarm, naar behoefte en zonder verslavend effect. Kreeg ineens Oxazepam van Accord, kleine tabletjes zonder gleuf dus niet gemakkelijk te breken. Ik merk helemaal niets van deze Oxazepam, doet zijn werk niet! Het lijkt wel een placebo.