oxazepam

Bromazepam (62 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

02-02-2019 | Vrouw | 58
oxazepam (10mg)
Na enkel jaren af en toe lat van een paniekaanval te hebben gehad waardoor is zonodig een Oxazepam gebruikte, kwam ik twee weken geleden in een constant gevoel van onrust,angst en paniek terecht door een combinatie van altijd maar doorgaan en stress door jarenlang gesteggel met de gemeente vanwege een verhuizing van ons bedrijf. Ik slik nu verdeeld over de dag 4 x 1/4 ta[lees meer...]blet en hoewel er gezegd wordt dat dat niet kan werken, helpt het mij de scherpe randjes eraf te halen. Ik ben blij om ,na 2 vermoeiende weken, nu langzamerhand weer wat tot rust te komen.

25-01-2019 | Man | 17
oxazepam (10mg)
Ik heb een angststoornis. Dit komt door mijn derealisatie en depersonalisatie. Maar op het gegeven moment kon ik mijn huis niet meer uit, ook in mijn huis ervaarde ik angst gevoelens en hevige paniekaanvallen. Daarom vroeg ik mijn psycholoog samen met mijn huisarts om een tijdelijk kalmerend middel. Ik heb zo'n anderhalve week gebruikt, geen bijwerkingen. Ik naam 1[lees meer...]x 10mg per dag, op het belangrijkste dag deel. Na die anderhalve week verloor het zijn kracht. Maar mijn angstgevoelens zijn vermindert na deze "kuur". Het was meer een soort pauze. Ik stope in één keer en geen klachten van gekregen.

23-01-2019 | Vrouw | 54
oxazepam (10mg)
Ik heb ivm angstklachten dit middel een maand of 9 moeten gebruiken. Ik wil mijn verhaal hier melden omdat ik toentertijd op zoek ging naar hoe het afbouwen van dit middel ervaren wordt. Ik las hier verhalen dat het stoppen heel vreselijk en moeilijk was. Al die maanden ben ik bang geweest dat ik er dus nooit vanaf zou kunnen komen, terwijl ik het vreselijk vond dat ik ze [lees meer...]nodig had. Maar....ik ben er vanaf!! Ik slikte 60 a 70 mg per dag. Ik ben heel geleidelijk gaan afbouwen met ook plateauperiodes (soms een paar weken op dezelfde dosering blijven). Ik heb zeker onttrekkingsverschijnselen gevoeld. Maar werden die te hevig, dan bleef ik even een poosje op die dosering. Ik ben nooit terug meer gaan gebruiken. Wat mij heeft geholpen de onttrekkingsverschijnselen het hoofd te bieden, was mijn leeftempo vertragen en ontspanningsoefeningen doen. Ik hoop dat mijn verhaal anderen het vertrouwen geeft dat je er echt vanaf kunt komen. Maar doe het in je eigen tempo! (de 10 mg per week afbouwen wat de specialist adviseerde, was voor mij soms te veel. Stapjes van 5 mg per 3 weken ging beter. Laatste stap was zelfs 2,5 mg).

24-12-2018 | Man | 68
Overspannen/burn-out
Hallo medegebruikers, Heeft iemand ervaring met droge ogen en mond na langdurig gebruik?

05-12-2018 | Vrouw | 33
Overspannen/burn-out
Ik gebruik het doordat ik door stress en overspannen klachten erg gespannen ben. Zo erg dat ik dan niet meer goed kan eten of concentreren. Ik neem een half tablet van een hele val ik in slaap (ben niet zo groot/zwaar). Werkt erg goed duurt wel een uur maar dan merk ik echt dat ik meer rust heb. Is wel verslavend.

25-11-2018 | Man | 20
oxazepam (10mg)
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen omdat ik mijn eerste paniekaanval had. Sinds die paniekaanval, heb ik een paniekstoornis 'opgebouwd'. Het middel werkt goed, zowel preventief als op het moment zelf. Het geeft bij mij zelfs een placebo effect; na een paar minuten voel ik me al veel rustiger, terwijl het middel nog helemaal niet werkt. Ik merk nu wel, omdat de [lees meer...]therapie op zich laat wachten en men mij dit in de tussentijd voorgeschreven heeft, dat het nog niet écht verslavend is, maar ik merk wel dat ik er al redelijk afhankelijk van ben. Ik kan er wel zonder, maar liever niet. Ik was er ook een week mee gestopt zonder problemen, en dat na een paar maanden gebruik (10mg) Ik zou het aanraden, maar wel met goed overwegen én met een echte vorm van behandeling; dit middel is enkel symptoombestrijding, dus de angst zal dan weer terugkomen.

16-11-2018 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Oxazepam voorgeschreven vanwege ernstige slaapproblemen. Helaas doet dit middel mij niet veel tot niks mbt slapen. Begin pas enige werking te merken als ik 4 tot 5 tabletten neem, maar dat vind ik nogal zot om elke keer 50 mg te nemen. Weet niet of dat wel goed voor je is, naast dat ik dan de volgende dag echt helemaal niks waard ben.

13-10-2018 | Vrouw | 36
oxazepam (10mg)
De eerste keer hielp het om iets rustiger te worden en viel ik daarna in slaap, inname 1.00 uur. Maar sliep maar 3 uur door waarna de angst direct weer flink toenam. De volgende ochtend voelde ik me raar in mijn hoofd. Alles kwam vertraagd binnen, ging zwalken, zweten, kon geen gesprek voeren of simpele vragen beantwoorden, vertraagd denken, moest liggen, voelde me vervre[lees meer...]emd, geen eetlust. 3 dagen later 5 mg genomen om 23 uur. Voelde ongeremde drang om gek te doen, wilde dansen, zingen, gek lopen, lachen, alsof ik dronken was. Was hyper, ging kletsen en giechelen, ben na 1,5 uur in slaap gevallen, weer voor een paar uur. De volgende dag waren de bijwerkingen die ik de eerste keer had minder sterk

24-09-2018 | Vrouw | 61
oxazepam (10mg)
Ik ben hier mee begonnen toen ik erg onrustig in mijn hoofd was Herhaaldelijk ben ik er mee gestopt totaal geen probleem of afkick verschijnselen

09-09-2018 | Vrouw | 30
oxazepam (10mg)
Oxazepam gebruik ik omdat ik last heb van een paniekstoornis. Ik gebruik het alleen als het echt nodig is. Bij gelegenheden die nog net een stapje te ver zijn om op dot moment aan te gaan. Het werkt voor mij erg goed. Het is voor mij erg fijn dat ik af en toe een dagje heb dat ik geen last heb van mijn angsten. Ik kom dan echt even tot rust en kan er dan de volgende dag [lees meer...]weer tegenaan. Na een uur merk ik dat ik rustiger word en ook mijn lichaam ontspant. Erg tevreden hierover. Als hulpmiddel dan, belangrijk om ook hulp te zoeken van een psycholoog!

07-09-2018 | Man | 44
oxazepam (50mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

06-09-2018 | Vrouw | 49
oxazepam (10mg)
Werkt in 1 woord fantastisch tegen mijn verschrikkelijke vliegangst. Voorheen ging ik huilend de lucht in zat ik de hele vlucht verstijfd in m'n stoel. De laatste jaren haal ik net voor ik op vakantie ga bij de huisarts een pil voor de heenweg en een voor de terugvlucht (of soms 1 meer als het een lange vlucht betreft). Nog nooit zo heerlijk ontspannen in een vliegtuig gez[lees meer...]eten. Ik voel me 'normaal' alsof of ik thuis ontspannen op de bank zit. Ben zelfs in staat om rustig een boek te lezen en wat te soezen. Op vliegvakantie gaan is een feestje geworden! Heel soms ervaar ik op vakantie (of als ik net thuis ben) een zwarte spin op het plafond als ik 's nachts wakker wordt. Als ik het licht aan doe of wakkerder wordt schijnt deze er niet echt te zijn. Ik ben erachter gekomen dat dit een zeer licht hallucinerende bijwerking van de oxazepampil van de dag ervoor is.

24-08-2018 | Vrouw | 51
oxazepam (10mg)
Sommige leveranciers leveren zonder breukstreep. Das lastig als je eens een halve extra wilt nemen. Blijkt invloed op je REM slaap te hebben waardoor je niet echt uitrust. Fijn voor korte termijn hulp. Maar niet voor langere termijn.....bleek...

11-08-2018 | Vrouw | 59
oxazepam (10mg)
Dit medicijn werkt verslavend daarom ben ik ermee gestopt. Het werkte ook niet meer tegen mij slapeloosheid.

11-08-2018 | Vrouw | 27
Paniekaanvallen
Na 3 dagen aaneengesloten paniekaanvallen gehad te hebben en niet slapen, kreeg ik van de huisarts oxazepam 10mg. Ik was eerst bang om het in te nemen maar ik zag ook geen andere oplossing meer. De paniekaanvallen trokken rustig weg en ik heb als een roos geslapen die nacht. Ik slik het nu nog steeds bij paniekaanvallen en het werkt keer op keer weer. Een fijn middel voo[lees meer...]r korte termijn. Oxazepam is verslavend, slik het niet te lang.

26-07-2018 | Vrouw | 40
Onrust
oxazepam haalt de pieken van mijn obrust en zorgt ervoor dat ik beter en rustig in slaap val. Ook ben ik na gebruik meer ontspannen. Ik merk wel dat de werking na verloop van tijd wat afneemt en ik dan even moet stoppen met het gebruik